Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שבועיים בתמצית עם טסלה- חוות דעת


SeazeR
 שיתוף
עוקבים 43

פוסטים מומלצים

  • תגובות 269
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

שלום חברים,   בחודש דצמבר 2020 סיימתי את הרומן המקולקל שלי עם קיה ספורטאג טורבו 2018. רבות התלבטתי מה לרכוש- הזמנתי את ה MG PHEV ואז, ביטלתי. אח"כ הזמנתי את הטויוטה CHR ואז, ביטלתי. אפיל

בלי מילים....  

כל עניין הטעינה הוא עדיין בחיתולים עוד מס' שנים תהיינה עמדות טעינה תחת כל עץ רענן.   אני זוכר שכשהתחלתי לנהוג בתחילת שנות ה-80 בימי האינפלציה העליזים היתה רק תחנת דלק אחת באיזור רמת-גן שכיבד

תמונות שפורסמו בשרשור

לי דווקא יש כדור בדולח.🔮

הוא לא אומר אם תגיע טכנולוגיה חשמלית עדיפה על הנוכחית (אם כי אני מאמין שכן), אבל הוא יודע לומר שאם וכאשר תגיע טכנולוגיה כזאת, אכן המחיר של החשמליות הנוכחיות ירד. אלא שגם המחיר של ההיברידיות ושל מנועי הבעירה הפנימיים ירד.

 

כמו כן, כדור הבדולח מנבא, שתהליך ירידת הערך של מנועי הבעירה הפנימיים (והיברדיות בתוכן) ילך ויואץ. זה לא שאלה אם, אפילו לא שאלה מתי, אלא עובדה מוגמרת. אנחנו כבר בראשיתו של התהליך (הכדור לא מנבא את שיפוע עקומת ירידת הערך) 

ראה ערך נוקיה אחרי הופעת האייפון

 

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

@TheAvatar זה בסדר, גם לי אין תואר בכלכלה.
אם יש מישהו שטוען שהוא שופך 200K כדי לחסוך, זו הבעיה שלו, אני לא פסיכולוג קליני. אבל - אם יש מישהו שטוען שהעלות פר קילומטר וירידת ערך צפויה בשנים הקרובות מקזזות את ההפרש, הוא צודק בהחלט.
לגבי כדורי בדולח וקלפי טארוט - טסלה שולטת בשוק הזה כבר כמה שנים, הם יודעים לשדרג ולשפר את הרכבים שלהם OTA במידת הצורך כדי להישאר עדכניים, כמובן שהספק המנוע הוא גם סייל פאקטור ענק. כשהופיעה פה הסופרמיני הסינית של MG המכירות של סוזוקי אלטו לא נפגעו, גם לא של מאזדה 2.
מה גורם לך לחשוב שהמכירות של טסלה יפגעו מהסיני התורן שיחליט לצוץ פה?
דבר נוסף - יקח לא מעט זמן עד שההיצע של הרכבים הנ"ל ידביק את הביקוש וברגע שהביקוש מצד הearly adopters ירגע יבוא הקהל ה'נורמאלי' שיעשה נסיעת מבחן ויסתכל מחוץ לחלון לסופרב שבה הוא הגיע ויגיד 'טפיייי', אני בכנות לא חושב שיצוץ פה משהו בשנתיים שלוש הקרובות שישבור את השוק הזה (ואני מודע לחשמליות של יונדאי וקיה שבדרך) ברמה שהביקוש ירד באופן כזה, ההייפ של טסלה רק הולך וגדל, הם באמת ה'אפל' של המכוניות בכל הנוגע לשיווק ויצירת מותג.

  • אהבתי 2

 

לפני 17 שעות, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

Keyser כתב:
דלק זה לכוסיות. גברים אמיתיים דוחפים את הרכב :loco:
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מה שישפיע דראסטית על ירידות הערך של החשמליות הנוכחיות זה בעיקר טכנולוגיה משופרת. אתה יכול לעדכן תוכנות אבל לא לעדכן מערכות טעינה או סוללות.

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

סוללות דווקא ניתן לשדרג, וסביר להניח שנראה שדרוגים כאלה בעתיד.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4

וולוו XC40 T3 Momentum

וולוו V40 T4 Kinetic Plus (נמכרה)

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 8 שעות, shellcase כתב:

@TheAvatar זה בסדר, גם לי אין תואר בכלכלה.
אם יש מישהו שטוען שהעלות פר קילומטר וירידת ערך צפויה בשנים הקרובות מקזזות את ההפרש, הוא צודק בהחלט.

 

תיאורטית הוא בהחלט צודק. השאלה היא תוך כמה שנים הוא מגיע לנקודת איזון. אם אדם נמצא בשוק עם תקציב של 200 אלף שקל ומתלבט בין מספר רכבים באותה קטגורית מחיר, טסלה תציע חסכון בעלויות אחזקה מהיום הראשון וכנראה תהיה קנייה טובה בהנחה והוא מסתדר עם מגבלות רכב והמפרט. אבל אם אותו אדם נמצא עם תקציב של 140-150 אלף והוא לוקח אקסטרה הלוואה/מביא יותר הון עצמי מהבית כי הוא חושב שהוא מתישהו יתחיל לחסוך אז זה כנראה לא יקרה. 

 

ציטוט

לגבי כדורי בדולח וקלפי טארוט - טסלה שולטת בשוק הזה כבר כמה שנים,

 

כי לא היו להם מתחרים. נראה איך הם יסתדרו בעתיד. 

 

ציטוט

מה גורם לך לחשוב שהמכירות של טסלה יפגעו מהסיני התורן שיחליט לצוץ פה?

 

כי עד עכשיו לטסלה יש בלעדיות על החוויה החשמלית. הם היחידים שמוכרים רכב חשמלי שמסוגל להחליף מכונית עם מנוע בעירה פנימי לרוב המשפחות בעלות חנייה/עמדת טעינה/אפשרות לזרוק כבל מהחלון. אבל נניח ב-2022-2023 תנחת כאן חשמלית סינית יחסית גדולה עם טווח של 500 ק"מ ותג מחיר זול ב-30-40 אלף שקל. עכשיו דברים מתחילים להיות יותר מורכבים... 

 

ציטוט

דבר נוסף - יקח לא מעט זמן עד שההיצע של הרכבים הנ"ל ידביק את הביקוש וברגע שהביקוש מצד הearly adopters ירגע יבוא הקהל ה'נורמאלי' שיעשה נסיעת מבחן ויסתכל מחוץ לחלון לסופרב שבה הוא הגיע ויגיד 'טפיייי',

 

הקהל הזה הרבה יותר קטן ממה שאתה חושב. על מנת לעבור בראש שקט לרכב חשמלי אתה צריך חנייה פרטית מצרך שיש למעט מאוד מאוד אנשים שגרים במרכז/שכונות ישנות או במינימום של המינימום פריסה מאסיבית של עמדות טעינה מהירות. בעיות חנייה לא יפתרו במרכז באופן וודאי. מצד שני אני לא רואה פריסה מאסיבית של עמדות טעינה שמסוגלות לספוג אפילו את ה-2,000 טסלות שהוזמנו מתחילת השנה. 

 

ציטוט

אני בכנות לא חושב שיצוץ פה משהו בשנתיים שלוש הקרובות שישבור את השוק הזה (ואני מודע לחשמליות של יונדאי וקיה שבדרך) ברמה שהביקוש ירד באופן כזה, ההייפ של טסלה רק הולך וגדל, הם באמת ה'אפל' של המכוניות בכל הנוגע לשיווק ויצירת מותג.

 

אני חושב הפוך. הקלף הכי גדול של טסלה חוץ מהסקס-אפיל הוא הטווח. תכל'ס הם היחידים שמציעים טווח שיכול להחליף מכונית עם מנוע בעירה פנימי. אבל היתרון הזה לא ישמר לפרק זמן של יותר מ-2-3 שנים. ואז ישאר להם רק הסקס-אפיל במקרה הטוב. כפי שלמדו מעולם הטלפונים גם סינים יודעים לעצב יפה.  

לפני 20 דקות, zvit כתב:

סוללות דווקא ניתן לשדרג, וסביר להניח שנראה שדרוגים כאלה בעתיד.

 

אני לא חושב שרכב חשמלי כלשהו שנמכר היום תוכנן עם אפשרות לשדרג סוללה בעתיד. לפי מחירי הסוללות נכון להיום כנראה יהיה יותר זול למכור את הרכב ולקנות אחד חדש עם טווח גדול יותר מאשר לשדרג סוללה. 

עריכה אחרונה על ידי TheAvatar
  • אהבתי 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 26 דקות, zvit כתב:

סוללות דווקא ניתן לשדרג, וסביר להניח שנראה שדרוגים כאלה בעתיד.

אפשר הכל. השאלה אם זה יהיה כלכלי.

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 11 דקות, TheAvatar כתב:

כי עד עכשיו לטסלה יש בלעדיות על החוויה החשמלית. הם היחידים שמוכרים רכב חשמלי שמסוגל להחליף מכונית עם מנוע בעירה פנימי לרוב המשפחות בעלות חנייה/עמדת טעינה/אפשרות לזרוק כבל מהחלון. אבל נניח ב-2022-2023 תנחת כאן חשמלית סינית יחסית גדולה עם טווח של 500 ק"מ ותג מחיר זול ב-30-40 אלף שקל. עכשיו דברים מתחילים להיות יותר מורכבים... 

 

אני לא חושב שרכב חשמלי כלשהו שנמכר היום תוכנן עם אפשרות לשדרג סוללה בעתיד. לפי מחירי הסוללות נכון להיום כנראה יהיה יותר זול למכור את הרכב ולקנות אחד חדש עם טווח גדול יותר מאשר לשדרג סוללה. 

 

שוב אתה מדבר עם עצמך.

 

MG ZS EV ממשיכה להמכר יפה גם אחרי הופעה טסלה בשוק והטסלה ממש לא "היחידה שמוכרים רכב חשמלי שמסוגל להחליף סטנדרטי.

עוד כמה חודשים תגיע גירסה של ה=MG ZS EV עם סוללה של 73kWh ואז היא גם תהיה עם טווח דומה לטסלה.

 

גם האייווייס U5 היא אופציה סבירה בהחלט.

 

לגבי שדרוג - לא דברתי לא עם המחירים של היום, ולא על הטכנולוגיות של היום.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4

וולוו XC40 T3 Momentum

וולוו V40 T4 Kinetic Plus (נמכרה)

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 19 דקות, adi89 כתב:

שאלה, האם התקינו קודנית \ איתוראן ברכב?

 

למה שיתקינו דברים שכבר מובנים ברכב?

  • אהבתי 2
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

שאלה לגבי מערכת ניווט בטסלה הבנתי שהיא מבוססת על מפות גוגל. האם היא מתחשבת בזמן הניווט בעומסים על הכביש בזמן אמת? קראתי איפה שהוא שלא. 

שאלה נוספת לגבי חיבור הרכב לאינטרנט הבנתי שיש ברכב eSim כך שרכב צריך להיות מחובר תמיד ואין צורך לבצע חיבור דרך WiFi ביתי או נקודת גישה של נייד. 

עריכה אחרונה על ידי Johnik
  • אהבתי 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 12 דקות, Johnik כתב:

שאלה לגבי מערכת ניווט בטסלה הבנתי שהיא מבוססת על מפות גוגל. האם היא מתחשבת בזמן הניווט בעומסים על הכביש בזמן אמת? קראתי איפה שהוא שלא. 

שאלה נוספת לגבי חיבור הרכב לאינטרנט הבנתי שיש ברכב eSim כך שרכב צריך להיות מחובר תמיד ואין צורך לבצע חיבור דרך WiFi ביתי או נקודת גישה של נייד. 

לגבי הניווט, מתחשב בעומסים כל עוד אתה עם קישוריות פרימיום של טסלה שגם נותנת את קישוריות האינטרנט (כרגע בחינם, בLR & P חינם למשך שנה אחת, בSR+ למשך חודש - אך עד שלא יוציאו תימחור זה אמור להשאר בחינם).

לגבי האינטרנט, אפשר גם בwifi מהטלפון אבל כמה דברים של הקישורים פרימיום לא יעבדו.

 

בחזרה לניווט, למרות העדכוני תנועה והמפות הטובות, הניווט הרבה פחות טוב בישראל מוייז. כאשר אני מנווט באיזור לא מוכר, אני מדליק וייז במקביל למצוא את הטעויות של הניווט הראשי (ולקבל התראות) 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בינתיים רק ווייז מראה לך פקקים ומוסיפה\מורידה דקות מהשעה המשוערת.

בגוגל מפס אין את זה וחבל (למה לא מוסיפים \ מעדכנים?) או שאולי בגלל שווייז שלהם,אז לא רואים צורך ש2 תוכנות יעשו אותו הדבר..

GTI

I'm not insane,My mother had me tested

סאאמק כולכם.

:lol:

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...