Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שרשור אחזקה של יפנית מתיישנת (מאזדה 3 ספיריט)


sjerby
 שיתוף

פוסטים מומלצים

אני חושב שעדיף שקנית רכב במצב שדורש השקעה מאשר היית קונה רכב במצב סבבה.עכשיו אתה יודע בדיוק מתיי הוחלף כל דבר ומכיר את הרכב טוב יותר.

 

לגבי השיפור של ההתנהגות - קפיצי הנמכה על בולם מקורי לא יתן לך כלום למעט רכב נמוך יותר ובלאי מהיר יותר לבולמים המקוריים. תצטרך לעבור טסט בקומבינה ותסתכן בזה שאם תיפול על בוחן תנועה עירני הרכב ירד מהכביש. (נכון שזה לא רכב שמושך שוטרים אבל עדין האופציה קיימת) לדעתי אם עניין החוקיות אינו מעניין אותך, בדוק אופציה של ייבוא קווילאברים איכותים לרכב. אני בטוח שיש אופציות שמתאימות נניח מדגם הספיד הספורטיבי.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שנאמר פה עדיף לך רכב כזה שאתה החלפת את הדברים מאשר רכב סבבה.

לפי דעתי היית הולך על רכב קוראני/ אמריקאי/ צרפתי והיית מפחית בעלויות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רכב אמריקאי או צרפתי זה להפחית בעלוית? 🙄 אולי רק במחיר הקנייה. החלקים כמעט תמיד יהיו יותר יקרים. האמינות כנראה תהיה פחות טובה והעבודה תהיה סיוט עולם. אשכרה, בחרת בשני המדינות שלרוב מייצרות רכבים שהכי קשה לעבוד עלייהם. על קוראני אין מה להגיד. באמת שהחלפים שלהם במחרי בדיחה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 34 דקות, Taipan כתב:

רכב אמריקאי או צרפתי זה להפחית בעלוית? 🙄 אולי רק במחיר הקנייה. החלקים כמעט תמיד יהיו יותר יקרים. האמינות כנראה תהיה פחות טובה והעבודה תהיה סיוט עולם. אשכרה, בחרת בשני המדינות שלרוב מייצרות רכבים שהכי קשה לעבוד עלייהם. על קוראני אין מה להגיד. באמת שהחלפים שלהם במחרי בדיחה. 

צרפתיות זה טעות צודק. יש אמריקאיות / קוראניות במחיר קניה הרבה יותר זול . חלפים זולים (לא חייב מקורי בשנתונים האלה זה מיותר לדעתי ויחזיק לך 3 שנים). 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באמריקאיות / קוראניות אתה מתכוון לכל האופטרות למינהם? אם כן, אין שום קשר לאמריקה למעט הסמל והמזדה עולה עלייה בכל פרמטר אולי למעט אמינות ששתיהן מציגות אמינות טובה יחסית לרכב ענתיקה.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מזכיר שאחת הדרישות העיקריות היא רכב מהנה לנהיגה, אני לא רואה אף אמריקאית / קוריאנית בתקציב הזה שתתעלה על החדות והתקשורת שהמאזדה נותנת, אגב גם החלפים של מאזדה הפתיעו אותי במחיר הזול יחסית לרכבים קודמים שהיו לי (פיגו / פיאט / אלפא / הונדה)

  • אהבתי 2

עברתי לסקייטבורד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בחרת יופי של רכב. היה לי 3 כאלה (2007,2008,2009) במהלך השנים ועוד אחת מהדיר החדש 2010, שנמכרה לפני חודשיים.
הדור הראשון לדעתי הוא הכי מהנה מכל הדגמים ( חות מזה שיצא בשנה שעברה שעוד לא יצא לי לנסוע עליו).
זה רכב אמין מאוק, תיישר קו, תקבל שקט.
חרשתי איתם את הארץ מצפון לדרום במהלך השנים.
תושבות מנוע זה מחלה יקרה, מעבר לזה אם לא תתעלל בה היא תפגין אמינות מצוינת.


Sent from my SM-G960F using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצטרף למברכים, היתה לי 3 2007 (וגם שתי דורות אחריה, כולן בליסינג) וכמו שרשמו מעלי, גם לטעמי הדור הראשון הכי מהנה (על הנוכחית לא נהגתי) עשיתי מעל 130,000 ק"מ בשלוש שנים בכל הארץ, אפס תקלות (גם בשתיים האחרות, עם טיפולים של ליסינג רחמנא ליצלן)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הייתי משקיע שקל בשיפורים... זה לא רכב ספורטיבי
נהגתי 10 שנים ברציפות על מאזדה 5 (משנתונים שונים), אמינות פנומינלית!
בישנה ביותר היה בלאי טבעי אחרי 8 שנים (תושבות, מוט מיצב ורדיאטור שנסדק) חוץ מזה טיפולים
בחדשות יותר שהיו בנות 2-5 אפס תקלות.

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נהנתי לקרוא!

שאפו על הבחירה והיישור קו, לדעתי תוכל לקבל 3 שנים של שקט בכיף עם הידיים שלך נמצאות על הרכב.

לגבי המשאבת ABS.

זו בהחלט מחלה של מאזדות לפי מה שקראתי בעוד מקומות.

 יש לי 2009 דור שני שלפני 3 חודשים עברה שיפוץ משאבת ABS, עסק קצת יקר אבל על בטיחות אין מחיר. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

עדכון קטן - במהלך הסופש עבדתי על השלב הראשון של המערכת והתקנתי את הרמקולים הקדמיים, כיוון שמדובר בקומפוננט בעל וופר יחסית עמוק (hybrid audio clarus) אז מראש דאגתי להגבהות יחסית גבוהות (2 ס"מ) מmdf בכדי שלא יפגע בחלון בתוך הדלת.

ההגבהות קרבו את הרמקול לדיפון הדלת, לכן ביצעתי חיתוך של הגרילים על מנת שלא יקבלו מכות מהגריל, בהמשך אבצע כיסוי של החור עם הגריל שהגיע עם הוופרים.

כיוון שהרכב לא בא במקור עם קומפוננט, ביצעתי חיתוך במשולשים שמעל הדלת ועליהם הרכבתי את הטוויטרים, הכל יצא לשביעות רצוני, הסט הזה נשמע פשוט נהדר (והוא עוד לא מוגבר), כרגע מחפש רעיונות יצירתיים איך להדביק את הגריל החדש בדלתות (סיליקון שחור? דבק דוצ?)

וקצת תמונות - 

 

20201121_172821.jpg

20210123_153550.jpg

20210123_161122_HDR.jpg

20210123_162125.jpg

20210123_162238.jpg

20210123_160125.jpg

  • אהבתי 2

עברתי לסקייטבורד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 5 חודשים מאוחר יותר...

עדכון תקופתי, הרכב הגיע לכ170,000 ק"מ, מאז היישור קו לא היו בעיות מיוחדות פרט לנושא אחד.

בהנעות קרות בחורף הרכב לא הגיב כשורה עד שהתחמם, לפעמים אף היה נכבה בעמידה, חיפשתי את התקלה רבות ולא הצלחתי לאתר אותה.

עד שיום אחד קיבלתי נורת צק אנגין נהדרת (p0029 אם אני זוכר נכון), תקלה המעידה על יחידה של 2 סולנוידים הנמצאים במערכת היניקה, החלק הוזמן מחול בעלות זעומה (בארץ עלות סביב 800 שח), החלק הוחלף והתקלה נעלמה, נוסף על כך הרכב מגיב באופן הרבה יותר נמרץ, נחכה לחורף ונראה אם הכל כשורה בהיבט הזה.

לפני כשבועיים המזגן הפסיק לקרר בהפתעה, נכנסתי למזגנאי באיזור טירת הכרמל שם שהיתי, בדיקה קצרה של המדחס - הקלאץ שלו השתחרר ממקומו, הבחור הדביק חזרה את הבורג שתופס אותו ועד כה מקרר נהדר, עלות סביב 200 שח.

פרט לכך ללא תקלות עד כה מאז היישור קו.

בתקופה הנסקרת נסעתי פעם אחת עם הרכב למסלול בפצאל, הרכב מרגיש מאוד קליל וההתנהגות הפתיעה אותי מאוד לטובה, השלדה וההיגוי מרגישים כאילו אני נוהג ברכב שנבנה לנהיגה עם פרובוקציות.

התגובות חדות ומהירות, עזיבה קטנה של דוושת המצערת בתוך האייפקס והזנב מיד מיישר קו, תענוג.

אכן חסר מעט כח והגיר לא מהסוג המהנה במיוחד, אבל הילוך שני מאפשר להגיע ליותר מ100 קמש כך שבפעמים בודדות בלבד יש צורך להעביר לשלישי, רוב הנהיגה מתנהלת על ראשון+שני.

לאחר שהבנתי שהרכב מרצה אותי בנהיגה היום יומית ואף במסלול, החלטתי שאני מוכן להשקיע מעט יותר בשביל החוויה והכיף שלי, על כן הותקן קיט יניקה קרה של k&n (נטו בשביל הצליל, אוהב את זה), וקפיצים מסוג אייבך פרו קיט (הוחלפו יחד בולמים קדמיים שהראו בלאי).

ביקורת קטנה על הקפיצים - זוויות הגלגול הופחתו באופן משמעותי בכל האספקטים (האצה בלימה ופניות), מבחינת קשיחות בנהיגה יום יומית, ההבדל קיים אך לא באופן שפוגע משמעותית בנוחות, אני סהכ מרוצה, כלל החלקים הוזמנו מחול בעלות לא גבוהה ביחס למוצע בארץ (גם לאחר מיסים).

ביום שישי הקרוב אני נוסע למסלול בפצאל שוב עם הרכב, אחזור עם עדכונים :).

 

IMG_2898.jpg

20210409_155403.jpg

20210707_215401.jpg

20210707_215406.jpg

עריכה אחרונה על ידי sjerby
  • אהבתי 1
  • מעניין 1

עברתי לסקייטבורד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...