Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קבלת רכב חברה בפעם הראשונה


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2088 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

היי חברים

בפעם הראשונה בחיים אני מקבל רכב חברה .

ועכשיו לגבי כל התהליך איך זה עובד?

אני עובר עם אחד הנציגים על הנראות של הרכב ומסמים מכות, שיפשופים ושריטות

אני מקבל מפתח ספייר וספר רכב? ומה לגבי הביטוחים, מה נהוג מקיף? צד ג'?

אם חלילה יש תאונה מה הטווח של ההשתתפות עצמית? 

תקלות ברכב? מי יישא בתוצאות? 

הרכב יהיה על שמי או על שם חברת הליסינג?

צריך פקדונות כמו אשראי שהחברה תרשום את פרטי האשראי שלי אם חלילה קורה משהו

אני שואל פה בפורום מכיוון שיש פה כמה אנשים שכבר עברו תהליך כזה..

ואת הרכב אני לוקח ממגרש שנמצא בראשון לציון, לא מדובר על חברת השכרה גדולהומפחד שלא יעשו לי כל מיני טריקים ואני עדיין לא יודע איזה רכב אני יקבל.

אם יש לכם עוד טיפים על מה לשים לב לפני שאני חותם חוזה עם חברת הליסינג אשמח לדעת

תודה.

עריכה אחרונה על ידי ANUTKK
פורסם

את פרטי הרכב אתה מקבל כמה ימים מראש. עם פרטים אלה אתה רוכש ביטוח, המינימום הוא חובה וצד ג', המומלץ חובה ומקיף. יש לך זמן שכדאי לנצל לסקר שוק ומו"מ על התנאים והמחיר.

 

כאשר אתה מגיע למשרד המסירה תתחיל בבדיקת המסמכים. בלי תעודת ביטוח חובה לא תקבל את הרכב.

 

בשלב הבא תגש לרכב עם נציג הסוכנות

 תקבל שני מפתחות, תבדוק את הרכב ואז תקבל הדרכה על הרכב. ספר הרכב וציוד עזר כמו אבזרי רישוי יימצא בו.

 

התהליך אורך כשעה, בסופו תתניע ותצא לדרכך.

 

שים לב שבדרך כלל מיכל הדלק יהיה כמעט ריק, המקום הראשון אליו תסע יהיה תחנת הדלק הקרובה.

 

תתחדש ותהנה!

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

בכל חברה האופי אחר, הנוהל שונה והאופי שונה.

 

השתתפות עצמית תלוי בחוזה של החברה שלך ושל חברת הליסינג+בחברות רבות התאונות הראשונות זה על חשבון החברה(שוב, פה צריך לקרוא את התנאים ולשאול את קצין הרכב/הנציג שאחראי על מלאי הרכבים מטעם החברה שלך).

 

בחברה הראשונה שלי קיבלתי 2 רכבים משומשים ובשתיהם הסתובבתי סביב הרכב עם הנציג של חברת הליסינג וסימנו נזקים ביחד, בחברה עכשיו פשוט החבר צוות העביר לי את המפתחות לרכב הישן שלו ובטלפון עדכנו את הנהג מול החברת ליסינג.

 

תנאי הביטוח(בעיקרן מי ראשי לנהוג ברכב) תלוי בחוזה של חברת הליסינג עם החברה שלך, בדרך כלל משפחה דרגה ראשונה(הביטוח הוא של חברת הליסינג ברוב המקרים).

 

מה הכוונה לא יודע איזה רכב תקבל? אין לך ממש מושג? האם זה רכב חדש או משומש? האם זה רכב קיים בציי של חברת ההשכרה או רכב שהגיע מהציי של החברה שלך אם משומש, האם יש נציג רכב אצלך בחברה?.

Honda Civic Si Sedan 1.5 6MT 2019

פורסם (נערך)

בעיקרון הם אמורים להדריך אותך בהכל

 

ממליץ גם לקחת את החוזה הביתה ולקרוא בעיון.

 

ביטוחים, תקלות תחזוקה - תוודא עם אחראי רכב במקום שאתה מועסק בו. בעיקרון אתה לא אמור לדאוג לשום דבר,

 

אבל תוודא מאתיים אלף פעם שאין סעיף בחוזה שמפיל את ההוצאות עליך.

 

בד"כ יש השתתפות עצמית סמלית (יחסית למחיר הרכב) במקרה של תאונה באשמתך.

 

בנוסף, חוזה לא מכסה שימוש לא סביר ברכב (כמו נסיעה בשטח) או נהיגה תחת השפעה. אסור גם לערוך שינוי מבנה ברכב או להוציא אותו מהארץ.

 

ביטוח בד"כ מכסה כל עובד חברה אחר, וקרוב משפחה מדרגה ראשונה (צריך לתת פרטים מראש), לא יודע אם תופס לנהג צעיר.

 

אם זה רכב שדרוש לצורך תפקיד, תבדוק אם אתה יכול להשתמש בו לצרכים אישיים (כרוך בתשלום מס על שווי שימוש).

עריכה אחרונה על ידי vadim6385

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם
לפני 22 דקות, ANUTKK כתב:

בפעם הראשונה בחיים אני מקבל רכב חברה .

ועכשיו לגבי כל התהליך איך זה עובד?

אותו אדם בארגון ששלח לך מייל / התקשר לומר לך שאתה צריך להגיע למקום X לקבל רכב -  צריך לענות על כל השאלות. 

התשובות לכל השאלות שלך תלויות בהסכם בין החברה בה אתה עובד לבין חברת הליסינג. 

 

 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

כתב רכב וצרכנות רכב - אתר ומגזין 'אוטו'

 

לשעבר:

עורך פודקאסט הרכב 'דרייב' . מגיש יחד עם בועז קורפל וקינן כהן.

כתב הרכב של ביזפורטל, אתר הפיננסים. 

פורסם (נערך)

אני לא יודע איזה רכב אני יקבל. את הרכב אני אמור לקחת מחר, נאמר לי שזה יהיה רכב קטן אני מניח שזה יהיה קליאו או 208 משהו בסגנון הזה

את החוזה השכרה אני יקרא במעמד קבלת הרכב.

הסמנכ"ל של החברה הפנה אותי ללכת פיזית למגרש רכב ומשם לקחת את הרכב ממה שידוע לי אין לנו קצין רכב בחברה , מדובר על חברה יחסית קטנה

 

ספריאל: מדובר על רכב שאני מקבל מהעבודה ולגבי הביטוחים לפי מה שקראתי אני לא אמור לשלם מכיסי

עריכה אחרונה על ידי ANUTKK
פורסם (נערך)

הרכב מגיע מצי של החברה או מהחברת ליסינג עצמה? זה רכב חדש או משומש? בחוזה רשום לך משהו לגבי השתתפות עצמית במידה של תאונה(בלי קשר לחברת ליסינג?).

 

הסמנכ"ל הוא כנראה מי שאחראי על הרכבים אצלכם(הוא ממש לא חייב להיות קצין רכב בחברה קטנה - המצב הוא ככה גם בחברה שלי), הוא צריך לתת לך את כל התשובות לשאלות הללו - לא חשבת לבחור רכב או לשאול איזה רכב תקבל ברכב שאתה כנראה הולך ליסוע בו לא מעט בשנים הקרובות?.

עריכה אחרונה על ידי noknok

Honda Civic Si Sedan 1.5 6MT 2019

פורסם (נערך)

הסמנכ"ל בעצמו לא יודע איזה רכב אני אמור לקבל. כששאלתי הוא אמר שזה יהיה רכב קטן מבחינת הגודל( כנראה חברת הליסינג בוחרת)

וכן יש השתתפות עצמית מצידי שחלילה תהיה תאונה(רשום בחוזה העסקה) והוא לא יודע לומר לי סכום מדויק.

לדעתי הרכב אמור להגיע מחברת הליסניג עצמה, ככול הנראה הרכב שאני יקבל יהיה משומש.

 

עריכה אחרונה על ידי ANUTKK
פורסם (נערך)

חברות מסויימות פשוט עושות השכרת רכב לטווח ארוך(במקום ליסינג) כי זה עם פחות התחייבות, יש מצב שזה המקרה.

 

במקרה כזה, תדאג טוב טוב לסמן את הדפיקות והשריטות - ודווקא ככל שיש יותר דפיקות ושריטות זה יחסית יותר לטובתך, ככה יש פחות סיכוי שמישהו יסתכל על שריטות ברכב שתחזיר אותו.

עריכה אחרונה על ידי noknok

Honda Civic Si Sedan 1.5 6MT 2019

פורסם

כבר חתמת על חוזה העסקה?

 

אם לא קיבלת עותק, דרוש אותו ותבדוק אם.

 

את החוזה מול הליסינג תבדוק ב700 עיניים, אם משהו לא נראה לך - אל תחתום

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם (נערך)

חוזה העסקה כמובן קיבלתי לפני החתימה. 

ולגבי הרכב בחוזה העסקה רשום כך:

" העובד יישא בהוצאות ודמי השתתפות עצמית בגין כל נזק שיגרם לרכב וכזה שאינו הוסכם בפוליסת ביטוח( חובה/מקיף)  ו/או כל פוליסת ביטוח ו/או הסכם כזה או אחר עליו חתומים הצדדים להסכם זה ו/או העובד"

 

נוקנוק: ככול הנראה זה המצב רכב שכור לטווח הארוך.

אם יש לך עוד טיפים לפני החתימת חוזה מול חברת הליסינג אשמח לשמוע. מדובר על חברה קטנה שיושבת בראשון לציון שמוכרת ומשכירה מכוניות

 

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי ANUTKK
פורסם

מחר תדע מה דמי ההשתתפות העצמית, מדובר לרוב בכמה אלפי שקלים(בדרך כלל בין 1,500-2,500 שקל), לגבי החלק השני זה כמובן מה שואדים אמר(נזק מרכב תחתון לדוגמא).

 

Honda Civic Si Sedan 1.5 6MT 2019

פורסם (נערך)
לפני 49 דקות, noknok כתב:

מחר תדע מה דמי ההשתתפות העצמית, מדובר לרוב בכמה אלפי שקלים(בדרך כלל בין 1,500-2,500 שקל), לגבי החלק השני זה כמובן מה שואדים אמר(נזק מרכב תחתון לדוגמא).

 

אוקיי.

רוב הסיכויים שזה יהיה השכרה לטווח הארוך ולא כמקובל בחברות ליסינג שנותנים לך מבחר ואתה פשוט בוחר את הרכב.

ולגבי תקלות מכניות, לדוגמא מנוע ששבק חיים פתאום או כל תקלה מכנית שתצוץ במהלך ההשכרה..נהוג להפיל את זה על המשכיר? או שזה כלול בחוזה ההשכרה?

אני מודע שזה משתנה מחברה לחברה (חברת ליסינג) אבל בדרך כלל החברה לוקחת את האחריות על תקלות מכניות?

נהוג להשאיר מספר אשראי כפקדון?

עריכה אחרונה על ידי ANUTKK
פורסם

לא הבנת אותך, אס אתקן.

 

פעמיים הייתי נוכח בקבלת רכב ליסינג של אשתי. פרוצדורה של 10 דקות - אתה מקבל נרתיק עם רשיונות, זוג מפתחות ומשוחרר לדרכך.

 

את כל שאר הפרטים קיבלת בחוזה ההשכרה/החכרה שעלחו חתמת. קח לעצמך שעה וקרא אותו. חןץ מענייני הביטוח יש עוד מידע חשוב כמו הקצאות נסועה, דלק, מי לוקח את הרכב לטיפולים וטסט, מה לגבי החלפת צמיגים ומצבר וכו'.

 

בדרך כלל הביטוח של רכב כזה הוא חובה בלבד (להבנתי יש יוצאים מהעלל) את המקביל למקיף מבצעת חברת ההשכרה עצמה.

 

תביא בחשבון שבהחזרת הרכב יש מקרים של חיוב על כל מיני פיצ'יפקעס שיכולים להצטבר לסכומים משמעותיים. אז, בניגוד לאגדות, מומלץ לך לשמור על הרכב.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני שעה, ANUTKK כתב:

אוקיי.

רוב הסיכויים שזה יהיה השכרה לטווח הארוך ולא כמקובל בחברות ליסינג שנותנים לך מבחר ואתה פשוט בוחר את הרכב.

ולגבי תקלות מכניות, לדוגמא מנוע ששבק חיים פתאום או כל תקלה מכנית שתצוץ במהלך ההשכרה..נהוג להפיל את זה על המשכיר? או שזה כלול בחוזה ההשכרה?

אני מודע שזה משתנה מחברה לחברה (חברת ליסינג) אבל בדרך כלל החברה לוקחת את האחריות על תקלות מכניות?

נהוג להשאיר מספר אשראי כפקדון?

 

תקלות/אחזקה היא על חשבון חברת הליסינג לרוב(אם יש אתה מתקשר לוקחים את הרכב נותנים חלופי מתקנים ומחזירים) - הדבר היחיד שתוכל להיות מחוייב עליו זה הזנחה(לדוגמא, פספסת טיפול כי שכחת והתקלקל המנוע בגלל זה - אתה תשלם על הנזק) לכן תוודא שאתה יודע את שגרת הטיפולים של הרכב+תסתכל ברישיון עד מתי התוקף שלו.

Honda Civic Si Sedan 1.5 6MT 2019

×
×
  • תוכן חדש...