Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שרשור אחזקה של יפנית מתיישנת (מאזדה 3 ספיריט)


sjerby
 שיתוף

פוסטים מומלצים

  • תגובות 47
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לפני כשעה, kobi_g כתב:

יפה לראות את הפילטר פתוח מתחת הפגוש - אין סיכוי ששוטר/בוחן ימצא אותו - רעיון מעולה :)

תהנה

 

נראה כמו מיקום בעייתי מבחינת זרימת אוויר וגישה.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002

 

I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy - Tom Waits

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

למה? זה אחלה מקום ליניקת אויר. רחוק מתא המנוע איפה שחם. אפשר גם לשים פילטר k&n שיושב בתוך הקופסה המקורית בשביל הצליל.

אחלה שרשור, תמשיך לעדכן.

 

בתאריך 10.1.2021 בשעה 08:29, Taipan כתב:

לגבי השיפור של ההתנהגות - קפיצי הנמכה על בולם מקורי לא יתן לך כלום למעט רכב נמוך יותר ובלאי מהיר יותר לבולמים המקוריים. תצטרך לעבור טסט בקומבינה ותסתכן בזה שאם תיפול על בוחן תנועה עירני הרכב ירד מהכביש. (נכון שזה לא רכב שמושך שוטרים אבל עדין האופציה קיימת) לדעתי אם עניין החוקיות אינו מעניין אותך, בדוק אופציה של ייבוא קווילאברים איכותים

דווקא קפיץ הנמכה על בולם מקורי נראה פחות "חשוד" מקוילאובר שבד"כ מגיע בכל מיני צבעים בולטים. מה שנכון זה שבלי בולמים מתאימים זה בעיקר שיפור של המראה וזהו.

.Volvo 740. It's hip to be square

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 33 דקות, vadim6385 כתב:

 

נראה כמו מיקום בעייתי מבחינת זרימת אוויר וגישה.

ביצעתי כמה פתחי אוורור בפלסטיק כיסוי של מיקום הפנס ערפל שיכניס קצת יותר אוויר, רחוק מחום המנוע.

לגבי הגישה - הטמבון מחובר עם ברגים לרכב (פח אשפה) אז אני מנצל את אותם החורים להתקנה של פירוק מהיר של הטמבון כדי שהגישה לניקוי הפילטר לא תהיה בעייתית, גם מגניב (לטעמי) וגם פונקציונאלי במקרה הזה.

תמונה לדוג' של התופסן המדובר

 

b3417dc2-64a1-4060-a2b5-8eced82d1854.__CR0,48,1000,619_PT0_SX970_V1___ (1).jpg

  • מעניין 1

עברתי לסקייטבורד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

אז עוד יום מסלול עבר בהצלחה, הרכב מגיב נפלא, מאיץ טוב, מתנהג היטב ומשחרר זנב בהתאם לפקודה.

הפער היחיד שהרגשתי הפעם הוא שבפניות הרכב מעט נמרח, על כן הדבר הבא שאשקיע בו יהיה צמיגים עם דופן קשיחה משמעותית.

כרגע הרכב נועל אסימטריק 3 שמסתמן שלא עומדים במטלת המסלול היטב, אוחזים לא רע אך הדופן קורסת והם פשוט מתפוררים מהעומס, מבדיקה שביצעתי הצמיג "סמי סליק" היחיד במידה של הרכב (205/50/17) שיש בארץ הוא R888R של טויו ואני לא הכי מתלהב ממנו עקב אחיזה בעייתית ברטוב, אם כי המחיר שלו אפילו לא רע (סביב 450 לצמיג) אז אאלץ לבחון אלטרנטיבות או לרכוש אותו לקראת היום מסלול הבא, לאחר שארכוש צמיגים רציניים אולי אתחיל למדוד זמנים, בשביל הכיף.

גם לאחר היום מסלול היחסית אגרסיבי הרכב לא הציג תקלה או בלאי חריג.

OVERALL - מרוצה מאוד מהרכב ועושה רושם שהוא עומד בייעוד שלו - נסיעות קצרות ביום יום ומסלול מידי פעם באופן מהנה ושומר על אמינות סבירה + למרות גילו והק"מ שעבר.

כמה תמונות -

 

 

DSC06244.jpg

DSC06252.jpg

WhatsApp Image 2021-07-23 at 11.13.23.jpeg

DSC057282.jpg

עריכה אחרונה על ידי sjerby
  • אהבתי 6
  • מעניין 1

עברתי לסקייטבורד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, sjerby כתב:

הפער היחיד שהרגשתי הפעם הוא שבפניות הרכב מעט נמרח, על כן הדבר הבא שאשקיע בו יהיה צמיגים עם דופן קשיחה משמעותית.

כרגע הרכב נועל אסימטריק 3 שמסתמן שלא עומדים במטלת המסלול היטב, אוחזים לא רע אך הדופן קורסת והם פשוט מתפוררים מהעומס

 

 

 

 

 

 

סתם מסקרנות, עם איזה לחץ אוויר עלית למסלול?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

עדכון -

הרכב הגיע ל172,000 ק"מ, בוצעה החלפת שמן (AMSOIL) ופילטר שמן מקורי, סיבוב מתחת לליפט והכל נראה בסדר.

עד כה ללא תקלות, אך במהלך תמרון חניה בחניון של הבנין גלגל קדמי שמאל נתפס בשאריות של מחסום חניה ופשוט נקרע לחלוטין, הצמיג לא היה בר תיקון ולכן נאלצתי להחליף את 2 הצמיגים בפרונט (היו אסימטריק 3).

1230316484_WhatsAppImage2021-09-21at07_52_44.thumb.jpeg.ca7026a8b8b94383270f1f764d18716f.jpeg624303823_WhatsAppImage2021-09-21at07_52_57.thumb.jpeg.60bf41f7f8ab5aeaa2b861f89479442c.jpeg

לכן ניצלתי את ההזדמנות, ונרכשו זוג טויו R888R לפרונט, מה שמייצר אחיזה מאוד גבוהה כשהצמיג חם בפרונט, לעומת צמיגים לא כלכך אוחזים מאחורה - את האפקט תבינו לבד 😃 לא סט-אפ שהייתי ממליץ לאנשים שלא מתורגלים בהעברות משקל ונהיגה טכנית.

במהלך חודש ספטמבר נסעתי למסלול מוטורסיטי לאחר החלפת הצמיגים, השינוי מהותי מאוד(!), הצמיג מעביר הרבה יותר מידע להגה, ההיגוי התחדד עקב דופן קשיחה משמעותית והרכב מרגיש הרבה יותר נטוע בכביש, מהירות הפניות השתפרה ועם האחיזה מקדימה ביחס לאחורה, הזנב מאוד מאוד שובב במשחקי העברת משקל.

במסלול מוטורסיטי היה חסר לי כוח ברכב הזה, הצלחתי לשמור על קצב לא רע ונהניתי מאוד אבל לא הייתי מתנגד לעוד סוסים (או גיר ידני שינצל את הסוסים הקיימים...)

עד כה הרכב משרת את מטרתו (דיילי זול לאחזקה ומהנה במסלול באופן יחסי).

נתראה בפעם הבאה ב...פצאל/ערד 

DSC00230.thumb.jpg.c01c5acaf49d227f28546e2fcdfa5d74.jpgDSC09668.thumb.jpg.49a96d8f8519e0d081387a4729744b78.jpg

עריכה אחרונה על ידי sjerby
  • אהבתי 2

עברתי לסקייטבורד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קיצר,רכב ישן,ולא משנה אם הוא יפני,צרפתי,או גרוזיני זה מתקלקל ולא מעט ,בכולן יש לא מעט תקלות ובלאי גבוה,בכל מקרה ,כל עלות התיקונים העלות שלה נמוכה בהרבה מירידת ערך של רכב חדש ולכן אני הייתי ממשיך עם השיפורים לפי טעמך,תודה על הסיקור.

 

  • אהבתי 1
  • רעיון גרוע 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

קראת את הפוסטים בכלל?

הרכב התקלקל בסך הכל פעם אחת והבחור נוהג בו בנוסף על נסיעות רגילות גם בצורה אגרסיבית במסלול.

  • אהבתי 3

.Volvo 740. It's hip to be square

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תלמד לקרוא,יש פה רשימת חלקים שהוחלפה ארוכה ארוכה והרבה שעות מוסך.

 

1- את כל החלקים רכשתי לבד(מקוריים או חליפי ברמה איכותית בשביל השקט ל3 שנים) - משולשים, מוטות מייצבים מקדימה ואחורה, ציריה שמאל,  תפוחי היגוי, 3 תושבות מנוע/גיר, שמן מנוע מוטול, שמן גיר, החלפה מלאה של נוזל קירור, פילטר שמן, פילטר אוויר, פלאגים, ניקוי מצערת, בולמי זעזועים אחוריים, פילטר דלק, ליטוש פנסים, החלפת נוזל בלמים, זוג צמיגים קדמיים (אסימטריק 3) ( 

בטוח עוד פיצפקעס ששכחתי).

 

2-  בהנעות קרות בחורף הרכב לא הגיב כשורה עד שהתחמם, לפעמים אף היה נכבה בעמידה, חיפשתי את התקלה רבות ולא הצלחתי לאתר אותה.

עד שיום אחד קיבלתי נורת צק אנגין נהדרת (p0029 אם אני זוכר נכון), תקלה המעידה על יחידה של 2 סולנוידים הנמצאים במערכת היניקה, החלק הוזמן מחול בעלות זעומה (בארץ עלות סביב 800 שח), החלק הוחלף והתקלה נעלמה, נוסף על כך הרכב מגיב באופן הרבה יותר נמרץ, נחכה לחורף ונראה אם הכל כשורה בהיבט הזה.

לפני כשבועיים המזגן הפסיק לקרר בהפתעה, נכנסתי למזגנאי באיזור טירת הכרמל שם שהיתי, בדיקה קצרה של המדחס - הקלאץ שלו השתחרר ממקומו, הבחור הדביק חזרה את הבורג שתופס אותו ועד כה מקרר נהדר, עלות סביב 200 שח.

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

1 זה לא תקלות, זה תחזוקה. אתה לא עושה טיפולים ומחליף צמיגים גם באוטו חדש?

2 זאת התקלה היחידה שהיתה לו.

ועל איזה שעות מוסך אתה מדבר, הוא עשה את הרוב בעצמו.

 

עריכה אחרונה על ידי SlowRide

.Volvo 740. It's hip to be square

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רון פשוט מנסה להוכיח שמאזדה 3 אמינה פחות מרכב צרפתי כי יש לו איזה צורך עז להגן על מגלגלי הבגטים, וזה הזוי - כי יש הרבה מעלות לתוצרת צרפת רק שאמינות לא אחת מהן.


לנושא - תזהר מאד מאד עם הR888 בגשם שבא שתיכף מגיע, כמה תזהר? הייתי שוקל לרכוש זוג ג'אנטים מפירוק (בכ"ז מדובר ברכב מספיק נפוץ) ועוד זוג אסימטריק. (או לחילופין, לפני ימי מסלול לעבור בפנצ'ריה ולשלם 100 ש"ח להחלפה ואיזון), ה888 יגמרו לך מהר מאד על הכביש וכל שלולית, בעיקר כשקר בחוץ תרגיש כמו כתם שמן.
איך היית מסכם את ההבדל בקפיצים?

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 שעות, SlowRide כתב:

1 זה לא תקלות, זה תחזוקה. אתה לא עושה טיפולים ומחליף צמיגים גם באוטו חדש?

2 זאת התקלה היחידה שהיתה לו.

ועל איזה שעות מוסך אתה מדבר, הוא עשה את הרוב בעצמו.

 

1.תחזוקה זה שמנים ופילטרים לא מוטות מייצבים,משולשים, ציריה, תפוחי היגוי, 3 תושבות מנוע/גיר ,בולמי זעזועים,חיישנים,אתה אמיתי?תראה את הרשימה.

3. זה שהוא עשה את זה בעצמו לא אומר שזה לא שווה ערך לשעות מוסך..

לפני 15 שעות, shellcase כתב:

רון פשוט מנסה להוכיח שמאזדה 3 אמינה פחות מרכב צרפתי כי יש לו איזה צורך עז להגן על מגלגלי הבגטים, וזה הזוי - כי יש הרבה מעלות לתוצרת צרפת רק שאמינות לא אחת מהן.


לנושא - תזהר מאד מאד עם הR888 בגשם שבא שתיכף מגיע, כמה תזהר? הייתי שוקל לרכוש זוג ג'אנטים מפירוק (בכ"ז מדובר ברכב מספיק נפוץ) ועוד זוג אסימטריק. (או לחילופין, לפני ימי מסלול לעבור בפנצ'ריה ולשלם 100 ש"ח להחלפה ואיזון), ה888 יגמרו לך מהר מאד על הכביש וכל שלולית, בעיקר כשקר בחוץ תרגיש כמו כתם שמן.
איך היית מסכם את ההבדל בקפיצים?

ממש לא נכון. מה שברור לי, וזה מוכח גם כאן בצורה ברורה מאד,שכל הרכבים הישנים זה צרה צרורה שלא מפסיקה להתקלקל,כולם ! ,כל היצרנים!!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, ronrcz כתב:

תחזוקה זה שמנים ופילטרים לא מוטות מייצבים,משולשים, ציריה, תפוחי היגוי, 3 תושבות מנוע/גיר ,בולמי זעזועים,חיישנים,אתה אמיתי?תראה את הרשימה.

למען האמת ברכב ישן זה בדיוק הרשימה של תחזוקה, הזמן עושה את שלו בכל רכב ללא קשר למוצא וצריך להחליף חלקים שעבר זמנם.

ההבדל בין תחזוקה לבין תקלה היא בתדירות של ההחלפה, למשל במאזדה ידוע שיש בעיה בתיכנון של התושבות מנוע והם לא מחזיקות הרבה זמן.

פיג'ו 3008 GT, שנת 2018

יונדאי איוניק, שנת 2018

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף


×
×
  • תוכן חדש...