Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שבועיים בתמצית עם טסלה- חוות דעת


SeazeR
שימו לב! השרשור הזה בן 1101 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מאיך שטסלה מתנהלים עד עכשיו אין לך מה לדאוג. הם משדרגים את הקיים ולא מוציאים דגם חדש מאפס.
תראה כמה זמן המודל S נמכרת והיא עכשיו מקבלת רק מתיחת פנים...

אם הרכב הזה יפגש בקיר או ברכב אחר אתה תודה לאלוהים שבחרת להוסיף עוד 45K ולא להתקצמן ולקנות טסלה מודל 3. היא בטוחה מהאיוניק. היא השיגה את אחד הציונים הגבוהים בהסטוריה אם לא הגבוה ביניהם, וחוץ מזה יש ביטוח, תקבל מחירון, תוכל לקנות מודל 3 אחרי מתיחת פנים.

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 דקות, eitanuch כתב:

אני דווקא אוהב את ההשואה בין האיוניק למודל 3 כי שתיהן ev. עם זאת, עם מחיר של כ-190 אלף ש״ח לגרסת בסיס של האיוניק, אני לא רואה איך היא הילכת לחסל חצי מהמכירות של מודל 3. במיוחד לאור העובדה שהנתונים שלה נמוכים משמעותית.

 

 

הנתון היחיד שחלש משמעותית זה הטווח. ברגע שתהיה סוללה יותר חזקה היא תיתן אחלה פייט לטסלה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Just now, TheAvatar כתב:

 

הנתון היחיד שחלש משמעותית זה הטווח. ברגע שתהיה סוללה יותר חזקה היא תיתן אחלה פייט לטסלה. 

 

טווח זה אחד הנושאים המשמעותיים ואחד הגורמים המרתיעים בקניה של רכב חשמלי

2 רכבים במחיר דומה ואחד עם טווח קצר משמעותית מהשני הם לא ברי השוואה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 דקות, farkash7 כתב:

אם הרכב הזה יפגש בקיר או ברכב אחר אתה תודה לאלוהים שבחרת להוסיף עוד 45K ולא להתקצמן ולקנות טסלה מודל 3. היא בטוחה מהאיוניק. היא השיגה את אחד הציונים הגבוהים בהסטוריה אם לא הגבוה ביניהם, וחוץ מזה יש ביטוח, תקבל מחירון, תוכל לקנות מודל 3 אחרי מתיחת פנים.

 

למה לעצור בטסלה? לך תקנה איזה ג'יפ במשקל 3.5 טון. בתאונה הרכב הכבד יותר מנצח. (בהנחה והם פחות או יותר מאותו דור)  וזה יופי שתקבל כסף מהביטוח, אבל תצטרך להשלים להביא כסף מהבית/לקחת הלוואה בשביל לקנות עוד הפעם טסלה חדשה מהניילונים. ואז bye bye כל חסכון שרק יכלת לדמיין עליו. 

 

לפני 1 דקה, Amired כתב:

 

טווח זה אחד הנושאים המשמעותיים ואחד הגורמים המרתיעים בקניה של רכב חשמלי

2 רכבים במחיר דומה ואחד עם טווח קצר משמעותית מהשני הם לא ברי השוואה

 

ב-2021. ב-2022 אלוהים גדול. 

עריכה אחרונה על ידי TheAvatar
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא השוותי את המודל 3 למשאית במשקל 3.5 טון. אתה השוות אותה לאיוניק.
אז מבחינת בטיחותית אם תיפגש בקיר אתה רוצה להיות בטסלה, ואם בגלל זה "הפסדת" את ה45K שחשבת שתרוויח לאורך השנים כנראה שעדיין עשית עסקה טובה שאולי תאפשר לך ללכת במקום להתגלגל שלא לדבר על לנשום במקום להיות מונח מתחת לאדמה.

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 דקה, TheAvatar כתב:

 

ב-2021. ב-2022 אלוהים גדול. 

 

באופן כללי אני חושב שנכון לחכות קצת אם לא צריך/רוצים לקנות רכב באופן מיידי בלי קשר לרכב חשמלי או לא רכב חשמלי

אז אני מתייחס לרכבים שיש כרגע על הכביש לא לשדרוגים עתידיים שהולכים להיות, את הדיון הזה אפשר לנהל ב2022.. :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, farkash7 כתב:

אני לא השוותי את המודל 3 למשאית במשקל 3.5 טון. אתה השוות אותה לאיוניק.
אז מבחינת בטיחותית אם תיפגש בקיר אתה רוצה להיות בטסלה, ואם בגלל זה "הפסדת" את ה45K שחשבת שתרוויח לאורך השנים כנראה שעדיין עשית עסקה טובה שאולי תאפשר לך ללכת במקום להתגלגל שלא לדבר על לנשום במקום להיות מונח מתחת לאדמה.

 

במקרה של דייט עם קיר בטון אני ארצה להיות במשאית, לא בטסלה. ובכלל אם אנחנו נכנסים לכאלה פינות זה אומר שכבר אין לכם מה להגיד. אף אחד לא קונה רכב ב-185 אלף שקל במקום ב-140 אלף בשביל "לחסוך". הטיעון הזה פשוט לא מחזיק מים. אם הדלתא הייתה 10 אלף שקל זה כבר סיפור אחר. 

עריכה אחרונה על ידי TheAvatar
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  

לפני 12 דקות, TheAvatar כתב:

בעתיד הרכב הזה אולי יהיה במגרש גרוטאות אחרי מפגש עם קיר בטון או עם מכונית אחרת.

 

  

לפני 2 דקות, TheAvatar כתב:

במקרה של דייט עם קיר בטון אני ארצה להיות במשאית, לא בטסלה. ובכלל אם אנחנו נכנסים לכאלה פינות זה אומר שכבר אין לכם מה להגיד

 


אז אני מבין שאין לך מה להגיד והתחלת להיכנס לכל מני פינות כדי למצוא שם איזה פתח מילוט.

עריכה אחרונה על ידי farkash7
  • מצחיק 3
  • מעניין 1

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני ביססתי את הטענות שלי היטב. רוצה לדחוף ראש בחול לבריאות. לך תקנה רכב ב-185 אלף שקל בשביל "לחסוך".  שלא נדבר על זה שאולי תמצא עבודה ליד הבית או תעבוד מהבית או תעבור דירה ליד תחנת רכבת, הנסועה תרד מ-30,000 בשנה ל-10,000 ואז אתה לא תסגור את הדלתא גם ב-15 שנה. 

עריכה אחרונה על ידי TheAvatar
  • מצחיק 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נפלת על הבנאדם שהרכב האחרון שהוא קנה עלה לו 3500 שקל 😂
עזוב, אני טומן את הראש בחול. אתה מבזבז את הזמן שלך.

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 דקה, farkash7 כתב:

נפלת על הבנאדם שהרכב האחרון שהוא קנה עלה לו 3500 שקל 😂
עזוב, אני טומן את הראש בחול. אתה מבזבז את הזמן שלך.

 

דיברתי בכללי ולא ספציפית אליך. וכן, אתה לגמרי טומן את הראש בחול לחישובים בסיסיים והיגיון בריא. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני שוב חוזר שאם בוחנים את המודל 3 במדדים של בחינת רכב משפחתי רגיל ולא כמרכבת חוצנים, מגלים שמבחינה פרקטית המודל 3 די צולע.

 

היתרונות שלה רלבנטיים לנהג ואולם הם כל כך משבשי טכנולוגיה עד כדי שיבוש המחשבה ההגיונית של חלק ממי שרכש אותה והריסת כל היכולת של דחיית סיפוקים וריגושים 😅

 

ניקח לדוגמה את הסקודה אוקטביה החדשה כמדד להשוואה לטסלה מודל 3 sr.

 

אוקטביה מתחילה במחיר של 140 אלף ₪ לעומת 187 אלף למודל 3.

 

הטסלה מודל 3 זהה בגודלה כמעט על הס"מ לסקודה אוקטביה החדשה.

 

עם זאת האוקטביה הרבה יותר פרקטית מהמודל 3.

 

בסיס הגלגלים הארוך במודל 3 לא מתורגם למרווח עדיף, להיפך ישיבה קצרה בשני הרכבים תבהיר לכם שהסקודה אוקטביה הרבה יותר מרווחת ונוחה מהמודל 3 במושב האחורי (גובה תקרה, מרחב רגליים, גובה מושב יחסית לריצפה, מרווח לכפות רגליים לשני נוסעים. לנוסע שלישי באוקטביה תפריע מנהרת הינע).

 

באוקטביה יש גם גג מתכת רגיל לעומת גג פנורמי ללא כיסוי בטסלה, שאוטם לחלוטין כניסת שמש לחלל הרכב מכיוון הגג (בגירסת הסטיישן של האוקטביה עם הגג המוארך המצב בכלל אידיאלי).

 

תא המטען באוקטביה גדול יותר ובעיקר שימושי יותר לאור דלת חמישית (ליפטבק או סטיישן).

 

המודל 3 הרבה יותר מהירה, אבל מדובר בנתון חסר משמעות מעשית, מה גם האוטביה מספיק מהירה בכל הגרסאות שלה, מלבד משמעות מבחינת מדד הכיף.

 

 המודל 3 שקטה לחלוטין מכיוון המנוע, האוקטביה שקטה יותר מבחינת בידוד רעשי כביש ורוח.

 

האוקטביה החדשה בגרסאות הרגילות (לא הדינמיק המוקשחת) גם כנראה נוחות יותר מהטסלה מבחינת המתלים.

 

האבזור של הטסלה שופע בהרבה וההממשק מתקדם משמעותית.

 

מבחינת אמינות צפויה, שני הרכבים חדשים ובאחריות, אבל למודל 3 אחריות ארוכה יותר (באוקטביה שנתיים + 1 שנה בתשלום, במודל 3, אחריות 4 שנים או 8 שנים לסוללה). 

 

מבחינת עלויות אמיתיות, הן יהיו רק קצת גבוהות יותר במודל 3 או דומות כנראה בפועל בקילומטרז ממוצע, אבל זה רק בינתיים, כל עוד שלא יעלו את אגרת הרישוי ומס על נסועה לרכבים חשמליים ןזה לא יימשך הרבה זמן אז קשה לבנות על זה (אני יוצא מנקודת הנחה שגם שמירת הערך של המודל 3 תהיה טובה יותר מדמעותית של האוקטביה רק בינונית אבל מצד שני אפשר לקבל הנחה מסויימת ברכישת האוקטביה).

 

בשביל השעשוע אפשר להכניס כמדד להשוואה מול הטסלה מודל 3 למשל את הסקודה קודיאק ואז הפערים בכלל גדלים.

 

מחיר התחלתי של הקודיאק 173 אלף ₪ להזכירכם כשהמודל 3 עולה 189 אלף ₪.

 

בהשוואה הזאת היתרונות במדדים משפחתיים בקודיאק עוד מועצמים, אתה מקבל ג'יפון פול סייז מרווח בהרבה מהמודל 3, תנוחת ישיבה גבוהה ונוחה, גג מתכת רגיל, עם תא מטען ענק ושימושי, מרווח גחון גדול, שמירת ערך טובה יותר מהאוקטביה.

 

כרכב משפחתי הוא עדיף לחלוטין על המודל 3, אבל אלו כאמור לא השיקולים המרכזיים או בכלל של רוכשי המודל 3 (חלק מרוכשי המודל 3 הם בכלל לא בעלי משפחות).

 

אפשר להכניס להשוואה גם את הג'יפון החשמלי הייווי u5 למי שרוצה רכב חשמלי. נמכר החל מ- 157 אלף ₪ פלוס עמדת טעינה בחינם והוא גם כותש את הטסלה מודל 3 במה שקשור לפרמטרים משפחתיים (הרכב קיבל ביקורות מצויינות במבחני רכב בישראל, סופר מרווח, נוח ושקט, ישיבה גבוהה) ונותן את היתרונות של שקט וזמינות כוח של הרכבים החשמליים(כמובן ביצועים פחות טובים מהמודל 3) וחסכון בעלויות נסיעה. אמנם יש לו ציון בעייתי במבחן בטיחות אבל עד סוף השנה זה יתוקן על ידי היצרן. אבל כאן מדובר ביצרן לא מוכר ולא סקסי וצריך להתגבר על החסם הזה.

 

https://www.cartube.co.il/חדשות-רכב/מותג-רכב-חשמלי-חדש-בישראל-איווייז-u5-מחיר-157500-שקל

 

וכמובן שיש את ינדאי איוניק 5 והקיה ev6 החשמליים שאמורים להיות גם עדיפים מבחינה פרקטית  על המודל 3.

 

אפשר גם להכניס להשוואה רכב סדאן חשמלי שמיוצר בסין כדוגמת byd han שגם מראה איך אפשר לתכנן רכב סדאן עדיף על המודל 3 מבחינת מדדים פרקטיים.

 

ראו בסרטון את מרווח הרגליים במושב האחורי העדיף משמעותית ב- byd, איך עושים גג פנורמי נכון (מסתיים באמצע הגג ולא נמשך מעל ראשי הנוסעים ועם כיסוי), מתלים נוחים יותר, לוח מחוונים סטנדרטי בנוסף למסך המרכזי. המסך המרכזי גם מסתובב, גאדג'ט יפה מאד. אז הוא פחות מהיר מהמודל 3 בדגם הספיציפי.

 

 

 

Screenshot_20210410-120302_Samsung Internet.jpg

עריכה אחרונה על ידי evc
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 18 דקות, evc כתב:

 

 

 

 

 

 

אני לא מבין כ"כ מה אתה מנסה להגיד

איבדת אותי כשהשווית את המודל 3 לSUV כמו קודיאק או AIWAYS ואמרת שהיא פחות טובה מהם בפרמטרים משפחתיים. אלו לא אותם רכבים. תשווה את המודל X לקודיאק

היה אפשר להשוות לBYD אם הBYD הייתה בארץ אבל היא לא, אף אחד לא אמר שטסלה היא הרכב המושלם בעולם

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם זה לא הובן,

 

השורה התחתונה בדברים שלי היא שהמודל 3 הוכתרה כרכב המשתלם ביותר במחיר שלה על ידי לא מעט אנשים, הכתרה שהיא מאד רחוקה מהמציאות למי שצריך רכב משפחתי.

 

ההכרתה הזאת נבעה עקב התלהבות וריגוש ממדדים לא רלבנטיים למשפחה (ביצועים, ממשק התפעול של המסך המרכזי וכו').

 

מי שצריך רכב משפחתי יקבל הרבה חסרונות במודל 3 ויוכל לקבל הרבה יתרונות ברכבים אחרים בעלות נמוכה יותר או דומה, גם הקודיאק הוא בעלות כוללת דומה ולכן הוכנס להשוואה כחלופה למודל 3.

 

המודל x יקר בהרבה ולכן לא רלבנטי להשוואה.

 

צריך לקחת זאת בחשבון.

עריכה אחרונה על ידי evc
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אכתוב פה דעה אישית לגבי המודל 3 והסתייגות.

 

לדעתי המודל 3 הוא בהחלט לא הרכב הכי זול להחזקה עבור משפחה. עם זאת, אני לא חושב שהוא מיועד להיות הכי זול, עקב שלל הפיצ'רים שהוא מציע ואני בכלל לא בטוח שטסלה כיוונה לכך, בדיוק כמו שלפני המודל 3 יצרו את הרודסטר, המודל S והמודל X. גם מודל 3 מתחרה יפה מאוד בקטגוריית רכבי ה-luxury ולכן מי שלא מחפש רכב כזה שלא יצפה לחסוך (למרות שזה בהחלט אפשרי לטווח לא כל כך ארוך). ההשוואה הנכונה צריכה להיות לרכבים כמו פאסאט או סופרב. אגב, זאת גם הסיבה שאני לא חושב שאיוניק נותנת פייט, למרות שהמחיר שלהן זהה.

 

בתור בעלים של גולף, רכב עממי, שלא מתכוון לשנמך את הרכב בקנייה הבאה, בהחלט מודל 3 תתאים לי. הגולף הבסיסית מתחילה ב-136 אלף ש"ח ברמת אבזור trendline שדי מעליבה (אפילו לכוון את החגורות אי אפשר). הדגמים הבאים עולים כבר 25 אלף ש"ח יותר, אבל עדיין לא מדובר ברכב משפחתי. פאסאט מתחילה ב-186 אלף ש"ח, ופה כבר אין ספק שהייתי בוחר במודל 3. לפחות בואו נודה שפאסאט וסופרב הן עגלות ליד המודל 3.

עריכה אחרונה על ידי eitanuch
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1101 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...