Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פולקסווגן ג'טה מנגר 2011, כיבוי מנוע בזמן נסיעה


dantipova
מעבר לפיתרון נפתר ע"י dantipova,
שימו לב! השרשור הזה בן 983 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היי,

זה הולך להיות ארוך ולכן אסכם תחילה בקצרה: 

המנוע ברכב לפעמים נכבה במהלך נסיעה, אך המוסך אינו רואה תקלה ברכב.

 

הגרסה הארוכה:

בבעלותי מזה כשנה פולקסווגן ג'טה 2011 אשר הגיעה מהבעלים הקודמים עם קודן בעייתי. לפני כחודש, הקודן הפסיק לתפקד לגמרי ובוטל עוד באותו היום. הנסיעה ברכב לאחר ביטול הקודן הייתה ללא בעיות, עד יום חמישי לפני כשבוע וחצי. 

 

ביום חמישי, יצאתי לעבודה  וכאשר בעודי נמצאת בתוך פקק, הרכב שבק חיים. בזמן שהרכב במצב של דרייב, המנוע הפסיק לעבוד ונדלקו 3 הנורות שנדלקות בעת הכנסת המפתח לפני הפעלת המנוע (נורת EPC, נורת ה"צ'ק אנג'ין" ונורת ה"מצבר"). בעודי בלחץ מהסיטואציה, העברתי למצב פרקינג, כיביתי את הסוויץ'. מיד ניסיתי להדליק שוב, הרכב לא הצליח להתניע. מתוך שלושת הנורות, בזמן הניסיון נורת המצבר נשארה דולקת והרכב המשיך לנסות להתניע ללא הצלחה. בכל אותו הזמן, החשמל ברכב עבד תקין - המולטימדיה עבדה, המזגן עבד. אנשים שראו שאני במצוקה, עזרו לי להזיז את הרכב לשולי הדרך כדי לא להפריע לתנועה. בעודי ישובה ברכב, בצד הכביש, ניסיתי להתניע שוב. הרכב התניע רגיל, אך לא המשכתי עם הנסיעה אלא נשארתי לשבת באוטו. עברו מספר דקות והמנוע שוב כבה. בשלב זה כבר הזעקתי עזרה והגיעו מכרים שניסו לעזור אך ללא הצלחה. הפעלתי שירותי גרירה למוסך ליום שלמחרת כי המוסך שלי היה סגור באותו יום.

 

ביום למחרת, יום שישי בבוקר, הגיע הגרר. הוא הצליח להניע את הרכב ולעלות איתו על הרמפה של הגרר ללא בעיה, אך החלטתי בכל זאת לגרור אותו למוסך. גם כאשר הגיע למוסך, הגרר הצליח להניע את הרכב ללא בעיה ולהוריד אותו מהרמפה בנסיעה. בהמלצת בעל המוסך, השארתי את הרכב במוסך לסופ"ש לבדיקות.

 

כאשר הגעתי ביום ראשון, נאמר לי שלא נמצאה בעיה ברכב כלל. הניעו אותו מספר פעמים בהצלחה. קורא התקלות לא ראה רישום תקלה. בעל המוסך אמר לי שאם ישנה בעיה, ככל הנראה מקורה בחיישן הצתה ולכן הוחלט להחליף את החיישן. בסוף יום ראשון חזרתי עם הרכב הביתה ללא בעיה. 

 

גם ביום שני בבוקר הגעתי לעבודה כרגיל. החזרה הביתה, עם זאת, עברה פחות בהצלחה. שוב קרה אותו הדבר, שוב במהלך פקק, שוב כאשר יש המון תנועה, שוב חסמתי את הכביש. הפעם, לאחר המתנה של כעשר דקות בתוך הרכב, כאשר המנוע כבוי ולאחר מכן הדלקה מחדש, הרכב הניע רגיל והצלחתי לחזור הביתה.

 

בשלישי בבוקר, הגעתי עם הרכב למוסך, כאשר הנסיעה בו הייתה ללא תקלות. בסוף יום שלישי בעל המוסך התקשר להגיד שהוא לא מוצא תקלה ושאינו יכול לעזור לי, כי מבחינתו הרכב תקין. הוא המליץ לפנות למוסך מורשה, שכן קורא התקלות במוסך מורשה עלול לעלות על משהו שהוא לא הצליח לעלות עליו. לקחתי את הרכב חזרה הביתה. 

 

מאז יום שלישי ועד אתמול - יום ראשון, לקחתי את הרכב לסיבובים קצרים וארוכים באזורים שונים - הכל היה בסדר. 

אתמול, יום ראשון, שוב נתקעתי עם הרכב בכביש. הפעם ניידת משטרה שהייתה באזור עזרה לי להזיז את הרכב לצד, חיכיתי כעשר דקות עם המנוע מכובה, הדלקתי מחדש ונסעתי לעבודה. חזרתי הביתה והשארתי את הרכב ליד הבית. 

 

הבוקר נסעתי לעבודה באוטובוס.

 

אני מוצאת את המצב מתסכל מכיוון שהתקלה קרתה רק כשאני לבד ברכב, אך כשאני מנסה לפנות למוסך או למישהו שינסה "לתפוס את התקלה" ברגע האמת - זה אף פעם לא קורה. התחושה הפנימית שלי היא שהתקלה קשורה לביטול הקודן. כל מי שהתייעצתי איתם מבטלים את הטענה שלי.

 

אחרי 3 תקלות בכביש, ניסיתי לעלות על המכנה המשותף של המקרים - בכולם הנסיעה הייתה קצרה, אך בזמן פקקים ו/או רמזורים. כולן קרו בשעות "לחץ" של תחילת עבודה או סוף עבודה. בכולן הרכב היתה על מצב של דרייב, אך במצב של בלימה. אתמול נזכרתי שבאחד המקרים, נדמה היה לי שראיתי שגיאת no key מופיעה על המסך לשניה - שגיאה שהייתה מופיעה בתקופה של הקודן, כאשר ניסיתי להתניע את הרכב אך לא לחצתי נכון את ספרות הקודן או אם במקרה ניסיתי להתניע בלי ללחוץ כלל על הקודן.

 

חיפשתי בפורום מקרים אחורה של תקלות לאחר ביטול קודן ו/או כיבוי מנוע בזמן נסיעה, אך לא מצאתי מקרים שבאמת דומים למה שקורה עם הרכב שלי.

 

מצד אחד, אני שוקלת לפנות למוסך מורשה, אך ברור לי שזה יכול להסתכם בבדיקה ללא הצלחה ו"בזבוז כספים" מיותר.

מצד שני, אני במצב בו אני חוששת לנהוג שוב ברכב לבד. 

 

אשמח לעזרתכם ברעיונות, עצות, סיפורים על מקרים דומים או כל דבר שיכול להוביל אותי לפתרון.

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יתכן שהקודן לא פורק בצורה מקצועית ויש בעיית מגעים כלשהי באמבולייזר של הרכב מה שגורם לו לא לזהות את המפתח.

או אם אני מתעלם מעניין הקודנית -  יתכן שחיישן קראנק לא תקין ונתקלתי בדיוק בתופעות המתוארות כשזה קורה. מידי פעם מנוע נכבה באמצע נסיעה, מסרב להניע וכשמתקרר קצת חוזר לעבוד כמו פנתר.

Chevrolet Cavalier 1999 - 2012-2015 | Citroen C5 2003 - 2015-2017 | Oldsmobile Alero 2002 - 2017-2017

Chevrolet Sonic RS 2015 1.4T 2017-Unknown

BYD Atto 3 2024 Design 2024-Unknown

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברכב הקודם של אישתי הייתה בעיה דומה, מספר חודשים אחרי פירוק קודנית. בסוף התברר שלא הסירו את העלוקה - הרכיב שמבצע את הניתוק החשמלי בפועל, שבמקרה שלה היה מתחת למושב האחורי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 דקות, dalet11 כתב:

יתכן שהקודן לא פורק בצורה מקצועית ויש בעיית מגעים כלשהי באמבולייזר של הרכב מה שגורם לו לא לזהות את המפתח.

או אם אני מתעלם מעניין הקודנית -  יתכן שחיישן קראנק לא תקין ונתקלתי בדיוק בתופעות המתוארות כשזה קורה. מידי פעם מנוע נכבה באמצע נסיעה, מסרב להניע וכשמתקרר קצת חוזר לעבוד כמו פנתר.

 

היי,

תודה. הקודן פורק לגמרי מהרכב. אבל אני בהחלט רוצה לבדוק שנית את זה בגלל חשש בעיית מגעים.

בחשבונית שקיבלתי מהמוסך, נרשם שהוחלף חיישן קראנק. יצאתי מנקודת הנחה שמילולית נאמר לי חיישן הצתה והוחלף חיישן קראנק מכיוון ששניהם אותו הדבר. ייתן והייתה הטעייה מילולית אבל בפועל הוחלף קראנק (גיגלתי בכדי להיות בטוחה).

לפני 9 דקות, seeker כתב:

ברכב הקודם של אישתי הייתה בעיה דומה, מספר חודשים אחרי פירוק קודנית. בסוף התברר שלא הסירו את העלוקה - הרכיב שמבצע את הניתוק החשמלי בפועל, שבמקרה שלה היה מתחת למושב האחורי.

תודה, האם יש דרך לבדוק היכן אמורה להיות מותקנת עלוקה ברכב ספציפי בלי לפרק אותו לחינם?
האם עלוקה זה משהו שמותקן גם ברכבים שאינם חדשים? 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממה שאת מתארת במיוחד בגלל נורת הno-key

אני חושב שמדובר בסליל צ'יפ שנמצא במפתח.

האימולייזר (שנמצא מסביב לסוויץ'),  כל העת מחפש קירבה לאותו סליל, ברגע שהוא מתרחק, מבחינתו המפתח שהוכנס (למרות שהחריטה מושלמת ומסובבת את צילינדר) אינו מאושר כמפתח ברשימת המפתחות המאושרים במחשב הרכב.

 

קרה לחבר דבר דומה, החלפתי לו את הקייס של המפתח לקייס עם מפתח קופץ. בתחילה הכל היה כשורה, אבל כמו שאת מתארת, במהלך עמידה בצומת המנוע כבה.

ככל הנראה, הסיבה לכך היא שבחלק מהרכבים במצב עמידה ישנו רטט בעוצמה בינונית מהמנוע, שמרעיד בעיקר את איזור הדשבורד וגורם לאותו סליל צ'יפ במפתח לזוז  בתוך הקייס של המפתח/שלט ולהתרחק מהסליל הקורא של האימבולייזר.

 

עכשיו לסיבה למה לפעמים זה כן עבד? אנחנו מאחסנים את המפתחות שלנו במצב מאונך בכיס, ברוב במקרים כך שהחלק העליון כלפי מטה, ולכן הצ'יפ חוזר למקומו.

 

לאחר שפתחתי שוב את הקייס שלו, הבחנתי שהסליל צ'יפ יצא ממקומו ולכן הדבקתי אותו בצורה יותר מאובטחת במקום המיועד לו, התקלה לא חזרה שוב.

 

אני מצרף תמונה של הקייס פתוח עם כל מרכיביו. תוכלי לזהות בקלות חלק מאוד קטן שנראה כמו קפסולה מזכוכית, זה הצ'יפ. המקום שלו צריך להיות בשקע ליד הציר של המפתח הקופץ

 

Screenshot_20210719-122210_Gallery.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, yosi306 כתב:

ממה שאת מתארת במיוחד בגלל נורת הno-key

אני חושב שמדובר בסליל צ'יפ שנמצא במפתח.

האימולייזר (שנמצא מסביב לסוויץ'),  כל העת מחפש קירבה לאותו סליל, ברגע שהוא מתרחק, מבחינתו המפתח שהוכנס (למרות שהחריטה מושלמת ומסובבת את צילינדר) אינו מאושר כמפתח ברשימת המפתחות המאושרים במחשב הרכב.

 

קרה לחבר דבר דומה, החלפתי לו את הקייס של המפתח לקייס עם מפתח קופץ. בתחילה הכל היה כשורה, אבל כמו שאת מתארת, במהלך עמידה בצומת המנוע כבה.

ככל הנראה, הסיבה לכך היא שבחלק מהרכבים במצב עמידה ישנו רטט בעוצמה בינונית מהמנוע, שמרעיד בעיקר את איזור הדשבורד וגורם לאותו סליל צ'יפ במפתח לזוז  בתוך הקייס של המפתח/שלט ולהתרחק מהסליל הקורא של האימבולייזר.

 

עכשיו לסיבה למה לפעמים זה כן עבד? אנחנו מאחסנים את המפתחות שלנו במצב מאונך בכיס, ברוב במקרים כך שהחלק העליון כלפי מטה, ולכן הצ'יפ חוזר למקומו.

 

לאחר שפתחתי שוב את הקייס שלו, הבחנתי שהסליל צ'יפ יצא ממקומו ולכן הדבקתי אותו בצורה יותר מאובטחת במקום המיועד לו, התקלה לא חזרה שוב.

 

אני מצרף תמונה של הקייס פתוח עם כל מרכיביו. תוכלי לזהות בקלות חלק מאוד קטן שנראה כמו קפסולה מזכוכית, זה הצ'יפ. המקום שלו צריך להיות בשקע ליד הציר של המפתח הקופץ

 

Screenshot_20210719-122210_Gallery.jpg

תודה על המענה, לא ידעתי שקיים דבר כזה. עם זאת, היה לי חשד שאולי המפתח הוא הבעיה ולכן בשבוע האחרון (בו היה טווח ארוך יותר ללא תקלה) נסעתי עם המפתח הספייר. אתמול, קרתה התקלה כאשר השימוש היה דווקא עם מפתח הספייר. משמע שהתקלה קורית לא משנה איזה מפתח מבין השניים שיש לי נמצא בשימוש באותו רגע.  האם ייתכן ששני המפתחות בעייתיים? איזה בעל מקצוע אחראי לבדוק דבר כזה?

לפני שעה, רפי לין כתב:

מהיכן את בארץ?

בברכה  -  רפי לין

אני מאזור חיפה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, dantipova כתב:

תודה על המענה, לא ידעתי שקיים דבר כזה. עם זאת, היה לי חשד שאולי המפתח הוא הבעיה ולכן בשבוע האחרון (בו היה טווח ארוך יותר ללא תקלה) נסעתי עם המפתח הספייר. אתמול, קרתה התקלה כאשר השימוש היה דווקא עם מפתח הספייר. משמע שהתקלה קורית לא משנה איזה מפתח מבין השניים שיש לי נמצא בשימוש באותו רגע.  האם ייתכן ששני המפתחות בעייתיים? איזה בעל מקצוע אחראי לבדוק דבר כזה?

אני מאזור חיפה.

אם שני המפתחות מובילים לאותה התקלה ככל הנראה מדובר בבעיה אחרת בצד של הרכב ולא המפתח.

אולי האימבולייזר באיזור הסוויץ לא פועל כשורה. אולי בעיית חשמל.

מי שמטפל במפתחות ושלטים הם עסקים בתחום שכפול המפתחות לרכבים. בדרך כלל שכפול מפתח חדש לרכב עולה 250 שקל ללא אופציות של שלט רק חריטה ושכפול אימבולייזר.

חיפוש קצר בגוגל "שכפול מפתחות ושלטים לרכב" יניב תוצאות רבות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניסיתם מוסך מתמחה בדגם ?

אם לא אז מוסך אנרג'י מומלץ בהחלט.

כתובת :יוליוס סימון 53 מפרץ חיפה,

טל' : גרישה 053-4990299

עריכה אחרונה על ידי colauti 9
  • רעיון טוב! 1

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, yosi306 כתב:

אם שני המפתחות מובילים לאותה התקלה ככל הנראה מדובר בבעיה אחרת בצד של הרכב ולא המפתח.

אולי האימבולייזר באיזור הסוויץ לא פועל כשורה. אולי בעיית חשמל.

מי שמטפל במפתחות ושלטים הם עסקים בתחום שכפול המפתחות לרכבים. בדרך כלל שכפול מפתח חדש לרכב עולה 250 שקל ללא אופציות של שלט רק חריטה ושכפול אימבולייזר.

חיפוש קצר בגוגל "שכפול מפתחות ושלטים לרכב" יניב תוצאות רבות.

תודה רבה, אבדוק! 

לפני 4 שעות, colauti 9 כתב:

ניסיתם מוסך מתמחה בדגם ?

אם לא אז מוסך אנרג'י מומלץ בהחלט.

כתובת :יוליוס סימון 53 מפרץ חיפה,

טל' : גרישה 053-4990299

תודה על ההמלצה, אנסה לבדוק! 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 שבועות מאוחר יותר ...
  • פיתרון

לכל מי שבמקרה יגיע לפוסט הזה מתישהו בהמשך ולכל מי שהגיב פה ועדיין רוצה לקבל עדכון: 

 

ביום ראשון האוטו שוב כבה במהלך נסיעה והפעם סרב להניע לחלוטין. הזמנתי חשמלאי רכב כי חשבתי לבדוק את עניין החשמל (חשבתי שעדיין תקועה עלוקה בפנים).

 

בפועל: לא היתה עלוקה. הבחור היה כל כך יסודי, עד שהוא שם לב למה ששני מוסכים (אחד מהם מורשה) לא שמו לב: היה ברכב "קויל" סדוק.

הבחור הראה לי את הסדק והזמנתי גרר שלמחרת הביא את הרכב למוסך שהבחור המליץ עליו. 

 

היום הוחלפו ברכב הקויל, שהתברר שהיה סדוק בשני מקומות וגם החוטים המתחברים אליו. הרכב הניע והנסיעה בו הביתה הייתה אחת הנסיעות הכיפיות ביותר שהיו לי. 

  • אהבתי 2
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, dantipova כתב:

לכל מי שבמקרה יגיע לפוסט הזה מתישהו בהמשך ולכל מי שהגיב פה ועדיין רוצה לקבל עדכון: 

 

ביום ראשון האוטו שוב כבה במהלך נסיעה והפעם סרב להניע לחלוטין. הזמנתי חשמלאי רכב כי חשבתי לבדוק את עניין החשמל (חשבתי שעדיין תקועה עלוקה בפנים).

 

בפועל: לא היתה עלוקה. הבחור היה כל כך יסודי, עד שהוא שם לב למה ששני מוסכים (אחד מהם מורשה) לא שמו לב: היה ברכב "קויל" סדוק.

הבחור הראה לי את הסדק והזמנתי גרר שלמחרת הביא את הרכב למוסך שהבחור המליץ עליו. 

 

היום הוחלפו ברכב הקויל, שהתברר שהיה סדוק בשני מקומות וגם החוטים המתחברים אליו. הרכב הניע והנסיעה בו הביתה הייתה אחת הנסיעות הכיפיות ביותר שהיו לי. 

תודה על העדכון, ממש ספר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וכמו תמיד, את מחיר העצלנות של אי-ביצוע דיאגנוסטיקה נכונה - משלם הלקוח.
את מבינה שהחליפו לך חיישן קראנק סתם. ויכולת להחליף חצי רכב.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 20 שעות, Basko כתב:

תודה על העדכון, ממש ספר.

שמחתי לעזור. במיוחד לאנשים כמוני שלא מבינים במכוניות ומחפשים תשובות בפורומים של מכוניות, בתקווה שלא יהיו מרושעים אליהם. 

לפני 10 שעות, דור-- כתב:

וכמו תמיד, את מחיר העצלנות של אי-ביצוע דיאגנוסטיקה נכונה - משלם הלקוח.
את מבינה שהחליפו לך חיישן קראנק סתם. ויכולת להחליף חצי רכב.

 

אני מבינה, לצערי הרב. הדרך היחידה למנוע את זה היא ללמוד להבין דברים בעצמי. ואני בדרך לשם לאט לאט:) 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 983 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...