Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התחדשתי בפיאט פנדה


GaT

פוסטים מומלצים

תודה על הטיפ, אציץ כשאתחיל עם הטיפול.

לגבי המראות, ובכלל כל הסקירה, את הרכב אני משווה ל206 בעיקר(הדיילי שלי ב9 השנים האחרונות. היה לי קאווליר לפני, אבל אין לי שום זיכרון טוב ממנה). 

 

Peugeot 206 1.4  2007 manual  (past) 

Fiat Panda  1.2  2011 manual (present)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 90
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

היום הוחלף נוזל קירור. לקח המון (המון) זמן רק בגלל הבנד המקורי העקשן והפטנט של פיאט לניתוק הצינור התחתון מהרדיאטור. 
עלויות:

118 ל2 ליטר נוזל קירור פראפלו מרוכז. הוזמן מאבי חלקי חילוף.
15 לשני בנדים (ABA), חלקים, מחנות אספקה טכנית ליד הבית. הוספתי גם מפתח 7 ממ לבורג של הבנדים. עם מברג שטוח והגישה לצינור התחתון, זה היה קצת מסורבל.
27 ל8 ליטר מים מזוקקים (חלק לשטיפה חלק למהילה).
היה הרבה לכלוך. רובו יצא ב4 שטיפות.  בסוף המים עדיין יצאו קצת עכורים אבל כבר לא היה לי זמן וכוח והחלטתי לסיים את היום.

 

הזמנתי אטם מכסה שסתומים+גומיות, שלפי המקט הן של הפלגים (4 גומיות המתלבשות על המכסה). העלות היא 200 כולל משלוח אקספרס (הזמנתי בחמישי בלילה הגיע היום בצוהריים).
חייב לציין שלקח זמן למצוא את החלפים המקוריים וחנות ששולחת לארץ במחיר שפוי או שולחת בכלל (למשל shop4parts כבר לא שולחים לארץ בעקבות מספר לקוחות ישראלים שלא שילמו מסי יבוא). אחרי הרבה חיפושים מצאתי את fiat workshop. אתר מצויין גם לידע טכני וגם להזמנת חלקים. מסתבר שזה של אותה סדנא המתפעלת את alfa workshop. זו קבוצה של אנשים מאנגליה שבעיקר מתעסקים עם מכוניות איטלקיות (הם קודם סדנת רכבים ובין היתר מתעסקים הם מכירת חלפים). לפי תגובות ברשת הם מאד מומלצים (על האתר של פיאט אין תגובות בכלל).
בנוסף, יש את 99rpm מהודו שגם הם שולחים לארץ חלפים מקוריים והמחירים אפילו יותר אטרקטיביים. הסיבה שלא הזמנתי מהם היא בעקבות לא מעט תגובות שליליות על משלוחים שלא הגיעו ושירות לקוחות מזעזע. אבל, בכל זאת אנסה אותם בפעם הבאה רק בגלל המחירים המפתים (הם מוכרים את סט האטמים עם משלוח ב110 בערך). יש גם הרבה אתרים מרוסיה ואוקראינה, אבל רוב המוכרים לא כל כך תקשרו במיילים והיה קשה לדעת אם החלק מקורי או אם בכלל שולחים לארץ.
אעדכן בהחלפה.

 

הרכב צורך ליטר ל12.5 קילומטר, לפי בדיקה במשאבה. תווי דרך של קצת יותר מ75 אחוז עירוני עם מזגן ופקקים מכובדים. סך הכל צריכה סבירה.

לאחרונה התחלתי להרגיש שהקונסולה מציקה לרגל ימין שלי. ברוב הנסיעה זה לא מורגש אבל מדי פעם שמים לב.

סך הכל מבסוט מהרכב. עושה את עבודתו בצורה נאמנה (לפחות כרגע) ומספק אחלה של חוויה.

 

אמשיך לעדכן בקרוב,

 

-גל


 

  • אהבתי 3
  • רעיון טוב! 1

 

Peugeot 206 1.4  2007 manual  (past) 

Fiat Panda  1.2  2011 manual (present)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צריכת דלק בעיר די דומה למה שהיה לי כ 1/14 בערך אך בלי פקקים ומזגן בשימוש מועט.

מחוץ לעיר אפשר בכיף לקבל 1/18 ויותר.

 

לגבי הקונסולה אכן זאת התלונה העיקרית לנהגים גבוהים, מנגד ידית ההילוכים במיקום מעולה.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שכחתי לציין את מחיר האטמים בארץ (למה להזמין סתם מחול?) - 638 כולל מע"מ. 

 

אכן הידית במיקום מ-ע-ו-ל-ה

 

Peugeot 206 1.4  2007 manual  (past) 

Fiat Panda  1.2  2011 manual (present)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממליץ לך להזמין את הכלי היעודי של פיאט לפתיחת הבנדים, עולה גרושים ואם אתה מתכנן לעבוד לבד זה מאוד מקל על החיים.

אני מעדיף לקנות פראפלו מוכן ולא להתעסק במהילות ובדיונים איזה מים צריך להוסיף. יש כאלו שבטוחים שמים מזוקקים מזיקים למנוע, יש את אלו שנשבעים במי מזגן (ושוכחים את כל הגיפה שמצטברת במיכל שאוגר אותם).

הכי פשוט זה לקנות אותם כבר מהולים וזהו.

166, קאפה, GTV, קופה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדכון נוסף,


אחרי החלפת נוזל הקירור, גליתי נזילה משמעותית בצד הנהג. התברר לי שהנזילה מגיעה מבית התרמוסטט, ובפרט מהצינור היוצא מקיר האש ומחובר לבית תרמוסטט. בזמן שהאוטו חם (רק אז ראיתי הנזילה), לקחתי מטלית והצמדתי אותה לצינור, על מנת לוודא שאכן הנזילה משם. תוך שניה הצינור פשוט התפרק מחתיכת הפלסטיק השחור היוצא מבית התרמוסטט, וזרם חם של נוזל קירור יצא משם. אינסטינקט הרתיעה פשוט הציל אותי. העפתי את היד משם בשניה ורציתי לכבות את האוטו (למדתי את הלקח שלי).
טוב מה עושים? מזמינים חלק ומחליפים. לא הייתי מוכן לחכות למשלוח ובאמת שבמקרה הזה ההפרשים במחיר היו יחסית קטנים; בית תרמוסטט מקורי בfiat workshop היה זול יותר (בשקלים בודדים) משל behr, שלפי הבנתי הם היצרן של פיאט לבית תרמוסטט. המחיר מחול עם משלוח הוא 213. אצל סודאי עלה לי 197 של behr. מקורי עלה 270 בערך.
התחלתי במלאכה. לצערי לא צילמתי את ההליך כיוון שזה היה מחוץ למקום העבודה ולא רציתי לעצור תוך כדי; במקום זאת אעלה את המדריך מהיינס+מדריך נפלא שמצאתי בפורום פיאט לניקוי מערכת הקירור והחלפת נוזל הקירור. אחרי שסיימתי הכל הנעתי את הרכב ופתאום שוב נזילה! קיללתי כל כך הרבה פעמים והתחלתי כבר לחשוב מה האשה תגיד... "אמרתי לך לא לקנות רכב ישן! עד שנפטרת מהפיג'ו עכשיו זה?!" וכדומה. טוב מתחיל לעבור על כל הצינורות שוב, ופתאום אני קולט ששוב הצינור מקיר האש קצת רטוב. תפסתי את הרצ'ט והתחלתי להנדס איך אני משחיל אותו לעבר הבורג שעל הבנד. אחרי שעף שם איזה ניצוץ באוויר, ניתקתי מינוס וחזרתי למלאכת ההשחלה (אבוי). בסוף הצלחתי למצוא זווית מושלמת והתחלתי להדק.
הנעתי את הנבלה ונתתי לה להתחמם קצת. הפעלתי חימום העליתי קצת סלד, וואלה אין נזילה (היו שתי טיפות בודדות שכנראה נשארו שם מלפני). נתתי לה להתחמם עד שהמאוורר יתחיל לפעול.  בסוף כיביתי והתחלתי כמו OCD טוב, להתכופף ולראות שאכן אין נזילה. אחרי שעה התייאשתי והתפללתי שזה באמת נגמר. השארתי את הרכב בעבודה (כל זה קרה מחוץ לעבודה שלי, כולל שטיפת הנוזל קירור הארורה) והחלטתי לחזור עם הרכב של בת הזוג ומחר לחזור לבדוק אם הדרעק בסדר.
מגיע מחר, ואני באוטובוס למקום העבודה, מתפלל כל הדרך שהכל בסדר. מגיע לרכב, מניע והופ שוב טיפות. מהדק את הבנד, מניע שוב ונראה בסדר. מחליט לנסוע הביתה ולראות כבר שם איך העניין מתקדם. מגיע הביתה, מכבה את הרכב ובודק שוב את האזור הבעייתי (החיבור של בית התרמוסטט עם צינור יחידת החימום). כמה מפתיע האזור עדיין מטפטף אבל פחות.
החלטתי לעלות הביתה ופשוט להתעלם לרגע מהצינור הזה.
בערב חזרתי, פתחתי את הבנד לקחתי אותו קצת יותר למעלה (אולי הוא היה קרוב מדי לנקודת החיבור), מהדק טוב וחוזר הביתה. אבדוק כבר מחר מה מצב העניינים (ידעתי שאם אראה נזילה זה פשוט יחרפן אותי ולא אוכל להניח לזה).
לאחר יום המתנה, ירדתי לרכב עם ביטחון עצמי של ילד בעליה לתורה, מתפלל שהכל ילך סבבה.  וואלה הכל יבש המנוע מגיע יפה לטמפרטורת עבודה, מאוורר נכנס לפעולה - משימה הושלמה והשם יתברך.


כמה דגשים:
-בדקו תמיד שהבנד מחוזק ויושב במקום שהוא היה לפני (לא מילימטר פחות). אני שילמתי על הטעות הזו הרבה זמן (אבל אומר תודה שזה נגמר רק בזה).
- הצטיידו בבנדים, אזיקונים, פנס וכל דבר שיכול להקל עליכם.
-רצ'ט דרייב 1/4 ממש מועיל, לדעתי, בעבודה על הרכב. פשוט הציל אותי כשהייתי צריך לחזק את הבנד ולהוזיז אותו. 1/2 בחלומות גם לא נכנס ו3/8 אין לי אבל אני בספק שהיה עובד. יש גם מפתח שממש גמיש המיועד לסגירת הבורג על הבנד. אני הסתפקתי ב1/4. משמש לעוד עבודות חוץ מזה.
-תמיד עדיף שיהיה לכם ליטר נוזל קירור אקסטרה. לכו תדעו מה יוליד יום.
-מומנט סגירה של בית התרמוסטט הוא 10nm. אני לקחתי מפתח בהשאלה מחבר קבוצת "שאל כנופצון". אולי אקנה (צריך גם למכסה שסתומים).

-מספר החלק של בית התרמוסטט הוא 55202371
- כשאתם בודקים נזילות עשו זאת בזהירות יתרה. ברכב ישן דברים מתחילים להתפורר וזה יכול להיגמר לא בצורה נחמדה.
-עשו את העבודה בזהירות ולאט. יש הרבה חומרים ברשת (אני אעלה את המדריך של היינס).
- אם יש זמן, הזמינו חלקים מהרשת. ברוב המקרים חסכון מובטח.
-תשתמשו בקרטונים,  סחבות, חולצות סיום מסלול או כל דבר אחר שימנע מנוזל הקירור לזהם את האדמה עליה אתם עובדים (אני חושב שזה הדגש בין החשובים). את הנוזל הישן תבקבקו ותנו למוסך.

-http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?p=115070 הלינק למדריך החלפת נוזל קירור וניקוי מערכת קירור. הpdfים של היינס מצורפים בסוף ההודעה.

 

את העבודה על הרכב בצעתי מחוץ למקום העבודה שם היה לי צינור מים זמין והרבה מקום. פלוס נהדר.

בפעם הבאה אחליף את האטם מכסה שסתומים. כרגע ניתן קצת מנוחה ופוש בלימודים (צריך להתחיל לעבוד על התזה).

 

-גל

 
 
 
 
AIbEiAIAAABDCKCW_rnSiOzGXSILdmNhcmRfcGhvdG8qKGI3OTUxMTkxNjcyNjFiZDczOTE4OTNiMjk4MWFmYWZjYWUxYmZiZmMwARlkAaMWtcje77mgLb3cksLmHVhd?sz=40
תשובההעברה

Haynes_Online_Manual-battery.pdf Haynes Online Manual-thermostat.pdf

עריכה אחרונה על ידי Gal Atun
  • אהבתי 1

 

Peugeot 206 1.4  2007 manual  (past) 

Fiat Panda  1.2  2011 manual (present)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 25.8.2020 בשעה 15:37, Gal Atun כתב:

^ יש לינק לכלי? יש לי האמת עוד כמה התעסקויות עם הרכב.

אני לא מוצא את הכלי המדוייק שקניתי, אבל הוא נראה בדיוק ככה:

 

https://www.ebay.co.uk/itm/Hose-Clip-Pliers-Clic-and-Click-R-Type-Clamp-Clips-Swivel-Drive-Angle-Clamp-Tool-/254123024508

  • אהבתי 1

166, קאפה, GTV, קופה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתחדש! היתה לי פנדה שחורה 2011 חדשה שקניתי בעקבות סקירה של יוליאן ואהבתי אותה מאוד. הצבע החמיא לה ואישית אהבתי את המראה שלה (יודע שישנן חילוקי דעות). המזגן היה מצוין, ידית ההילוכים במיקום מנצח וגם יכולת התמרון טובה. מכרתי אותה במטרה לקנות פנדה מהדור החדש ועם מנוע טווין אייר אבל לקחתי חודש חודשיים לקבל החלטה, ובינתיים היבואן הפסיק לשווק את הטווין אייר. לא נורא, הלכתי על אבארט 500 בסוף. זכור לי שמאוד רציתי רדיו דיסק מקורי לפנדה, ואחרי הרבה תלאות של ייבוא מאיטליה, התקנתי - וזה נראה הרבה יותר טוב. תהנה מהרכב.photo.jpg.68e2393cd88adc1fc155601de8054906.thumb.jpg.8e36b30bc672e8e566490cce60e120c9.jpg

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

GAL, אולי תמצא בפירוקיה כיסאות של פנדה דור 3 שאולי גם יתאימו... לטעמי היו בהחלט נוחים (בעצם יושבים על הכיסא, לא בתוכו אבל משהו ממש עובד שם, לפחות לדעת הגב והתחת שלי..)

  • מעניין 1

בעלים גאה :inlove: של פיאט 124 ספיידר 1800.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודשיים מאוחר יותר...
בתאריך 25.8.2020 בשעה 01:05, Gal Atun כתב:

היום הוחלף נוזל קירור. לקח המון (המון) זמן רק בגלל הבנד המקורי העקשן והפטנט של פיאט לניתוק הצינור התחתון מהרדיאטור. 
עלויות:

118 ל2 ליטר נוזל קירור פראפלו מרוכז. הוזמן מאבי חלקי חילוף.


 

 

מה פנדה צריכה, פרפלו אדום או כחול?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

עדכונים מהתקופה האחרונה:

לפני כחודש הכנסתי את הרכב לניקוי התופים האחוריים והחלפת נוזל בלמים. הטיפול נעשה במורשה פיאט רעננה.
בבית החלפתי פילטר מזגן ופילטר אוויר.
פלאגים לצערי לא הצלחתי כיוון שחוטי ההצתה תקועים ממש חזק כך שאני בספק שיצאו שלמים. אני אבצע הזמנה של חוטי הצתה ואז אגש להחליף (פלאג של צילינדר 1 הוחלף, השאר תקועים חזק מדי).
הדבר האחרון הוא המדאיג...
לפני כשבועיים שמתי לב לעליה במפלס השמן. אחרי התייעצות בפורום, יש סיכוי שזה עיבוי של דלק מדפנות הבוכנות, פועל יוצא של תוואי הדרך שלי (הרבה נסעיות קצרות בעיר).
החלטתי להחליף שמן ולעקוב. לצערי כשהברגתי את בורג הריקון חזרה, הברגתי עמוק מדי (הבורג ריקון הוא כמו טבעת) עם ידית ברך (אני יודע יצאתי דביל, במיוחד שיש לי מפתח מומנט ועוד רצטים בגדלים שונים). נתקעתי עם בורג בתוך האגן ולכן צריך לפרק את אגן.
תקשיבו זה לא היה קל. פעם ראשונה שלי ומדריכים שונים קצת עשו לי בלאגן.

אז אחרי קריאה של כמה מדריכים, אלו הדברים שצריך לפרק:

יש מוט שחור המתחבר לגיר דרך תושבת ברזל (בתמונה המצורפת של מדריך היינס אפשר לראות את תשובת הברזל בתמונה הראשונה, בצבע כסף) המחוברת לתושבת מנוע האחורית. המוט מחובר עם בורג בקצהו העליון ועוד שני ברגים בקצה התחתון (שני הברגים מחוברים לחתיכת מתחת/תושבת המחוברת לתושבת מנוע האחורית, זו ממקודם). כדי שהוא ישתחרר לגמרי צריך לשחרר קצת את ההברגה של הבורג שמחבר את התושבת מנוע האחורית לגיר. 
לאחר מכן יש לפרק את התושבת שמחברת את האגזוז לגיר (יותר נכון לכיסוי). שני ברגים בסך הכל (אפשר לראות את זה בתמונה השניה בתמונה המצורפת ממדריך ההיינס).
הדבר האחרון הוא הכיסוי השחור של גלגל התנופה. הכיסוי מחובר דרך הברגים של המוט השחור שכבר ירד והתושבת המחברת את האגזוז לגיר (גם כן ירדה כבר). נותרו עוד שני ברגי 10mm. אחד בצד ימין למטה ואחד בצד שמאל למעלה. ברגע שכל הברגים בחוץ צריך קצת לשחק עם הכיסוי והוא פשוט יוצא (אפשר לראות על מה אני מדבר בתמונה שצירפתי מאתר שמצאתי).
עכשיו אפשר להוציא את כל הברגים של האגן (10 של 13 mm ו4 אומים של 10mm).
בשלב הזה נתקעתי כי באמת לא הצלחתי להבין איך אני שולף משם את האגן. חבר הפורום @מאור30 נחלץ לעזרה באמצע משמרת לילה. אין לי מילים! פשוט הציל אותי ושלף את האגן החוצה. זה המקום שוב להודות לעזרה המבורכת שלו ולפלטפורמה של הקבוצה שאל כנופצון (בווטסאפ או בפייסבוק). 
האחרי שהאגן ירד הגיע החלק שאני מאד אהבתי (ocd בכל זאת) - ניקוי הסיליקון מהאגן ומהבלוק. השתמשתי ביפנית, שפכטל, מברג שטוח, חומר שמסיר סיליקון (רססתי רק על האגן, על הבלוק הרגיש מסוכן מדי) ונייר מים 600.
לאחר מכן מרחתי סיליקון שחור בנדיבות (ויקטור ריינז) על כל דפנות האגן. 
כדי להחזיר את האגן צריך לבוא מהצד של הטיימינג ולהטות את האגן קצת לצד כדי שמשאבת השמן קודם תכנס לחלק הגדול יותר של האגן. צריך קצת לתמרן בזהירות ובסבלנות.
עכשיו מבריגים חזרה את הברגים של האגן, את כיסוי גלגל התנופה, תושבת האגזוז ולבסוף המוט השחור.
אני המתנתי לילה להתייבשות. אפשר הרבה הרבה פחות אבל אמרתי נהיה בטוחים. 
לאחר הלילה החלפתי פילטר ומלאתי שמן ובדקתי נזילות. עשיתי סיבוב קצר וחזרתי וברוך השם אין נזילות כרגע. נקווה שישאר ככה ושהבעיה עם הדלק חלפה לה. 

 

מחירים:
ניקוי וכיוון בלמים אחוריים והחלפת נוזל בלמים 328 ש"ח 
כל המוצרים למטה נקנו אצל משה חלפים (דרך העובד הנאמן ליאב) 
פילטר אוויר צמפיון 55 ש"ח 
פילטר מזגן 30 ש"ח 
פילטר שמן מקורי 48 ש"ח 
שמן מוטול 150 ש"ח 
סיליקון שחור ויקטור ריינז 34 ש"ח 
בורג ריקון מקורי (נקנה במורשה פיאט) 80 ש"ח

 

מומנט:
25 ניוטון מטר הברגים של האגן (13mm)
10 ניוטון מטר 4 אומים של  האגן (10 mm)
תושבת אגזוז 25 ניוטון מטר (הבורג שמתחבר מהתושבת לגיר). הבורג השני 10 ניוון מטר. 
בורג המתחבר מתושבת המנוע האחורית לגיר 80 ניוטון מטר.
בורג ריקון שמן 20 ניוטון מטר.
פלאגים 25 ניוטון מטר.

העבודה לקחה לי שבוע (כמובן לא רצוף, כל פעם שעתיים בערך ולא כל יום), וזה בעיקר מחוסר ניסיון. אבל יצא לי ללמוד משהו חדש והאמת שהיה כיף. נעזרתי בחבר, עשה לי חיים הרבה יותר קלים. 
 

Screenshot_20201203_011213_com.android.chrome~2.jpg

Screenshot_20201130_024009_com.android.chrome.jpg

עריכה אחרונה על ידי Gal Atun
  • אהבתי 2

 

Peugeot 206 1.4  2007 manual  (past) 

Fiat Panda  1.2  2011 manual (present)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קצת מוזרה צריכת הדלק שלך, אצלי (גרסת 60 כ"ס) זה 1:13.5 ואני עולה בפול גז בעליות של הכרמל או משייט 'מהר יותר מקצב התנועה' בכביש החוף בלילה.

לגבי אטם מכסה שסתומים, בדיוק החלפתי לא מזמן, עלה לי 6 דולר אטם של FEBI (יודע שזה לא וואו שיגעון, אבל עובד פיקס ולא מיוצר בטורקיה שחלקי גומי אצלם עשויים מראחט לוקום).
גם אני קרעתי חוט הצתה (בוכנה 4) כשהחלפתי פלגים, הזמנתי באותו רגע בוש מחו"ל ב18 דולר + כמה גרושים משלוחה. 
נראה שאתה אוכל את כל החרא שאוכלים אנשים שעושים דברים בפעם הראשונה :)
טיפ שלי: תעבוד יותר רגוע ואם מרגיש לך 'שחלאס נשבר לי' ואתה צריך רכב למחרת, תשכיר ב100 שקל אוטו - אחרת הוריד מתנפח ואתה מתחיל לעשות נזק.
אה - ותשתדל לא לעשות בלילה דברים בפעם הראשונה אם אין לך תאורה ממש טובה.

פרט לכך - כל הכבוד על היוזמה (וכבוד לכנופצונים שבאו לעזור), בתור מי שלא דרך במוסכים כבר 6 שנים - מכבד מאד כל מי שמוכן לעשות דברים לבד.
אגב התופים מאחור נפתחים בקלות יחסית, ולהחליף נוזל בלם זה סיפור בנאלי לחלוטין.

  • אהבתי 1

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...