Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מוסכים ששמים קצת יותר שמן או מים


עדי-אל
 שיתוף
עוקבים 11

פוסטים מומלצים

אחרי שהרכב איבד מים חיפשתי מוסך מומלץ באזור שלי. מצאתי, הגעתי לשם ואבחנו תקלה במהירות וזריזות (פקק של מיכל עיבוי) ובזול. 

בעל המוסך אדם מאוד נחמד וסימפטי עובד עם הבנים שלו מבין ברכבים צרפתיים ומחיר הוגן אז על הדרך גם עשיתי טיפול 

רציתי לתת המלצה טובה על המוסך. אבל לפני רציתי אם עדיין יש נזילה או אין. אני מסתכל ויש בערך חצי עד סנטימטר יותר מהמקסימום.

אותי זה מטריף. למה בארץ הרבה מקומות לא שמים כמו שצריך? 

(בנוסף גם ברכב אין מדיד קלאסי של מיני-מקס' אז אפשר לכאורה לשים שמן עד הסוף אבל יצא לא לראות גם ברכבים אחרים שממלאים שמן יותר ממה שצריך.)

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

האם מדדת את המפלס אחרי שהרכב הונע ונסע או מיד לאחר המילוי?
בהחלפת שמן המפלס יורד לאחר הנעה כי המסנן מתמלא.
בנוזל קירור (ולא מים אני מקווה) מעברי הנוזל במנוע מתמלאים.

  • אהבתי 1

 

לפני 17 שעות, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

Keyser כתב:
דלק זה לכוסיות. גברים אמיתיים דוחפים את הרכב :loco:
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

שמתי לב שמוסכים בודדים שבאמת מבינים ולא רוצים להטריד את הלקוח בהשלמת נוזל קירור עוד יום וחצי יודעים למלא מראש יותר מהמקסימום. המומחים גם יודעים בעל פה עד לאן. בד״כ זה נראה לי יותר מסנטימטר. כמובן שבמקרה זה יכול להיות מקרי בהחלט, אבל כנראה תקין.

ט.ל.ח

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אכן גם לדעתי תקין,
כשאני יוצא מהמוסך (טויוטה מרכזי) לאחר טיפול ונסיעת מבחן של הבוחן (תמיד הם יוצאים לסיבוב בתום הטיפול),

בודק שוב מפלס שמן, אחרי שפעם אחת הוא היה מעט נמוך,

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

נוזל קירור מעל המקסימום לא משפיע, אם הלחץ גבוה מדי הוא פשוט נשפך דרך מיכל העודפים וזהו.

זה לא כמו שמן שנשרף כשהמפלס גבוה מדי.

  • אהבתי 5
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
בתאריך 30.11.2020 בשעה 02:29, shellcase כתב:

האם מדדת את המפלס אחרי שהרכב הונע ונסע או מיד לאחר המילוי?
בהחלפת שמן המפלס יורד לאחר הנעה כי המסנן מתמלא.
בנוזל קירור (ולא מים אני מקווה) מעברי הנוזל במנוע מתמלאים.

בדקתי בבוקר עם מנוע קר ובמישור

מים מזוקקים לפי הוראות יצרן 

בתאריך 30.11.2020 בשעה 07:55, llaavvii כתב:

אכן גם לדעתי תקין,
כשאני יוצא מהמוסך (טויוטה מרכזי) לאחר טיפול ונסיעת מבחן של הבוחן (תמיד הם יוצאים לסיבוב בתום הטיפול),

בודק שוב מפלס שמן, אחרי שפעם אחת הוא היה מעט נמוך,

 

איך אתה בודק עם מנוע חם? 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

עכשיו, כמה ימים אחרי - האם עדיין יש עודף שמן? כמה? צלם את המדיד.

 

לפני 17 שעות, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

Keyser כתב:
דלק זה לכוסיות. גברים אמיתיים דוחפים את הרכב :loco:
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לא מסומן אצלי מיני'-מקס ככה שאני לא יכול לדעת אם יש יותר מידי

מה שכן אני יכול להגיד שהפלסטיק בקצה המדיד כולו בשמן

מדובר בפיקסו סי 4 שנת 2016

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מכיר את הרכב אבל נשמע לי מוזר, עיינת בספר הרכב? אמור להיות מצויין שם איך בודקים שמן.

 

לפני 17 שעות, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

Keyser כתב:
דלק זה לכוסיות. גברים אמיתיים דוחפים את הרכב :loco:
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בנוגע למדידת שמן, סביר להניח שזה נעשה דרך מחשב הרכב, לפחות בC3 עם מנוע שבבסיסו דומה למנוע בפיקאסו המדיד הפיזי חסר כל ערך, אין עליו שנתות ברורות והוא מתוכנן בחורה כזאת שכששולפים אותו הוא נמרח בשמן ככה שמאוד קשה לבין מה המצב שם מעבר לאם יש שמן או אין... 

בכל מקרה כשמזמינים את הרכב הוא כביכול מודד שמן וכותב OIL OK אם המצב תקין. 

Audi A1 1.4 TFSI Manual | Land Rover Discovery TD5

VW Golf MK4 1.6 Manual

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 9 שעות, עדי-אל כתב:

מים מזוקקים לפי הוראות יצרן

אני לא מכיר רכבים שמשתמשים בהם *רק* במים מזוקקים כנוזל קירור. לרוב, אם חסר קצת נוזל, ניתן להוסיף מעט מים, אבל הבסיס הוא נוזל קירור יעודי, שמהול באחוז מסוים.

כדאי שתבדוק אם אכן יש לך במערכת נוזל קירור לפי הנחיית היצרן, ושהוא מהול ביחס נכון, ולא מדולל מידי, בגלל הוספת מים מזוקקים מידי פעם.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תלוי אם הוא פירק אצלך משהו ונכנס אוויר לכן ייתכן שיש אוויר במערכת הקירור אז הם בד"כ שמים קצת יותר נוזל, שכשהאוויר יוצא (יש רכבים בהם יש ניקוז עצמאי לאוויר במערכת) אז מפלס הנוזל יורד ומגיע לאיזור הטווח האופטימלי.

לגבי שמן - שונא שעושים את זה, אני תמיד בודק ומבקש לשים בדיוק כמה שצריך

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 20 שעות, עדי-אל כתב:

לא מסומן אצלי מיני'-מקס ככה שאני לא יכול לדעת אם יש יותר מידי

מה שכן אני יכול להגיד שהפלסטיק בקצה המדיד כולו בשמן

מדובר בפיקסו סי 4 שנת 2016

 

לדעתי אתה טועה. בדוק בספר הרכב.

 

ראה תמונות להמחשה.

11.jpg

Untitled.jpg

זכותך לחשוב שאני טועה ומטעה,  רק שחבל להטעות אחרים עם התיאוריות האלה...

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף
×
×
  • תוכן חדש...