Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שבועיים בתמצית עם טסלה- חוות דעת


SeazeR
שימו לב! השרשור הזה בן 1075 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

Just now, me5000 כתב:

שאלה

לכמה זמן מחזיקות הסוללות וכשצריך להחליף אותן כמה זה יעלה? אולי בסופו של דבר על החיסכון בדלק יתקזז עם עלות הסוללות.... 

לפחות 300 אלף קילומטר. אבל יש אנשים שכבר הספיקו להגיע למיליון.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, eitanuch כתב:

וזה כמובן בולשיט מוחלט. בוא נעשה חישוב אופטימי:

נניח אתה נוסע כ-40 ק״מ (נהג עם נסועה מאוד דלילה) ביום בממוצע. בשנה אתה עושה 14600 ק״מ. נתייחס לרכב סטנדרטי ונניח שהרכב שותה ליטר לכל 13 ק״מ (ברור שבפועל זה הרבה פחות). לכן אתה צורך 1123 ליטר בנזין לשנה. כיום, המחיר המירבי לליטר בנזין הוא 5.72 ש״ח. נהיה נדיבים ונגיד שהוא 5 ש״ח. קיבלנו הוצאה שנתית של כ-5615 ש״ח.

 

האם זה לא משמעותי? מזכיר שעשיתי חישוב מאוד אופטימי.

והינה אני עם הפיאסטה 4 הילוכים שלי ששותה 13 קמ לליטר ביום טוב😥

 

דלק זה משמעותי אבל אם אתה מנסה להיות מאוד כלכלי אז תקנה רכב זול ואז הירידת ערך תהיה קטנה.

תקנה טסלה או בעצם כל רכב יקר וחדש וגם אם חסכת 5000+ שקל דלק שזה מאוד אופטימי עדיין הפסדת כמה עשרות אלפים על ערך.

ואז אתה מבין שאולי זה יותר חסכוני להיות עם 4 הילוכים ב2021.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

החישוב לא נועד להראות חיסכון ובכלל לא קשור לרכב חשמלי. הוא נועד להראות שהעלות של דלק היא לא זניחה ביחס לשאר הוצאות הרכב.

 

נטען פה שלירידת הערך של הרכב יש הכי הרבה משמעות. סה"כ הראיתי שהוצאות על דלק מגיעות בקלות לחצי מירידת הערך, שזה משהו שלא ניתן להזניח.

עריכה אחרונה על ידי eitanuch
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לי ממש מפריעה איכות ההרכבה.

אני לא מצליח להבין איך רכב בשנת 2021 מגיע באיכות הרכבה כל כך גרועה ובלתי נתפסת. מה גורם לכל זה? הרי המפעלים הם חדישים ופס ייצור מודרני. לא מצליח להבין מהיכן נובע הפער

 

עריכה אחרונה על ידי Opel Astra GSI

עד מתי ספטמבר 08.:(

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 דקה, Opel Astra GSI כתב:

לי ממש מפריעה איכות ההרכבה.

אני לא מצליח להבין איך רכב בשנת 2021 מגיע באיכות הרכבה כל כך גרועה ובלתי נתפסת. מה גורם לכל זה? הרי המפעלים הם חדישים ופס ייצור מודרני. לא מצליח להבין מהיכן נובע הפער

 

 

מסכים לגבי זה, זה מבאס, בטח עם רכב שיש לגביו כזו ציפייה וכזה הייפ, שחלק מהעניין בו זה לסובב ראשים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן אבל אתה נתקל בבעיות אחרות שבאות עם טסלות.

קודם כל מטנשים בחול אני הבנתי שלעומת כל חברה אחרת שמתעסקת במכוניות, יש להם לוגיסטיקה ותמיכה נוראית ברכב.

 חלקי חילוף וספרות הרכב זה משהו שיהיה לך מאוד קשה להשיג ואם יתקלקל לך משהו אני בטוח ב99% שלפחות בכמה שנים הקרובות תצטרך ליבא חלקים רק מהיבואן וגם לתקן אצלו ולא במוסכים פרטים ואין מה לדבר על לעשות לבד.

 

לגבי ירידת הערך אני מאמין שהירידת ערך תהיה גדולה יותר מהרגיל בגלל שזה רכב שחדש לגמרי וחברה חדשה לגמרי בישראל.

 

עוד דברים שאני לא אוהב ברכב זה שהוא מעוצב בצורה פשוטה מדי לטעמי, למה אני צריך לשלוט על כל דבר מהמסך? ווליום, מזגן, ועוד הרבה פעולות שהייתי רוצה כפתורים קשיחים שיתנו לי פידבק, זה דבר שמתחיל לקרות ברכבים חדשים אבל לא ברמה הזאת, אישית זה ממש מוריד לי מהרכב.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 דקות, Shab00 כתב:

כן אבל אתה נתקל בבעיות אחרות שבאות עם טסלות.

קודם כל מטנשים בחול אני הבנתי שלעומת כל חברה אחרת שמתעסקת במכוניות, יש להם לוגיסטיקה ותמיכה נוראית ברכב.

 חלקי חילוף וספרות הרכב זה משהו שיהיה לך מאוד קשה להשיג ואם יתקלקל לך משהו אני בטוח ב99% שלפחות בכמה שנים הקרובות תצטרך ליבא חלקים רק מהיבואן וגם לתקן אצלו ולא במוסכים פרטים ואין מה לדבר על לעשות לבד.

 

לגבי ירידת הערך אני מאמין שהירידת ערך תהיה גדולה יותר מהרגיל בגלל שזה רכב שחדש לגמרי וחברה חדשה לגמרי בישראל.

 

עוד דברים שאני לא אוהב ברכב זה שהוא מעוצב בצורה פשוטה מדי לטעמי, למה אני צריך לשלוט על כל דבר מהמסך? ווליום, מזגן, ועוד הרבה פעולות שהייתי רוצה כפתורים קשיחים שיתנו לי פידבק, זה דבר שמתחיל לקרות ברכבים חדשים אבל לא ברמה הזאת, אישית זה ממש מוריד לי מהרכב.

 

 

כשאין כפתורים פיזיים קל יותר לדאוג לשליטה ממחשב ובמיוחד שליטה מהאפליקציה. אם היה לך כפתור פיזי למזגן היה קשה יותר לאפשר בצורה נוחה הדלקה של המזגן מהטלפון למשל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, Amired כתב:

 

משתלם לא אומר מושלם, פתח הטענה גדול יותר באוקטביה זה אמנם יתרון אבל לא בהכרח משהו משמעותי עבור כולם

לרעת האוקטביה הייתי מוסיף גיר רובוטי, סיכוי גבוה להחלפת מצמדים עם נסיעה תכופה בפקקים, חלפים וטיפולים יקרים, יבואן לא כ"כ סימפטי

 

 

 

אפשר להגיד על כל דבר ברכב זה לא משהו משעמותי, גם על נוחות, מרחב פנימי, בידוד רעשים, גודל תא מטען ועוד ועוד ובסוף לתקוע משפחה ברכב סופר מיני של טסלה (אם היה מיוצר) כי הביצועים מסחררים והמסך מגניב ורכב סופר מיני מקביל של מרצדס ובמוו עם ביצועים כאלה עולה פי 3 מרכב משפחתי רגיל, ובגלל זה רכישת הטסלה כדאית.

 

אז מודל 3 היא לא סופר מיני, אבל ההקצנה נועדה להבהיר את העקרון.

 

אני מדבר ברמה העקרונית של בחינת התאמת רכב משפחתי לייעודו בצורה כמה שיותר טובה, כאשר צריך להבין שברכישת טסלה מודל 3 לשימוש משפחתי, נעשה וויתור על תכונות עדיפות להנאת ונוחות המשפחה שאפשר לקבל ברכבים אחרים (וזה לא חייב להיות אוקטביה, זה יכול להיות פורד פוקוס אקטיב סטיישן, רנו מגאן טורר, סיאט אטקה, קיה סלטוס, יו ניים איט) באותה העלות הכוללת לטובת תכונות בטסלה שהן עדיפות להנאת הנהג.

 

וזה כנראה מה שקרה בפועל, אני די בטוח שמי שדחף לרכוש את הטסלה 3 במשפחות ברוב המקרים אם לא בכולם הם הגברים מתוך מחשבה (אנוכית) על ההנאה שלהם כנהגים בטסלה ותוך התפשרות על נוחות והנאת המשפחה ותוך שכנוע האישה שזה הרכב האידאלי למשפחה 🙃

 

זה בסדר גם לאבא במשפחה מותר להנות, אבל בואו לא נשלה את עצמנו שהמודל 3 היא הבחירה הנכונה למשפחה.

עריכה אחרונה על ידי evc
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 דקה, evc כתב:

 

 

אפשר להגיד על כל דבר ברכב זה לא משהו משעמותי, גם על נוחות, מרחב פנימי, בידוד רעשים, גודל תא מטען ועוד ועוד ובסוף לתקוע משפחה ברכב סופר מיני של טסלה כי הביצועים מסחררים והמסך מגניב ורכב סופר מיני מקביל של מרצדס ובמוו עם ביצועים כאלה עולה פי 3 מרכב משפחתי רגיל, אז בגלל זה רכישת הטסלה עדאית.

 

אני מדבר ברמה העקרונית של בחינת התאמת רכב משפחתי לייעודו בצורה כמה שיותר טובה, כאשר ברכישת טסלה לשימוש משפחתי נעשה וויתור על תכונות עדיפות לטובת הנאת ונוחות המשפחה שאפשר לקבל בצורה עדיפה ברכבים אחרים (וזה לא חייב להיות אוקטביה, זה יכול להיות פורד פוקוס אקטיב סטיישן, רנו מגאן טורר, סיאט אטקה, קיה סלטוס, יו ניים איט) באותה העלות הכוללת לטובת תכונות בטסלה שהן עדיפות להנאת הנהג.

 

וזה כנראה מה שקרה בפועל, אני די בטוח שמי שדחף לרכוש את הטסלה 3 במשפחות ברוב הם הגברים מתוך מחשבה (אנוכית) על ההנאה שלהם כנהגים בטסלה ותוך התפשרות על נוחות והנאת המשפחה ותוך שכנוע האישה שזה הרכב האידאלי למשפחה 🙃

 

זה בסדר גם לאבא במשפחה מותר להנות, אבל בואו לא נשלה את עצמנו שהמודל 3 היא הבחירה הנכונה למשפחה.

 

אתה יורה לכל הכיוונים וקצת קשה להתייחס,

חלק מהדוגמאות שאתה נותן לא מוגדרות כרכבים משפחתיים

מצאת רכב משפחתי אחד עם פתח תא מטען גדול (אוקטביה) והחלטת שהוא מתאים יותר מהטסלה למשפחה רק בגלל זה

למודל 3 יש חסרונות אבל אי אפשר להגדיר אותה סופר מיני.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתי במהלך עריכת ההודעה שלי, בין היתר, לענין ההערה שלי לגבי רכב סופר מיני, תקרא אותה שוב.

 

אני משווה את המודל 3 לכל רכב אחר שהתכונות שלו עדיפות כרכב משפחתי ושהעלות הכוללת שלו לאורך כמה שנות תחזוקה היא דומה פחות או יותר למודל 3 (אם הייתי עושה חישוב פשוט רק של עלות הקניה הטסלה הייתה יצואת גרוע הרבה יותר).

 

ושוב בשורה התחתונה אפשר לקבל לא מעט רכבים אחרים טובים יותר למשפחות וטובים פחות לנהגים.

עריכה אחרונה על ידי evc
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 דקות, evc כתב:

הייתי במהלך עריכת ההודעה שלי, בין היתר, לענין ההערה שלי לגבי רכב סופר מיני, תקרא אותה שוב.

 

אני משווה את המודל 3 לכל רכב אחר שהתכונות שלו עדיפות כרכב משפחתי ושהעלות הכוללת שלו לאורך כמה שנות תחזוקה היא דומה פחות או יותר למודל 3 (אם הייתי עושה חישוב פשוט רק של עלות הקניה הטסלה הייתה יצואת גרוע הרבה יותר).

 

ושוב בשורה התחתונה אפשר לקבל לא מעט רכבים אחרים טובים יותר למשפחות וטובים פחות לנהגים.

 

זה כנראה עניין סובייקטיבי. מכל מי שקיבל טסלה ורשם התרשמויות בינתיים לא נתקלתי במישהו שרשם "עברתי מרכב משפחתי X והתאכזבתי כי המודל 3 לא טובה כמוהו בתור רכב משפחתי"

הוצאה על רכב היא לא רק עלות הקנייה שלו. רכב מחזיקים כמה שנים וצריך להתייחס לכל העלויות ביחד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 26 דקות, Amired כתב:

 

כשאין כפתורים פיזיים קל יותר לדאוג לשליטה ממחשב ובמיוחד שליטה מהאפליקציה. אם היה לך כפתור פיזי למזגן היה קשה יותר לאפשר בצורה נוחה הדלקה של המזגן מהטלפון למשל

לא זה לא עובד ככה...

אתה יכול לעשות את אותה הפעולה עם מתג ושלט מרחוק כמו שאתה יכול לנעול את הרכב שלך עם שלט ועדיין לנעול אותו מבפנים עם כפתור.

 

אתה פשוט עושה שהמעגל החשמלי לא יהיה תלוי רק בכפתור אלא גם בכפתור, משהו שהיה לוקח תכנון של עוד 5 דקות מהמהנדס ומייקר ב2 סנט...

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 דקות, Shab00 כתב:

לא זה לא עובד ככה...

אתה יכול לעשות את אותה הפעולה עם מתג ושלט מרחוק כמו שאתה יכול לנעול את הרכב שלך עם שלט ועדיין לנעול אותו מבפנים עם כפתור.

 

אתה פשוט עושה שהמעגל החשמלי לא יהיה תלוי רק בכפתור אלא גם בכפתור, משהו שהיה לוקח תכנון של עוד 5 דקות מהמהנדס ומייקר ב2 סנט...

יכול להיות, לגבי זה אני מסכים שזה הרבה פחות נוח ובטיחותי מכפתור פיזי.

עריכה אחרונה על ידי Amired
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא בדיוק. לרוב משתמשים היום בmomentary switch שבסה"כ שולחים איתות למחשב והוא מחליט מה לעשות עם האיתות. אין להם באמת מצבי on/off. זה כמו שתחבר למחשב כמה עכברים, וכולם יעבדו. לא בדיוק אותו הדבר אבל העיקרון דומה.

עריכה אחרונה על ידי eitanuch
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1075 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...