Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מטוסים וטיסה אזרחית/מסחרית - אם לא תשאל איך תדע?


shais01

פוסטים מומלצים

לפני 9 דקות, Derish כתב:

לא הייתי קורא לזה 'משרת'

זה שירות לכל דבר. עבודה מאוד שוחקת.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 דקות, vadim6385 כתב:

משום מה חשבתי שלמטוס יש דלתות משני הצדדים, כמו ברכבת.

יש, אבל הנוסעים עולים תמיד משמאל, בדלת הקדמית ו\או השניה מלפנים (לעתים גם מאחור). כמובן שיש דלתות מימין שיכולות לשמש למילוט ולעתים לפעילויות אחרות..

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, vadim6385 כתב:

בהשוואה למחיר של טסלה חדשה בישראל, זה לא נשמע כזה גבוה.

 

תחשבו על זה ככה - או שתהיה לכם קופסת פח עם ארבעה גלגלים ובטריה, שסביר להניח תאבד 50% מהערך שלה תוך 3 שנים ותמות תוך 8-12 שנים, או שיהיה לכם רישיון טיס מסחרי.

 

נשמע די no brainer, אם מסתכלים על זה מבחינת VFM. לדעתי אפשר לדחות שדרוג של רכב/שניים/שלושה בשביל זה.

מסכים איתך, בתנאי שיש לך את הכישרון.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@Derishבסוף זה הכל - כסף (הפתעה...).

במטוסים קטנים בד"כ אין צורך אמיתי לחבר שני שרוולים או שתי מדרגות. זמן הסבב בד"כ ארוך יותר מזמן העליה/ירידה כך שזה לא צוואר הבקבוק. בפעמים היחידות שיצא לי *אישית* לראות התחברות כפולה במטוס צר גוף - אלה תמיד היו מדרגות, וזה היה רק בירידה, לעולם לא בעליה. אני גם יכול להבין למה - תאר לך את הכאוס שנוצר אם נוסעים שעולים מאחורה צריכים להגיע קדימה ולהפך. נכון שיש לזה פתרון חלקי מסויים אבל כנראה שבמבחן התוצאה זה פשוט לא שווה את זה. בירידה זה הרבה יותר פשוט - אנשים תמיד ילכו להיכן שיותר קרוב.

אין דבר כזה להזמין מטוס בלי דלת אחורית - כפי שנאמר אלה יציאות חירום, ויש להן שימוש נוסף בשגרה - לא פעם משתמשים בהן כדי לזווד את הגאלי וכו'.


 

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בד"כ משתמשים בדלתות הימניות על מנת לזווד, בגדול יש חלוקה די נוחה בין צד תפעולי (ימין) שממנו מגיע מטען ואספקה לצד נוסעים (שמאל) שצריך להתחבר לשרוול. אפשר לבצע את 2 הפעולות במקביל לפני שמתחילים להעלות נוסעים.

זה משתנה משדה לשדה ומחברה לחברה, לואו קוסט יעשו כל מה שאפשר כדי לצמצם זמן על הקרקע.

 

באופן כללי, מספר הדלתות במטוס יקבע לפי מספר הנוסעים ותצורת המטוס- היצרן מחויב כחלק מתהליך ההסמכה להוכיח שניתן לפנות את כל הנוסעים מהמטוס במספר תרחישים בזמן נתון בבטחה. אם באיזו דרך פלאית היצרן יוכיח שזה בר ביצוע עם 2 דלתות בכל המטוס- יהיו גם מטוסים עם 2 דלתות.

מכיוון שזה לא באמת אפשרי, כולם עושים בערך אותו דבר, עם X דלתות על כל Y נוסעים, במרחק דומה אחת מהשניה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אלעל בשדות ללא גייט מחברת שני גרמי מדרגות ל 737 להורדה וגם להעלאת נוסעים.

זה קורה בלוטון, רודוס ואני לא זוכר כרגע עוד יעדים ללא גייט.

דווקא בנתבג, כשעומדים בעמדה ללא גייט (נדיר ומבאס) מחברים רק גרם מדרגות אחד.

בהרבה יעדים עם גייט מחברים גרם מדרגות אחורי אחרי ירידת הנוסעים לטובת עליית צוות נקיון הקבינה ומנתקים אותו לפני תחילת הבורדינג.

חסרון בולט לגרם מדרגות אחורי, לפחות ב 737, זו סכנת TIPPING.

במתארים מסויימים של מרכז כובד וקצב ירידת/עליית נוסעים מהדלת הקדמית אל מול האחורית המטוס בסכנת ווילי…

קרה בנתבג לפני כמה שנים למטוס אוקראיני.

 

 

D902EAC7-287A-4768-900D-D4441D281997.jpeg

  • אהבתי 2
  • מצחיק 2
  • מעניין 1

166, קאפה, GTV, קופה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יצא לי בכמה טיסות (בעחקר לוורשה אבל לא רק) שהמטוס חונה ליד השרוול אבל יורדים במדרגות, הולכים מטר וחצי ועולים במדרגות לשרוול. יש לזה סיבה כלשהי?

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנסיון צפיה מהצד זה קורה בחברות לאו קוסט, בעיקר בראיינאייר.

חוסכים את המחיר של חיבור הגייט.

כנראה שיותר זול מדרגות.

ה 737 שלהם גם מצויידים במדרגות אינטגרליות בדלת הקדמית, בשונה ממרבית המפעילים בעולם.

 

 

425446F5-B0A0-4F38-93C4-A7BA5EB01B7B.jpeg

166, קאפה, GTV, קופה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במינכן נתקלתי במשהו הפוך - יוצאים לשרוול קצר וממנו יורדים במדרגות לאוטובוס. 

 

רייאנאייר לקוח כל כך גדול עד שבואינג בונים להם קונפיגורציות מיוחדות.

 

דרך אגב - האם ה-tipping שאליו התיחסת אינו בעיה ייחודית של ה-900-?

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, shais01 כתב:

מנסיון צפיה מהצד זה קורה בחברות לאו קוסט, בעיקר בראיינאייר.

חוסכים את המחיר של חיבור הגייט.

כנראה שיותר זול מדרגות.

ה 737 שלהם גם מצויידים במדרגות אינטגרליות בדלת הקדמית, בשונה ממרבית המפעילים בעולם.

 

 

425446F5-B0A0-4F38-93C4-A7BA5EB01B7B.jpeg

דווקא קרה לי עם lot ולופטהמזה.

 

פעם אחת בלבד טסתי בריינאייר והספיק לי.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, Night Driver כתב:

יצא לי בכמה טיסות (בעחקר לוורשה אבל לא רק) שהמטוס חונה ליד השרוול אבל יורדים במדרגות, הולכים מטר וחצי ועולים במדרגות לשרוול. יש לזה סיבה כלשהי?

תקלה בשרוול/השרוול לא מתאים למטוס אני מניח.

לפני 59 דקות, sperial כתב:

במינכן נתקלתי במשהו הפוך - יוצאים לשרוול קצר וממנו יורדים במדרגות לאוטובוס

אם כבר, מאחר ואנחנו בפורום מכוניות, הזכרת לי את זה.

 

פעם (בטרמינל 1) לא היה שרוולים, אז היו (ועדיין יש) אוטובוסים נמוכי רצפה מיוחדים עם דלתות בשני הצדדים, כאלה:

image.png.1788d584ff81f45386d05f8b5c29d542.png

אם הדרישה זה רצפה נמוכה, לא יודע למה לא להחליף אותם באוטובוס עירוני מודרני רגיל.

 

בכל מקרה, בתקופה הסובייטית, כל התעשיה העצומה שלהם לא הצליחה לבנות אוטובוס נמוך רצךה לשדות תעופה, וכנראה שהיה יקר מדי או לא בכבוד שלהם לקנות בחוץ, אז בנו את השיקוצים האלה:

image.png.d3565dd28d54d13b14859746a2ffd662.png

משאית סטנדרטית שגוררת סמי טריילר שנראה כאילו הורכב בשדה תעופה עצמו.

 

הבנתי שהדברים האלה היו (ועדיין) נפוצים בכל חבר העמים לשעבר.

 

אני זוכר כאלה באוקראינה בתור ילד, שהיו לוקחים אותך מהטרמינל למטוס בחזרה.

  • אהבתי 1

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המשאית הסובייטית  הזו מזכירה את הדבר שנקרא "טיולית", משאית עם מרכב דמוי אוטובוס, הכניסה באמצעות סולם מאחור ועם "סבל" על הגג.

 

לגבי האוטובוסים של שדה התעופה - הם נמוכים, רחבים במיוחד, עם רצפה נמוכה, דלתות רחבות ומרובות ומושבים בודדים. בכלל לא דומים לאוטובוס עירוני שהוא יותר צר, עם יותר מושבים ושתי דלתות צרות. הכלים האלה נפוצים מאוד כי מכל מיני סיבות לא מעט מטוסים אינם מתחברים לשרוול. בת"א מסיעים אותך אפילו 50 מ' מטרמינל 1 לחניות קרובות, בשדות אחרים (עד כמה שזכור לי למשל ריגה) - אתה הולך מרחקים כאלה ברגל.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, shais01 כתב:

במתארים מסויימים של מרכז כובד וקצב ירידת/עליית נוסעים מהדלת הקדמית אל מול האחורית המטוס בסכנת ווילי…

קרה בנתבג לפני כמה שנים למטוס אוקראיני.

לפני כמה שבועות בנחיתה בנתבג ביקשו מכל הנוסעים להתקדם במהרה לדלת הקדמית כדי למנוע את מה שאתה מתאר.

זה נשמע לי כמו אחד הדברים היותר מוזרים. איך מגיעים למצב שאם הנוסעים לא רצים קדימה ברגע שאפשר - המטוס עושה ווילי?

 

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 29 דקות, vadim6385 כתב:

תקלה בשרוול/השרוול לא מתאים למטוס אני מניח.

אם כבר, מאחר ואנחנו בפורום מכוניות, הזכרת לי את זה.

 

 

אין שרוול שלא מתאים למטוס, וזה גם לא עניין של תקלה בשרוול. השימוש בשרוול יקר (מאוד!), דורש מפעיל, צוות, ומאריך את הצ'קליסט של הבטחון. 

כן, גם המשאית המשעשעת עם גרם המדרגות דורשת מפעיל, אבל מדובר בסיפור פשוט יותר עם פחות אנשים מעורבים.

 

  

לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

לפני כמה שבועות בנחיתה בנתבג ביקשו מכל הנוסעים להתקדם במהרה לדלת הקדמית כדי למנוע את מה שאתה מתאר.

זה נשמע לי כמו אחד הדברים היותר מוזרים. איך מגיעים למצב שאם הנוסעים לא רצים קדימה ברגע שאפשר - המטוס עושה ווילי?

 

 

מטוסים בנויים לחלוקת משקל מסוימת, כאשר מה שמכתיב את תכנון המטוס זה מרכז הכובד ביחס למרכז האווירודינמי במספר סטים של תנאים. מרכז הכובד ביחס לגלגים זה שיקול משני יותר.

טיפינג יכול לקרות על צרי-גוף במידה ומעלים נוסעים מאחורה ביחד עם העמסת מטען מאחורה, רק שבעיקרון אמור להיות תיאום בין צוותי המטען לצוותי הקרקע שמטפלים בנוסעים כדי שמצב כזה ימנע

לעתים רחוקות יש פספוסים, ואז נכנסים לסכנה של טיפינג.

קיים רק בצרי גוף עם תא מטען אחורי+קיבולת משמעותית של נוסעים מאחורי הגלגלים. ב ERJ 190 למשל זה לא ממש יכול לקרות, וגם לא ברחבי גוף שם המשקל העצמי שלהם מונע את זה.

 

עריכה אחרונה על ידי Pika007
  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...