Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

טויוטה לנד קרוזר המחודש בישראל


פבל
שימו לב! השרשור הזה בן 1245 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 8 שעות, פבל כתב:

על מה אדוני מדבר? כי נשמע שאפילו לא ישבת בדגמים האלה.

כבודו של הלנדקרוזר לחלוטין במקומו מונח, ובשביל שטח הוא לחלוטין בטופ 5 של הרכבים (מקוריים) ללא קשר למחיר. אבל על הכביש, במיוחד ליד רכב כל כך מלוטש כמו ה-Q5, הוא מרגיש כמו משהו מ-1850. אין בכלל מה להשוות בין השניים. ה-Q5 הוא רכב כביש נוח, שקט ויוקרתי שיודע לנסוע קצת בשטח, והלנדקרוזר הוא רכב שטח קשוח, עביר, ועמיד שיודע לנסוע בכביש.

 

ישבתי, קניתי, נהגתי, נוהג. אין כל השוואה בין השניים פרט לסעיף המחיר.

כן, הלנד קרוזר הוא "עגלה" מיושנת על שלדת סולם וסרן חי מאחור, מתנדנד על ציריו באופן 4 מימדי. הQ5 הוא אסופה של חלקים (חלקים טובים!) בעלי תאריך תפוגה קצר, על פלטפורמה גנרית ללא שום ערך מוסף לחובב הרכב, מדובר בסוג של רכב A לB איכותי יותר מהמקובל וזהו, בעוד הלנד קרוזר, במשקפיו של חובב הרכב הוא רכב ייחודי בעל חשיבות היסטורית וערך מוסף גדול (שטח, מסורת ועוד), פרט לגלגול והעצלות מדובר ברכב די נוח גם לכביש (ממילא לא תכבוש את הרינג עם הQ5) ולא חסרים בו גאדג'טים היום ("פינוקים") שכאמור משולבים בו בחן. העובדה שב2020 עדיין ניתן לרכוש רכב בתצורה שכזו, שעומד (בנתיים) בכל התקנים היא כבר ערך מוסף שיש לנצל לפני שיהיה מאוחר מדי וכאמור השוק משיב בחיוב.  

 

לפני 7 שעות, איציק נ. כתב:

לאנשים שמחפשים רק שמירת ערך וכנראה שכלל החושים שלהם כהים - כנראה שלא ירגישו הבדל בין לנד-קרוזר ל Q5 ודומיו.
לפי מה שאתה כותב, נראה שאתה מנותק לגמרי ממה שקורה בשטח. כנראה שרק שמירת ערך מעניינת אותך אז תמשיך להמליץ לחבריך שיקנו לנד קרוזר...

 

כל מילה בסלע.

 

"רק שמירת ערך מעניינת אותך"

"כלל החושים שלך כהים"

"מנותק לגמרי ממה שקורה בשטח"

"תמשיך להמליץ לחבירך" 

כשמישהו מגיב ככה לעובדות או דעה של אחר כנראה שמשהו כואב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 50
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לפני 18 דקות, david brown כתב:

כשמישהו מגיב ככה לעובדות או דעה של אחר כנראה שמשהו כואב

השירשור נפתח במטרה לספר על הלנד-קרוזר המחודש בישראל, ומי שדחף פנימה את הכאב שלו באופן מיידי (עם סיפורים קורעי לב על איבוד ערך וכד') הוא אתה. אז אני לא יודע מה כואב לך ב Q5, XC60 או כל רכב אחר בקטגוריה הזו (שאותם אתה משמיץ ומכנה "צעצועים" ומהלל רק דבר אחד), אבל נראה שכואב ולכן היה חשוב לך לספר לנו על זה בשירשור על הלנד-קרוזר המחודש שהגיע לישראל... את כל זה טרחת לספר למרות שאין פה אחד שלא רוחש כבוד לכל מה שמביא איתו הלנד-קרוזר (יכולת, מסורת וכד'). כמו שפבל אמר, הלנד-קרוזר הוא כלי מוערך שנמצא ב TOP FIVE של הרכבים הללו כמקוריים - אבל בין זה לבין הסיסמאות שזרקת באויר על המתחרים;  "לא חזקים בשום ביצוע" או "גאדג'טים מתיישנים" - אין שום דבר פרט לכאב (למען האמת אלו יותר כמו סיסמאות רדודות של אנשי מכירות, אבל משום מה לא נראה לי שאתה איש מכירות של טויוטה).
הכי חשוב שלא תיתן לעובדות לבלבל אותך. להביע דיעה זה מבורך, אבל אפשר להיפתח גם לדיעות אחרות ואפילו לעובדות.

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, איציק נ. כתב:

השירשור נפתח במטרה לספר על הלנד-קרוזר המחודש בישראל, ומי שדחף פנימה את הכאב שלו באופן מיידי (עם סיפורים קורעי לב על איבוד ערך וכד') הוא אתה. אז אני לא יודע מה כואב לך ב Q5, XC60 או כל רכב אחר בקטגוריה הזו (שאותם אתה משמיץ ומכנה "צעצועים" ומהלל רק דבר אחד), אבל נראה שכואב ולכן היה חשוב לך לספר לנו על זה בשירשור על הלנד-קרוזר המחודש שהגיע לישראל... את כל זה טרחת לספר למרות שאין פה אחד שלא רוחש כבוד לכל מה שמביא איתו הלנד-קרוזר (יכולת, מסורת וכד'). כמו שפבל אמר, הלנד-קרוזר הוא כלי מוערך שנמצא ב TOP FIVE של הרכבים הללו כמקוריים - אבל בין זה לבין הסיסמאות שזרקת באויר על המתחרים;  "לא חזקים בשום ביצוע" או "גאדג'טים מתיישנים" - אין שום דבר פרט לכאב (למען האמת אלו יותר כמו סיסמאות רדודות של אנשי מכירות, אבל משום מה לא נראה לי שאתה איש מכירות של טויוטה).
הכי חשוב שלא תיתן לעובדות לבלבל אותך. להביע דיעה זה מבורך, אבל אפשר להיפתח גם לדיעות אחרות ואפילו לעובדות.

איציק

 

מנסה לספור את מספר הפעמים שכתבת את המילה "כאב". כנראה שפגעתי בול בנקודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, david brown כתב:

 

ישבתי, קניתי, נהגתי, נוהג. אין כל השוואה בין השניים פרט לסעיף המחיר.

כן, הלנד קרוזר הוא "עגלה" מיושנת על שלדת סולם וסרן חי מאחור, מתנדנד על ציריו באופן 4 מימדי. הQ5 הוא אסופה של חלקים (חלקים טובים!) בעלי תאריך תפוגה קצר, על פלטפורמה גנרית ללא שום ערך מוסף לחובב הרכב, מדובר בסוג של רכב A לB איכותי יותר מהמקובל וזהו, בעוד הלנד קרוזר, במשקפיו של חובב הרכב הוא רכב ייחודי בעל חשיבות היסטורית וערך מוסף גדול (שטח, מסורת ועוד), פרט לגלגול והעצלות מדובר ברכב די נוח גם לכביש (ממילא לא תכבוש את הרינג עם הQ5) ולא חסרים בו גאדג'טים היום ("פינוקים") שכאמור משולבים בו בחן. העובדה שב2020 עדיין ניתן לרכוש רכב בתצורה שכזו, שעומד (בנתיים) בכל התקנים היא כבר ערך מוסף שיש לנצל לפני שיהיה מאוחר מדי וכאמור השוק משיב בחיוב.  

אני לא חושב שתאריך התפוגה של החלקים ב-Q5 או דומיו הוא קצר כשלעצמו, אבל אני מניח שאתה צודק שבהשוואה ל"קטע" של מכוניות כמו לנד קרוזר (יכולת שטח) יש כנראה אורך חיים ארוך יותר מאשר ה"'קטע" של מכוניות כמו ה-Q5 (איכות, יוקרה, קדמה). כי בעוד 10 שנים ה-Q5 כבר לא יהיה חדשני, אבל הלנד קרוזר עדיין יהיה מעולה בשטח. לגבי הייחוד והמשיכה של הלנד קרוזר לחובבי רכב ביחס למשיכה לקרוסאובר יוקרתי גנרי אני מסכים לחלוטין, ברור שהרבה יותר מעניין את כולנו רכב מגניב וייחודי שיודע לעשות דברים שרכבים אחרים לא יודעים מאשר עוד משהו שעונה על רשימת מכולת של צ'ק ליסטים. אבל שים לב שזה לא מה שכתבת בהתחלה, בהתחלה כתבת שההבדל היחיד בין Q5 ללנד קרוזר זה שאחד מהם הוא חיית שטח והשני לא.

 

לפני 9 שעות, me5000 כתב:

הוא אמור להיות נוח גם בכביש, לא? כי יש לו מתלים "רכים" ממה שהבנתי. 

רכות המתלים (קפיצים, לא מתלים. מתלה זה כל מערך בלימת הזעזועים) זה לא הדבר היחיד שמשפיע על נוחות של רכב. מתלים רכים מדי ובלי ריסון טוב שמבוצע ע"י מוטות מייצבים ובולמי זעזועים יגרמו לרכב להתנדנד ולהרגיש כמו ספינה.

  • אהבתי 1

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, david brown כתב:

 

מנסה לספור את מספר הפעמים שכתבת את המילה "כאב". כנראה שפגעתי בול בנקודה.

 

על איזו נקודה אתה מדבר באמת שלא ברור לי.
מה כל קשה לך להישאר צמוד לדיון ולא לגרור אותו למחוזות שלא קשורים אחד לשני ? כנראה שקשה לך לקבל את העובדה שיש אנשים שחושבים אחרת ממך -  ובנוסף העובדות בשטח שונות מדעתך האישית.

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, פבל כתב:

אני לא חושב שתאריך התפוגה של החלקים ב-Q5 או דומיו הוא קצר כשלעצמו, אבל אני מניח שאתה צודק שבהשוואה ל"קטע" של מכוניות כמו לנד קרוזר (יכולת שטח) יש כנראה אורך חיים ארוך יותר מאשר ה"'קטע" של מכוניות כמו ה-Q5 (איכות, יוקרה, קדמה). כי בעוד 10 שנים ה-Q5 כבר לא יהיה חדשני, אבל הלנד קרוזר עדיין יהיה מעולה בשטח. לגבי הייחוד והמשיכה של הלנד קרוזר לחובבי רכב ביחס למשיכה לקרוסאובר יוקרתי גנרי אני מסכים לחלוטין, ברור שהרבה יותר מעניין את כולנו רכב מגניב וייחודי שיודע לעשות דברים שרכבים אחרים לא יודעים מאשר עוד משהו שעונה על רשימת מכולת של צ'ק ליסטים. אבל שים לב שזה לא מה שכתבת בהתחלה, בהתחלה כתבת שההבדל היחיד בין Q5 ללנד קרוזר זה שאחד מהם הוא חיית שטח והשני לא.

 

כמעט קלעת וציינת חלק מהנקודות. תוקפו של הQ5 יפוג במהרה לא כי החלקים בו פחות טובים או כי אני עדיין מושפע מאגדות האמינות של טויוטה עקב צפיה בטנדר שהניע לאחר נפילה מבניין בטופגיר, אלא כי כך הוא תוכנן- להיות צעצוע זמני ומתכלה שיוביל אותך בבטחה מA לB לזמן מוגבל (מכאן המילה צעצוע בה השתמשתי ולא כיוון שהוא "צעצוע" בשטח), בעוד הלנד קרוזר תוכנן להחזיק מעמד עשרות שנים (זו כבר לא אגדה- שלדת סולם, מנוע חלש יחסית שנבנה לעבוד רגוע, תיבת הילוכים פשוטה, סרן חי מאחור ועוד). אם נוציא את עניין שמירת הערך מהמשוואה ונצא מתוך הנחה שלאחר 20 שנה מחיר שני הרכבים שואף לאפס (אגב, לנד קרוזר בן 20 נמכר בכיף באיזור ה50-70), הלנד קרוזר עדיין יהיה נאהב, מתוחזק ונוסע. לעומת זאת, סביר שהQ5 כבר יהיה קומקום/יסודות בניין/פחית קולה בסיבוב השלישי שלו, לא בגלל ערכו הכספי, אלא כי אין מי שישמר ויתחזק רכב שאין בו שום דבר מיוחד. מבחינת ערך לחובב הרכב בפרט ולעולם הרכב בכלל הרי שהלנד קרוזר הוא 100 והQ5 הוא 0. פשוט כלום, אפס תרומה פרט לרכב A לB מפואר מהרגיל. 

כמו שאמרתי בהודעה הראשונה, "כשמפרקים" את כל הנ"ל מגיעים למסקנה שהלנד קרוזר הוא רכב משתלם מאוד במחיר הזה וכאמור הקונים נוהרים לסוכנויות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האמת, שאני לא אוהב את הלנדקרוזר.  מעטות המכוניות שנותנות כל כך מעט תמורת כל כך הרבה, וגם נראות גרוע, כדי להשלים את החבילה הלא מפתה. 

למרות שהדבר הכמעט יחיד שהקרוזר יודע לעשות טוב זה לנסוע בשטח, את מרבית חוג הלקוחות שלו זה ממש לא מעניין. וזה רק הופך את הרכב הזה למעצבן עוד יותר.

 

אבל, יש לקרוזר דבר אחד שיש למעט מכוניות אחרות היום, וזה אופי. אופי זה דבר שמבחינתי יש לו ערך גדול מאוד. יותר מרשימת אבזור, עיצוב או כ"ס. אופי זה משהו שמאוד קשה ליצור, ומאוד קל לאבד (ע"ע ריינג'רובר, הקקטוס ואולי גם הפורסטר).

ובזה, לדעתי, הקרוזר מנצח בנוקאאוט את המתחרים מרובי האותיות והספרות (Q5, XC60, ובטח גם לאינפיניטי יש משהו שנשמע כמו קוד כניסה למחשב). הקרוזר עושה את מה שכבר אף אחד לא עושה היום, וספק אם יעשה בעתיד.

בעולם שלנו לא קל להיות רכב "אנלוגי" שמצטיין בדבר אחד, לעשות את זה לאורך זמן וגם להצליח במכירות. ולכן, אני מקווה מאוד שנראה את הקרוזר במתכונתו איתנו עוד הרבה. ביום שהוא יהפוך להיות קרוסאובר אורבני גדול, זה יהיה הסוף הטראגי של הסיפור.

 

ועדיין, זה רכב ממש מעצבן.

  • מצחיק 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם הוא לא נוח על הכביש ורוב הקונים לא נוסעים איתו בשטח ויכולים בקלות לקנות Q5 או אפילו רכב הרבה יותר יקר ממנו, אז למה הם בכל זאת קונים את הלנד קרוזר!? 

משהו פה לא מסתדר. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ועכשיו נחת ההיילנדר במחיר נמוך יותר - גם יותר נמול ממה שהציעו עד היום יבואנים מקבילים.

7 מקומות מרווחים, מנוע היברידי ומערכות בטיחות.

הלנד קרוזר סופית יישאר אצל חובבי השטח בלבד.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

itsikl170 אני לא חושב, יש עדיין לא מעט מאלו שרוכשים את הלנדקרוזר (ולא יורדים אתו לשטח), שעצם הידיעה שהוא יכול לרדת לשטח והוא יעשה את זה גם בצורה טובה מספיקה להם בשביל לרכוש אותו.

אני מכיר אישית 2 כאלו...

הלנדקרוזר היה וישאר סמל סטטוס מסויים, 

עוד סיבה קטנה גם הילת האמינות שדבקה בו תשאיר אצלו לא מעט לקוחות נאמנים (למותג לנדקרוזר לא טויוטה).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, david brown כתב:

אם נוציא את עניין שמירת הערך מהמשוואה ונצא מתוך הנחה שלאחר 20 שנה מחיר שני הרכבים שואף לאפס (אגב, לנד קרוזר בן 20 נמכר בכיף באיזור ה50-70), הלנד קרוזר עדיין יהיה נאהב, מתוחזק ונוסע. לעומת זאת, סביר שהQ5 כבר יהיה קומקום/יסודות בניין/פחית קולה בסיבוב השלישי שלו, לא בגלל ערכו הכספי, אלא כי אין מי שישמר ויתחזק רכב שאין בו שום דבר מיוחד. מבחינת ערך לחובב הרכב בפרט ולעולם הרכב בכלל הרי שהלנד קרוזר הוא 100 והQ5 הוא 0. פשוט כלום, אפס תרומה פרט לרכב A לB מפואר מהרגיל. 

כמו שאמרתי בהודעה הראשונה, "כשמפרקים" את כל הנ"ל מגיעים למסקנה שהלנד קרוזר הוא רכב משתלם מאוד במחיר הזה וכאמור הקונים נוהרים לסוכנויות. 

99.9% מהרכבים שנוסעים על הכביש הם, לדבריך, בעלי ערך 0 - כי תפקידם לשנע אנשים מנקודה A ל B. נו שויין...
אז פה ושם יש "אגדות" כמו הלנד-קרוזר (גם הג'ימיני אגב, כרכב שטח, הוא רכב בעל מסורת מאוד ארוכה ומאוד מזכיר את הלנד-קרוזר מהבחינה הזו גם בתור "אגדה") - זה עדיין לא הופך את הלנד-קרוזר למכונית ששווה "לרוץ ולקנות אותה", גם לא את הג'ימיני.
אנשים קונים לנד-קרוזר משתי סיבות: אהבה לשטח או סמל סטטוס. מעבר לזה אין שום סיבה לנסוע בטרקטור עתיק יומין ש"שומר על המסורת", רוב האנשים יעדיפו ביום יום להגיע מנקודה A ל B במכונית מודרנית, שקטה, חזקה ובטוחה (שבסופו של יום תהפוך לקומקום נירוסטה של טפאל).
זה בסדר להיות שייך למועדון מעריצים או מועדון חובבים של מותג או דגם או מכנה משותף (שטח), אבל זה עדיין לא הופך את הכלי המיועד לכזה ששווה לכל איש ואישה לרוץ ולקנות, רק בגלל שמדובר באגדה מהלכת (או נוסעת) בקרב החובבים.
ואגב, הלנד קרוזר (וגם הג'ימיני) הם בהגדרתם "רכבי שטח" וזו חלק מהסיבה שהם צריכים ושומרים על המסורת.  כל המפונפנים (שלא מתחרים בו, אבל צויינו כאן בשירשור) מוגדרים כרכבי "כביש-שביל" או "כביש-שטח".

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 דקות, איציק נ. כתב:

רוב האנשים יעדיפו ביום יום להגיע מנקודה A ל B במכונית מודרנית, שקטה, חזקה ובטוחה (שבסופו של יום תהפוך לקומקום נירוסטה של טפאל).

 

בגלל זה הם לא מבזבזים זמן בפורום חובבי רכב כמונו.

לפני 11 דקות, איציק נ. כתב:

99.9% מהרכבים שנוסעים על הכביש הם, לדבריך, בעלי ערך 0 - כי תפקידם לשנע אנשים מנקודה A ל B.

נכון מאוד, אך המספר שונה 80 אחוזים בערך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קראתי במגזינים מחו"ל השוואות בין הדגם הקודם למחודש. המנוע הוא אותו מנוע 2.8 כמו מקודם, עם טורבו חדש בעל גאומטריה משתנה, בוכנות חדשות, לחץ הזרקה יותר גבוה, הוסיפו גל איזון להפחתת רעידות, הוספיו מערכת הזרקת אוריאה ומערכת Start&Stop. 

 

 

נכתב שבדגם החדש יש הרבה פחות רעידות ורעש מנוע אבל במבחן תאוצה שערכו בין הישן לחדש, היה תיקו עד 80 קמ"ש ורק מעל זה החדש פתח פער. גם סובייקטיבית לא הרגישיו שיפור משמעותי בתאוצה במהירויות נמוכות ובינוניות וכן ציינו עדיפות ברורה של החדש בכבישים פתוחים.

לא הצליחו להתקרב לנתון תאוצה הרשמי 9.9 שניות ל 100, מדדו באיזור 12 שניות. 

 

 

הכותב שם התייחס באופן נרחב למערכת מוטות מייצבים הידראווליים KDSS (Kinetic Dynamic Suspension System) וציין בפירוש כי קרוזרים ברמות האיבזור הגבוהות עם המערכת משמעותית פחות נוחים בנסיעה בכביש לעומת רמות איבזור פשוטות עם מוטות מייצבים רגילים. המליץ חד משמעית על הדגם הפשוט ללא המערכת. 

 

האם המערכת קיימת בגירסאות שמגיעות לארץ ואם יש משיהו שמכיר, אפשר הסבר על המערכת הזו? 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1245 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...