Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1894 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)
לפני שעה, eladts כתב:

 

לא צריך לחכות.

 

 

 

גם בארה"ב יש ICE-holes, אבל למרות המאמץ יש עמדות פנויות.

 

 

בגלל זה אני שוב אומר, אי אפשר להסתמך אך ורק על התחנות האלה,

 

לו היה לי בית פרטי כנראה לא הייתי מהסס ובהחלט הייתי עובר לרכב חשמלי, כנראה זה יהיה טסלה או אולי איוניק 5,

לו היתה לי חניה פרטית לדירה שלי ללא ספק הייתי שוקל, והייתי בודק עם חברת החשמל/ועד בית/ג'נרג'י או what ever,

אך כרגע כאשר אין לי לא את זה ולא את זה, לא יכול להרשות לעצמי רכב חשמלי ואחת הסיבות העיקריות היא הצורך בעמדת טעינה פרטית.

עריכה אחרונה על ידי wildlands2019
פורסם (נערך)
לפני 13 דקות, me5000 כתב:

שאלה קצת מצחיקה אבל אם יש עמדת טעינה בחניה לא מקורה, האם יש בעיה להטעין כשיורד גשם? 

תלוי את מי אתה שואל. כנראה שהאוואטר יקפוץ עם תיאוריות קונספירציה שמכוניות חשמליות וגשם מביאים מזל רע.

בפועל, יש לכך תקנים ולא חסר מידע ברשת שמעיד שאין עם זה שום בעייה, לדוגמא:

https://www.marketwatch.com/story/can-you-charge-an-ev-in-the-rain-is-it-safe-2020-10-02

https://www.homechargingstations.com/charging-electric-car-in-rain/

 

יש לי פרוזקטורים בגינה של 200 וואט שחשופים לגשם כל החורף.. מעולם לא היו תקלות :)

עריכה אחרונה על ידי eitanuch
  • אהבתי 2
פורסם
לפני 9 דקות, me5000 כתב:

שאלה קצת מצחיקה אבל אם יש עמדת טעינה בחניה לא מקורה, האם יש בעיה להטעין כשיורד גשם? 

 

שום בעיה.
 

 

  • אהבתי 2
פורסם (נערך)
לפני 28 דקות, eitanuch כתב:

וזה כמובן בולשיט מוחלט. בוא נעשה חישוב אופטימי:

נניח אתה נוסע כ-40 ק״מ (נהג עם נסועה מאוד דלילה) ביום בממוצע. בשנה אתה עושה 14600 ק״מ. נתייחס לרכב סטנדרטי ונניח שהרכב שותה ליטר לכל 13 ק״מ (ברור שבפועל זה הרבה פחות). לכן אתה צורך 1123 ליטר בנזין לשנה. כיום, המחיר המירבי לליטר בנזין הוא 5.72 ש״ח. נהיה נדיבים ונגיד שהוא 5 ש״ח. קיבלנו הוצאה שנתית של כ-5615 ש״ח.

 

האם זה לא משמעותי? מזכיר שעשיתי חישוב מאוד אופטימי.

 

וזה כמובן מוכיח שאתה פאנט של טסלה ואין לך מושג על מה אתה מקשקש. 

 

ראשית, נציין את העובדה שאתה משלם פאקינג 185,000 שקל על מכונית שאם עוד 3 שנים תקבל עליה 100,000 שקל תקריב כבשה בבית המקדש השלישי כהוקרה לאלוהים. אחרי כזאת הוצאה על מכונית אתה מתחשבן על דלתא אופטימית ביותר של 4,000 שקל בשנה? seriously dude? רוצה לחסוך כסף לך תקנה דאצ'יה דאסטר דיזל ב-110 אלף ותשאיר 75 אלף שקל עודף בכיס. בנוסף תקבל גם יכולת שטח, גם רכב יותר נוח ובכללי רכב הרבה יותר פרקטי. 

 

שנית, מכונית בנזין מסוגלת לעשות הרבה יותר מ-1/13 כאשר מאמצים הרגלי נהיגה נכונים. מכונית שלי 100% בנזין ואני עושה 1/16 בדוקים לחלוטין לאורך 100,000 ק"מ שצברתי אחרי שהוצאתי את הרכב מהחברה כולל המון פקקים ביומיום. (עובד בתל אביב). זה נקרא לנהוג כמו בן אדם ולא לנהוג גז עד הרצפה רק כדי לדפוק ברקס מלחמה עוד 200 מטר ברמזור הבא. אם תנהג כמו ישראלי מצוי גם רכב חשמלי "ישתה" הרבה אנרגיה.  

 

שלישית, במכונית דיזל או היברידית לא צריך להתאמץ במיוחד בשביל להשיג צריכת דלק של 1/20. קח יונדאי איוניק Supreme מאובזרת מכף רגל ועד ראש ב-145 אלף. תעשה חישוב כמה שנים יקח לך לסגור את הדלתא בהשוואה לטסלה. (רמז הטסלה כנראה לא תישאר בחיים עד אז) 

עריכה אחרונה על ידי TheAvatar
  • רעיון גרוע 5
  • לא הבנתי... 1
פורסם (נערך)
לפני 4 דקות, TheAvatar כתב:

 

וזה כמובן מוכיח שאתה פאנט של טסלה ואין לך מושג על מה אתה מקשקש. 

 

אבל את החישוב עשיתי בלי קשר לרכב חשמלי, רק באתי לתקן אותך. ממש נעלבתי.

 

  

לפני 4 דקות, TheAvatar כתב:

שנית, מכונית בנזין מסוגלת לעשות הרבה יותר מ-1/13 כאשר מאמצים הרגלי נהיגה נכונים. מכונית שלי 100% בנזין ואני עושה 1/16 בדוקים לחלוטין לאורך 100,000 ק"מ כולל המון פקקים ביומיום. (עובד בתל אביב). זה נקרא לנהוג כמו בן אדם ולא לנהוג גז עד הרצפה רק כדי לדפוק ברקס מלחמה עוד 200 מטר ברמזור הבא. אם תנהג כמו ישראלי מצוי גם רכב חשמלי "ישתה" הרבה אנרגיה.

מבטיח לך שאין מצב שאתה עושה 1/16.

  

לפני 4 דקות, TheAvatar כתב:

שלישית, במכונית דיזל או היברידית לא צריך להתאמץ במיוחד בשביל להשיג צריכת דלק של 1/20. קח יונדאי איוניק Supreme מאובזרת מכף רגל ועד ראש ב-145 אלף. תעשה חישוב כמה שנים יקח לך לסגור את הדלתא בהשוואה לטסלה. (רמז הטסלה כנראה לא תישאר בחיים עד אז) 

זה לא העניין בכלל. אתה משווה הוצאה על דלק למחיר של רכב חדש. מקודם טענת שהוצאה על דלק היא זניחה ביחס לאחזקתו ועל זה הגבתי. כמה עולה לך אחזקה של רכב בשנה?

עריכה אחרונה על ידי eitanuch
פורסם
לפני 1 דקה, eitanuch כתב:

אבל את החישוב עשיתי בלי קשר לרכב חשמלי, רק באתי לתקן אותך. ממש נעלבתי.

 

אבל מה לעשות שאתה טועה בכל מקרה. הכסף הגדול באחזקת רכב נמצא בירידת ערך ותיקונים. דלק זו הוצאה מהותית כאשר אתה נוהג קילומטרז הרבה מעל הממוצע. אם זו הסיטואציה רכב חשמלי ימרר לך את החיים. (אבל יחסוך כסף)

  • רעיון גרוע 1
פורסם
Just now, TheAvatar כתב:

 

אבל מה לעשות שאתה טועה בכל מקרה. הכסף הגדול באחזקת רכב נמצא בירידת ערך ותיקונים. דלק זו הוצאה מהותית כאשר אתה נוהג קילומטרז הרבה מעל הממוצע. אם זו הסיטואציה רכב חשמלי ימרר לך את החיים. (אבל יחסוך כסף)

show me the numbers. כמה עולה לך תיקונים וירידת ערך בשנה?

פורסם (נערך)
לפני 8 דקות, eitanuch כתב:

מבטיח לך שאין מצב שאתה עושה 1/16.

 

 

מבטיח לך שאין לך מושג על מה אתה מקשקש. (עוד הפעם) מבוסס על חישוב קילומטרז שעשיתי על מיכל חלקי מספר ליטרים שאני מתדלק + הצלבה מול חישוב של מחשב רכב. (שאגב די מדייק) אני מאפס את המד מרחק כל תדלוק. תתפלא כמה דלק ובלאי אפשר לחסוך באימוץ הרגלי נהיגה נכונים יותר. 

 

לפני 8 דקות, eitanuch כתב:

זה לא העניין בכלל. אתה משווה הוצאה על דלק למחיר של רכב חדש. מקודם טענת שהוצאה על דלק היא זניחה ביחס לאחזקתו ועל זה הגבתי. כמה עולה לך אחזקה של רכב בשנה?

 

הקלף שלך זה כמה כסף טסלה חוסכת לך בעלויות דלק. אני הראתי שאתה יכול לקנות אחלה רכב בפחות כסף והחסכון בעלויות אחזקה של הטסלה בחיים לא יקזז את הדלתא בין שני הרכבים. אז נותרו לך שני דברים:

 

א. פוזה

ב. תאוצה מ-0 ל-100 ב-5 שניות. וגם זה נתון קשקוש מקושקש שנועד בעיקר לקטלוגים כי במדינה הזאת ממילא עומדים בפקקים רוב הזמן. 

עריכה אחרונה על ידי TheAvatar
  • רעיון גרוע 2
פורסם
לפני 22 דקות, me5000 כתב:

שאלה קצת מצחיקה אבל אם יש עמדת טעינה בחניה לא מקורה, האם יש בעיה להטעין כשיורד גשם? 

 

אם יש תחנות טעינה ציבוריות, כשאין מעליהן שום סככה, אז כנראה שאין בעיה עם זה.

 

אם התקינו את זה בצורה לא חורנית ודאגו לבודד את מה שצריך לבודד, לדעתי אמור להיות בסדר. הדברים האלה בנויים להיות בחוץ.

 

 

  • אהבתי 1

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם (נערך)
לפני 10 דקות, eitanuch כתב:

show me the numbers. כמה עולה לך תיקונים וירידת ערך בשנה?

 

הרכב נמצא אצלי 4.5 שנים, עבר 100,000 ק"מ ולא נכנס למוסך לתיקון פעם אחת. טיפול עולה לי בערך 800 שקל כל 15,000. טיפול גדול שכלל החלפת פלאגים ועוד כמה דברים עלה לי 1,600 שקל. כל העבודה נעשתה במוסך מורשה של היבואן. אני מניח שבמוסך מורשה מחוץ לרשת של היבואן המחירים היו נמוכים יותר. 

 

מבחינת ירידת ערך הרכב עלה לי 82,000 שקל על הכביש. לפי מחירון הרכב שווה 48,000 אלף, אבל השוק מוצף אז בוא נניח שאני יכול לקבל 40,000 שקל במקרה הטוב. הנה לך 40,000 שקל שעפו לאוויר ב-4.5 שנים. וזה על רכב זול. ברכב ב-185 אלף שקל אתה תשרוף בין 80-100 אלף ירידת ערך באותו פרק זמן. אבל היי ה-4,000 שקל דלתא חסכון זה הכסף הגדול, right? 

עריכה אחרונה על ידי TheAvatar
פורסם (נערך)

82000? אתה כנראה מדבר על רכב מיני (אני לדוגמא לא הייתי קונה מיני כי הם בדרך כלל לא סוחבים את דרך פרויד בחיפה או שהמנוע צורח בהילוך שני) . אם כך, אתה משווה רכבים בקטגוריות שונות לגמרי. ההשוואה מיותרת מלכתחילה ולא רלוונטית בכלל לדיון. בכל מקרה, עדיין לא הראית איך הוצאה על דלק היא זניחה ביחס לשאר ההוצאות השנתיות על רכב.

 

חוץ מזה, לך יש הרגלים של נסיעה עירונית בת״א. לא מדובר בנהג הממוצע אלא הרבה פחות. ת״א זה לא כל העולם (בניגוד למה שהרבה חושבים :) )

עריכה אחרונה על ידי eitanuch
פורסם
לפני שעה, farkash7 כתב:

אותי מעניין מתי מישהו יעקור עמדת סופרצ׳ארג׳ר כדי לנסות ולהתקין בחצר.

 

יקרה בטוח. השאלה רק מתי.

 

יעקור ויקבל תלונה במשטרה פלוס תביעת נזיקין. אולי אפילו בצירוף מיקום מדוייק של הרכוש הגנוב בשביל הניידת שתבוא לעצור אותו.

 

בטוח שטסלה חשבו על התרחיש.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם (נערך)
לפני 23 דקות, TheAvatar כתב:

הקלף שלך זה כמה כסף טסלה חוסכת לך בעלויות דלק. אני הראתי שאתה יכול לקנות אחלה רכב בפחות כסף והחסכון בעלויות אחזקה של הטסלה בחיים לא יקזז את הדלתא בין שני הרכבים. אז נותרו לך שני דברים:

פספסת את הנקודה לגמרי. אפילו לא דיברתי על טסלה. דיברתי על ההזנחה הלא מוצדקת של עלויות דלק ביחס לשאר ההוצאות על דלק. הראיתי שאפשר בכיף להגיע ל-6000 ש״ח בשנה. ב-4 שנים זה כבר 24000 ש״ח. לא רואה איך זה נחשב זניח.

עריכה אחרונה על ידי eitanuch
פורסם (נערך)

 

לפני 9 דקות, eitanuch כתב:

82000? אתה כנראה מדבר על רכב מיני. אם כך, אתה משווה רכבים בקטגוריות שונות לגמרי. ההשוואה מיותרת מלכתחילה ולא רלוונטית בכלל לדיון.

 

אז לך יש הרגלים של נסיעה עירונית בת״א. לא מדובר בנהג הממוצע אלא הרבה פחות.

 

סופר מיני. הנקודה הייתה לגבי משמעות של ירידת ערך בעלויות אחזקה של הרכב ביחס לעלויות דלק. ברכבים יקרים יותר ירידת ערך משחקת תפקיד הרבה יותר משמעותי. 

 

בוא נזרום עם חישוב שלך. טסלה VS מכונית בנזין-היברידית חסכונית כגון יונדאי איוניק. נסועה של 20,000 בשנה. 

 

איוניק צריכת דלק אמיתית 1/20. ליטר בנזין 6 שקלים. כ-0.30 אג' לקילומטר.

טסלה 0.10 אג' לקילומטר בתנאי שמטעינים אך ורק במטען ביתי. (והמטען בחינם) 

 

0.20 אג' דלתא. נזרוק פנימה טיפולים שיש באיוניק ואין בטסלה נגיע ל-0.25 אג' דלתא לקילומטר לטובת טסלה. זה אומר שעם הטסלה אתה חוסך במקרה הטוב 5,000 שקל בשנה. אבל מצד שני גם שילמת עוד 40,000 שקל על רכב. כלומר יקח לך 8 שנים להגיע לנקודת איזון. 

 

עריכה אחרונה על ידי TheAvatar
  • רעיון גרוע 1
×
×
  • תוכן חדש...