Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פיג'ו 208 GTi, שנת 2018 - שרשור מתגלגל - מעקב ארוך טווח


menir1
שימו לב! השרשור הזה בן 348 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בשני הטיפולים האחרונים, שמו לי את השמן של Mobil1, אך הפעם השתמשו בשמן של Total - הגיע "דגם" חדש של השמן בצמיגות 5W30 (עד לא מזמן היה רק 0W30).
ביקשתי Mobil1, אבל היה חסר להם במלאי (עשיתי את הטיפול ב"שרתון" בראשון ולא במרכזי שמרגיש כמו מפעל).
 
אחרי ההתעקשות של מנהל המוסך המרכזי שאני לרוב מטפל בו שלא לשים "שמן שלא הם הביאו", אני כבר אלך לגבע עם איזה שמן שאראה לנכון (כנראה קסטרול או מוביל 1...).
המודל של מוסך מרכזי הוא בעיני מאוד מתאים לאדם הממוצע (מכניס את הרכב, הולך לעבודה ועד סוף היום מישהו עבד על הרכב ואולי גם שטף) אבל לא למשוגעים כמונו, שרוצים שליטה מלאה על מה בדיוק עובר הרכב.
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 195
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 10 שעות, lanosforce כתב:

אם השמן שאתה שם זה המקורי של TOTAL - בחיי הדבר הזה יקר להחריד אם אני זוכר נכון 5 ליטר עולים בין 240 ל280 שקלים

דבר עם השכנוס שלך.. הוא קנה ביותר זול משמעותית, אולי יוכל לעזור לך.

  • רעיון טוב! 1

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוטל זה שמן פח זבל , מוביל1 יש כמה טובים מאד. לאחרונה שקעתי בלימוד על שמני מנוע. איזה עולם מפחיד וענק זה.איזה משמעות מטורפת יש לשמנים על המנוע שלנו. יש מספר מאד מצומצם של חברות שמייצרות שמן באמת איכותי ומשודרג ושאר פשוט רוקחים לפי מתכונת של שנים וזה ממש לא אומר טוב. ידעתם שרוב שמנים שרשום עליה סינטטי מלא הוא בכלל לא סינטטי? רוב השמנים אצל יבואנים זה מיץ של הזבל שצריך להחליף אחרי 3000 קילומטר ולא 10-15?

Sent from my SM-G955F using Tapatalk

gladen pro25+rs audio 100m -tru technology billet 4100

ad neo800w- mosconi pro 4/30

gladen pro10-mosconi pro 1/10

fiio 11m plus coax mosconi dsp aerospace 6to8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

על בסיס מה אתה אומר שזה "שמן פח זבל"? 

Total Quarz Ineo זה השמן שפיג'ו מוזגים למנוע הזה בפס הייצור... 

  • אהבתי 1

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש משהו מחשיד שהחברת פיג'ו מפרסמת את השמן של החברה שבבעלותה. בכל הטיפולים שעשיתי אצלי ב208 השתמשתי רק בשמנים שעומדים בתקן B71 2312, עד לאחרונה זה שמן של מוטול והאחרון של קסטרול שהוא כמעט ב100 ש"ח יותר זול ממוטול.

Sent from my M2007J3SG using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש משהו מחשיד שהחברת פיג'ו מפרסמת את השמן של החברה שבבעלותה. בכל הטיפולים שעשיתי אצלי ב208 השתמשתי רק בשמנים שעומדים בתקן B71 2312, עד לאחרונה זה שמן של מוטול והאחרון של קסטרול שהוא כמעט ב100 ש"ח יותר זול ממוטול.

Sent from my M2007J3SG using Tapatalk


לי זה נשמע די קל וחומר, שאם חברה מסוימת משתמשת בשמן מסוים בפס הייצור היא גם תפרסם אותו.
לגבי תקן 2312 - אני לא יודע אם המוטול והקסטרול שקולים, הקסטרול גם עומד בתקן חדש יותר (שיצא יחד עם התקן החדש יותר ל 5w30).

מני - אני חושב ששמעתי שעד שנה מסוימת PSA השתמשו בכלל במוביל 1 והיו הפרטנרים שלהם עד אותו רגע, לפי מה שאני יודע ה DS שלי הגיע מהמפעל עם שמנים של מוביל (מנוע+גיר).
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, 4Real כתב:

יש משהו מחשיד שהחברת פיג'ו מפרסמת את השמן של החברה שבבעלותה. בכל הטיפולים שעשיתי אצלי ב208 השתמשתי רק בשמנים שעומדים בתקן B71 2312, עד לאחרונה זה שמן של מוטול והאחרון של קסטרול שהוא כמעט ב100 ש"ח יותר זול ממוטול.

על כל הרכבים מתוצרת קונצרן רנו יש את המדבקה של ELF.

כאשר במוסך שמים את השמנים של פז (סתם דוגמא.. זה יכול להיות כל חברה אחרת) קופצים ואומרים למה לא משתמשים בשמנים של ELF במוסך של רנו.

אגב, אבל את ELF מייצרים - TOTAL.

 

מהצד של PSA, אני דווקא חושב שזה די מתבקש להשתמש בשמנים של TOTAL ברכבים. יש להם את כל המידע והגישה למידע הטכני של הרכבים. הם יכולים לפי לשנות את התקנים בצורה יעילה יותר כדי לייעל את השימוש ולפתור בעיות שקשורות בשימון.

זו גם הסיבה שתמיד הם יהיו ראשונים לצאת עם תקן חדש ורק לאחר מכן יצרנים נוספים ינסו לעמוד בתקן.

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, 98civic כתב:

רוב השמנים אצל יבואנים זה מיץ של הזבל שצריך להחליף אחרי 3000 קילומטר ולא 10-15?
 

 

חוץ מעניין ציון התקנים וצמיגות על בסיס מה את מסתמך? ועוד קובע שיש לחליף אחרי 3,000 ק"מ...

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, 4Real כתב:

יש משהו מחשיד שהחברת פיג'ו מפרסמת את השמן של החברה שבבעלותה

 

חברת TOTAL לא בבעלות PSA... (אם כי לובינסקי הם היבואן של TOTAL בארץ) - זאת אחת מחברות השמנים הגדולות בעולם, ול-PSA הסכם אסטרטגי איתה בכל הקשור לפיתוח שמנים למנועים שלהם. השמן ש-PSA משתמשת בו בפס הייצור הוא של TOTAL (כמו ש-VAG משתמשים בקסטרול).

לפני 26 דקות, nadavd4 כתב:

אני חושב ששמעתי שעד שנה מסוימת PSA השתמשו בכלל במוביל 1

 

לא, Mobil1 היא חברה אמריקאית והיא לא שותף אסטרטגי של PSA, אם כי יש לה מוניטין מעולה בעולם השמנים (היא מייצרת גם שמני בסיס המשומשים ע"י חברות שמנים אחרות בייצור השמנים שלהם). 

 

PSA החלו לפני שנתיים-שלוש להמליץ על שימוש של שמן בצמיגות 5W30 למדינות חמות (להבדיל מ-0W30) ויצא תקן PSA B71 2297. ל-TOTAL לא היה שמן מתאים בהתחלה, אך בשנה האחרונה הם הוציאו גרסה נוספת של ה-Total Ineo Quartz גם בצמיגות ובתקן הנ"ל.

  • אהבתי 1

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מכיר מקום אובייקטיבי כזה, אך אני לא חושב שיצרן יסתכן בשימוש בשמן מפוקפק במנועים שלו...

בכל הקשור ל-TOTAL, כיוון שהם שותף אסטרטגי של PSA, המהנדסים שלהם עובדים בצמוד למהנדסי PSA בכל הקשור לפיתוח שמנים למנועים שלהם, וכמו שכבר נכתב הם לרוב הראשונים שיוצאים עם שמן שעומד בתקן עדכני של היצרן הזה.

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז תוכל להגיד על המלצת היצרן שהיא לפחות עומדת במינימום אבל זה לא מוכיח שהיא הטובה ביותר. יתכן שזה גם משהו בהעדר מידע רציני אחר.

זה מאוד שונה מבדיקות לצמיגים או דלקים שניתן להתקל במבחנים.

עריכה אחרונה על ידי מיץ פטל
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מוכיח דבר, אך העובדה שזאת חברה שמפתחת את השמן בשיתוף פעולה עם היצרן, והיצרן משתמש בשמן הזה בפס הייצור לפחות מעידה שזה לא "שמן פח זבל" כמו שמישהו זרק פה

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 348 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...