Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

טויוטה לנד קרוזר המחודש בישראל


פבל
שימו לב! השרשור הזה בן 1224 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 12 שעות, david brown כתב:

 

כמעט קלעת וציינת חלק מהנקודות. תוקפו של הQ5 יפוג במהרה לא כי החלקים בו פחות טובים או כי אני עדיין מושפע מאגדות האמינות של טויוטה עקב צפיה בטנדר שהניע לאחר נפילה מבניין בטופגיר, אלא כי כך הוא תוכנן- להיות צעצוע זמני ומתכלה שיוביל אותך בבטחה מA לB לזמן מוגבל (מכאן המילה צעצוע בה השתמשתי ולא כיוון שהוא "צעצוע" בשטח), בעוד הלנד קרוזר תוכנן להחזיק מעמד עשרות שנים (זו כבר לא אגדה- שלדת סולם, מנוע חלש יחסית שנבנה לעבוד רגוע, תיבת הילוכים פשוטה, סרן חי מאחור ועוד). אם נוציא את עניין שמירת הערך מהמשוואה ונצא מתוך הנחה שלאחר 20 שנה מחיר שני הרכבים שואף לאפס (אגב, לנד קרוזר בן 20 נמכר בכיף באיזור ה50-70), הלנד קרוזר עדיין יהיה נאהב, מתוחזק ונוסע. לעומת זאת, סביר שהQ5 כבר יהיה קומקום/יסודות בניין/פחית קולה בסיבוב השלישי שלו, לא בגלל ערכו הכספי, אלא כי אין מי שישמר ויתחזק רכב שאין בו שום דבר מיוחד. מבחינת ערך לחובב הרכב בפרט ולעולם הרכב בכלל הרי שהלנד קרוזר הוא 100 והQ5 הוא 0. פשוט כלום, אפס תרומה פרט לרכב A לB מפואר מהרגיל. 

כמו שאמרתי בהודעה הראשונה, "כשמפרקים" את כל הנ"ל מגיעים למסקנה שהלנד קרוזר הוא רכב משתלם מאוד במחיר הזה וכאמור הקונים נוהרים לסוכנויות. 

עם זה אני מסכים, בגדול, כמעט לחלוטין. אבל אם נהיה ריאליים, זה מצב טבעי והגיוני ואי אפשר שכל הרכבים - או אפילו מיעוט גדול מהם - יהיו כאלה עם ערך מוסף. רוב רובן של המכוניות (ובכלל המוצרים) בעולם, מכוונים למכור במאסה ועל כן הם צריכים למצוא חן בעיני כמה שיותר לקוחות ולא רק שעם "ערך מוסף" מאוד קשה לעשות את זה, אלא שעל כמה "ערכים" כאלה אתה כבר יכול לחשוב? 5? 10? 30? כל שאר המכוניות צריכות פשוט לעשות את הרוב טוב, בלי למשוך את השמיכה לשום כיוון, וזה גם מה שמביא את רוב המכירות - ע"ע גולף GTI, טויוטה קורולה, אאודי A4 וכו'.

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 50
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לפני 11 שעות, Buki כתב:

קראתי במגזינים מחו"ל השוואות בין הדגם הקודם למחודש. המנוע הוא אותו מנוע 2.8 כמו מקודם, עם טורבו חדש בעל גאומטריה משתנה, בוכנות חדשות, לחץ הזרקה יותר גבוה, הוסיפו גל איזון להפחתת רעידות, הוספיו מערכת הזרקת אוריאה ומערכת Start&Stop. 

 

 

נכתב שבדגם החדש יש הרבה פחות רעידות ורעש מנוע אבל במבחן תאוצה שערכו בין הישן לחדש, היה תיקו עד 80 קמ"ש ורק מעל זה החדש פתח פער. גם סובייקטיבית לא הרגישיו שיפור משמעותי בתאוצה במהירויות נמוכות ובינוניות וכן ציינו עדיפות ברורה של החדש בכבישים פתוחים.

לא הצליחו להתקרב לנתון תאוצה הרשמי 9.9 שניות ל 100, מדדו באיזור 12 שניות. 

 

 

הכותב שם התייחס באופן נרחב למערכת מוטות מייצבים הידראווליים KDSS (Kinetic Dynamic Suspension System) וציין בפירוש כי קרוזרים ברמות האיבזור הגבוהות עם המערכת משמעותית פחות נוחים בנסיעה בכביש לעומת רמות איבזור פשוטות עם מוטות מייצבים רגילים. המליץ חד משמעית על הדגם הפשוט ללא המערכת. 

 

האם המערכת קיימת בגירסאות שמגיעות לארץ ואם יש משיהו שמכיר, אפשר הסבר על המערכת הזו? 

 

קיים רק בלימיטד סהרה, הגרסה הכי יקרה שמוסיפה גם מצלמות 360, בחירת מצבי נהיגה לשטח, בקרת זחילה ונעילת דיפרנציאל אחורי.

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שיש כאן הגזמה לגבי הנוחות של הלנד קרוזר. הרכב לא מתנהג כמו SUV אירופאי אבל הוא רחוק מלהיות D-MAX . המחיר שלו בישראל נראה הגיוני לגמרי  ואפילו אטרקטיבי במידה מסויימת אם מסתכלים על המחיר בארה"ב(אם כי המנוע וזה לא לגמרי תפוחים לתפוחים). הרכב הזה יקר כי הוא אייקון , כי הוא הוכיח אמינות ושרידות לאורך השנים וירידת הערך שלו(שמה לעשות חשובה להמון אנשים) היא מהנמוכות בעולם הרכב.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 שעות, AK21 כתב:

אפילו אטרקטיבי במידה מסויימת אם מסתכלים על המחיר בארה"ב

הלנד קרוזר "שלנו" לא נמכר באה"ב באופן רשמי (לפחות 15 שנה ממה שאני מצליח לראות). כשהוא נמכר שם, הוא נמכר תחת השם "לנד קרוזר פראדו". הלנד קרוזר שמוכרים שם (שמתחיל ב-85K דולר) זה רכב אחר לחלוטין, שנמכר כאן לפני כמה שנים תחת השם "לנד קרוזר V8".

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 39 דקות, פבל כתב:

הלנד קרוזר "שלנו" לא נמכר באה"ב באופן רשמי (לפחות 15 שנה ממה שאני מצליח לראות). כשהוא נמכר שם, הוא נמכר תחת השם "לנד קרוזר פראדו". הלנד קרוזר שמוכרים שם (שמתחיל ב-85K דולר) זה רכב אחר לחלוטין, שנמכר כאן לפני כמה שנים תחת השם "לנד קרוזר V8".

 

הוא נמכר תחת המותג לקסוס- LX460 (הV8 זה LX570) ומחירו הבסיסי 53K. אם נשווה לרכבים אחרים שנמכרים בארה"ב, נראה שהוא יקר יותר, למשל רוביקון 40K, ושוב נגיע למסקנה שהלנד קרוזר נמכר בישראל במחיר אטרקטיבי. 

 

אגב, ב2018 גדל כושר הגרירה של הלנד קרוזר ל3 טון, מי שמבין בסגמנט יודע שמדובר בכושר גרירה רציני ביותר לרכב במשקל הזה, בקיצור, מדובר ברכב גיבור. אני מניח שהQ5 יכול לגרור עגלת סופרמרקט וכמה שקיות. 

כאמור בהודעתי הראשונה, כשמפרקים את הגורמים מבינים שמדובר ברכב סופר משתלם במחיר הנ"ל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 39 דקות, shachar187 כתב:

ואם מישהו מחפש יכולות שטח וגם נוחות, נראה לי ימצא את מבוקשו בלנד רובר. הדיפנדר החדש נראה מדהים.

 

 

בהחלט.. אך לרוע המזל מישהו שם קיבל החלטה ללכת בדרך אחרת משאר היצרנים שחידשו את רכבי השטח הקשוחים שלהם (רוביקון, ברונקו, לנד קרוזר, G קלאס וג'ימני) ועברו לשלדה המבוססת על הדיסקברי, הסתמכות על בקרות אלקטרוניות (בניגוד לנעילות פיזיות) ומתלים עצמאיים.

 

אם היו מחליטים להמשיך את ייצור הדיפנדר הקודם + רכיבים שעומדים בתקנים (זה ניתן לביצוע), התור בסוכנות היה זהה לתור בשדרה החמישית לקראת השקת אייפון 3G אי שם ב2008, חבל.

עריכה אחרונה על ידי david brown
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, david brown כתב:

הוא נמכר תחת המותג לקסוס- LX460 (הV8 זה LX570) ומחירו הבסיסי 53K. אם נשווה לרכבים אחרים שנמכרים בארה"ב, נראה שהוא יקר יותר, למשל רוביקון 40K, ושוב נגיע למסקנה שהלנד קרוזר נמכר בישראל במחיר אטרקטיבי. 

לקסוס LX הוא הלנדקרוזר V8 (או באמריקאית, לנדקרוזר). בגרסת 460 הוא פשוט בלי עם מנוע אחר. הלנד קרוזר "שלנו" (או באמריקאית, לנדקרוזר פראדו) הוא לקסוס GX.

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, פבל כתב:

לקסוס LX הוא הלנדקרוזר V8 (או באמריקאית, לנדקרוזר). בגרסת 460 הוא פשוט בלי עם מנוע אחר. הלנד קרוזר "שלנו" (או באמריקאית, לנדקרוזר פראדו) הוא לקסוס GX.

נכון, התכוונתי GX460. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, david brown כתב:

אגב, ב2018 גדל כושר הגרירה של הלנד קרוזר ל3 טון, מי שמבין בסגמנט יודע שמדובר בכושר גרירה רציני ביותר לרכב במשקל הזה, בקיצור, מדובר ברכב גיבור. אני מניח שהQ5 יכול לגרור עגלת סופרמרקט וכמה שקיות. 

מתאים במיוחד לקבלנים או אנשי שטח, מיותר לחלוטין לאדם שמחפש רכב מ A ל B.

ההתעקשות שלך להשוות בין רכבים שונים בתכלית (כביש-שביל יוקרתי מול טרקטור מחוספס במשקל כבד) בשביל להראות שדגם אחד "עדיף" על השני הוא בגדר ההזוי, נראה שאתה פשוט חווה דיסוננס קוגניטיבי וחייב לספק לנו השוואות והסברים מעוותים בשביל להראות עד כמה הלנד-קרוזר הוא הדיל הכי טוב שקיים בשוק. אתה בטוח שאתה לא איש מכירות של טויוטה ? אם כן, לפחות בזה תגיד את האמת.
למרות שאתה נוטה לזלזל בכל מה שהוא לא כמו הלנד-קרוזר שלך\שאתה מוכר, ה Q5 החזק והיוקרתי מסוגל לגרור 2.4 טון, כמו גם ה XC60. אני בטוח שאפילו לא 1% מהרוכשים של הדגמים הללו מנצלים את זה - כי באופן ברור זה תלוי מי קהל היעד של המכוניות האלו, קבלנים\אנשי שטח שמחפשים רכב עבודה - או אנשים שמחפשים להנות מרכב יוקרתי שקט, חזק ומהיר (ללא יומרות שטח).

במגרש הביתי של הלנד-קרוזר (שהוא המגרש של כלי השטח הכבדים) - הוא לא היחידי שמסוגל לגרור 3T. 
לצידו עומד הסאנגיונג רקסטון עם כושר גרירה (מעל שנת 2018) של 3000 ק"ג (שגם ישאיר לך קרוב ל 80K ש"ח בבנק ביחס ללנד קרוזר) וגם ג'יפ צ'ירוקי עם טווח שבין 2.3 טון ל 3.25 טון [תלוי גרסה].

באיזורים שמסביב לקטגוריית ה"שטח הכבד" יש גם בהמות שמסוגלת לגרור משקלים של 3.5T כמו לדוגמא משפחת פורד עם היצע ה"פיקאפ"-ים שלהם. ה F150 (טווח משקלי הגרירה נע בין 2.7 ל 3.5T תלוי בגרסה) שלא לדבר על רמת האיבזור והפאר שיש ב"פיקאפ"ים האלו (כמו גם ה F-250 אגב).

אומנם ה"פיקאפ"ים בארץ לא מוכרים הרבה, אבל הם שילוב אולטימטיבי בין ייעוד, איכות, כח ושימושיות.
אם הייתי צריך לבזבז סכום כסף של לנד-קרוזר בסיסי (קצת מעל 300K לגרסת הכניסה) בשביל בהמה\טרקטור שיודע גם לגרור סדר גודל של 3T, סביר להניח שהייתי קונה פורד F250 ונשאר עם עודף (288K כולל מעמ לגרסת הבסיס).
בפורד F250 אתה מקבל בהמה טיבטית מפוארת ואגרסיבית עם מנוע טורבו דיזל 6.7 ליטר V8, הספק של 475 כ"ס, מומנט מפגר של 145 קג"מ ב-1600 סל"ד, תיבת הילוכים אוטומטית של 10 הילוכים, איבזור ועיצוב פנימי+חיצוני שלא רואה את הלנד-קרוזר ממטר. עם כל היופי הזה, הוא גם יודע לעבוד.

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נוקו מהשרשור כמה תגובות ברמה שלא מכבדת את משתתפי הדיון. נא לשמור על שיח ענייני.

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 15.11.2020 בשעה 13:42, omricn כתב:

חבל שהמחיר לא כולל 6 אפסים. נמאס לי לראות את הרכב הזה מולי\מאחורי. איטי, מסנוור, לא פונה, וכיוצא בזאת חותך סיבובים ברמה של מעבר לנגדי בקו לבן. או שבכלל הנהגים שלו הם "עם" שכזה.

לא, לא בגלל ההתנהגות שלו חותכים קוים לבנים. 
זה לאנדקרוזר - האוכולוסיה הממוצעת (גילוי נאות - אני עצמי נוהג בכזה) שנוסעת ברכב הזה תחתוך אותם קוים לבנים גם עם פיקנטו.

  • רעיון טוב! 1

המדריך המלא לכניסה לעולם הדיטיילינג

HU: Pioneer AVH2750BT | Midbass: Morel Virtus MW6 | Tweeters: Morel MT230 | Amp: Sundown SAX100.4 | SW: DLS Nordica 12" | SoundDeadener: Stinger Roadkill

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1224 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...