Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חדשות טובות : במקום טסט פעם בשנה , יהיה טסט פעם בשנתיים!


Elico48
שימו לב! השרשור הזה בן 1293 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

על מה ההתלהבות? יש בחירות, שרת התחבורה עושה לעצמה קצת יח"צ בחינם בלי להציג שום תוכנית ובלי צורך בתקציב. עד הממשלה הבאה (אם וכאשר) זה יעבור.

  • אהבתי 5

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 98
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

החסכון הוא בצורך לקחת יום חופש עבור הטסט.
בגדול אני בעד אם זה מגובה בנתונים היסטוריים לגבי ליקויים שנמצאו ברכבים עד גיל 10.

לדעתי המהלך בעייתי אם זה מבוסס רק על הנימוק של משרד התחבורה מפני שהוא לא נותן מענה לכל הליקויים האפשריים.
"מהלך זה מתאפשר הודות להתפתחות הטכנולוגית ולקידמה של הרכב ומערכותיו, לשימוש הרווח במערכות בטיחות אקטיביות ופסיביות המשפרות את רמת בטיחות הרכב באופן משמעותי, ושילוב מחוונים חכמים המתריעים בפני הנהג על תקלות ומעדכנים אותו כי עליו להגיע למוסך."

דוגמה לחוסר של מערכות שיודעות לאבחן ולהתריע על:
- מצב הצמיגים מבחינת יובש ושחיקה
- חופשים במערכת ההיגוי והמתלים
- נזילות וקרעים באביזרי אטימה (ציריות).

המערכות היום יודעות להתריע על מצב כריות האוויר, מערכות הבלימה, התאורה, לחץ האוויר וזיהום האוויר. אני לא בטוח שזה מספיק.




ביואיק  SUV

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 27 דקות, pooh-bear כתב:

על מה ההתלהבות? יש בחירות, שרת התחבורה עושה לעצמה קצת יח"צ בחינם בלי להציג שום תוכנית ובלי צורך בתקציב. עד הממשלה הבאה (אם וכאשר) זה יעבור.

בדיוק זה.

זה גם יפגע במעגל יותר מידי גדול של עובדים/חברות/יבואנים/לוביסטים אינטרסנטיים שאני בטוח שנהנים מהמצב הקיים כמו שהוא.

 

לא יקרה. גם אם כן, זניח ביותר לאדם הפשוט.

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, TsachiE כתב:

אוהב ומטפל בו? אני מזכיר לך את המקרה המצער שקרה בטבריה.

אנשים כאן נוטים לשכח לפעמים שהתנהלות אנשי הפורום כאן לרכבים שלהם ממש לא משקפת את כלל האוכלוסיה.

בטבריה נתקעה דוושת הגז, זה לא רלוונטי בכלל לשרשור.

מהמקום שבו הם התקשרו למשטרה האוטו היה יכול לעצור בשני מקומות שונים בלי לחיצה על הבלמים בכלל, זה נבדק על ידי הטכניון.

 

לנושא - לא רואה בזה שום יתרון או חסרון. גם ככה מי שיש לו רכב לא מתוחזק מעביר דרך המוסכניק בקומבינה, פעם בשנה או פעם בשנתיים, זה לא משנה.

 

הלוואי וישנו כבר את הנוהל לרכב מיושן של טסט כל חצי שנה ועוד עם אישור בלמים לפני כל אחד מהם. עולה טונה כסף ואין בזה שום הגיון (למה שאוטו ישן שהיה תקין בטסט לא יהיה תקין אחרי חצי שנה, אבל אוטו בן 10 כן יהיה תקין?)

 

 

עריכה אחרונה על ידי Ooga
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
לפני 33 דקות, YoJ כתב:

לא יקרה. גם אם כן, זניח ביותר לאדם הפשוט.

למה זניח? זו הקלה רצינית להתעסק בזה פעם בשנתיים במקום בשנה. 

אני עושה 2 טסטים בשנה לרכב המיושן שלי ורק מחכה שיגיע כבר לגיל 30 כדי לחזור לטסט אחד בשנה ולחסוך את הכאב ראש הזה.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, Buki כתב:

לא יבטלו שום אגרה. 

 

אם יהיה טסט פעם בשנתיים, עדיין תשלם אגרה כל שנה, רק תהיה פטור מלגשת לטסט. 

 

לא הבנתי על איזה חסכון לאזרח אתה מדבר.

חוסכים לך 100 שקל בשנה על הטסט עצמו ובנוסף קצת זמן עבודה שאתה מפסיד.
הוא מתכוון למה לא להשאיר את הטסט כדי שאנשים עדיין ישמרו על הרכבים במקום להוריד פשוט 200-300 שקל מהאגרה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 דקות, SlowRide כתב:

למה זניח? זו הקלה רצינית להתעסק בזה פעם בשנתיים במקום בשנה. 

אני עושה 2 טסטים בשנה לרכב המיושן שלי ורק מחכה שיגיע כבר לגיל 30 כדי לחזור לטסט אחד בשנה ולחסוך את הכאב ראש הזה.

 

מה ההגיון לעשות שתי טסטים לרכב ישן, ואז שהוא מתיישן עוד יותר לחזור לאחד?

What worries you, masters you. - John Locke

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, amosbmw כתב:

עד כמה שידוע לי, בהרבה ארצות מסתדרים עם טסט לשנתיים, אהל הוא יותר מחמיר מבארץ.

אבל לא שמעתי על הבדל עם התקדמות גיל הרכב בארצות אחרות.

אני לא מחזיק בדרך כלל מכוניות בנות פחות מ10 שנים.

ומתי יבטלו את השטות של טסט פעמיים בשנה לרכב מיושן? מי שבוחר להחזיק רכב כזה בדרך כלל אוהב אותו ומטפל בו היטב, הרי יותר זול להחזיק רכב צעיר יותר.

אתה מדבר מנק' הנחה של חובב רכב שמתחזק את רכבו. גילוי נאות: גם לי אין רכבים בני פחות מעשר שנים והם מתוחזקים היטב, יותר טוב מכל רכב בן שנתיים -שלוש.

אבל אתה חושב שכל הציבור הוא כזה? ל-80% אין מושג מה ההבדל בין צמיגי לינג לונג למישלין והם יקבלו כל מילה שהמוסכניק שלהם אומר להם.

לגבי מה שאמרת על רכב מיושן: כנ"ל. אני ואתה וחבריי הפורום נתחזק אותו היטב אבל השאר לא, ושלא יספרו לי סיפורים. רכב זה עסק יקר לרכישה ואחזקה במדינה ואנשים תמיד יחפשו איך לחסוך שם. מכיוון שעולם המוסכים ומכוני הרישוי מאוד קרוב אליי, נחסוך את הסיפורים היום יומיים שאני שומע. זוועות עולם.

 

לפי דעתי זו טעות קשה לעשות מתווה כזה. המתווה יוכל להיות ברכבים על גיל 5 זה עוד נורמלי.

 הרי מתי רוב הישראלים מחליפים צמיגים? בטסט שאומרים להם. אתה חושב שהם בודקים שחיקה/יובש שלו? פחחחחח

מתי מתוקנים ליקוים בטיחותיים? רק לפני טסט.

נניח ולמר ישראלי אותר בולם נוזל בטיפול ונטען בפניו שצריך להחליף שניים + כיוון פרונט. סדר גודל של 1000+ נניח, המחשבה הראשונה שלו תיהיה שיש לו טסט רק עוד שנה והוא יכול למשוך עם זה, כנ"ל לגבי צמיגים גמורים ועוד מלא דברים.

 

לא כולם כמונו שמקפידים על קלה כחמורה בתחזוקת רכב!!! 

לפני כשעה, מיץ פטל כתב:

זה מקרה קלאסי של פייק-ניוז.

 

נותנים לאזרח להבין שישלם פחות...

 

וזה לא יקרה.

 

והתוצאה יותר הרוגים.

 

סיכמת הכל! אולי נחסך הגעה למכון טסטים פעם בשנה, אבל האימפקט של זה יהיה הרסני בעקיפין.

לפני 2 דקות, TsachiE כתב:

מה ההגיון לעשות שתי טסטים לרכב ישן, ואז שהוא מתיישן עוד יותר לחזור לאחד?

ההגיון שלהם אומר שרכב אספנות נוסע פחות ויש עליו מגבלות תנועתיות של נסיעה בכבישים בינ"ע בין 09:00 - 07:00. 

האם זה נכון? לא. אבל תמיד כיף לשלם פחות בביטוח ובאגרת רישוי :-)

 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 19 דקות, יובל .מ. כתב:

חוסכים לך 100 שקל בשנה על הטסט עצמו ובנוסף קצת זמן עבודה שאתה מפסיד.
הוא מתכוון למה לא להשאיר את הטסט כדי שאנשים עדיין ישמרו על הרכבים במקום להוריד פשוט 200-300 שקל מהאגרה. 

 

 

זו לא המטרה של המלך. האגרה משלומת למדינה, לא יגעו בשום אגרה. תשלום על הבדיקה בטסט משולם למכון טסטים שזה עסק פרטי. יכול להיות שיפצו אותם על ידי העלת מחיר בדיקה דו שנתית ל 200 שקל במקום 100 או ייקור של כמה אחוזים בבדיקה לכולם, נניח ל 120 שקל.

 

 

הרעיון בלוותר על טסט כל שנה הוא בכך שיוצאים מנקודת הנחה שאחוז ההכשלות במכוניות פרטיות עד 10 שנים על הכביש נמוך ואם נגיד ביצעת 100 בדיקות ומתכון 99% יצאות תקינות, אפשר להוריד את תדירות הבדיקה וזה אכן חוסך טרטור מאזרח. חסכון של 100 שקל בשנה גם אם יהיה, זה דבר זניח לחלוטין ולא משפיע בכלום על ההוצאות הכלליות של אחזקת רכב.

 

 

  • אהבתי 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
לפני 13 דקות, TsachiE כתב:

 

מה ההגיון לעשות שתי טסטים לרכב ישן, ואז שהוא מתיישן עוד יותר לחזור לאחד?

אין היגיון. מי שמחזיק רכב בגיל הזה לא עושה את זה מטעמי קמצנות והמכלולים שנבדקים בטסט לא מתבלים בגלל גיל הרכב אלא בגלל שימוש. בלאי לצמיג ברכב בן 30 שנוסע אותו קילומטרז' כמו רכב בן שנה יהיה זהה. אותו דבר בלמים, גומיות יבשות, נורות, חופשים בהיגוי ומה לא. 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טרחה וכסף זה חוסך בלי ספק אבל בטיחותית לא יודע כמה זה טוב. יש לא מעט אנשים כמו אשתי שיסעו עם צמיגים לא תקינים, ברקסים גמורים ורעידות בהגה ולא ישימו לב.  מזל שאני בודק אצלה מדי פעם.

  • אהבתי 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 20 דקות, dotan123 כתב:

ההגיון שלהם אומר שרכב אספנות נוסע פחות ויש עליו מגבלות תנועתיות של נסיעה בכבישים בינ"ע בין 09:00 - 07:00. 

האם זה נכון? לא. אבל תמיד כיף לשלם פחות בביטוח ובאגרת רישוי :-)

 

 

זה כן נכון עבור 95% מרכבי האספנות שהם שמורים, מטופלים ומלוקקים ויוצאים לנסיעה פעם בשבוע או פעם בחודש, זה לא נכון עבור 5% מבעלי רכב אספנות שמנצלים את החוק הזה, מחזיקים "סתם" רכב ישן שרשום אספנות על תקן רכב רגיל.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התכוונתי בהיבט שנניח ורכב נכנס לסטטוס אספנות, הבעלים שלו לא יסעו בו פחות מאשר בשנה הקודמת. זו הייתה הכוונה. גם ככה הנוסעה נמוכה ולרוב לא נוסעים איתם מחוץ לעיר בשעות העומס (לפני האספנות)

הרי רכב משנתון 91' שאמור אוטוטו להיות רכב אספני, בעליו יסע בו מעט כפי שנסע בשנה הקודמת. 

הרי ברור שלרוב ברכבים בני 25 פלוס נוסעים פחות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכל זאת סטטיסטית  ככל שמוצר ישן יותר, ישנה יותר סבירות לתקלות. לכן יש בהחלט הגיון לדעתי בשתי טסטים בשנה , אם כי, בהחלט יכול להבין את התרעומת שזה גורם אצל רב הבעלים ששומרים מאוד על רכבי האספנות שלהם.

What worries you, masters you. - John Locke

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1293 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...