Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1896 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)
לפני 44 דקות, ch2856 כתב:

זו המדיניות אצל טסלה ובכל מורשה יבואן כיום. מוסכים מורשי יבואן כבר מזמן לא יורדים לרזולוציה נמוכה אלא מחליפים מכלולים שלמים. את עיקר הכסף הם הרי לא עושים על שעת עבודה של המכונאי אלא על החלפים בעיקר ולכן זה בזבוז כסף עבורם להתחיל לפרק חלקים ולחפש מה לא תקין שם. טסלה לדוגמה לא תפרק סוללה ותתחיל לחפש איזה תא תקול, היא פשוט תחליף את כל הסוללה. מי שיציע שירות תיקון לסוללה, כלומר לפרק הכל ולחפש את התא התקול, אלו מקומות קטנים יותר כמו מוסכים מתמחים כיום. פעם מורשה יבואן היה עושה אוברול למנוע, היום זה נדיר שהם מתעסקים עם זה  ומעדיפים להחליף את כל המנוע לחדש או משומש (או מצרפים הצעת מחיר הזויה שמבהירה ללקוח מה האופציה העדיפה). 

אם החברה עושה את זה במסגרת האחריות, לא אכפת לי. הבעיה שאחרי שנתיים, צ'מפיון מחייבים אותך על הדברים האלה וזאת הבעיה (ואם מעניקים לך שנה שלישית, אתה צריך להיות אסיר תודה). בוא לא נכנס לזה שהם אפילו לא תמיד יודעים לאתר את הבעייה. אם אתה לקוח תמים, הם יכולים להחליף את היחידה, לחייב אותך על שעות העבודה והחלפים, והתקלה עדיין תשאר.

 

אצל טסלה האחריות על יחידת ההנעה והסוללה זה 8 שנים, שזה נשמע לי סביר (או 4 שנים אחריות מוגבלת, על ליקויים בייצור, שכנראה תגלה הרבה לפני 4 שנים)

עריכה אחרונה על ידי eitanuch
פורסם (נערך)

התחלתי להיות מאוד סקרן לגבי טעינה ביתית של רכב חשמלי. אני גר בבניין קומות ללא חנייה בטאבו, אבל יש לי אפשרות לקרב את המכונית ולזרוק כבל מאריך מהחלון. 

 

אני יכול להטעין את הרכב מכל שקע גם שקע ביתי רגיל לחלוטין? מה לגבי בטיחות? צריך כבל מיוחד או כל כבל מאריך יעשה את העבודה? בחישוב מהיר אני צריך כבל מאריך באורך כ-20 מטר. 

עריכה אחרונה על ידי TheAvatar
פורסם

לא יודע לגבי טסלה ספציפית, אבל כל המטרה של עמדת טעינה ביתית היא לשמור שהמטען של הרכב לא ימשוך יותר זרם ממה שמערכת חשמל בבית מסוגלת לעמוד בו.

 

ד"א גם לא ברור לי למה ההתקנה שלו צריכה לעלות כמה אלפים. להתקין מזגן בבית עולה 700 שקל, וזה פי כמה יותר עבודה.

 

 

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם

במחשבה שנייה להטעין מהבית עם כבל מאריך באורך 30 מטר זה טמטום מוחלט. 

 

מה הנזק שיכול להיגרם לסוללה אם אני משתמש אך ורק בעמדות מהירות? 

פורסם
לפני כשעה, TheAvatar כתב:

אני צריך כבל מאריך באורך כ-20 מטר. 

 

אתה בטוח שאתה חונה בבניין שאתה גר בו?

2024 KIA SELTOS 2.0L Premium

Škoda Octavia 1.5L Tsi 2025

פורסם
לפני 4 שעות, Night Driver כתב:

בסך הכל מנוע חשמלי. עשית ממנו מינימום מנוע של צוללת גרעינית (שגם הוא בסך הכל מנוע חשמלי רגיל).

אתה באמת חושב שחשמלאי סטנדרטי יידע אם אחד מה-MOSFET בדרייבר הלך? או שאם כיול של אנקודר נדפק הוא יידע לתקן ויהיה לו את הכלים לכייל מחדש?

פורסם
לפני 53 דקות, Mr.Hybrid כתב:

 

אתה בטוח שאתה חונה בבניין שאתה גר בו?

 

אני זורק את הכבל מקומה 4. כל קומה בערך 3.5 מטר גובה. תוסיף עמודים. תוסיף מרווח בטחון הגעת ל-20-25 מטר. 

פורסם
לפני שעתיים, TheAvatar כתב:

התחלתי להיות מאוד סקרן לגבי טעינה ביתית של רכב חשמלי. אני גר בבניין קומות ללא חנייה בטאבו, אבל יש לי אפשרות לקרב את המכונית ולזרוק כבל מאריך מהחלון. 

 

אני יכול להטעין את הרכב מכל שקע גם שקע ביתי רגיל לחלוטין? מה לגבי בטיחות? צריך כבל מיוחד או כל כבל מאריך יעשה את העבודה? בחישוב מהיר אני צריך כבל מאריך באורך כ-20 מטר. 

 

אסור להשתמש בכבל מאריך בטעינת רכב חשמלי

https://www.tazkirim.gov.il/s/law-item/a093Y00001RFM79QAH/טיוטת-תקנות-החשמל-התקנת-מערכת-טעינה-לרכב-חשמלי-התשף2020?language=iw

פורסם
לפני 1 דקה, TheAvatar כתב:

אסור לעשות הרבה דברים ועדיין עושים. השאלה לא אם זה חוקי או לא חוקי אלא אם זה מעשי. 

 

מעשית תעשה מה שבא לך. אחרי שהכבל / הרכב יישרפו באמצע הלילה אל תשכח לעדכן אותנו בבקשה

פורסם
לפני 1 דקה, TheAvatar כתב:

למה שישרף? 

 

יש סיבה שזה אסור, כבלים מאריכים פשוטים לא תוכננו לעמוד בעומס גבוה לאורך שעות רבות רצופות

זו סכנת שריפה ממשית

 

פורסם

אם הוא עם עובי מוליך שמותאם להספק ולאורך אז לא. מה שכן, תקפיד על מחברים וחיבורים אטומים למים.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם
לפני כשעה, lm007 כתב:

אתה באמת חושב שחשמלאי סטנדרטי יידע אם אחד מה-MOSFET בדרייבר הלך? או שאם כיול של אנקודר נדפק הוא יידע לתקן ויהיה לו את הכלים לכייל מחדש?

 

הוא יקבל קוד תקלה עם מספר שקר כלשהו, יסתכל בservice manual, ואז יחליף את הדרייבר בחדש, או את הלוח שעליו יושב אותו הmosfet. אף אחד לא יתעסק לך בהלחמות או תיקונים ברמת רכיב, בדיוק כמו שטכנאי מחשבים לא ילחים לך קבל חדש במקום אחד שהתנפח, אלא יחליף את כל הלוח אם.

 

אם הרכב באחריות, הלוח יישלח לשיפוץ במפעל, וישימו לך אחד חדש/מחודש במקום. אם לא באחריות - תשלם על לוח קומפלט פלוס עבודה מכספך.

 

אף אחד לא יעשה בשבילך עבודת נמלים כדי בסופו של דבר להרוויח פחות.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

×
×
  • תוכן חדש...