Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פיג'ו 208 GTi, שנת 2018 - שרשור מתגלגל - מעקב ארוך טווח


menir1
שימו לב! השרשור הזה בן 338 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

טסה ועברה לה שנה עם פיג'ו 208 GTi – היו לא מעט שרשורי "התחדשתי" על המכונית הזאת אך אף שרשור מעקב ארוך טווח אחד אז הנה אני מרים את הכפפה.

 

הנתונים היבשים לאחר שנה: 12,500 ק"מ (זאת מכונית של סופ"ש בלבד), 25 תדלוקים, צריכה ממוצעת של 13.2 ק"מ/ל' (אם נוהגים בה כמו אחרי שוד בנק הצריכה היא כ-10 ק"מ/ל', בנהיגה רגועה כ-14.5 ק"מ/ל'. מיכל שבמהלכו היה יום מסלול 11.2 ק"מ/ל'), טיפול אחד, 2 ימי מסלול, כמה טיולים והרבה כיף.

Plan A

אחרי כמעט 30 שנה מאז שהוצאתי רשיון ואחרי רשימה ארוכה של מכוניות יעילות אך משעממות, גירד לי בקרום החשק הרצון למכונית ספורטיבית. כמו כל גבר מצוי (כלומר כנוע, מאולף וצייתן) הגעתי למנהלת לשיחת הערכת הביצועים השנתית והודעתי (בפאסון, תוך הבלטת מעט השערות על החזה) שהילדים גדלו ואני חושב שהגעתי לגיל שאני יכול לרכוש מכונית ספורטיבית... אחרי מבט בוחן ושקט שנמשך אי אילו שניות מורטות עצבים, היא אמרה בחיוך "פייר, מגיע לך. אבל, זאת צריכה להיות מכונית שיכולה לשמש את כ-ל המשפחה".

 

המכונית שרציתי היא סובארו BRZ, אחרי 50 ק"מ שביליתי איתה לפני מספר שנים, נורא אהבתי אותה והבטחתי לעצמי שיום אחד אקנה אחת. בהזדמנות הראשונה, השאלתי את המפתחות של רומן, והלכתי למדוד את ה-BRZ שלו. הזזתי מושבים, כיוונתי זוויות מסעד ונסיתי להשתחל מאחור ללא הצלחה. אין מצב ששני המתבגרים שלי נכנסים לשורה השנייה ללא התערבות של המועצה לשלום הילד. התבאסתי. נסיתי לשכנע את אשתי להחליף את המכונית שלה לאיזו מאזדה 3 האצ'בק יד שנייה שתשמש כמכונית המשפחתית, כך שאוכל לרכוש את ה-BRZ. "אין מצב" היא אמרה, "אתה פדנט שרוט ואני לא מוכנה לחלוק איתך מכונית. זה יגמר בגירושין אחרי השריטה הראשונה. ועוד דבר, אחרי 16 שנה אני רוצה להחליף את המטבח"....

 

Plan B

אחרי שהתקציב נחתך באכזריות וה-BRZ עפה מ"המכרז", התחלתי לחשוב על מכונית חלופית. המועמדת השנייה הייתה מיני קופר S. חיפשתי מכוניות בתקציב של עד כ-150K ש"ח ורצוי פחות. להפתעתי, נוכחתי לדעת שמחירי המיני פשוט הזויים (כנגזרת של מחירי מיני חדשות לא מהעולם הזה). ואז, תפסה את עיני פרסומת של פיג'ו וראיתי שבמחיר של מיני קופר S בת 4 במצב טוב אפשר להשיג 208 חדשה! הזוי! החלטתי לבדוק את הפיג'ו.

אהבה ממבט שני

בעבר הרחוק הייתה לאבא שלי פיג'ו 306 1.8. ביליתי איתה לא מעט והיא הייתה המכונית העממית המהנה ביותר שנהגתי בה. למרות שלא הייתה דגם ספורטיבי, היא ניחנה בהתנהגות כביש ספורטיבית לעילא והיגוי סופר קומיניקטיבי שהצעירים זבי החוטם לא זכו להכיר. פצצה של מכונית שעד היום היא הבנצ'מרק שלי. עם השנים, התאכזבתי להיווכח שפיג'ו איבדו את הדרך ומי כמו ה-C4 של אשתי היא ההוכחה לכך (מכונית מהההה) - שום קשר לאותה 306 מופלאה.

 

208 - נסיעת המבחן הראשונה השאירה אותי מבולבל מעט. משהו בהיגוי הפריע לי, הרגיש לי מעט מלאכותי לאחר קטע קצר יחסית עם פנייה איטית. לאחר שבוע ביקשתי נסיעת מבחן נוספת וארוכה יותר. לאחר נהיגה בתוואי מגוון יותר החלטתי שאני הולך על זה ושמתי מקדמה.

 

ה-208 היא מכונית מאד מהירה ומהנה למדי. התנהגות הכביש שלה מצויינת והיא מורידה את 208 כ"ס לכביש דרך הגלגלים הקדמיים רהוט ונקי. נתקלים בטורק סטיר מדי פעם בהאצה חזקה ביציאה מוקדמת מפנייה, אבל לא משהו שפוגם בהנאה ובמשטח סלול היטב הגלגל הפנימי כמעט ולא מחליק. השלדה הזאת יכולה לטפל בעוד הרבה כוח בלי שום בעיה. עם הרמז הקטן ביותר להפניית ההגה הקטנטן, כל המכונית מסתובבת סביב צירה תוך שהזנב מהדק את הפנייה בהעברת משקל עד כדי הרמת גלגל אחורי פנימי. בהעברות משקל חריפות אפשר ממש להוציא את הזנב, אבל בצורה מינורית - היא מכויילת מאד בטוח הפיג'ו הזאת - המכונית מתגמלת יותר כאשר נוהגים אותה נקי. ההגה הקטן מאד מהיר, חד ומדוייק אך הוא מרגיש מלאכותי במצבים מסויימים. הגה קטן כלכך דורש תגבור רציני כדי שאפשר יהיה לסובב אותו בצורה סבירה במהירויות חנייה. פיג'ו בחרו בתגבור משתנה כתלות במהירות. בפניות מהירות (הילוך שלישי ומעלה), משקל ההגה מעולה ואפילו יש מידע על מצב הגלגלים. אבל בפניות איטיות שדורשות הורדה להילוך שני (היירפינים), ההגה מרגיש קל מדי ואילם, כך שצריך להיות יותר עדין עם סיבובו. מעצבן קצת – זאת הסיבה העיקרית שנזקקתי לנסיעת מבחן נוספת לפני שהחלטתי שאני מזמין אותה. האופי המשתנה של ההגה בא לידי ביטוי יפה מאד בנהיגת מסלול - במסלול מוטור סיטי המאד מהיר ה-208 זורחת, רוב הפניות מהירות מאד וההיגוי מרגיש מעולה. במסלול פצאל עם התוואי היותר טכני, ההגה מצריך הכרות טובה מאד עם המכונית כדי למצות אותה כמו שצריך.

 

אז מה טוב?

מרגישים שמתלי המכונית הזאת כויילו לכביש ולא למסלול, וזה מצויין. למכונית איכות נסיעה מעולה והיא מאד מזכירה את אותה 306 בתנועת המתלים הזורמת וההתנהגות היציבה תוך שילוב מופלא של שיכוך פני הכביש – הם לא שכחו איך לכייל מתלים. המתלים אמנם קשיחים יותר מה-208 הרגילה, ובנסיעה עירונית על כביש משובש מרגישים את הבורות, אך המתלים לא קשים מדי כך שהמכונית לא מתרסקת אלא מחליקה יפה מעל אותם טלאים. מחוץ לעיר נוחות נסיעה טובה מאד אבסולוטית והמכונית תמיד נשארת בקו שלה גם כאשר עוברים מעל בור מזדמן. ה-Turn-In מעולה והמכונית מאד אוהבת לפנות – בפניות מהירות, ההגה מצויין, אחד הטובים. המושבים מעולים, מספקים תמיכת גוף טובה מאד ונוחות גבוהה. אפשר לנהוג בה למרחקים ארוכים ללא שום מאמץ. זאת הוט האץ' עם אופי מוכוון יותר לכיוון ה-GT + קצת שובבות של ה-i.

 

המנוע מצויין – חזק מאד לאורך כל קשת הסל"ד ומנפק תאוצות ביניים מהירות מאד. מגדש הטורבו הוא Twin Scroll, כך שמעל 2000 סל"ד השהיית הטורבו כמעט ואינה קיימת. המנוע אוהב מאד לעלות בסל"ד ומרוב התלהבות לא פעם אני מוצא את עצמי פוגש את המנתק. המצמד קל מאד וקל מאד להתנהל איתה גם בעיר.

 

ברמה הפרקטית, היא מרווחת ל-4 מבוגרים, ולמרות המחסור ב-2 דלתות מאחור, המושב האחורי מציע מושבים מצויינים ונוחים עם מרווח מכובד לברכיים ולראש. תא המטען מספק אף הוא ויכול לשמש משפחה של 4 לסופ"ש בצפון. היא גם מצויידת למדי וכוללת בקרת אקלים דו-אזורית (שמתופעלת מפקדים מכאניים תודה לאל), מראה נגד סינוור, מערכת מולטימדיה עם תמיכה באנדרואיד-אוטו/אפל קאר-פליי, חיישני גשם ואורות ובכלל תא הנוסעים הוא מקום שמאד נעים להיות בו.

 

מה פחות טוב?

בנהיגה ספורטיבית כאמור, תגבור היתר של ההגה בפניות הדוקות/איטיות, פוגם בהנאה. במהירות שיוט, המנוע חופר – מאלץ אותי לשייט ב-110 או צפונה יותר תוך תגבור הווליום של המערכת. תנוחת הישיבה יכולה להיות בעייתית לחלק מהאנשים – לקח לי מעט זמן להבין את רעיון ה-iCockpit, מה שגורם לך לשבת קצת גבוה יותר ממה שאתה רוצה, אבל לאחר שהגעתי לתנוחת הנהיגה האופטימאלית, אני ממש אוהב את הקונספט הזה ותמיד שמח לחזור למכונית שלי אחרי שאני נוהג במכונית עם תנוחת נהיגה קונבציונאלית. אולם, לא טריוויאלי לכל אחד אני מניח. איכות הצבע מאד נמוכה וכל פגיעה של אבן קטנה משאירה עדות על מכסה המנוע. למדתי לבצע תמרוני התחמקות ממשאיות שנוסעות לפני כדי להימנע מפגיעת אבנים קטנות. ממש מעצבן. מהלך הגיר ארוך יחסית ולא תמיד רהוט אך יש לו תחושה מכאנית 'קלאנקית' כזאת שגורמת לך להרגיש שאתה מפעיל מכונה. אני מאד אוהב.

איכות הרמקולים היא בושה. כמה כבר עולה לשים רמקולים עם איכות נורמאלית? ואי אפשר להגדיר אותי כאודיופיל.

 

המספרים:

טיפול 10,000 ק"מ (שמן, מסנן שמן) – 468 ש"ח (היה לי שובר עם 20% הנחה)

כיוון פרונט – 293 ש"ח (אחרי איזה טיול, הבחנתי שההגה מושך קלות)

ביטוחים – חובה 983 ש"ח, מקיף 2,450 ש"ח

 

בעיות: לאחר כ-2000 ק"מ מושב הנהג החל לחרוק בנהיגת גירזון. חיזוק בסיס המושב פתר את הבעייה.

 

שורה תחתונה – מכונית מצויינת ומהנה לנהיגה שמאד קל לחיות איתה ביום-יום. זאת מכונית שלומדים להעריך אותה יותר ככל שמבלים איתה יותר (בת זוג לחתונה לא לסטוץ מזדמן). נראה שפיג'ו הסתכלו על הגולף GTi שתכננו את ה-208, כך שיצאה להם GTi מאד בוגרת אול-ראונדרית, אבל להבדיל הם הוסיפו את התבלינים שלהם כך שהיא הרבה יותר מערבת ומרגשת. מי שמחפש גרזן hard-core עם ליברליות יתר בחלק האחורי עלול להתאכזב. במסלול יש כאלו שהיא תהיה להם רכה מדי.

 

אמשיך לעדכן על חיינו המשותפים.

 

IMG_9023.jpg208GTI_1.jpgIMG_9668_r (2).jpgIMG_5524.jpgIMG_5697.jpg

  • אהבתי 4

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 195
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

יופי של סיכום, כיף לקרוא.

 

מחיר הביטוח זול במיוחד, זה כולל קריטריון של קילומטר נמוך?

 

עוד שאלה שקשורה בימי המסלול, עד כמה זה יוצא זול יותר ביחס לרכב שלוקחים במקום? הבלאי שזה יוצר לרכב הוא לא חמור?

 

אני מבין שזו אחת מהסיבות שקונים רכב ספורטיבי אבל החשש שלי הוא שהרכב עובר התעללות שלא שווה את התועלת בלקחת אותו במקום רכב שלהם, במיוחד כשעושים את זה לעיתים רחוקות וזה לא עניין שבועי/חודשי.

עריכה אחרונה על ידי Doron_Z
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על הסיכום!

 

מסכים שמחיר הביטוח מ-מ-ש זול, זה בערך מה שאני משלם על הפוקוס שלי שבמחירון שווה איזה חמישית מה-208.

 

משהו שלא ציינת - למיטב ידיעתי אין ב-208 בכלל התרעה על סטיה מנתיב (בוודאי שלא תיקון) וזה מכריח התקנה של מובילאיי (או פיתרון דומה) - אני טועה? אם לא, איך החיים עם מובילאיי ברכב ספורטיבי? לא מטריד / מפריע מדי פעם?

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל אתחיל ואציין שהייתה לי 208GTI ב2016 לחצי שנה עד שהלכה באובדן להלכה בצער רב.

 

יש ברכב הזה קטע ממש מגניב של שילוב של ספורטיביות ונוחות - מצד אחד רכב שכיף לעלות איתו על מסלול(ביחס לקטגוריה היא במקום לא רע בכלל),

 

מצד שני רכב שביום יום הוא תענוג:

- מתלים שיחסית לא שוברים את הגב

- נוחות נהג ואבזור מעולה

- אני אפילו הגעתי איתה לצריכת דלק של 1-16 משולב - יותר טוב ממה שאני עושה היום עם הקליאו ליסינג

 

מה שכן יש לה את הקטעים המצחיקים שלה(החגורה שיושבת רחוק מאוד מהישג יד, הדלת הענקית והכבדה שבחניונים במרכז היכולת לפתוח אותה בזמן שיוצאים מהרכב עם הזווית יציאה הכי גרועה שיש יצרה אצלי תנוחת יציאה מרכב מאוד מצחיקה כולל דילוגים על רגל אחת).

 

 

לגבי המוביילאי, הח** האמיתי זה ההתקנה המקומית המבעסת במיוחד אם היא נעשתה רע - אישית לא חושב שיש הבדל בנהיגה ספורטיבית בין מוביילאי למערכת מקורית, נהג שהמוביילאי יציק לו גם המערכת סטייה מנתיב המקורית תציק לו(לצורך העניין אם אתה יודע לקחת את הפניות נכון ולא חוצה קו רציף לא צריכה להיות לך בעייה).

Mazda 3 touring 5 doors 2.0 6MT 2014 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין 5 דלתות בוודאות ולפי מה שאני זוכר חייבים מובילאיי או פתרון דומה .

Casper כתב: "היום יום שני בשבוע. זהו יום הרביעי במספרו שלא נגעתי באוטו.ורק מהמחשבה הזאת עולה אצלי לחץ דם.נראה לי שאלך להחליף ריחן." :roflmao: 30.1.2006 פורום VAG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סחטיין סקירה מהנה.

שאלת תם אין 5 דלתות?

Sent from my H3123 using Tapatalk

 

ה-GTi הזאת הגיעה רק בתצורת 3 דלתות.

 

יופי של סיכום, כיף לקרוא.

 

מחיר הביטוח זול במיוחד, זה כולל קריטריון של קילומטר נמוך? לא

 

עוד שאלה שקשורה בימי המסלול, עד כמה זה יוצא זול יותר ביחס לרכב שלוקחים במקום? הבלאי שזה יוצר לרכב הוא לא חמור?

אין רכב שאפשר לשכור במקום, אפשר להזמין יום מסלול בהדרכת מדריך כאשר הוא מגיע עם המכונית שלו. אני מעריך שהעלות היא כ-2,000+ ש"ח (הערכה שלי). בקשר לבלאי, זה בעיקר מתבטא בצמיגים ובלמים. אני לא מגיע לימי מסלול בימי הקיץ החמים, כך שאני לא חושב שיש כאן "התעללות".

אני מבין שזו אחת מהסיבות שקונים רכב ספורטיבי אבל החשש שלי הוא שהרכב עובר התעללות שלא שווה את התועלת בלקחת אותו במקום רכב שלהם, במיוחד כשעושים את זה לעיתים רחוקות וזה לא עניין שבועי/חודשי.

 

תשובות בשחור

.

תודה על הסיכום!

 

מסכים שמחיר הביטוח מ-מ-ש זול, זה בערך מה שאני משלם על הפוקוס שלי שבמחירון שווה איזה חמישית מה-208.

 

משהו שלא ציינת - למיטב ידיעתי אין ב-208 בכלל התרעה על סטיה מנתיב (בוודאי שלא תיקון) וזה מכריח התקנה של מובילאיי (או פיתרון דומה) - אני טועה? אם לא, איך החיים עם מובילאיי ברכב ספורטיבי? לא מטריד / מפריע מדי פעם?

 

בשנה האחרונה של הדגם, ה-GTi צויידה במערכת בלימה אוטונומית עד 30 קמ"ש ומעבר לכך אין למה מערכות סטייה מנתיב. לאור זאת, במכונית שלי מותקנת צפצפה מעצבנת, שאחרי כיול הוא לא מאד מפריע.

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שום סוד :-)

מבוטח באמצעות go, ביטוח דיגיטלי של חברת הכשרה.

האמת שהפערים במחירי הביטוח עצומים, ויש חברות שלא מוכנות בכלל לבטח מכונית ספורטיבית.

 

Sent from my SM-G973F using Tapatalk

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מני סקירה יפה, אני מסכים כמעט עם כל מה שאמרת. באמת שרכב הזה מהנה וגם לא זללן לעומת המתחרות. אני אחרי יותר משלוש שנים עדיין אוהב אותה למרות מה שהאכילה אותי.

 

Sent from my GM1913 using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מני סקירה יפה, אני מסכים כמעט עם כל מה שאמרת. באמת שרכב הזה מהנה וגם לא זללן לעומת המתחרות. אני אחרי יותר משלוש שנים עדיין אוהב אותה למרות מה שהאכילה אותי.

 

Sent from my GM1913 using Tapatalk

חוץ מהסלונאיד של שסתום הפריקה של הטורבו, מה עוד היה לך?

 

Sent from my SM-G973F using Tapatalk

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 338 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...