Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

גוז'נים בגלגל נשברים


yaron gr
שימו לב! השרשור הזה בן 1250 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בתהליך פירוק גלגל  בקיה ריו נשברו 2 גוז'ננים

אף פעם לא קרה לי ברכב אחר.

במוסך אמר לי המכונאי שזה קורה הרבה בקיה ויונדאי.

אני שואל למה נשבר גוז'ון ? ומה מיוחד בקיה ויונדאי?

האם ניתן לשים בהברגה גריז או חומר הפרדה למניעת הדבקות ההברגה?

המכונאי שם על ההברגות של הגוז'נים  גריז. 

 

 

עוד שאלה האם פתיחה ראשונית  של האומים בגלגל שרכב עדין לא מורם פוגעת בהברגות? אולי נוצר עלהם עומס משקל הרכב בפתיחה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 42 דקות, yaron gr כתב:

בתהליך פירוק גלגל  בקיה ריו נשברו 2 גוז'ננים

אף פעם לא קרה לי ברכב אחר.

במוסך אמר לי המכונאי שזה קורה הרבה בקיה ויונדאי. - זה קורה בהרבה רכבים.

אני שואל למה נשבר גוז'ון ? ומה מיוחד בקיה ויונדאי?

האם ניתן לשים בהברגה גריז או חומר הפרדה למניעת הדבקות ההברגה?

המכונאי שם על ההברגות של הגוז'נים  גריז. - רע מאוד. לא מורחים שום גריז על ההברגות. ניתן לנקות את האום והתבריג בעזת מברשת מפליז.

 

 

עוד שאלה האם פתיחה ראשונית  של האומים בגלגל שרכב עדין לא מורם פוגעת בהברגות? אולי נוצר עלהם עומס משקל הרכב בפתיחה? - ככה פותחים פתיחה ראשונית של הברגים קרי רבע סיבוב.

 

התופעה נגרמת אך ורק מסגירה במומנט גבוה מהנדרש בעזרת פטיש אוויר. להבא תקפיד שהמכונאי או הפאנצ'ר מאעכר מהדקים את הברגים בעזרת טורק מטר או פטיש אוויר עם מאריך להגבלת מומנט הסגירה.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אסור למרוח שום גריז על ההברגה.

 

להבא יש להקפיד (כן, זו משימה קשה מאוד לדרוש מבעלי מקצוע חסרי מקצועיות לעבוד נכון) שקודם יבריגו ורק אחרי שהבורג מסתובב חלק יהדקו. 

וכמובן הידוק ידני ולא עם פטיש אוויר או כל אמצעי אחר ללא מגביל מומנט.

עריכה אחרונה על ידי פריג'י
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שאמרו מעלי.

בסובארו wrx שלי נשברו 6 סה״כ לאורך ה3.5 שנים איתה. כל פעם אותו סיפור.

(אני מחליף צמיגים קיץ וחורף - וכל פעם שהמוסך ״עשה רוטציה״ למרות שבפירוש אמרתי להם לא! לעשות בגלל שאני מחליף פעם בחצי שנה ועושה בעצמי - כשבאתי לפתוח פעם הבאה - נשבר לפחות אחד)

כל פעם חזרתי אליהם - הוכחתי להם שהם האחרונים והיחידים שנגעו בגלגלים (מינוס ההחלפות שלי - שנעשו עם מד מומנט וכלים ידניים בלבד) - והם החליפו במסגרת האחריות.

כאב ראש לא נורמאלי.

 

יש רכבים שבהם הם ידועים שהם פשוט מחורבנים מהחברה אגב. (סובארו אהם ....) הרבה אנשים באיזור שלי שמחליפים צמיגים הרבה (רכבי מירוץ וכו) עוברים לARP על ההתחלה כדי לא להתעסק עם הstuds המחורבנים שהגיעו מהמפעל.

במיאטה לדוגמא - 15 שנה - 0 בעיות.

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

העובד (כי בעל מקצוע הוא לא) בפנצ'ריה\מוסך שסגר את הברגים פשוט אפס שלא יודע לעבוד.
זו הסיבה.

 

מה שקורה הוא שבורג שצריך לסגור ב100-120nm נסגר ב200+ במצב הזה הוא מתארך ונוצר 'צוואר' שהוא בעצם נק' כשל.

לגבי פתיחה על הרצפה - אין שום קשר.

איך ניתן למנוע? להחליף פנצ'ריה זה הפתרון הקל.
בישראל בה הסבירות למצוא בעל מקצוע טוב בענף הרכב דומה ללמצוא שטר של 200 שקל על הרצפה - אפשר גם לקנות ידית מומנט ולא לתת למכונאים לסגור לך את הברגים אלא לסגור אותם בעצמך.

אה ואסור בתכלית האיסור למרוח גריז על הברגות של ברגי גלגל.

  • רעיון טוב! 1

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האום יכול לברוח ולהשתחרר. להיפך שמים locktite כדי למנוע תופעה זו, אם תשים לב יש צבע כחול על ההברגה.

עריכה אחרונה על ידי trademark
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לוקטייט על ברגי גלגל?
מתי ראית את זה?

האמת שלא ידעתי שיש איסור לשים גריז או אנטיסייז על אומים/ ברגי גלגל
לדעתי זה יכול רק להשפיע על הידוק של הבורג במומנט לא נכון
אבל העיקר יהיה עודף חיזוק ולא חוסר הידוק,
אז אולי הסיבה היא בעצם מחשש לגזירת הבורג/גוזון?

באמת מעניין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1250 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...