Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סטנדרטיזציה ברכבים


trademark
 שיתוף
עוקבים 20

פוסטים מומלצים

  • תגובות 59
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

הבלם יד-רגל דווקא היה הגיוני בגלל שברכבים אמריקאיים ישנים מקדימה היה ספסל לשלושה ולא בדיוק היה מקום למקם אותו, לכן גם ידית ההילוכים הייתה לצד ההגה. מה שיותר מוזר זה רכבים עם בלם היד משמאל למושב ה

לאו דווקא. באמריקאיות היה מקובל לשים ספסל מקדימה, לא היה מקום לבלם היד. מכאן נולד גם מוט ההילוכים היוצא מההגה. מוט כזה היה גם בטנדר פיג'ו 504/404 (אולי גם בפרייווטים) שגם להן כמדומני היה ספסל לשל

תמונות שפורסמו בשרשור

@פיני חדידית הילוכים בלוח המחוונים היתה ב-2CV, הרבה לפני הרנו 4.

 

אכן לחצן הצופר בקצה מנוף האיתות היה באסקורט (גם בדור הראשון) וגם בפיאסטות המוקדמות. נדמה לי אבל לא בטוח, שגם בפרינץ 4.

 

בסקודה פייבוריט הפעלת התאורה עם לחצנים על הדאשבורד משמאל להגה.

 

יש לי איזה זכרון עמום שגם בפיאט 600 התאורה הופעלה מהדאשבורד, ושנוריות הבקרה היו על הדאשבורד ולא בלוח המחוונים. אבל זה זכרון ילדות אז הוא בערבון מוגבל.

 

בארונה ידית בקרת השיוט במקום  בלתי נראה מאחורי ומתחת להגה. מאוד לא אינטואיטיבי.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 49 דקות, yoav911gt2 כתב:

בקרת שיוט בטויוטה קורולה 2017 - ידית שיוצאת מתחתית ההגה ולא אינטואטיבית לשימוש כלל, בדור הנוכחי טרחו להטמיע את זה בהגה סוף סוף. 

אאודי A1 דור שני - חוגת ווליום שנמצאת בתחתית הדשבורד, קרוב לנוסע וצריך להעביר את היד מעל ידית ההילוכים.

לנד רוברים מהשנים האחרונות - מתגי חלונות על החלק העליון של הדלת במיקום ממש לא נוח לתפעול. 

 

בקרת השיוט הזו קיימת בטויוטה (ולא רק) עשרות שנים.

לפני 26 דקות, sperial כתב:

@פיני חדידית הילוכים בלוח המחוונים היתה ב-2CV, הרבה לפני הרנו 4.

 

אכן לחצן הצופר בקצה מנוף האיתות היה באסקורט (גם בדור הראשון) וגם בפיאסטות המוקדמות. נדמה לי אבל לא בטוח, שגם בפרינץ 4.

 

בסקודה פייבוריט הפעלת התאורה עם לחצנים על הדאשבורד משמאל להגה.

 

יש לי איזה זכרון עמום שגם בפיאט 600 התאורה הופעלה מהדאשבורד, ושנוריות הבקרה היו על הדאשבורד ולא בלוח המחוונים. אבל זה זכרון ילדות אז הוא בערבון מוגבל.

 

בארונה ידית בקרת השיוט במקום  בלתי נראה מאחורי ומתחת להגה. מאוד לא אינטואיטיבי.

או, בזכותך אני מרגיש צעיר יותר ... תודה ידידי.

צופר בקצה מנוף האיתות היה גם ברנו 5, נדמה לי שגם בפיג'ו רבות.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 52 דקות, yoav911gt2 כתב:

בקרת שיוט בטויוטה קורולה 2017 - ידית שיוצאת מתחתית ההגה ולא אינטואטיבית לשימוש כלל, בדור הנוכחי טרחו להטמיע את זה בהגה סוף סוף. 

 

כדי לא לייצר הגאים שונים לאותו דגם.

ואם כבר, הרבה יותר קל להתקין ככה בקרת שיוט ברכב שלא הגיע איתה מהמפעל. פה אני דווקא מבין את השיקול שלהם.

 

אם כבר טויוטה, הם אלופי הסטנדרטיזציה. הם יתכננו כמות רכיבים מצומצמת, וישתמשו בהם איפה שרק אפשר. את אותו מנוע, עם שינויים כאלה ואחרים, הם ישימו גם בלנד קרוזר, גם בסדאן מנהלים וגם ברכב ספורטיבי. זאת הדרך שלהם, ואי אפשר שלא לכבד אותה.

 

דוגמאות - אותו מנוע 3 צילינדרים 1.5, ששמים גם בקורולה בסיסית וגם ביאריס GR. או יחידת ההנעה ההיברידית הניצחית שלהם משנת 2009, שהם תוקעים איפה שרק אפשר.

 

או משהו מצחיק - שימו לב בכפתורי צופר על ההגה של לנד קרוזר משנת 1987. שמתם לב שזה אותו כפתור? זה טויוטה בשבילכם. למה לייצר כפתורים שונים, אם אותו כפתור עושה את העבודה?

 

Image result for land cruiser 1987 steering wheel

 

עוד הסבר על שיטת הייצור של טויוטה (האמת - אי אפשר שלא לכבד את זה):

 

 

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002

 

Wherever you go, there you are

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני כשעה, vadim6385 כתב:

 

באופן מפתיע, יש את זה בפריוס, איוניק וקיה נירו.

 

והאמת - ברגע שמתרגלים, זה סופר נוח, ואחרי יום-יומיים עם הרכב הרגל מתחילה לבד לחפש את הבלם רגל. ולא, אף פעם לא קרה לי שזה נלחץ באמצע נסיעה, זה ממוקם מספיק גבוה כדי שלא תגיע לשם, ותחשוב שזה קלאץ׳ (עם גיר אוטומטי).

 

רק חבל שלא שמו את הבורר הילוכים על ההגה, להשלמת ההופעה האמריקאית.

באשר לאיוניק, אתה יודע לומר לי על אילו שנתונים מדובר?

מאחר וכשנסעתי על הדגם עדכני של 2020, היה בלם יד חשמלי

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

2017-2019 נראה לי. היה לי את זה באיוניק 2018.

עריכה אחרונה על ידי vadim6385

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002

 

Wherever you go, there you are

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 39 דקות, vadim6385 כתב:

כדי לא לייצר הגאים שונים לאותו דגם.

לא מתיישר עם המציאות, יש מספיק יצרנים אחרים שהטמיעו בקרת שיוט בהגאים וזה לא הפריע לשים את אותו ההגה בהרבה מכוניות אחרות, וגם אם בוחרים בידית יש הטמעות הרבה יותר הגיוניות,

למשל ואג.

והנה, גם הם אחרי עשרות שנים יישרו קו והפסיקו עם זה.

עריכה אחרונה על ידי yoav911gt2
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

במכוניות אמריקיאות מסוימות - פתח תדלוק מתחת ללוחית הרישוי האחורית.

אני נתקלתי בזה בשברולט קאפריס קלאסיק שהייתה לי לכמה ימים - עצרנו בתחנת הדלק והתחלנו לחפש את הפתח... הזוי

מוטי, מוטי, מוטי - אני לא סתם בחור אידיוטי :wink:

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני כשעה, yoav911gt2 כתב:

והנה, גם הם אחרי עשרות שנים יישרו קו והפסיקו עם זה.

וזה נהיה פחות נוח.

ההגה נהיה מאוד עמוס ופחות אינטואיטיבי לתפעול.

Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

חולק עליך, ברוב ההגאים שזה מוטמע בהם הכפתור הפעלה בדרך כלל נמצא קרוב לאיפה שאתה שם את היד שלך בדרך כלל (קונצרן יונדאי, רנו, סיטרואן אז עם ההגה שהיה בC4 ובמשפחת DS). 

יש גם קטע של לקסוס,  שהיה גם במיצובישי אקליפס לזמן קצר לפני שהם העיפו את זה במתיחת הפנים.

שליטה על המולטימדיה ממשטח מגע נפרד שנמצא באזור ידית ההילוכים ומשמש בתור עכבר.  

 

עריכה אחרונה על ידי yoav911gt2
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 32 דקות, yoav911gt2 כתב:

שליטה על המולטימדיה ממשטח מגע נפרד שנמצא באזור ידית ההילוכים ומשמש בתור עכבר.  

 

מי לעזאזל חושכ שזה נוח?

עזוב שאתה צריך להסתכל על מולטימדיה כדי לתפעל אותה, עכשיו אתה גם צריך להוריד את היד מההגה כדי לתפעל טאצ'פד.

 

מולטימדיה זה דבר שפשוט צריך לעוף מהרכבים, יפה שעה אחת קודם.

  • רעיון טוב! 1

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002

 

Wherever you go, there you are

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 8 דקות, vadim6385 כתב:

מי לעזאזל חושכ שזה נוח?

לקסוס, שמשום מה ממשיכים להתעקש על זה, גם אחרי שהם יישרו קו עם המולטימדיה שלהם ביחס לשאר הקטגוריה. 

היה שלב לפני מסכי מגע שעכבר היה הלהיט התורן בממשק שליטה ברכב, אבל הוא נעלם דיי מהר. 

 

עריכה אחרונה על ידי yoav911gt2
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 7 שעות, Roycohen1979 כתב:

מדברים על שמאל להגה- בדגמים מסוימים של אלפא וגם של פורשה המפתחות להתניע נמצאים גם הם מצד שמאל, במקרה של האלפא שהיתה לי תמיד צחקתי שזה טוב כשהאוטו מתקלקל (שוב) ואני רוכן על מכסה המנוע ואז רוצה לנסות להתניע לא צריך להכנס כל פעם לאוטו אלא אפשר פשוט להכניס את היד מהחלון...

אולי זה היה רמז מהייצרן לאמינות העתידית של הרכב😆

peugeot 208

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...