Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

(ייעוץ לגבי) 208 GTI


TheArcane
שימו לב! השרשור הזה בן 3620 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

 

אני קורא את הפורום כבר זמן מה, והחלטתי לפנות אליכם לייעוץ. אני מאוד קרוב לרכישה של 208 GTI, אחרי קריאה של אינסוף סקירות, צפייה בעשרות סרטוני יוטיוב ונסיעת מבחן שבה מאוד התרשמתי. מחפש עצות ורשמים של בעלי GTI - האם יש בעיות מיוחדות, ענייני טיפולים, צריכת דלק ריאלית כשלא מתפרעים, ענייני ביטוח וכדומה. האם יש כאן בעלי GTI שיכולים לעזור?

* ראיתי שרשור בנושא ממרץ אבל לא ענו בעלים של הרכב, אולי מאז הופיע מישהו?

 

תודה רבה,

 

מיכאל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למעט נושא הביטוח שהוא מותאם לישראל, בטוח שתמצא יותר משתמשים בחו"ל מאשר בארץ - פשוט עניין של גודל אוכלוסיה וסטטיסטיקה...

חיפשת בפורומים של כלי רכב ונהגים באתרים אירופאיים?

הייתי מתחיל כאן.

 

בהצלחה,

אלי

פורד פיאסטה, 1.25 ידנית Trend, שנת 2014

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אהלן,

אני הייתי מאוד קרוב לרכישה של רכב כזה, התלבטתי קשות וכבר סגרתי עסקה על תנאי כי לא הייתי בטוח.

קיבלתי הצעה של 150 בערך עבור רכב "על הכביש" (בלי גג זכוכית) ככה שאם הוצאת פחות תמשיך להתמקח.

 

בסוף ביטלתי והחלטתי ללכת על גולף GTI שנתיים אחורה...

 

למה ביטלתי?

מאוד נהניתי מהרכב בנסיעת מבחן, מרגיש טוב מאוד, מלא כוח, כיפי ומרגיש איכותי מבפנים.

אבל, אין לו שוק. לרוב הרכבים מהסוג הזה אין שוק יד שניה ויהיה לך קשה למכור במחירון אפילו (לדעתי, כן?...). אני מעריך שאחרי שנתיים המחיר יחתך ב40 אלף+ וגם אז לא בטוח שיהיו קונים (לצורך העניין, אני בספק אם הייתי קונה כזה רכב יד שנייה מבחור צעיר).

זו נפילה גדולה מדי בשבילי בהתחשב בכל הדברים החיוביים.

 

לגבי הרכב עצמו, חקרתי המון וקראתי את כל מה שיש באינטרנט נראה לי. אין שום דבר שלילי שמצאתי. כולם מבסוטים. המנוע+גיר לא עושים בעיות, לא דיווחו על תקלות אחרות בשום מכלול ברכב ככה שמהבחינה הזו אתה בטוח.

עדיין תקרא קצת, אולי מאז היה משהו חדש...

 

בכל מקרה, בארץ אני יודע רק על מישהו אחד עם הרכב ולא הצלחתי ליצור איתו קשר כשהייתי בעניין של הרכב. היבואן אגב אמר לי שמכרו 20 אבל זה נראה לי שקר לגמרי!

 

בהצלחה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אהלן,

אני הייתי מאוד קרוב לרכישה של רכב כזה, התלבטתי קשות וכבר סגרתי עסקה על תנאי כי לא הייתי בטוח.

קיבלתי הצעה של 150 בערך עבור רכב "על הכביש" (בלי גג זכוכית) ככה שאם הוצאת פחות תמשיך להתמקח.

 

בסוף ביטלתי והחלטתי ללכת על גולף GTI שנתיים אחורה...

 

למה ביטלתי?

מאוד נהניתי מהרכב בנסיעת מבחן, מרגיש טוב מאוד, מלא כוח, כיפי ומרגיש איכותי מבפנים.

אבל, אין לו שוק. לרוב הרכבים מהסוג הזה אין שוק יד שניה ויהיה לך קשה למכור במחירון אפילו (לדעתי, כן?...). אני מעריך שאחרי שנתיים המחיר יחתך ב40 אלף+ וגם אז לא בטוח שיהיו קונים (לצורך העניין, אני בספק אם הייתי קונה כזה רכב יד שנייה מבחור צעיר).

זו נפילה גדולה מדי בשבילי בהתחשב בכל הדברים החיוביים.

 

לגבי הרכב עצמו, חקרתי המון וקראתי את כל מה שיש באינטרנט נראה לי. אין שום דבר שלילי שמצאתי. כולם מבסוטים. המנוע+גיר לא עושים בעיות, לא דיווחו על תקלות אחרות בשום מכלול ברכב ככה שמהבחינה הזו אתה בטוח.

עדיין תקרא קצת, אולי מאז היה משהו חדש...

 

בכל מקרה, בארץ אני יודע רק על מישהו אחד עם הרכב ולא הצלחתי ליצור איתו קשר כשהייתי בעניין של הרכב. היבואן אגב אמר לי שמכרו 20 אבל זה נראה לי שקר לגמרי!

 

בהצלחה!

 

כלומר, אתה מסכים שהרכב מהנה, ממה שקראת לא ידוע על בעיות אמינות, אתה סבור שמספר המכירות (20) שנמסר לך גבוה מידי ושלדעתך ניתן להעמיד את הרכב על הכביש ב-150K ש"ח. אז תסביר לי איך כל זה מתיישב עם המלצתך שלא לרכוש את הרכב אך בשל שוק גרוע אפשרי בהמשך?

 

אמת, סביר להניח שמכיר הרכב ייחתך לא מעט בשנותיו הראשונות. הוא הדין כמעט כלפי כל רכב חדש, ספורטיבי או לא. שנית, ואף שאיני חוזה עתידות (גם אתה לא) דווקא המספר הנמוך שעלה על הכביש (גם 20 זה מס' נמוך) יהיה לצידו של המוכר.

 

בקיצור, טענך מדוע לא לרכוש את הרכב לא מחזיקה מים. לי דווקא נשמע שמדובר במכונה טובה לנהיגה, במחיר סביר לכל הפחות ביחס למתחרות ויחסית נדירה. בהתחשב בעובדה שפותה"ש אהב ואם הממון בכיסו, שיהיה בכיף. לא הערך העתידי אמור להניע אותו, כשלעצמו, מלרכוש את הרכב הנ"ל.

 

בן.

עריכה אחרונה על ידי benj

BENJ:

נ.ב- תיתפלאו מה סיאט איביזה 100 כ"ס יודעת לעשות

ROY:

אני באמת מתפלא. קפה אולי?
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על התגובות. elirazb, ראיתי את השרשור שלך ודוקא קיוויתי שקנית ואוכל לשאול אותך :) . לגבי השוק אני כנראה נעזר במימון ומקבל אפשרות לטרייד-אין בסוף התקופה, אז זה מקדם ביטחון משמעותי. ואני גם לא כזה בחור צעיר. מעניין באמת כמה הם מכרו, כי הנהג של נסיעת המבחן אמר שמגיעות על אוניות מכוניות שכבר נקנו, ומצד שני נציגת המכירות מראה לי איזה צבעים יש במלאי :) . לא ראיתי עדיין GTI אחת במו עיניי (גר בחיפה) חוץ מרכב המבחן, אבל קליאו RS ראיתי כבר מלא. הזוי...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כלומר, אתה מסכים שהרכב מהנה, ממה שקראת לא ידוע על בעיות אמינות, אתה סבור שמספר המכירות (20) שנמסר לך גבוה מידי ושלדעתך ניתן להעמיד את הרכב על הכביש ב-150K ש"ח. אז תסביר לי איך כל זה מתיישב עם המלצתך שלא לרכוש את הרכב אך בשל שוק גרוע אפשרי בהמשך?

 

אמת, סביר להניח שמכיר הרכב ייחתך לא מעט בשנותיו הראשונות. הוא הדין כמעט כלפי כל רכב חדש, ספורטיבי או לא. שנית, ואף שאיני חוזה עתידות (גם אתה לא) דווקא המספר הנמוך שעלה על הכביש (גם 20 זה מס' נמוך) יהיה לצידו של המוכר.

 

בקיצור, טענך מדוע לא לרכוש את הרכב לא מחזיקה מים. לי דווקא נשמע שמדובר במכונה טובה לנהיגה, במחיר סביר לכל הפחות ביחס למתחרות ויחסית נדירה. בהתחשב בעובדה שפותה"ש אהב ואם הממון בכיסו, שיהיה בכיף. לא הערך העתידי אמור להניע אותו, כשלעצמו, מלרכוש את הרכב הנ"ל.

 

בן.

 

בן לא הבנתי מה אתה רוצה. הצגתי את השיקולים שלי. בין אם אתה מסכים או לא זה ממש לא מעניין... רק הארתי את המצב להערכתי (וממה שבדקתי הוא די אמיתי) כדי שהקונה הפוטנציאלי לא יפספס כלום.

אנשים שקונים רכב כזה קונים אותו כי רוצים להינות אבל אין להם המון כסף, ולכן נפילת ערך גדולה (ותגיד מה שתגיד, ברכבי ספורט כאלה היא גדולה יותר מרכבים אחרים) היא משמעותית.

 

אני גם שקלתי מימון - שים לב ששם אין הנחות, רק מחיר יבואן. תחקור קצת לגבי רכבים מהסוג הזה, המחירים שלהם נחתכים המון לאחר 2-3 שנים.

תחשוב אם ההפסד הזה שווה את ההנאה שתהיה לך מהפיג'ו. שוב, לדעתי זה באמת אחלה אחלה של רכב, אבל לא שווה את ההפסד.

 

בכל מקרה בהצלחה, ואם אתה קונה בסוף תספר איך היא.

 

עריכה - יכול להיות שיצא קצת תוקפני כלפי בן, זו לא הכוונה... רק שלבחור שמתלבט תהיה עוד גישה.

עריכה אחרונה על ידי elirazb
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הצגת שיקולים אלא מגוון יתרונות, חלקם במודע (כגון אי תלונות על תקלות והנאה) וחלקם לא במודע (כגון העובדה שמס׳ הכלים שעלה על הכביש נמוך ) לצד שיקול אחד והוא ירידת הערך אשר אינו מבוסס. וכן, הייתי בעלים של רכבים ספורטיביים כמו גם של רכבים נישתיים אבל גם של רכבים ״רגילים״, אך אף לא אחד מהם היה דגם ליסינג נפוץ. כולם חטפו ירידת ערך חדה ב2-3 השנים הראשונות על הכביש. רוצה לומר, מי ששיקול מרכזי אצלו הוא ירידת הערך, אזיי אין לו מה לקנות רכב חדש, כל רכב, לאו דווקא 208gti

 

ובקיצור, גם אני לא תוקף אותך, אלא שדברייך אינם מבוססים על עובדות, על כך אני עדיין עומד, ולכן, ספציפית לגבי הרכב הזה, אני לא חושב ששיקול שמירת הערך הוא השיקול, אם בכלל.

 

בן.

 

נ.ב. דווקא מהיכרותי עם שוק הספורטיביות, ככל שהן מוצלחות יותר (וה208 מוצלחת) וככל שהן נדירות יותר (ו-20 זה מס׳ נמוך) כך, על אף שב2-3 שנים הראשונות תהיה ירידת ערך כמו כל רכב חדש, כמשומשות הן הופכות ללחמניות חמות.

 

עריכה: אתה רושם את הערכתך וממה שבדקת היא תואמת את המצב האמיתי- תקן אותי אם אני טועה אבל הרכב משווק פה רק לאחרונה. על מה בדיוק אתה מסתמך?

עריכה אחרונה על ידי benj

BENJ:

נ.ב- תיתפלאו מה סיאט איביזה 100 כ"ס יודעת לעשות

ROY:

אני באמת מתפלא. קפה אולי?
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לחבר טוב יש כזאת (הוא גם כותב כאן בפורום) - וממש במקרה יצא לי לנהוג בה בכבישי הצפון ולהצטרף כנוסע בחלק מהזמן, אז אתן חוו"ד בקצרה.

 

אני אישית לא מתחבר לעיצוב החיצוני המאוד אנמי וחסר יחוד שלה, או תא הנוסעים היותר מידי "עתידני" שלה (ולוח השעונים שנמצא הרחק קדימה).

 

יש לה מושבים נהדרים (שנים לאלו שבפיאסטה ST), נוחות הנסיעה מאוד טובה (לאחריה הפיאסטה ST), איכות החומרים טובה והיא מאובזרת בצורה מכובדת.

 

המנוע מאוד לינארי וחסר דרמות (החבר יגיד שזה חסר לו - ואבין אותו), הוא שקט בנסיעה מנהלתית ומעט יותר "באסי" בנהיגה אגרסיבית יותר. בנוסף, אל השלווה והשקט - צרף יכולת לטפס ולייצר קצב מהיר בקלילות די רבה, והתוצאה היא שלרב נוסעים מהר מהמורגש / צפוי. התיבה הידנית נהדת (מדוייקת ונעימה לשימוש) ורק הקלאץ' דורש התרגלות קצרצרה (מפריד מעט גבוה לטעמי).

 

בנהיגה בכבישים המפותלים ומהירים של הצפון, ה-208GTI מרגישה נהדר. המון אחיזה, היגוי מדוייק (וההגה עצמו קטנטן ונוח מאוד לאחיזה), הבלמים יעילים (למרות שהייתי מחליף לרפידות ראויות יותר - במידה והיא תשמש לנסיעות אגרסיביות לעיתים קרובות) והכיול נכון - בהחלט כיף וקל לנהוג בה. היא מעלה חיוך שובב מפנייה לפנייה. בפן הדינמי - היא שנייה לפיאסטה ST, אומנם הפער לא קיצוני אך בהחלט מורגש ביניהן.

 

אם אתה מסתדר עם העיצוב הלא יחודי (והתמים מידי) או הסידור הפחות שגרתי בתא הנוסעים - ונהנת מנהיגה בה, אין סיבה שלא תלך על זה. הרכבים הללו נרכשים למטרות הנאה - ולא למטרות מחשבה עתידית על מחירונים ומכירה. תקנה, תנהג ותהנה. בלי יותר מידי מחשבות עתידיות.

 

בנוסף, ממליץ לך לשקול את הפיאסטה ST (ביבוא המקביל - "איילון מוטורס"). היא אומנם מעט קשיחה יותר בנוחות הנסיעה, אך מהנה יותר מה-GTI. נהיגה בהן אחת אחרי השנייה - רק ממחישה עד כמה הפיאסטה היא מכונה מחודדת יותר, מערבת מהנה עוד יותר (ועם סאונד מדליק!) ויש לה מושבים משובחים.

Abarth 595 Turismo BiColor 2017 :twisted:

 

Seat Ateca XCELLENCE 2017 :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהמשך למה שRS כתב, כל מילה בסלע, יש לי את הרכב כשלושה חודשים, אתה מוזמן לשאול שאלות.

 

הרכב מרגיש מאוד נוח, מאוד מפנק לנהג, מבחינת אביזרים אתה מקבל הכל עם הרכב (הרמקולים חרא).

המנוע מאוד לינארי אבל מרגיש תמיד זמין - וזה אני יכול לומר בוודאות אחרי הטיול נהיגה אתמול, האחיזת כביש דומה מאוד לזו של הפיאסטה אם כי הרכב מרגיש טיפה פחות יציב.

השורה התחתונה - תשאל את עצמך מה יותר חשוב לך -

הפיאסטה מגיעה מכוילת מדהים, מי שתכנן אותה פגע בול (אחרי שאתמול נסעתי בשתיהן) הקשיחות של המתלים שלה היא בדיוק מה שצריך לדעתי ומבחינת הנוחות ההבדל בינה לבין ה208 לא משמעותי, מה שכן בכביש מפותל תחושת הביטחון שמקבלים בפיאסטה יותר גבוהה, החיבוק של מושבי הרקארו משמעותי הרבה יותר מהמושבים הנוחים מאוד של ה208. מצד שני, הפיאסטה מגיעה לכאורה בלי כלום, מסך פצפון ומיושן אבזור פנימי פשוט.

 

אני בחרתי בסוף ב208 בגלל שטיול נהיגה יוצא פעם בחודש בערך ועם הרכב אני נוסע יום יום והחלטתי "להתפשר" לטובת הנוחות והאבזור.

 

בהצלחה.

אברה קדברה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני הייתי מאוד קרוב לרכישה של רכב כזה, התלבטתי קשות וכבר סגרתי עסקה על תנאי כי לא הייתי בטוח.

קיבלתי הצעה של 150 בערך עבור רכב "על הכביש" (בלי גג זכוכית) ככה שאם הוצאת פחות תמשיך להתמקח.

בסוף ביטלתי והחלטתי ללכת על גולף GTI שנתיים אחורה...

למה ביטלתי?

 

זכותך לבטל כמובן, אבל שתדע שב- 150 מדובר במחיר מצוין. עד לא מזמן הרכב הזה עלה 160...

וגג זכוכית לא צריך, סתם שטויות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

מצד שני, הפיאסטה מגיעה לכאורה בלי כלום, מסך פצפון ומיושן אבזור פנימי פשוט.

 

אני בחרתי בסוף ב208 בגלל שטיול נהיגה יוצא פעם בחודש בערך ועם הרכב אני נוסע יום יום והחלטתי "להתפשר" לטובת הנוחות והאבזור.

 

בהצלחה.

 

מצד שלישי - יש פיאסטה ברמת גימור ST3 (הושקה לפני כשבועיים בעולם), בה יש מראה מתכהה (פוטואלקטרית), חיישני גשם ותאורה (שקיימים גם ב-ST2, ד"א), בקרת שיוט וכמובן שיש את המערכת שמע המשודרגת (גם של SONY) עם מסך המגע הגדול.

 

נראה לי שאם תיגש ל"איילון מוטורס" ו"תאיים" על שי היקר, הוא ידאג לך גם לאופציות הללו - תמורת תוספת תשלום.

 

שתי המכוניות הללו נהדרות - ואין על כך ספק. הן שתיהן נוחות בפער מהמתחרות שלהן והן מכונות ניהוג נהדרות (צר לי אורן, הפיאסטה פשוט טובה יותר דינמית - וזה מורגש).

Abarth 595 Turismo BiColor 2017 :twisted:

 

Seat Ateca XCELLENCE 2017 :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3620 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...