Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

לא קונה! על מה אתם פוסלים מכונית?


RK
שימו לב! השרשור הזה בן 1370 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 5 דקות, dorsht כתב:

רלוונטי כמה נשארו באחוזים.

 

זה בדיוק מה שרשמתי גם בתגובה שציטטת, לפני הטבלה. אני קצת  אבל ממש קצת, מבין בסטטיסטיקה ובמתמטיקה.

הכנסתי טבלה מדגמית, אני לא אכניס עכשיו 30 דגמים מאותם שנים כי אין לי זמן לזה, מי שרוצה להמשיך את הקו מוזמן לבדוק:

אלנטרות,אקסנט קורולה, בי3 אלמרה ו323\3  מול גולף, אוקטביה, מגאן ו306 מאותם שנים כמו גם

סונטה, אוונסיס, בי4, 626\6, מקסימה מול פאסאט, 406-407, C5 ווקטרה... אנערף, תתפרעו :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פילוח לפי יצרנים או לפי ארץ המוצא יכול להיות מעניין.

אפשר גם לקבץ לפי קונצרנים וזה יהיה יותר מעניין (PSA, VAG, FCA, רנו וניסאן וכו')

עריכה אחרונה על ידי dorsht

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 דקות, halperin96 כתב:

אז גם אם 40 איש ירשמו פה סיפור מרגש על הטרנטה של דוד שמעון זה עדיין לא ישנה את התמונה הכוללת.

כל עוד אין לך מושג מה יש לאנשים בכיס, 'התמונה הכוללת' לא ברורה ולא עולה בקנה אחד עם מסקנותיך ממצב השוק.

מאיפה לך מה פילוח המסירות לפי מצב סוציואקונומי?

כל עוד אתה לא יכול לחלק את גיל הרכב לפי מצב כלכלי באוכלוסיה,אתה לא יכול להסיק מסקנות כאלו.

מי אמר לך שלא יכול להיות מצב בו 80 אחוז ממי שמחזיק ברכב חדש שקוע בכלל בחובות, ו80 אחוז ממי שמחזיק ברכב ישן (מעל גיל 8 נניח) הוא מליונר?

Just now, dorsht כתב:

פילוח לפי יצרנים יכול להיות מעניין.

אפשר גם לקבץ לפי קונצרנים וזה יהיה יותר מעניין (PSA, VAG, FCA, רנו וניסאן וכו')

ניסיתי בהתחלה להוריד CSV אבל הוא יורד מכוער מאוד ולא קריא, כך שאת החישובים לצערי ביצעתי ידנית.

אם יש מישהו שיודע לסדר את כל המאגר הזה בCSV יפה, אני אשמח שיעלה לכאן ויהיה יותר קל לחלק את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שטויות זה לא. במחקר (מדעי החברה אמרת?) זה נקרא השערות חלופיות. כל הטיעונים שלך אולי הגיוניים אבל הם באותה מידה גם יכולים להיות לא נכונים, במיוחד שאנחנו יודעים ומדברים על כך באינספור דיונים בפורום שהלוואות לרכישת רכב חדש, ורכישת רכב חדש בפרט אלו החלטות רגשיות שנעשות תחת שיקול כלכלי שגוי במקרים רבים מאוד.

  • משעמם 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 דקות, EliC25 כתב:

ניסיתי בהתחלה להוריד CSV אבל הוא יורד מכוער מאוד ולא קריא, כך שאת החישובים לצערי ביצעתי ידנית.

שלח קישור כאן או בפרטי, אראה אם אוכל לעשות משהו.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה הבעיה באיך שהוא נפתח?

פייתון כנראה יתמודד עם זה בלי שום בעיה.

  • אהבתי 1

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנחנו כבר בOT, בוא נמשיך בפרטי.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@dorsht סידרתי את הטבלה לפי יצרנים ושנים החל מ1996 עד 2010 (מבחינתי רוב הרכבים מ2011 והלאה יחסית חדשים ורובם לא ירדו מהכביש על תקלות, כך שמיותר לבדוק אותם.)

הכנסתי לטבלה יצרנים עממיים, חילקתי אותם גם לפי מוצא.

במעורבב הכנסתי יצרנים שמייצרים בכמה מדינות שונות ואין להם ארץ מוצא 'מובהקת' כמו פורד (תורכיה, גרמניה, ארה"ב קוריאה וכו' וכו') שברולט (קוריאה וארה"ב) ואופל, למרות שאת האחרון רציתי להכניס כגרמני, אני העדפתי להשאיר את הגרמניות כוואג.

 

image.thumb.png.3903b3a724dc06357b970523c76f78c8.png

שוב הנתונים העולים הם שרכב יפני שורד בארץ הכי הרבה זמן, החל משנות ה2000 הקוריאנים מקום שני, כך שקשה לתרץ שזה בגלל עלות הרכב.

מה דעתכם?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, halperin96 כתב:

והבוס שלי נוסע על קודיאק חדשה.

והבוס של הבוס על סונטה.

וסבתא שלי נוסעת על אאודי איי4.

 

מה אנחנו מסיקים? שאנשים שונים נוסעים על רכבים שונים.

וואלה יופי.

 

אני פרשתי...תודה.

 

זה שמי שנוסע על אוטו ישן לא בהכרח עושה את זה כי אין לו כסף למשהו יותר טוב.

 

יש אנשים שאוטו פשוט לא בסדר עדיפויות שלהם.

 

אנחנו גם חיים במדינה שבה לאף אחד לא באמת אכפת איזה בגדים אתה לובש או על איזה אוטו אתה נוהג, וטוב שכך.

 

לא צריך לקנות בכסף שאין לך דברים שאתה לא רוצה, כדי להרשים אנשים שאתה לא מת עליהם.

עריכה אחרונה על ידי vadim6385
  • משעמם 1
  • רעיון טוב! 1

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בואו נחזיר רגע את השידור לאולפן - אני אמנה כאן כמה רכבים שפסלתי בעבר ומה היו הסיבות לפסילה

 

- פורד מונדיאו 2003  שבחנתי בסוכנות טרייד אין - עגלה! ציפיתי למשהו שיזוז. 

- סובארו אימפרזה 2 ליטר משנתון דומה באותה סוכנות - עגלה מקרקשת! ציפיתי לטיל בליסטי. 

- פיאט 500 אבארט' ידנית 140 כוחות סוס - לא שידרה לי מספיק FUN ממה שציפיתי מהרכב ולא היה מספיק - קליק. 

- פיאט 500 אבארט' רובוטית 180 כוחות סוס - ירדתי מאוהב מהרכב אבל ידעתי שדבר כזה לא יכול להיות הדיילי שלי ולא רציתי להסיע בזה ילדים - אבל אני שוקל לחזור בי... 

- קאדילק CTS דור שני 2009 - וזה באמת למה הרכב נפסל - בשביל להחליף נורות קדמיות חייבים לפרק טמבון - אמיתי, לא מוכן להתעסק עם זה וגם בסופו של דבר זה שהרכב מגיע ב6 שניות למאה - לא ממש מורגש ולא שידר לי את זה - אם כי אל תטעו, יצאתי מהרכב מאוהב. 

-פגו' 206 שלוש דלתות לא זכור לי השנתון - הרכב היה מדוגם אבל לא ידעתי בזמנו שההתנהגות של הAL4 תקינה והייתי בטוח שיש בו תקלה - בחיי... 

אח"כ הייתי בעלים של רנו מגאן 2008 למשך שנתיים וקצת ונפרדתי מהרכב בצער לטובת מיצובישי 1.5 לנסר שתכלס עשתה לנו יותר צרות מהרנו בגלל שכל שנה היה נגמר בה מצבר ומצאנו את עצמנו פעם בשנה תקועים עם ללכת להחליף מצבר. 

 

מבחינתי רכב זו מכונה - אני פוסל מקרה לגופו. 

 

אבא שלי לעומת זאת כל החיים שלו עם רכבים יפניים ולרוב חדשים ואלו שנפסלים - נפסלים מדיעות קדומות אבל גם כן... ממרורים שהוא אכל עם שני רכבים אירופיים כאשר אחת מהן היתה בזמנו המותג האהוב עליו - אופל. (וזה עוד כשאופל היו באמת גרמניים). 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב שהכי זכור לי לרעה מבחינת אכילת מרורים זה אאודי 80 שנת 87 ידנית של אבי.

 

 מהממת ביופייה שהתחילה לעשות צרות צרורות (בעיות מים, בעיות גיר, ועוד) כשהייתה יחסית צעירה (בת 6-7 ככה).

 

אין מקום שלא נתקענו אתה! פשוט זוועה.

 

ואני יודע בוודאות שבגלל זה (אפילו שזה כבר לא רלוונטי, נראה לי המהנדסים שתכננו אותה כבר מתו 🤣) אבא שלי לא יקנה לעולם אאודי יותר.

 

מעבר לזה, ולאחר עשרות מכוניות שהחלפנו עם השנים, לא זכור לי משהו חריג, אולי הוולוו 850 טורבו שגם עשתה קצת צרות, ואף מוסך לא רצה להתעסק אתה.

 

דווקא "המוזרות" שבחבורה אלפא 33, לנצ'יה תמה ודדרה, אלפא 145 ו146 וכו' הפגינו אמינות מופתית.

עריכה אחרונה על ידי ramik33
:twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סובארו אימפרזה, אמינה?

 

לא היה רכב שהאכיל אותי מרורים כמוה. כנראה שמה שהשארתי על התיקונים שלה במוסך משך 3 שנים היה שווה למה שהשארתי על כל היפאניות שהחליפו אותה ב-20 השנים הבאות. ולסבר את האוזן - הרכב נמכר בן 7 עם פחות מ-100,000 ק"מ על האודומטר.

 

אז זה ניסיון אישי עם אקזמפלר אחד, אבל כנראה שיש מספיק יצרנים אחרים כדי שאוותר על סובארו.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אם רכב אמין - לפעמים התחזוקה היא שוד ושבר 

 

לא נתקעתי עם הדודג' - באמת, באנדי מעולם לא השאיר אותי על אם הדרך - אבל כמה בלאי וכמה תחזוקה השקעתי בכדי שזה לא יקרה - וואו. 

 

יש טענה שראשי תיבות של JEEP הן JUST EMPTY EVERY POCKET - הדודג' גרמה לי להאמין שזה כנראה נכון ולא בקטע רע בהכרח - גם בקטע שאם רוצים שיפורים - זה לא זול - בלשון המעטה - ואז בכל פעם שחלק משופר יתבלא - צריך להחליף אותו באותו החלק או חלק אחר יקר לא פחות, אולי יותר. ואז גם הבנתי מה המשמעות של רכבים שנועדו לביצועים ורכבים שנועדו לשטח - כמו כל תחביב, ברגע שמגיעים לשימוש שלוקח רכיבים לקצה שלהם - הם מתבלים, מהר! בין אם זה מסלול ובין אם זה שטח. 

 

וזה בעצם די מוביל אותי לפסול המון רכבים - אותי באופן אישי - כי לא בא לי כל פעם להחליף שמן בגלל שהגיע קרוב לנקודת הרתיחה שלו, שמן בלמים כנ"ל - שחיקה מוגברת של רפידות צלחות, משולשים ואפרופו זה אותו הדבר לגבי שטח בהרבה מקרים ואף גרוע בהרבה כששוברים ציריות, דיפרנציאלים וכך הלאה - צריך להיות מוכן לזה נפשית וכלכלית. 

 

ואז מהצד השני של המתרס - הסובארו B4 שיש לי כרגע - כשרכשתי אותה מאבא שלי הייתי בטוח שבמנוע הזה הם כבר עברו לשרשרת ולא לרצועה 

 

עכשיו אני לא אומר שאין תקלות עם שרשרת תזמון (יש לי DS5 בחניה ריבונו של עולם) אבל אחרי שנתיים שהרכב היה אצלי והגיע לגיל 7 ולקחתי אותה למוסך המרכזי - פתאום הטיפול שם נגמר ב7 אלף שקלים! שכמעט חצי מתוכם זו הרצועה וזו בדיוק הסיבה שאם תהיה לי עוד סובארו בהמשך - רק שנתון 13 ומעלה. 

 

כי היה צריך להחליף רצועת טיימינג, פילטר במשאבת דלק, פלאגים, מכסי שסתומים (הבלאי היחיד עד עכשיו שהיווה תקלה שלא רציתי לחיות איתה לאורך זמן) ולהוסיף על זה טיפול תקופתי גדול שכלל גם בלמים והופס 7 אלף שקלים - ממש עזר לי שהרכב אמין וחוץ מזה באמת לא רואה מוסך. 

 

זו גם היתה הנקודה שהתחלתי לטפל בחלק מהדברים בעצמי, בחלק מהדברים במוסכים בכפר כשאני ליד הרכב - וכן זה חוסך לי אלפים בשנה אבל רוב האנשים - ממש לא יעזור להם שהרכב אמין אם זו עלות התחזוקה שלו. 

 

ואני אומר את זה אמיתי לו הייתי יודע שהB4 הזו עם רצועה ולא שרשרת - יתכן מאוד שהייתי פוסל אותה למרות שזה רכב יד1 מאבא שלי (ואני שמח שלא ידעתי כי סה"כ זו מכונית נפלאה ואני מתישהו - אולי באוגוסט אעשה עליה סיקורכב עם סיכומרכב של 5 שנות בעלות ו10 שנות משפחה). 

 

את הB4 2015 למשל - תענוג, חלום של רכב, הוא מחזיק אותה מהרגע הראשון - שקט נפשי צרוף, הדבר היחיד שלא זול בה זה הדלק. 

 

 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1370 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...