Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מוסכים ששמים קצת יותר שמן או מים


עדי-אל
שימו לב! השרשור הזה בן 1234 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אחרי שהרכב איבד מים חיפשתי מוסך מומלץ באזור שלי. מצאתי, הגעתי לשם ואבחנו תקלה במהירות וזריזות (פקק של מיכל עיבוי) ובזול. 

בעל המוסך אדם מאוד נחמד וסימפטי עובד עם הבנים שלו מבין ברכבים צרפתיים ומחיר הוגן אז על הדרך גם עשיתי טיפול 

רציתי לתת המלצה טובה על המוסך. אבל לפני רציתי אם עדיין יש נזילה או אין. אני מסתכל ויש בערך חצי עד סנטימטר יותר מהמקסימום.

אותי זה מטריף. למה בארץ הרבה מקומות לא שמים כמו שצריך? 

(בנוסף גם ברכב אין מדיד קלאסי של מיני-מקס' אז אפשר לכאורה לשים שמן עד הסוף אבל יצא לא לראות גם ברכבים אחרים שממלאים שמן יותר ממה שצריך.)

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם מדדת את המפלס אחרי שהרכב הונע ונסע או מיד לאחר המילוי?
בהחלפת שמן המפלס יורד לאחר הנעה כי המסנן מתמלא.
בנוזל קירור (ולא מים אני מקווה) מעברי הנוזל במנוע מתמלאים.

  • אהבתי 1

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמתי לב שמוסכים בודדים שבאמת מבינים ולא רוצים להטריד את הלקוח בהשלמת נוזל קירור עוד יום וחצי יודעים למלא מראש יותר מהמקסימום. המומחים גם יודעים בעל פה עד לאן. בד״כ זה נראה לי יותר מסנטימטר. כמובן שבמקרה זה יכול להיות מקרי בהחלט, אבל כנראה תקין.

ט.ל.ח

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן גם לדעתי תקין,
כשאני יוצא מהמוסך (טויוטה מרכזי) לאחר טיפול ונסיעת מבחן של הבוחן (תמיד הם יוצאים לסיבוב בתום הטיפול),

בודק שוב מפלס שמן, אחרי שפעם אחת הוא היה מעט נמוך,

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 30.11.2020 בשעה 02:29, shellcase כתב:

האם מדדת את המפלס אחרי שהרכב הונע ונסע או מיד לאחר המילוי?
בהחלפת שמן המפלס יורד לאחר הנעה כי המסנן מתמלא.
בנוזל קירור (ולא מים אני מקווה) מעברי הנוזל במנוע מתמלאים.

בדקתי בבוקר עם מנוע קר ובמישור

מים מזוקקים לפי הוראות יצרן 

בתאריך 30.11.2020 בשעה 07:55, llaavvii כתב:

אכן גם לדעתי תקין,
כשאני יוצא מהמוסך (טויוטה מרכזי) לאחר טיפול ונסיעת מבחן של הבוחן (תמיד הם יוצאים לסיבוב בתום הטיפול),

בודק שוב מפלס שמן, אחרי שפעם אחת הוא היה מעט נמוך,

 

איך אתה בודק עם מנוע חם? 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עכשיו, כמה ימים אחרי - האם עדיין יש עודף שמן? כמה? צלם את המדיד.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מסומן אצלי מיני'-מקס ככה שאני לא יכול לדעת אם יש יותר מידי

מה שכן אני יכול להגיד שהפלסטיק בקצה המדיד כולו בשמן

מדובר בפיקסו סי 4 שנת 2016

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מכיר את הרכב אבל נשמע לי מוזר, עיינת בספר הרכב? אמור להיות מצויין שם איך בודקים שמן.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנוגע למדידת שמן, סביר להניח שזה נעשה דרך מחשב הרכב, לפחות בC3 עם מנוע שבבסיסו דומה למנוע בפיקאסו המדיד הפיזי חסר כל ערך, אין עליו שנתות ברורות והוא מתוכנן בחורה כזאת שכששולפים אותו הוא נמרח בשמן ככה שמאוד קשה לבין מה המצב שם מעבר לאם יש שמן או אין... 

בכל מקרה כשמזמינים את הרכב הוא כביכול מודד שמן וכותב OIL OK אם המצב תקין. 

Audi A1 1.4 TFSI Manual | Citroen C4 eHDI | Land Rover Discovery TD5
VW Golf MK4 1.6 Manual
 
 
 
 
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, עדי-אל כתב:

מים מזוקקים לפי הוראות יצרן

אני לא מכיר רכבים שמשתמשים בהם *רק* במים מזוקקים כנוזל קירור. לרוב, אם חסר קצת נוזל, ניתן להוסיף מעט מים, אבל הבסיס הוא נוזל קירור יעודי, שמהול באחוז מסוים.

כדאי שתבדוק אם אכן יש לך במערכת נוזל קירור לפי הנחיית היצרן, ושהוא מהול ביחס נכון, ולא מדולל מידי, בגלל הוספת מים מזוקקים מידי פעם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תלוי אם הוא פירק אצלך משהו ונכנס אוויר לכן ייתכן שיש אוויר במערכת הקירור אז הם בד"כ שמים קצת יותר נוזל, שכשהאוויר יוצא (יש רכבים בהם יש ניקוז עצמאי לאוויר במערכת) אז מפלס הנוזל יורד ומגיע לאיזור הטווח האופטימלי.

לגבי שמן - שונא שעושים את זה, אני תמיד בודק ומבקש לשים בדיוק כמה שצריך

Opel Adam S 2017

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 20 שעות, עדי-אל כתב:

לא מסומן אצלי מיני'-מקס ככה שאני לא יכול לדעת אם יש יותר מידי

מה שכן אני יכול להגיד שהפלסטיק בקצה המדיד כולו בשמן

מדובר בפיקסו סי 4 שנת 2016

 

לדעתי אתה טועה. בדוק בספר הרכב.

 

ראה תמונות להמחשה.

11.jpg

Untitled.jpg

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1234 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...