Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התחדשתי בפיאט פנדה


GaT

פוסטים מומלצים

  • חודשיים מאוחר יותר...
  • תגובות 93
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

בתאריך 23.1.2021 בשעה 14:50, GaT כתב:

הבעיה המפורסמת בפנס האחורי - הברקס מאותת במקום הוינקר ונורת אזהרה של האורות שנדלקת בכל פעם שאני על הברקס. 

הצלחתי לסדר באופן הבא וכבר החלפתי את הנורה, 21 w ב9 ₪, על הדרך (לפחות לעת עתה): 

מנתקים כבל מינוס מהמצבר. לא יודע אם זה חובה אבל הרגיש לי לא בטוח לעשות את זה כשהמצבר מחובר. 
אצלי הקונקטור היה שרוף באמצע, איפה שנכנס החוט השחור (הארקה).
קודם כל ניקיתי את כל החלקים השרופים (הפינים בצד של הבית פנס יושבים בתוך פלסטיק שחור שנמס לתוך הקונקטור) בעזרת מברג קטן, השתמשתי במברג שענים, ונייר מים. בדקו שהפינים (יושבים על החלק האחורי של לוח הנורות) נקיים וישרים גם כן. 
בתוך הקונקטור יושבות 5 לשוניות מתכת (terminals), אחת לכל חוט. אצלי הלשונית של הארקה הייתה לא ישרה. בעזרת המברג הקטן מושכים את הלשונית כלפי חוץ (מעלה), אבל מהצד שקרוב לחוט, החלק הפנימי, ולא מהצד שקרוב לשפת הקונקטור. הלשונית מחולקת לשניים. את אותו התהליך עושים לשני חלקי הלשונית עד שרואים שכל 5 הלשוניות מאוזנות ונמצאות באותו קו. מומלץ לבדוק שבית הנורות נקי מקורוזיה או כל לכלוך אחר.
מחזירים הכל חזרה, מחברים את הפנס לקונקטור, מחזיקים חזק אצבעות ובודקים שהכל עובד. 

אז הבעיה חזרה על עצמה עוד כמה פעמים במהלך השנים, אז שבוע שעבר @innvision ואני שמנו לזה סוף, וביצענו מעקף למינוס מהקונקטור למינוס על הפלטה של ה cluster אורות עצמו, והעניין נפתר.

באותו זמן נשרפה לי הנורת ברקס בפנס השני, אז באותה הזדמנות החלפתי אותה וגילינו שהבעלים הקודמים ביצעו מעקף גם לפנס הימני, רק איכות העבודה היא לא מהטובות, אבל זה עובד.

 

בגדול - מנקים את הנקודה שעליה רוצים להלחים את המעקף, קודחים חור קטן ב cluster כדי להעביר את החוט מעקף לצד השני. מלחימים את החוט לנקודה שניקינו. נותנים להלחמה להתקרר ואוטמים את החור (משני הצדדים) ואת ההלחמה. 

בצד של הרכב עצמו חושפים חתיכה מהחוט מינוס המקורי, ומלחימים עליו את החוט מעקף. עוטפים באיזולירבנד ובגדול זהו. המעקף מחובר במעין קונקטור משלו (אפשר לראות בתמונה), כך שניתן להוציא את ה cluster והוא לא נשאר קבוע על הנקודה ברכב עם המעקף, שזה בפועל מה שעשו בצד ימין. למשל, כדי להחליף את הנורה השרופה בצד ימין, הייתי צריך לעשות את זה שהcluster מחובר וצמוד לרכב כי המעקף מחובר באופן קבוע ללא אפשרות ניתוק.

סך הכל עבודה פשוטה, אבל לא יכולתי לעשות את זה בלי @innvision והציוד שלו 😀

 

20240320_112524~2.jpg

20240320_112923~2.jpg

20240320_115301~2.jpg

20240320_115305~2.jpg

20240320_110800~2.jpg

20240321_123701~2.jpg

20240321_124622~2.jpg

20240321_123506~2.jpg

20240320_134622~2.jpg

  • אהבתי 9

 

Peugeot 206 1.4  2007 manual  (past) 

Fiat Panda  1.2  2011 manual (present)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תיקון: תוקן פנס ימין, לא שמאל. פנס שמאל זה הפנס שתוקן ע"י הבעלים הקודם.

 

את האמת, עד עכשיו נשרפה לי נורת ברקס אחת בכל צד, אז די סביר. אבל התקלה שחוזרת כל פעם פשוט מחרפנת, ונראה שזב פשוט תכנון גרוע של הקונקטור.

 

Peugeot 206 1.4  2007 manual  (past) 

Fiat Panda  1.2  2011 manual (present)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...