Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שרשור אחזקה של יפנית מתיישנת (מאזדה 3 ספיריט)


sjerby
שימו לב! השרשור הזה בן 327 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • חברי המעגל הראשון
בתאריך 24.9.2021 בשעה 11:52, ronrcz כתב:

החלפה של כלכך הרבה חלקים ראשיים לרכב שעבר קילומטראז כמו שהוא עבר זה לא סביר

סביר מאד, הוא קנה רכב במצב בינוני והכין את הרכב למסלול ולכן החליף את כל החלקים האלה. אם היה רוצה להשתמש ברכב לנסיעות מנהלתיות התמונה היתה כנראה אחרת. אתה פשוט מנסה להצדיק את מה שרשמת:

ציטוט

קיצר,רכב ישן,ולא משנה אם הוא יפני,צרפתי,או גרוזיני זה מתקלקל ולא מעט ,בכולן יש לא מעט תקלות ובלאי גבוה

למרות שהרכב התקלקל רק פעם אחת (פעמיים אם מחשיבים את המדחס מזגן, שזה לא משהו שתוקע אותך עם רכב לא נוסע).

 

 

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 68
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 13 שעות, yehuda-k כתב:

יפה שאתה חושף נתוני אמת על אחזקת הרכב שלך, אבל לא כולם נוהגים כך.

רועי 5 משבח את ה"בורה" שלו אבל לא מספר על בעיות שהרכב עשה, ושבפועל הבורה שלו לא התגלתה כרכב נפלא.
היה טוב אם כולם היו נוהגים כמוך.

ניהלנו כבר את הדיון הזה, לא רואה טעם להכנס אליו שוב. בכל מקרה קיבעון הוא דבר אוילי, משתדל לא להקלע לסחרור שהוא גורם, מאחל גם לך. 

עריכה אחרונה על ידי רועי5
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 שעות, SlowRide כתב:

סביר מאד, הוא קנה רכב במצב בינוני והכין את הרכב למסלול ולכן החליף את כל החלקים האלה. אם היה רוצה להשתמש ברכב לנסיעות מנהלתיות התמונה היתה כנראה אחרת. אתה פשוט מנסה להצדיק את מה שרשמת:

למרות שהרכב התקלקל רק פעם אחת (פעמיים אם מחשיבים את המדחס מזגן, שזה לא משהו שתוקע אותך עם רכב לא נוסע).

 

 

אתה חוזר על עצמך שוב ושוב מבלי לנמק,חבל על המילים, בהצלחה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 חודשים מאוחר יותר...

צרות באות בצרורות?

 

הקדמה קטנה

לאחרונה עלה הצורך ברכב ראשי בבית גדול יותר, עד כה הייתה לנו סיוויק האצבק אקזקיוטיב 2013, רכב נהדר ששירת אותנו היטב, אבל התחיל להיות מעט צפוף והחלטנו לשדרג למשהו גדול יותר.

ההונדה נמכרה מוקדם מהצפוי (תוך יום וחצי מהפרסום) ולא חשבתי שיהיה כלכך קשה למצוא רכב מחליף, על כן נתקענו קרוב לחודש עם רכב אחד בלבד, כששנינו עובדים וצריך לפזר את הילדים, המאזדה עבדה קצת שעות נוספות והרבה משחקי תמרון כדי להסתדר עם רכב אחד.

לאחר תקופה מסוימת, נמצאה מחליפה, "ג'יפון" מגודל, חזק ומרווח, נכנה אותו "המשאית".

אממה, אין אפשרות להעביר בעלות על המשאית עקב פטירת הבעלים, הליך המכירה התבצע למול בנו ונאלצנו להמתין שבוע נוסף עד שיקבלו תעודת פטירה.

חיכינו בסבלנות, ומסתבר שזה לא מספיק ויש צורך בעוד כחודש המתנה עד שיקבלו דוח צוואה למשרד הרישוי (לא זוכר במדויק, משהו כזה).

סוכם כי אם עדיין ארצה את הרכב בעת הרלוונטית אז הוא שומר לי זכות ראשונים, היות ומדבר ברכב יד ראשונה עם נתונים טובים ומחיר סופר הוגן, החלטתי לחכות ולהסתדר עם סיוע מחמי ואבי עם רכב פה ושם.

המאזדה הגיעה ל174500 ק"מ, לאחרונה ביצעה נסיעה לאילת למילואים, לנהריה, ועוד כמה נסיעות ארוכות והפתיעה כמה היא בת לוויה מצויינת.

בוקר טוב, אשתי נוסעת עם המאזדה ואומרת שההילוכים קצת חובטים, אני בתהייה האם כבר תושבת מקורית הלכה? נבדוק את זה.

לאחר נסיעת מבחן שלי שמתי לב שגם הילוך שלישי מחליק כשמשתלב, ואני יודע שהחלקות בגיר פלנטרי זה סימן לא טוב, קובע עם מוסך הבית שאני מגיע ובדרך הרכב נעצר ולא מצליח לשלב הילוך, כולל נורת a/t.

הרכב המתין בתחנה ונגרר, האבחנה - הגיר עשה את שלו ויש צורך בהחלפתו.

שיט.

אין לנו בכלל רכב!

תוך כדי אני מקפץ בין פירוקיות עם רכב טובה מאבא ורכב טובה מחמי עד שמצאתי גיר מרכב עם 87,000 ק"מ, העדפתי למצוא לבד כדי לא ליפול על "מבטיח לך גיר מרכב שמור אח שלי".

הבאתי את הגיר למכונאי, אחרי שהפסדתי עבודה, כסף, זמן, ונתתי לו אישור לעבוד, על הדרך הוחלף מחזיר שמן אחורי עקב הזעה בחיבור בין המנוע לגיר.

תוך כדי שהרכב בתיקון, חבר שלח לי תמונה של מודעה שקרצה לי, ובאותו הערב הלכתי לרכוש את הרכב כי לא יכלתי להרשות לעצמי להשאר חסר ניידות.

התיקון הסתיים תוך שלושה ימים ועלותו הכוללת חצתה את קו ה 4000 ש"ח, להוציא את עלויות העבודה שהפסדתי והטרחה בעיסוק.

בהגדרה מבחינתי מדובר בתקלה סופר משביתה שלא ציפיתי לה ועלתה לי המון בשכלול כל המשתנים, האם הסכום הזה היה מסתכם בירידת ערך של רכב חדש יותר? אולי, לא בהכרח בתקופה הנוכחית אבל תקלה מהסוג הזה גרמה לי לחשוב פעמיים האם רכישה של רכב מתיישן הייתה נכונה.

האם השחיקה נבעה מאופי הנהיגה שלי וברכב שננהג רגיל זה לא היה קורה? אולי, לא יודע.

אז הרכב יצא מתיקון, נוסע נהדר ומורגש שיפור משמעותי בהתנהגות הגיר, יש תחושה שהמנוע מנוצל טוב יותר וכנראה כבר תקופה שהגיר ככה ככה ואיבדתי כוח בלי שידעתי.

אז מצאתי את עצמי עם 2 רכבים ומשאית אחת ברקע.

המאזדה,

פורד פוקוס 2014, 1.6 אטמוספרית, גיר ידני עם 116 אלף ק"מ - ופאק זה רכב נהדר! מודרני, בטיחותי יותר, לא חלש, ובעל התנהגות נפלאה, נדלקתי.

אשתי נוהגת בפוקוס ולשאלתי איך היא בהיבט הגיר? "כמו לרכב על אופניים :)".

אז מה עושים? מוותרים על המשאית, נשארים עם הפוקוס והמאזדה ומתפשרים על מרווח?

מוכרים את המאזדה ונשארים עם הפוקוס והמשאית?

צרות של עשירים, מה אתם הייתם עושים?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

P_20220106_145727_1.jpg

P_20220104_222825_1.jpg

עברתי לסקייטבורד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני נפרדתי לאחרונה ממאזדה 3 מתיישנת שהבלאי / תקלות (בחר לפי השקפתך) המשיכו עוד ועוד .

המשפחה לחצה עלי שנים שהגיע הזמן להפרד ורק לפני כמה ימים נמכרה.

לכן דעתי היא שאם יש יכולת כספית , להפרד מהמאזדה .

העובדה שהחלפת גיר - קח את זה כהוצאה לא צפויה שנחתה עליך.

קורה - לא סוף העולם

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה המהות של להחזיק רכב ישן ומזדקן, כל עוד הרכב מחזיק אז כלכלית אתה מרוויח בגדול כי גם הוצעה חד פעמית כזו לא משתווה לעלויות של רכב חדש.

אבל מהצד השני אתה צריך להיות מוכן לספוג תקלה משביתה בכל רגע, שתעלה לך בעיקר בזמן התעסקות וברכב מושבת.

טסלה 3 2022

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

אחרי שהחלפת גיר במזדה סביר להניח שקנית שקט לכמה שנים טובות. 

אבל אם אתה נהנה יותר מהפוקוס הידנית וצריך יותר מקום למשפחה, אז למכור את המזדה.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן דילמה רצינית, באיזה ג'יפ מדובר?

Ready To Rock
Ready To Rumble

"Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times." G. Michael Hopf

 Daihatsu Sirion 2007 1.3 automatic
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
לפני 32 דקות, zvigolden כתב:

קנית אולי שקט בחזית הגיר אבל בגיל הזה יש עוד מה שיתקלקל

תמיד יש מה שיתקלקל, אבל לא כל תקלה משביתה את הרכב. 

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מודד רק לפי מה שמשבית / לא משבית אלא גם תחושה כללית של רכב מתיישן , זמן וריצות למוסכים וכו' . 

באחת ההודעות לעיל היה מי שאמר שמזגן לא נקרא תקלה משביתה.

בוא נאמר שבקיץ זה בהחלט משבית - לפחות אצלי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 דקה, zvigolden כתב:

בוא נאמר שבקיץ זה בהחלט משבית - לפחות אצלי

עד שלא תיקנתי אצלי את המזגן בקיץ, לא הבנתי את המשמעות של כזה דבר.

 

Ready To Rock
Ready To Rumble

"Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times." G. Michael Hopf

 Daihatsu Sirion 2007 1.3 automatic
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

אם התקלקל המזגן, אתה תיקח חופש מהעבודה ותלך לתקן באותו יום או שתחכה ליום שישי ובינתיים תשתמש באוטו ככה? אני לא הייתי משבית רכב על כזה דבר. אבל זה אינדיבידואלי, הייתי 5 שנים עם רכב בלי מזגן. לא תקלה, פשוט לא היה.

 

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 דקות, SlowRide כתב:

אם התקלקל המזגן, אתה תיקח חופש מהעבודה ותלך לתקן באותו יום או שתחכה ליום שישי ובינתיים תשתמש באוטו ככה? אני לא הייתי משבית רכב על כזה דבר. אבל זה אינדיבידואלי, הייתי 5 שנים עם רכב בלי מזגן. לא תקלה, פשוט לא היה.

 

לא לקחתי חופש כי זה היה רק להשים את הרכב במוסך.

 

יש חוסר נעימות שאין מזגן אבל ההבדל בהחלט מורגש

Ready To Rock
Ready To Rumble

"Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times." G. Michael Hopf

 Daihatsu Sirion 2007 1.3 automatic
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 327 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...