Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

לא קונה! על מה אתם פוסלים מכונית?


RK
שימו לב! השרשור הזה בן 1368 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני כשעה, halperin96 כתב:

גם מי שנוסע על רכבים ישנים בארץ עושה זאת מחוסר ברירה.

 

תתפלא, יש לי אפשרות לקנות איזה רכב שאני רוצה, ועד לאחרונה נסעתי ברכב ממש ישן. (עדיין אצלי)

גם הרכב  "החדש"  שקניתי לאחרונה, הוא לא חדש מהחברה - למרות שיש לי אפשרות כללית לעשות את זה

בלי להיכנס למינוס, בטח בלי הלוואות.

 

למה? סדר עדיפות, וצרכים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמע,

להגיד "תתפלא" ואז לתת דוגמה אחת לא מוכיח כלום.

עובדה,עולות המון מכוניות חדשות על הכביש והצי רכב נהיה צעיר יותר.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
לפני כשעה, halperin96 כתב:

היחידים שאני מכיר שנוסעים ברכב ישן למרות שיש אופציה לרכב חדש הם בעלי רכבים שנוסעים מעט מאוד-סביבות ה4-5 אלף ק"מ בשנה.

הקסארה שלי היתה בת 16 כשהוחלפה ועשתה 12,000 ק'מ בשנה בשמוש יום יומי. 

 

אז הנה מעכשיו אתה מכיר (וירטואלית.  מספיק טוב) מישהו שמקלקל את התיאוריה שלך (למקרה שאתה לא סומך על פאבל).

 

(וכדי להסיר ספק מליבך - הוחלפה ברכב חדש מהיבואן).

עריכה אחרונה על ידי dani666
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

זו לא מתמטיקה. צריך הרבה יותר משני אנשים כדי להפריך תיאוריה.

לראיה, מאות אלפי רכבים חדשים שעולים על הכביש מידי שנה.

 

דבר שני,דוגמה טובה לנסועה נמוכה.

 

עריכה אחרונה על ידי halperin96

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

לא אתה זה שכתב :

ציטוט

היחידים שאני מכיר שנוסעים ברכב ישן למרות שיש אופציה לרכב חדש הם בעלי רכבים שנוסעים מעט מאוד-סביבות ה4-5 אלף ק"מ בשנה.

?

יש שני הלפרינים 96 כאן ?

 

מספיקה הוכחה שלילית אחת להפריך תיאוריה.  במיוחד אחת שכמו המקרה הפרטי שלי (ואלו של פאבל) מבוססת על מקרה פרטי (שלך).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

שאבין :

- אתה מכיר עכשיו מישהוא שהסתובב ברכב ישן, יכול היה לקנות חדש, ונסע הרבה מעל ה4-5 אלף ק"מ בשנה.

- ועדין מתעקש על המשפט שלך.

 

למדתי פעם שעדיף להיות חכם :-)  אז אתן לך ליסוע לשלום.

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 שעה, halperin96 כתב:

גם מי שנוסע על רכבים ישנים בארץ עושה זאת מחוסר ברירה.

תגדיר ישן.

 

ברכבים בקנייה ישירה אני מחזיק אותם כ 6-7 שנים כי אני לא מוצא סיבה להחליף. אם הוא נוח, מרווח, לא עושה צרות ומתאים לצרכים מה יש לי להחליף?

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 27 דקות, halperin96 כתב:

עובדה,עולות המון מכוניות חדשות על הכביש והצי רכב נהיה צעיר יותר.

יש לך את הנתון של הגיל הממוצע של רכבים בישראל (הוא מפורסם)? נגיד, היום בהשוואה ל-2012 או משהו כזה? או סתם, נניח, פילוח של כמות הרכבים הפעילים על כבישי הארץ לפי הגיל שלהם? כי אם לא, הדוגמה שלך לא שונה מזו של כל אחד אחר והיא אנקטדולית לחלוטין.

  • רעיון טוב! 1

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, CRuzer669 כתב:

ניסיון אישי לא (למזלי הטוב), עובד איתם מספיק? עלויות של חלפים, תדירות כניסה למוסך, מחירים אסטורונומים במורשה, תוצאות בדיקה במכונים שמעידים על הישרדותם, מחירי ביטוח שלקוחות (בעיקר VAG), ירידת ערך במכירה.

הכל בהשוואה לאסיתיות שבהם כל הפרמטרים יוצאים טוב יותר.

 

 

לא תשובה טובה לדעתי.

אם כבר, תשובה טובה תהיה:

בדוק כמה אחוז מהפולו\איביזות שעלו ב2003-2006 בערך לכביש, נשארו היום.

בדיוק כמה יונדאי גטס\הונדה ג'אז\טויוטה יאריס נשארו מאותן שנים.

זה יתן תשובה יפה.

אין לי מושג מה התשובה, אולי אני טועה פה אפילו.

המידע שקוף ונמצא במאגר של משרד התחבורה, כך שיהיה מעניין אם יש למישהו כוח לבדוק.

לפני 4 שעות, dorsht כתב:

י לא חסרים מקרים שלאנשים ברכב ליסינג והשכרה לא אכפת מהמצב המכאני, לא אכפת להם איך הם נוהגים וכו'.

ולפי הדיווחים כאן בפורום, לא חסרות חברות ליסינג והשכרה שמטפלות ברכבים מחוץ למוסך המורשה של היבואן, עם חלפים פשוטים יותר ולא מקוריים וכו'.

יש פה חבר פורום שכבר עשרות שנים משתמש ברכב לX זמן וטוחן אותו, אמר שעברו אצלו סובארו ואוקטביות וכו' וכו' והרכב הכי אמין היה I35. לא זוכר כרגע את השם שלו, אבל כולם ידועים במי מדובר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 דקות, dani666 כתב:

הקסארה שלי היתה בת 16 כשהוחלפה ועשתה 12,000 ק'מ בשנה בשמוש יום יומי. 

 

אז הנה מעכשיו אתה מכיר (וירטואלית.  מספיק טוב) מישהו שמקלקל את התיאוריה שלך (למקרה שאתה לא סומך על פאבל).

 

(וכדי להסיר ספק מליבך - הוחלפה ברכב חדש מהיבואן).

 

אני לא אקח צד בדיון, וכל אחד שיעשה מה שהוא חושב לנכון, אך אצרף את הרזומה הקטן שלי עם רכבים ישנים:

שנה עם מיצובישי קולט בת 15(אני הבעלים השני, התמזל מזלי) - תקלות מחוץ לטיפולים שבשגרה: 200שח.

כמעט 5 שנים עם פיג'ו 307 2003(יש לציין כי הייתה של אבא עד 2015) - תקלות מחוץ לטיפולים שבשגרה: פחות מ 1500שח(לכל התקופה). נפטרתי מהפיג'ו לפני כחצי שנה(הייתה בת 17 לערך).

 

 

בכל הרכבים נסעתי לפחות 10K בשנה, כמובן בשימוש יומיומי. פעם אחת איחרתי לעבודה בגלל תקלת חשמל בפיג'ו... שהפיג'ו פתרה בעצמה.

 

הקולט הוחלפה כי סטודנט במעונות לא צריך רכב. הפיג'ו הוחלפה כי רציתי לפנק את עצמי ולהשתדרג, כלומר - רצון ולא צורך.

 

אני כן אציין שיש לי חשש שאם מחזיקים רכב מספיק זמן אז יגיעו צרות בצרורות ויש להפטר מהרכב קצת לפני שזה קורה.

 

אולי היה לי מזל עם הרכבים, אולי טיפולים בזמן זה כל הקסם.

 

דבר נוסף: לא אצל כולם רכב הוא בעדיפות עילאית בחיים האלה. לא מעט סולדים מהמירוץ להתחדשות ולגמרי מרוצים עם רכב ישן שנוסע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 דקות, פבל כתב:

יש לך את הנתון של הגיל הממוצע של רכבים בישראל (הוא מפורסם)? נגיד, היום בהשוואה ל-2012 או משהו כזה? או סתם, נניח, פילוח של כמות הרכבים הפעילים על כבישי הארץ לפי הגיל שלהם? כי אם לא, הדוגמה שלך לא שונה מזו של כל אחד אחר והיא אנקטדולית לחלוטין.

אנקדוטלית בדיוק כמו "למשה יש רכב בן 17 אז מה שאתה אומר הוא לא נכון".

 

אבל ממה שמצאתי,

נכון ל2017 גיל רכב ממוצע 6.5.

בישובים חרדיים ובדואים גיל הרכבים גבוה יותר-נתון שמתיישב עם המצב הסוציו אקונומי הנמוך באיזורים האלה.

נתון נוסף,החלפת רכב ממוצעת של רכב ברכב חדש מתבצעת מוקדם יותר.

זה נכון ל2016-2017,מאז עד ללפני שנה כמות הרכבים שעלתה על הכביש גדלה מידי שנה.

אז אקסטרפולציה ככל הנראה תהיה נכונה.

 

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 שעות, רועי5 כתב:

יו דונט סיי. ואני חשבתי שגם לעובדה שהן עדיין לא גרוטאות חלודות, לא רק לחסרון הכיס ( גם לא מדויק, אבל נעזוב, אחרי הכל למי שאין כסף ליפנית מתוקתקת, גם לא יהיה למוסך כל שעתיים ) יש חלק בעובדה שהן עדיין נוסעות ועוד איך נוסעות, כמו עיזים שם במשעולי ההרים הצרים. ובלי קשר מאוד מתגעגע לשם.

גם אני הייתי באיטליה קצת לפני הקורונה אבל אעמיד אותך על נקודה בסיסית שפספסת.

בארץ ובאיטליה נמכרים רכבים עם מפרטים שונים

אם שמה אתה רואה מלא אלפות דיזל, פולו GTD ופנדות 4 על 4 וכולן עם גיר ידני, פה היחידות שנמכרו בכמויות עצומות עם גיר ידני הן בעיקר הפונטו והפנדה, ואתה עדיין רואה כמויות שלהן פה, כי הן שרדו. כשמדובר בגירים אוטומטיים ומנועי בנזין, מה לעשות, זה פשוט עובד פחות טוב בארץ.

יש לזה הרבה סיבות, אולי האירופאיים פחות משקיעים בטכנולוגיה שפחות נמכרת בשווקים המקומיים שלהם (אני מדבר על שני עשורים אחורה, כן?). אולי עלות החלפים באירופה יותר זולה באופן יחסי ממה שהיא כאן. 

אולי תרבות תחזוקת הרכב שם מובילה ליותר חיבור אדם - מכונה (כשכאן ילדה בת 20 חיבת לנהוג על פיקנטו ידנית, באיטליה בחורה בת 20 תנהג  בC2 ידנית בת 15 עם 3 דלתות.)

אולי המכונאים בארץ פחות מתמצאים ברכבים האלו מאשר המכונאים באירופה.

בסופו של דבר, מדובר ברכבים שונים. יש פיאט מעולות וגם ואגיות מעולות. אבל מה שהגיע לארץ ונמכר בכמויות - בד"כ לא משהו, אני תכף אסתכל על הנתונים הרשמיים ממשרד התחבורה ואשמח לחזור בטעותי אם אכן האחוזים דומים.

אגב, @halperin96 הטענה שאתה חוזר עליה פה לאורך העמוד הקודם שמי שמחזיק רכב ישן פשוט אין לו כסף והיה 'מת' להתקדם לרכב חדש יותר (במילים אחרות), פשוט מאוד לא נכונה.

יש לי חבר שנוהג על סיויק 2004 יד ראשונה שקיבל מההורים שלו, הוא ואשתו מכניסים סביב החצי מליון שקל בשנה, היא נוהגת על רכב חדש. הוא מתנייד על הסיוויק כל יום לעבודה 20 ק"מ. הוא מחכה שהסיוויק תמות כדי לקנות מיאטה, אבל הסיוויק לא תמות, בטח לא בקרוב.

גם עלי אפשר להגיד שאני נוסע ברכב ישן, לא בטיחותי, (ומזהם כמובן כי זה דיזל.... אוי ואבוי) ואפילו מחזיק עוד אחד עם חלונות ידניים, שומו שמיים. 

זה לא מעניין אותי באמת, יש לי את הכסף לקנות רכב צעיר יותר, אני לא רואה סיבה. למעשה, אני לא חושב שיש רכבים חדשים יותר שנותנים 'פייט' למג'נטיס שלי, עבור הצרכים שלי.

לפני 11 דקות, halperin96 כתב:

בישובים חרדיים ובדואים גיל הרכבים גבוה יותר-נתון שמתיישב עם המצב הסוציו אקונומי הנמוך באיזורים האלה.

 

או שלחרדים יש תרבות צריכה אחרת והם פחות רואים צורך לקנות רכב חדש מהניילונים, זו גם אופציה.

אתה מבין שרוב מי שקונה רכב חדש, או משלם עליו בליסינג בעבודה, או שלוקח הלוואה בשביל כסף שאין לו? אין קשר למצב סוציו אקונומי. אפשר להחזיק רכב חדש במדינה שלנו גם עם שכר מינימום.

עריכה אחרונה על ידי EliC25
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אלי,אני אסביר לך שוב בצורה ברורה,למרות שכתבתי את זה בערך 450 פעמים.

"יש לי חבר" זה לא גיבוי סטטיסטי לאף טענה.

במקרה הטוב אתה חולק נסיון אישי ובמקרה הפחות טוב סתם אזכור חסר פואנטה.

 

בתגובה שלי לפבל,חיפשתי קצת באינטרנט והצגתי דוגמאות שדווקא תומכות במה שאני אומר.

 

הפייט למג׳נטיס שלך הוא יונדאי איוניק,פחות מזהמת,יותר חסכונית,בטיחותית יותר אקטיבית ופסיבית.

זה שאתה בוחר להחזיק גרוטאה משיקולי עלויות או בשביל שיהיה לך במה להתעסק בסופי שבוע זו זכותך המלאה.

אגב,יש לי גם בבית יונדאי איי30 בת 12,הרכב עושה 4000 ק"מ בשנה,רובם בתוך יישוב.

ביטוח זול,טיפולים עולים גרושים ואין הצדקה להחליף אותו.

 

יש קשר,כמה שלא תנסה לנתק אותו.

אנשים עניים נוסעים ברכבים זולים,עשירים נוסעים הרכבים יקרים וכל השאר איפשהו באמצע.

עריכה אחרונה על ידי halperin96

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1368 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...