Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

לא קונה! על מה אתם פוסלים מכונית?


RK
שימו לב! השרשור הזה בן 1363 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 11 דקות, dani666 כתב:

אז לאמר ש

ולהוסיף

זו או היתממות או עצימת gיניים/התעלמות מהמציאות.

דיברנו באופן ברור מאוד על טיפולים שוטפים,בהמשך ישיר לטענה שחברות ליסינג לא מטפלות במוסך מורשה יבואן.

אז כל הנאום על האלקטרוניקה לא רלוונטי.

תקלות תפתור בהתאם לחומרת התקלה ולקושי לעלות עליה.

 

ולהחליף רפידות זו פעולה מאוד פשוטה, בעיקר למוסך שעושה את זה עשרות פעמים ביום.

ממה בדיוק אני עוצם עיניים? לשחרר בורג ולגרז מובילים מצריך דוקטורט?

 

עריכה אחרונה על ידי halperin96

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
לפני 18 דקות, halperin96 כתב:

לפעמים צריך להחליף גם רפידות וזה מצריך את אותן יכולות פחות או יותר.

 

יש רכבים שכדי להחליף בהם רפידות צריך להתחבר למחשב.

יש כמובן גם טיפול טיימינג ואת זה לא כדאי לעשות לבד אם אף פעם לא עשית בעצמך ואתה בטוח ב100% שיש לך את כל הציוד הדרוש.

בתכלס אפשר לעשות הכל לבד, המכונאי הוא בסך הכל בן אדם. אבל יש לו תנאים הרבה יותר נוחים לעבוד בצורה מקצועית.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא חושב שכל האירופאיים נהרסים כלכך מהר, ולא חושב שכל יפני בכלל אצבע הוא אמין. אבל מה שכן ניתן לראות את כמות הרכבים היפניים על הכביש, וכמות הרכבים האירופאיים על הכביש מהעשור הקודם (נגיד 2010 +-).

תלוי בעצם במה מדובר, כמה שהרכב יותר פשוט ככה יהיו פחות תקלות, זה למה יש לא מעט גולף/פולו גיר ידני ששרדו משנים 200X ואפילו יותר ישנים. אני כן חושב שמהרכבים היותר מודרניים בשנים האחרונות, יפניים יותר אמינים, למרות שזה גם כי הגרמנים מתקדמים מאוד מהר טכנולוגית ולאו דווקא מתמקדים באמינות. למשל הגיר הרובוטי DSG שיש לו עבר לא פשוט, ומנועי TSI קטנים עם הספקים גבוהים מאוד. זה משהו שאין ליפנים וזאת כנראה הסיבה לאמינות נמוכה יותר לטווח ארוך (מעל ל-5 שנים, יותר לכיוון ה-10). מבחינת אבזור, גם היפנים מאוד מאובזרים.

 

מה שכן, יש כמה רכבים אירופאיים שידועים ביותר תקלות, ובאמת שלא הייתי מתקרב אליהם, למשל אופל, אלפא רומיאו וסיטרואן. כמו כן לא הייתי מתקרב לשברולט. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 דקות, SlowRide כתב:

יש רכבים שכדי להחליף בהם רפידות צריך להתחבר למחשב.

יש כמובן גם טיפול טיימינג ואת זה לא כדאי לעשות לבד אם אף פעם לא עשית בעצמך ואתה בטוח ב100% שיש לך את כל הציוד הדרוש.

בתכלס אפשר לעשות הכל לבד, המכונאי הוא בסך הכל בן אדם. אבל יש לו תנאים הרבה יותר נוחים לעבוד בצורה מקצועית.

מי דיבר על לבד?

מוסך שהוא לא מסך עם לוגואים של היבואן.

 

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, ProRules כתב:

אני לא חושב שכל האירופאיים נהרסים כלכך מהר, ולא חושב שכל יפני בכלל אצבע הוא אמין. אבל מה שכן ניתן לראות את כמות הרכבים היפניים על הכביש, וכמות הרכבים האירופאיים על הכביש מהעשור הקודם (נגיד 2010 +-).

כמות היא לא מדד.

המדד הוא כמה אחוזים נשארו מהרכבים על הכביש.

אגב, היה לנו דיון כזה על רכבים ישנים יותר, יצא שפולקסווגן ומאזדה מבחינת אחוזים שרדו בערך אותו דבר. כנ"ל מיצובישי ורנו אם אני זוכר טוב.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 36 דקות, ProRules כתב:

אני לא חושב שכל האירופאיים נהרסים כלכך מהר, ולא חושב שכל יפני בכלל אצבע הוא אמין. אבל מה שכן ניתן לראות את כמות הרכבים היפניים על הכביש, וכמות הרכבים האירופאיים על הכביש מהעשור הקודם (נגיד 2010 +-).

תלוי בעצם במה מדובר, כמה שהרכב יותר פשוט ככה יהיו פחות תקלות, זה למה יש לא מעט גולף/פולו גיר ידני ששרדו משנים 200X ואפילו יותר ישנים. אני כן חושב שמהרכבים היותר מודרניים בשנים האחרונות, יפניים יותר אמינים, למרות שזה גם כי הגרמנים מתקדמים מאוד מהר טכנולוגית ולאו דווקא מתמקדים באמינות. למשל הגיר הרובוטי DSG שיש לו עבר לא פשוט, ומנועי TSI קטנים עם הספקים גבוהים מאוד. זה משהו שאין ליפנים וזאת כנראה הסיבה לאמינות נמוכה יותר לטווח ארוך (מעל ל-5 שנים, יותר לכיוון ה-10). מבחינת אבזור, גם היפנים מאוד מאובזרים.

 

מה שכן, יש כמה רכבים אירופאיים שידועים ביותר תקלות, ובאמת שלא הייתי מתקרב אליהם, למשל אופל, אלפא רומיאו וסיטרואן. כמו כן לא הייתי מתקרב לשברולט. 

לא ראיתי טעם רב להכנס עוד פעם לענין הזה, נטחן כל כך הרבה פעמים, אבל כשאני רואה את המצוטט לא יכול להשאר אדיש. אז ככה, אם אתה רואה יותר יפניות בנות 10+ ( מה שמצידו גם נדרש לראיה ), עלה בדעתך שאולי הסיבה היא שמלכתחילה נמכרו יותר כאלו כאן. ואם נניח ולדוגמה אתה רוצה הוכחה לעליונות הרכב האיטלקי על כל שאר המכוניות בעולם ולרבות ובמיוחד בנושא האמינות, המתן לסוף הקורונה וסע לאיטליה. אחרי שתראה שם את כמות הפנדות דור ראשון ( ומדובר במכוניות בנות 25+ לא 10+ ) או המולטיפלות שהצעירות בהן הן כבר סביב ה 15-20 ותשווה עם היפניות שמסתובבות שם בגיל דומה ( קח לפחות חודשיים, יקח לך זמן למצוא ), מענין לאיזו מסקנה תגיע אז. ונכון אגב שמלכתחילה נמכרו שם המון כאלו ומעט מאוד יאריסים, אבל זה בדיוק בסיס הטיעון שלי.

 ואשר לפותח הסוגיה, זוכר את הקבעון ואת הסטיגמות שלך, לא נכנס לויכוח בנושא, אחרי שתביא לי הוכחות ממוסמכות על תקפות התזה שלך, אולי אז. ולא מדובר בדעה, מדובר בממצאים סטטיסטיים שעוד לא נולד זה שתומך דווקא בתפיסה שלך שאינה יותר מסטיגמה עתיקת יומין ודי חסרת שחר, זו דעתי וגם אני לא יכול לבסס אותה בדיוק כמוך בצד השני של המגרש. וכל עוד אין מי שיוכיח לי באותות ומופתים שהדבר הכי חשוב לאמינות האוטו היא השאלה היכן נולד, אין לדעתי ( גם לניסיוני ומשני הצדדים, אבל זה לא ממש רלבנטי  ) שום משמעות לענין הזה.

 

  • רעיון טוב! 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@רועי5 זה שנוסעות מכוניות ישנות רק אומר שלאנשים אין כסף לקנות חדשות,ולא שהן טובות במשהו.

באיטליה פיאט היו זולות כי נמכרו כתוצרת מקומית אז יש הרבה מהן והחלפים המקומיים זולים.

 

גם ברוסיה,רומניה,אלבניה ואזרבייג׳ן תראה רכבים ישנים שחלקם יוצרו באותן הארצות.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יו דונט סיי. ואני חשבתי שגם לעובדה שהן עדיין לא גרוטאות חלודות, לא רק לחסרון הכיס ( גם לא מדויק, אבל נעזוב, אחרי הכל למי שאין כסף ליפנית מתוקתקת, גם לא יהיה למוסך כל שעתיים ) יש חלק בעובדה שהן עדיין נוסעות ועוד איך נוסעות, כמו עיזים שם במשעולי ההרים הצרים. ובלי קשר מאוד מתגעגע לשם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשמה שיש זה דאצ׳יה בת 26 או פיאט 127 עם לוגואים של לאשה(או מוסקויץ׳) אז בזה נוסעים.

גם אם היא חלודה וישנה.

 

אני לא מכיר אף אחד שנוסע ברכב בן 15 ויתנגד לרכב חדש.

אולי חוץ מכאלה שמפחדים מכל מה שהוא חידוש טכנולוגי וקונים רכב עם מזגן מכאני וחלונות שמכוונים ידנית.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראה,  אני את הענין הזה העליתי בתגובה לטיעון של חבר כאן מבחינתו העובדה שנוסעות כאן המון יפניות ישנות ומעט אירופאיות בגילאים דומים, היא ראיה לאמינות העדיפה שלהן. אז מעבר לתשובות שכבר כתבתי למעלה ולא חוזר עליהן, למה אתה לא שואל את אלו עם היפניות הישנות כאן לפשר הסיבה בשלה ממשיכים לנסוע בהן. למה מה שעובד אצל המסכנים שם, לא עובד על פי הגיון הטיעון שלך אצל המסכנים כאן. ובקיצור למה כשמכוניות יפניות עתיקות נוסעות כאן בכיף זו הוכחה לשרידותן וכשמכוניות אירופאיות עתיקות מפזזות ברחבי הבלקן זו הוכחה שהבעלים שלהן קבצנים.  

עריכה אחרונה על ידי רועי5
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם מי שנוסע על רכבים ישנים בארץ עושה זאת מחוסר ברירה.

 

אם מחירי חלקי החילוף של היפניות זולים מאלה של האירופאיות זו סיבה מעולה לכך שיש יותר מהן על הכביש(בהנחה וזה נכון).

 

אם להחליף רכיב X עולה לי 400 שקל בקורולה ישנה אחליף אותו,אבל אם החלפה של אותו הX עולה 900 שקל בפג׳ו יש סיכוי שאזרוק את הרכב.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 שעות, halperin96 כתב:

גם מי שנוסע על רכבים ישנים בארץ עושה זאת מחוסר ברירה.

 

אם מחירי חלקי החילוף של היפניות זולים מאלה של האירופאיות זו סיבה מעולה לכך שיש יותר מהן על הכביש(בהנחה וזה נכון).

 

אם להחליף רכיב X עולה לי 400 שקל בקורולה ישנה אחליף אותו,אבל אם החלפה של אותו הX עולה 900 שקל בפג׳ו יש סיכוי שאזרוק את הרכב.

זה רחוק מלהיות מדויק.

אני מכיר הרבה אנשים שממשיכים לנסוע באוטו ישן כי זה פשוט ממש לא מעניין אותם. ולא משום חוסר ברירה. הם קנו אוטו לפני 15 שנה, והוא עדיין עובד, אז למה להחליף?

מחירי חלקי החילוף לא יותר זולים. מה שקורה זה שבגלל איזה כשל שוק ועיוות שנוצר בגלל ה"מחירון", המכוניות היפניות עצמן עולות יותר מאירופאיות בשנתונים דומים (מדבר על מכוניות בנות 15-20, לא 3-5 או משהו כזה). וא כשאתה צריך להחליף חלק של 1,000 שקל במכונית ששווה 5,000 שקל, אתה פשוט זורק את האוטו לפח, בעוד שאם אתה צריך להחליף את אותו חלק של 1,000 שקל באוטו של 10,000 שקל, אתה תחליף בלי לחשוב פעמיים. זו כל התורה על רגל אחת.

  • אהבתי 1
  • מעניין 1

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היחידים שאני מכיר שנוסעים ברכב ישן למרות שיש אופציה לרכב חדש הם בעלי רכבים שנוסעים מעט מאוד-סביבות ה4-5 אלף ק"מ בשנה.

השאר יעדיפו רכב חדש/בטיחותי/מאובזר יותר.

 

עלות חלקי החילוף ביחס לשווי הרכב כמובן.

בנוסף למחיר היחסי.

עריכה אחרונה על ידי halperin96

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מכיר כמה וכמה כאלה. לא הייתי אומר את זה סתם.

  • אהבתי 1

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1363 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...