Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1895 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

יש משהו במה שאתה אומר.

 

האם יצרניות רכב מחויבות לספק כלי דיגנוסטיקה למוסכים/חשמלאים כלליים?

פורסם
לפני 3 שעות, TheAvatar כתב:

 

אני זורק את הכבל מקומה 4.

קודם כל, תוודא שזה נוח לכלל השכנים בבניין.

שנית, לא יותר פשוט למשוך חשמל מהלובי/חדר מדרגות?

2024 KIA SELTOS 2.0L Premium

Škoda Octavia 1.5L Tsi 2025

פורסם
לפני 3 שעות, TheAvatar כתב:

התחלתי להיות מאוד סקרן לגבי טעינה ביתית של רכב חשמלי. אני גר בבניין קומות ללא חנייה בטאבו, אבל יש לי אפשרות לקרב את המכונית ולזרוק כבל מאריך מהחלון. 

 

אני יכול להטעין את הרכב מכל שקע גם שקע ביתי רגיל לחלוטין? מה לגבי בטיחות? צריך כבל מיוחד או כל כבל מאריך יעשה את העבודה? בחישוב מהיר אני צריך כבל מאריך באורך כ-20 מטר. 

בתור בעלים של PHEV מ-2019,שמטעין את האוטו שלי בכל מקום כמו פלאפון (לכן זרוק באוטו 2 אורכים של "כבל סבתא"),הנה כמה תובנות:

- המטען יושב בתוך האוטו,האוטו מנהל את הטעינה (לכן לרוב לא יהיו תופעות של סוללה מתפוצצת כמו במקרים של יתר הסוללות (אופניים,צעצועים) שאנשים משאירים מחובר כל הזמן והסוללה מתחממת,בסיום טעינה הרכב סוגר את ההזרמה לסוללות) הכבל זה גולם (רוב האנשים חושבים שזה המטען,בטעות כמו עמדת טעינה,שזה פשוט נקודת אספקה לפי תקן ומוגן ),שתפקידו "להודיע" למטען לאיזה מקור חשמל מחובר,ובחלקם אפשר ידנית לכוון באיזה אמפראז' להזרים,אצלי יכול לבחור בין 10-16A,משאיר על 12A (בשביל 16A חייב "שקע כח/סיקון",וכל יצרן נותן כבל שונה לטעינה משקע רגיל)
- הזרמת חשמל בעוצמות האלו,וזמן ממושך,מייצרים חום,לכן חשוב להכין כבל מאריך רק של 2.5 מ"מ (כתום או ירוק),והכי חשוב חייב להיות פרוס ! נקודות חולשה זה השקע,בלי מפצל כמובן,כמובן בלי מכשיר חשמלי זולל חשמל על אותו קו חשמל,ואם התשתית לא איכותית,יכול להינמס הפלסטיקה של השקע,עד רמה של קצר שיקפיץ לך פחת !
- יש חוקים ויש מציאות,תעשה מה שבאה לך,רק שתדע אם קורה אסון,יש לך אחריות משפטית,אפילו פלילית,כי אם זרקת כבל מקומה רביעית (וכן ראיתי תופעה כזאת עם כבל מעפן לרכב רנו בטר פלייס עם מערכת טעינה פרוצה ),ואין גבול לטמטום של אנשים,או סתם ילדים שאוהבים לגעת בכל דבר ולחתוך דברים,וחלילה מישהו התחשמל או יהיה נזק שהכבל שלך יגרום,יהיה לך ממש לא נעים מהרבה בחינות!!

נקודת תורפה,החיבור לכבל מאריך,כי הכי בטיחותי,זה לפרק את הצד של הכבל המקורי ולחבר ישירות כבל באורך מתאים,הבלוק עצמו מוגן מים,אבל אם יקרה משהו לכבל,לא יהיה לך אחריות,ולי זה קרה,הוחלף לחדש אחרי חצי שנה באחריות,וכבל הזה לא זול !

לפני שעתיים, lm007 כתב:

האם יצרניות רכב מחויבות לספק כלי דיגנוסטיקה למוסכים/חשמלאים כלליים?

קודם כל נעשה סדר,מה קורה בארץ.

יצרני רכב מדברים רק עם מוסכי יבואן/מורשה,הם חייבים לקנות כל ציוד או כל גישה לתוכנות EPC/WORKSHOP בלא מעט כסף,כדי שיוכלו לטפל ברכבים של היצרן לפי הפרוטוקולים והתנאים שלהם !!!

כל מוסך/חשמלאי אחר,לרוב חסום ע"י היבואנים בארץ,ביכולת שלהם לרכוש חשבון דילר אונליין חוקי,כי הציוד "חומרה" לבד לא מספיק !
 

לפני 9 שעות, ch2856 כתב:

אפשר לחשוב שיש איזו טכנולוגיה מיוחדת ברכב חשמלי שחשמלאי רכב לא יוכל להתמודד איתה. החלק המורכב זו התוכנה שמנהלת את כל העסק הזה וזה 100% על האחריות של היצרן, שאר הדברים אלו דברים שכל חשמלאי אמור לדעת להתמודד איתם. כמובן שצריך לעבור הכשרה כי יש דברים שונים שצריך להכיר, אבל זה הכל. 

בדיוק,חוקי חשמל והבסיס אותו דבר,מה שכן הדור החדש של חשמלאי/איש דיאגנוסטיקה מחייב אוריינטציה של איש מחשבים/רשתות/פרוטוקולים תקשורתיים וכמובן אנגלית מקצועית ברמה גבוה !!!
ברור שהתחום יעבור "ניקוי רציני",פשוט סוג האנשים יתחלפו,שכל הזמן יצטרכו ללמוד ולהכשיר את עצמם !
וכל המספידים מה יהיה כאשר הכל יהיה חשמלי,אנחנו עוד במעבר,רוב המוחלט של אנשים בתחום לא עברו הסמכה לעבוד על רכבים היברידיים,ועוד עשרות שנים יהיה איתנו מנועי ICE משולבי HEV/PHEV/M-HEV/מיקרו היבריד,ורכבים חשמליים ייצור אנשי מקצוע חדשים,שיתנו פתרונות לסגמנטים שונים !

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
פורסם
אגב, בעלי הטסלות, מה היא ארץ הייצור של הרכבים? 

לא בעלים (עדיין) אבל אענה לך בכל זאת...

הרכבים שנמסרו במרץ הגיעו כולם מארה״ב.
הרכבים שימסרו באמצע מאי (הוקדמו) כולם מדגם הבסיס SR פלוס, יגיעו מסין.
לגבי המשלוח הבא (אמצע יוני) של הגרסאות האחרות סביר שמארה״ב אבל עדיין לא ברור.
פורסם (נערך)

ממה שראיתי ביוטיוב, איכות ההרכבה טובה יותר במפעל הסיני, ויש עוד הבדלים ע"פ הסרטונים, לא יודע כמה הם נכונים, כמו שהידיות וחיפוי המצלמות בכנפיים ברכב הסיני הן שחורות במקום כרום, יש המשך של פס העץ בדלתות הנהג והנוסע ולא רק בדש בורד ועוד כמה דברים שציינו שם.

לא ברורות לי הסיבות השוני בן הדגמים. הרי תוכניות הייצור אמורות להיות זהות, למה יש הבדלים בין המפעלים אם הסירטונים אכן נכונים.

האם יש הבדל בין מפעל טויוטה תורכי ליפני בין הדגמים?

עריכה אחרונה על ידי Opel Astra GSI

עד מתי ספטמבר 08.:(

פורסם
לפני 14 שעות, gpro כתב:

איך בדיוק רואים/מקבלים התראות משטרה בגוגל מפס? אשמח לדעת.

 

מקבלים את ההתראות בזמן הניווט. ניתן גם לדווח על מכמונות מהירות מתוך מסך הניווט, בדיוק כמו בוויז.

Mid-trip_UGC_Report.gif

לפני 49 דקות, Opel Astra GSI כתב:

ממה שראיתי ביוטיוב, איכות ההרכבה טובה יותר במפעל הסיני, ויש עוד הבדלים ע"פ הסרטונים, לא יודע כמה הם נכונים, כמו שהידיות וחיפוי המצלמות בכנפיים ברכב הסיני הן שחורות במקום כרום, יש המשך של פס העץ בדלתות הנהג והנוסע ולא רק בדש בורד ועוד כמה דברים שציינו שם.

לא ברורות לי הסיבות השוני בן הדגמים. הרי תוכניות הייצור אמורות להיות זהות, למה יש הבדלים בין המפעלים אם הסירטונים אכן נכונים.

האם יש הבדל בין מפעל טויוטה תורכי ליפני בין הדגמים?

 

לפעמים יש שינויים שנכנסים במפעל הסיני קודם. במכוניות שהגיעו לארץ הידיות כבר שחורות, אבל אין עדיין את הפסים בדלתות. במכוניות שנמכרות עכשיו בארה"ב גם יש את הפסים בדלתות.

פורסם
לפני שעתיים, Opel Astra GSI כתב:

ממה שראיתי ביוטיוב, איכות ההרכבה טובה יותר במפעל הסיני, ויש עוד הבדלים ע"פ הסרטונים, לא יודע כמה הם נכונים, כמו שהידיות וחיפוי המצלמות בכנפיים ברכב הסיני הן שחורות במקום כרום, יש המשך של פס העץ בדלתות הנהג והנוסע ולא רק בדש בורד ועוד כמה דברים שציינו שם.

לא ברורות לי הסיבות השוני בן הדגמים. הרי תוכניות הייצור אמורות להיות זהות, למה יש הבדלים בין המפעלים אם הסירטונים אכן נכונים.

האם יש הבדל בין מפעל טויוטה תורכי ליפני בין הדגמים?

 הבדל העיקרי הוא בסוג הסוללה, 

בעוד הדגם האמריקאי SR מגיע עם סוללה NCA פנסוניק, LG 

הדגם SR הסיני מגיע עם סוללת LFP, בעלת אורך חיים ארוך יותר, ניתנת לטעינה עד 100 אחוז בכל פעם. 

 

 

פורסם
לפני 3 שעות, קריאטיב אגרסיב כתב:

השאלה היא כמה אנשים בארץ משתמשים בגוגל מפס, כי ללא דיווחים זה לא שווה כלום.

 

שמת לב מי הבעלים של וויז? מה שמדווח בוויז מופיע במפות גוגל ולהיפך.

פורסם (נערך)
לפני 14 שעות, eladts כתב:

 

מקבלים את ההתראות בזמן הניווט. ניתן גם לדווח על מכמונות מהירות מתוך מסך הניווט, בדיוק כמו בוויז.

Mid-trip_UGC_Report.gif

 

לפעמים יש שינויים שנכנסים במפעל הסיני קודם. במכוניות שהגיעו לארץ הידיות כבר שחורות, אבל אין עדיין את הפסים בדלתות. במכוניות שנמכרות עכשיו בארה"ב גם יש את הפסים בדלתות.

תודה רבה! 

מעניין שאני לא רואה את האפשריות הזו אצלי, אולי זה תלוי מדינה?

 

עריכה אחרונה על ידי gpro
פורסם
לפני 15 שעות, gpro כתב:

תודה רבה! 

מעניין שאני לא רואה את האפשריות הזו אצלי, אולי זה תלוי מדינה?

 

לפי הכתבה הזו התראות משטרה אמורות להיות זמינות בישראל. אולי זה תלוי בשפת הממשק.

 

https://www.androidpolice.com/2019/05/30/google-maps-speed-camera-alerts-and-speed-limit-indication-expand-to-more-countries

×
×
  • תוכן חדש...