Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סטנדרטיזציה ברכבים


trademark
שימו לב! השרשור הזה בן 1129 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בעקבות אחד השרשורים האחרונים בפורום קפץ לראשי רעיון לשרשור.

רוב היצרנים מאבזרים את הרכבים לפי סטנדרט או תקן מסויים, לדוגמה: ידית מגבים מימין להגה, ידית איתות משמאלו, כפתורים לשליטה על חלונות על הדלת.

אבל יש את היוצאים מן הכלל שאוהבים למקם ידיות, כפתורי שליטה או כל אביזר במקומות מוזרים ולא אינטואיטיביים.

אז רציתי שתירשמו באיזה "פיצ׳רים" או החלטות הנדסיות מוזרות נתקלתם.

שוט!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נתחיל בדאצ׳יה סנדרו מודל 2016 שהיתה לי- צופר על ידית האיתות מצד שמאל, כפתורי חלונות חשמל בקומסטלה מרכזית ולא בדלתות, מאחור הם היו במרכז הקונסולה איפה שבדרך כלל יושב הפח אשפה של האוטו- ילדים שרצו לפתוח חלון לא יכלו להגיע...

גרמניות מסוימות כמו אופל (גרמניה ??? 🤔) ו- ב.מ.וו הדלקת האוטות נעשית לא מהידית מצד שמאל אלא מכפתור על הדש בורד משמאל להגה.

מדברים על שמאל להגה- בדגמים מסוימים של אלפא וגם של פורשה המפתחות להתניע נמצאים גם הם מצד שמאל, במקרה של האלפא שהיתה לי תמיד צחקתי שזה טוב כשהאוטו מתקלקל (שוב) ואני רוכן על מכסה המנוע ואז רוצה לנסות להתניע לא צריך להכנס כל פעם לאוטו אלא אפשר פשוט להכניס את היד מהחלון...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ה"ברז" לתאורה על הדשבורד משמאל להגה כנראה מאפיין את הגרמנים, מכיר אותו מ-VW וסיאט, ואאל"ט גם מפורד.

 

החלפת אורות מעבר ודרך - יש רכבים בהם הדבר נעשה על ידיד דחיפת המהוך לכיוון לוח המחוונים, יש רכבים בהם מדובר דווקא במשיכתו (עם החזרה קפיצית, כלומר אותה תנועה בשתי ההחלפות).

ן

צופר על ידית האיתות (לחיצה על הקצה) מוכרת לי שנים רבות, דומני גם מרכבים גרמניים.

 

בסיאט ארונה כפתור התנעה על הקונסולה, ליד ידית ההילוכים. כפתור ביטול start/stop וכפתור נעילת דלתות מרכזית לידו.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מיותר להזכיר את הסיאטים - מלאגה ואיביזה - של סוף שנות ה-80, נכון?

קשה לתאר אפילו את המוזרויות שהיו שם... אחפש תמונה.

https://www.pinterest.com/pin/548242954618153183/

עוד:

סיטרואן ג'אמפי מהדגמים הראשונים בארץ -  כפתורי החלונות סמוך למרכז השמשה הקדמית למעלה (מעל המראה המרכזית).

סיטרואן GS (שנות ה-80) - קשה לתאר אבל מין שני מוטות יוצאים מצידי ההגה ובסופם כמה מתגים, בכלל נראה לי שסיטרואן של פעם תככב פה...

סובארו 80-84 - שני ברזים בשני צידי ההגה, אחד לווישרים ואחד לאורות (בנוסף למנוף איתות משולב במעבר לאור גבוה).

הייתה לי פעם פורד טאורוס 80-ומשהו (בארה"ב), היה מתג לשליטה בווליום על הדשבורד למעלה, במקום שהיו מתגי המזגן  בסובארו ליאונה והנה מצאנו עוד מוזרות.

הייתה לי באותן שנים גם סטיישן וואגון של ביואיק, עם נורות חיווי לאיתות שמוקמו לא פחות מאשר על הכנפיים הקדמיות, מחוץ לרכב אי שם 500 מטר קדימה. בנוסף לחיווי בלוח המחוונים. אין לי מושג מה התועלת בזה.

 

עריכה אחרונה על ידי פיני חד
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 34 דקות, Roycohen1979 כתב:

נתחיל בדאצ׳יה סנדרו מודל 2016 שהיתה לי- צופר על ידית האיתות מצד שמאל, ...

לפני 10 דקות, sperial כתב:

...

צופר על ידית האיתות (לחיצה על הקצה) מוכרת לי שנים רבות, דומני גם מרכבים גרמניים.

...

 

צופר בידית האיתות היה לי בפורד ברנדה שנת 1980.

אז כמו גם כנראה היום בדאצ'יות, לעיתים הצופר היה מפסיק לעבוד. הייתי פותח את מכלול האיתות ומלחים כבל שהיה מתנתק.
נ.ב

חייב לציין שצופר שלא עובד היה משפיע על הנהיגה שלי... לטובה. מכיון שידעתי שאני לא יכול לצפור לכל אחד שנדחף לנתיב שלי או לכל אחד שרק היה נדמה לי שהוא זומם "לקחת ממני זכות קדימה" הייתי נוהג ברגוע נותן לכולם לחדור למרחב שלי ומוותר ברוחב לב. ותאמינו היה שווה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סיטרואן ג'אמפי דור ראשון - מתג חלונות וכיוון מראות מעל המראה המרכזית. בלם יד בצד שמאל ולא בצד ימין (מניח שהשיקול זה נהג + 2 מלפנים ויותר מרחב או משהו בסגנון).

דאצ'יה דאסטר - מתגי חלונות מאחור בנויים בצורה כזו שאם תניח את היד בזווית מסוימת שלגיטימית בכל רכב אחר, הכפתור ילחץ והחלון יפתח. סתם מיקום מוזר.

רנו קליאו דור 3 ומגאן אסטייט דור 3 - שליטה על מערכת השמע מאחוריי ההגה ולא על ההגה עצמו כמו אצל רוב היצרנים. למרות שזה נוח כשמתרגלים לזה, זה עדיין מוזר. הפעלת\השבתת בקרת שיוט ומגביל מהירות מכפתור בקונסולה המרכזית (בקליאו, לא זוכר איך במגאן), כשברוב המכוניות כל הפקדים נמצאים על ההגה או בידית נפרדת, בדרך כלל מתחת לידית האיתות.

בקליאו גם היה צריך למשוך את הידית של האיתות לכיוון הנהג אם אני זוכר טוב (בכל זאת עברו 5 שנים וחצי מאז שהחזקתי את הרכב) כדי שאורות גבוהים ישארו באופן קבוע, להבדיל מרוב המכוניות בהן צריך לדחוף את הידית פנימה (לכיוון לוח השעונים).

VAGיות למיניהן - פנסי ערפל במשיכה של ידית התאורה, להבדיל מרוב המכוניות בהן פנסי ערפל נמצאים על ידית האורות במתג נפרד.

פיאט 500 - הפעלת פנסי ערפל מהקונסולה המרכזית. גם מוזר.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, Roycohen1979 כתב:

מדברים על שמאל להגה- בדגמים מסוימים של אלפא וגם של פורשה המפתחות להתניע נמצאים גם הם מצד שמאל, במקרה של האלפא שהיתה לי תמיד צחקתי שזה טוב כשהאוטו מתקלקל (שוב) ואני רוכן על מכסה המנוע ואז רוצה לנסות להתניע לא צריך להכנס כל פעם לאוטו אלא אפשר פשוט להכניס את היד מהחלון...

זה טריביוט (tribute) לימים שמרוצי למאן היו מתחילים מריצה אל הרכבים והנעת הרכב.

רכבים שבהם מתג ההנעה היה בצד שמאל נהנו מיתרון קטן כי הנהג יכל להניע את הרכב ולשלב הילוך בו זמנית

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בלם יד המופעל באמצעות דוושה רגלית. נתקלתי בעיקר באמריקאיות

הדבר הכי טיפשי שנתקלתי בו שנוצר מתוך מחשבה של "מה אנחנו יכולים לעשות שונה" ותו לא

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבלם יד-רגל דווקא היה הגיוני בגלל שברכבים אמריקאיים ישנים מקדימה היה ספסל לשלושה ולא בדיוק היה מקום למקם אותו, לכן גם ידית ההילוכים הייתה לצד ההגה.

מה שיותר מוזר זה רכבים עם בלם היד משמאל למושב הנהג, בין הדלת למושב.

  • אהבתי 1
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאו דווקא. באמריקאיות היה מקובל לשים ספסל מקדימה, לא היה מקום לבלם היד. מכאן נולד גם מוט ההילוכים היוצא מההגה.

מוט כזה היה גם בטנדר פיג'ו 504/404 (אולי גם בפרייווטים) שגם להן כמדומני היה ספסל לשלושה, ואיך שכחנו את הרנו 4 עם מוט הילוכים שיוצא כמעט ממרכז הקונסולה.

אויש, אני באמת הכי זקן פה?!

 

עריכה: מוט הילוכים מהקונסולה זו אופנה שחזרה במיניוואנים החדשים, אבל הם אוטומטיים והנ"ל היו ידניים...

עריכה אחרונה על ידי פיני חד
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם ב DS שלי יש כמה אנומליות כאלה...
במערכת המולטימדיה, כדי להעלות או להוריד ווליום יש כפתורים במקום חוגה שנמצאים בתחתית הקונסולה, הרחק מהמסך... כדי להשתיק וגם כדי לעצור את המוזיקה צריך ללחוץ על שניהם יחד, ואני אף פעם לא בטוח מתי זה רק משתיק ומתי זה גם עוצר, כי בשני המקרים נתקלתי כבר...
מעבר לזה בלא מעט רכבי PSA אין שליטה על המולטימדיה או בקרת השיוט דרך ההגה, אלא בעזרת מנופים מאחוריו - סה"כ נוח, ברגע שמתרגלים לזה.

בפונטו ובסנדרו נתקלתי במתגי חלונות שנמצאים בקונסולה המרכזית, אבל אף פעם לא הבנתי איזו הצדקה ארגונומית/הנדסית/כלכלית יש לדבר כזה.
עוד תופעה מוזרה בסנדרו - כששכרתי אותה בחו"ל גיליתי שברמת הגימור הנמוכה אין אפשרות לכוון את גובה המושב, מי לעזאזל עושה דבר כזה בימינו?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 53 דקות, Ragnar כתב:

בלם יד המופעל באמצעות דוושה רגלית. נתקלתי בעיקר באמריקאיות

הדבר הכי טיפשי שנתקלתי בו שנוצר מתוך מחשבה של "מה אנחנו יכולים לעשות שונה" ותו לא

 

באופן מפתיע, יש את זה בפריוס, איוניק וקיה נירו.

 

והאמת - ברגע שמתרגלים, זה סופר נוח, ואחרי יום-יומיים עם הרכב הרגל מתחילה לבד לחפש את הבלם רגל. ולא, אף פעם לא קרה לי שזה נלחץ באמצע נסיעה, זה ממוקם מספיק גבוה כדי שלא תגיע לשם, ותחשוב שזה קלאץ׳ (עם גיר אוטומטי).

 

רק חבל שלא שמו את הבורר הילוכים על ההגה, להשלמת ההופעה האמריקאית.

עריכה אחרונה על ידי vadim6385

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההצדקה למתגים במרכז כנראה כלכלית, פחות חיווט וחלקים. אמנם זניח, אבל לפעמים מנסים לחסוך כל שקל כדי להוזיל את הרכב עד כמה שאפשר.

מצד שני אני זוכר ששכרתי רובר 600 וכל מתגי החלונות היו מרוכזים במרכז הרכב ממש, מאחורי בלם היד. לא זוכר אם היו גם בדלת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקרת שיוט בטויוטה קורולה 2017 - ידית שיוצאת מתחתית ההגה ולא אינטואטיבית לשימוש כלל, בדור הנוכחי טרחו להטמיע את זה בהגה סוף סוף. 

אאודי A1 דור שני - חוגת ווליום שנמצאת בתחתית הדשבורד, קרוב לנוסע וצריך להעביר את היד מעל ידית ההילוכים.

לנד רוברים מהשנים האחרונות - מתגי חלונות על החלק העליון של הדלת במיקום ממש לא נוח לתפעול. 

 

עריכה אחרונה על ידי yoav911gt2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סיטרואן 2006-2010(C4) הגה טבורי דווקא לדעתי אחד הנוחים, כפתורי ההגה נשארים באותו מקום באופן קבוע ורק החישוק מסביב מסתובב, לדעתי מאוד פרקטי ונוח.

חבל שנעלם.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1129 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...