Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פיג'ו 208 GTi, שנת 2018 - שרשור מתגלגל - מעקב ארוך טווח


menir1
שימו לב! השרשור הזה בן 378 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היום הגיע השסתום פריקת לחץ שהזמנתי מחו"ל, דגם משופר ש-BMW פיתחו עבור גרסת המנוע שלהם ל-THP.  בתמונה, החלק המקורי של פיג'ו נראה משמאל, מבוסס על דיאפרגמה מגומי עם בסיס פלסטיק - נראה ומרגיש זול מאד. עם הזמן, הגומי מתפורר מהחום. מנסיון של חבר'ה עם מכוניות ותיקות יותר, החלק דורש החלפה בין 80K ל-100K ק"מ. החלק של BMW נראה ומרגיש איכותי בהרבה ואמור להחזיק לאורך זמן. הוא גם יעיל יותר. 

 

ההחלפה קלה מאד: 

1) מנתקים את המחבר החשמלי לפורק

2) מפרקים את 3 הברגים של הפורק - הוא מאד נגיש ולא דורש הסרה של חלקים סמוכים. 

3) מוציאים את הפורק הישן ומחברים את החדש

4) מחברים חזרה את המחבר החשמלי - השקע זהה. 

 

זה ה"שיפור" היחידי שאני מבצע במכונית הזאת (אני סטוקיסט), פשוט כי החלק המקורי מתוכנן רע וקל מאד להחליף אותו. עלות הפורק של BMW כ-$100, כולל משלוח. 

20210824_202804.jpg

  • אהבתי 1

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 195
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

יש לנו בחניה 508 של בעל הבית שלי, לפני שנה השסתום הזה קרס גם כן, (נראה לי שנקרא electrovalve) הזמין אחד 'משופר' וכמה חודשים לאחר מכן נדלקה שוב הנורה. אז הוא החליף שוב, הפעם למקורי בחזרה. בסוף הסתבר שהלך הטורבו (240 אלף קמ) 

5500 שקל 😌

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפחד שלי זה שאם הדיאפרגמה של החלק המקורי תתפורר, היא יכולה להישאב ע"י הטורבו ואז אללה יוסתור. זה הגורם העיקרי להחלפה.

  • אהבתי 2

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

XKGUG9lMrzmgF47W_OBhPMmrCwmfunVHQRDkCBXiHhb6MeKHgE10iGjn9FcTOpb9l0MmfCyDuwmPOWn3iqxpkjKyeLJQRHSbAzTVbkfiWYimi8B8kuUmHG1tnvrf8trLNrjRJ-9zW9FTe3kzv5yUv34UJWGSR74fu62r1kUeZqo6lCrZQnivKT1aKMqX0GDTNmJ2B2yYnVTBRKQwXlvQc_js2-qoyzxzQk0VCFJxIrmbbhg_NqrIYP5KKwHKPtNMDcPftzKCpJgMvGNVq6EWYY6S1T1GBbUEUIjmsS6kD4W2qK4IH2h6fPPA65RlBh-IrzdLRoT9jFFfJOcrsu0UD_C-XOLJoREzVHuhZdYMzDpvafTI8RVAiw8mGJOSqUUt8Rqd3fJhr8T8opL6eDwzK871Osp4CPUM72r-RZLxqyVQF1GYvhlJr9ykXd-hkRxj_GvuQWG6GSyig7sPiAbfES-_d5GoPp_Y48Cpt92zSHK-CT3Jzjw6wbkBu2arMaiW3ssE_qqy_sJ5nr6QnWmufvYfErmI0pPlnMKQFgI2gL7mLLO-31WoevSwaDjAOLZBpTSHqM89TDddWlmhM2JvptyQq0jX3rVrJgKmbaEZdS6aEJCjqfCICW7f7xIRwzz_lWMiobp2mhludosTDywAP9aXjfcKFMFGobl-Gxd2KYrUc38VGj8p6dFYi1ivUmAyPYcqZsvfo6RXKkWxBgt2aOeTug=w425-h943-no?authuser=0nl8yGz6Qa0oC6c1kUjWbKkhz5OmBi2D1cOsK59grvF49N3kzD5CJUhtnI6j38hCkFOzKBIDGt6zDOZnyVEEvbHrrvpKxo7CypdDPWxv-OmQIXGtaOSj0fHlVmJ2cbxFUnW5fqcHl8UuJbPsIaxCE1-mirne9G7Dr-2G3MjEEym26R_-MtoIsKz7rhVAYeQ_yqIXukhAcRswbWtIkQDBirofodexBrtUdFi3pwl3fq_4xoKoSzrqbt0FJk61d514WZcWLLXFOrhFbHOEpp7AYy4uxNLCQ9-iL_2vLKE1He9wreBfYbIC6wr5Q0Us-YMGcNMM-50rZrEsZtCu78XkTx2m7FM1BbdC3KE00EGWU-UZy1wCKZ8R8sg19gRLNwapolcCsWcaJ1VT7Sib2EnOwLYl_fxW2c4PbxnFStB8F4z0WhJ9eI3enEpMBLUdNM05y66NrD6qYlylfZoo0e4L_TPp0MUHvHc4geihDXA8KgTJjuM_Lv2-6YTG0ENSFhP4kIEbtRTwrtkHtyKHBUqhRxxR0njtXBcYz5LFGIYBaORrC98iJ7wIsfOk8ynVIBsQaD1D_sqREeHSF1kDXspcuUNK8GFnvTo2WNoGso53rxmtL4prU-J_NMk5hO_F_zLlBKoIpjEYUHxyDchQxJ9VkjeeyJzY6dGUv32lsGY0YM3oMqw8GTfWBhE_vMs4vaApzH6sAZc5Oqh0ZZfLCxsJyR7kseQ=w425-h943-no?authuser=0

הנה, זה בדיוק לפני 11 חודש כשהוחלף לראשונה (ב180 אלף קמ.. אחרי 3 שנים, מכובד)

הוחלף לחלק של החברה הזו:

 

עריכה אחרונה על ידי EliC25
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא. המקורי התפרק. קפצה אחרי 11 חודש אותה תקלה... החליף הפעם למקורי אך התקלה לא נפתרה. מסתבך שהטורבו עצמו הלך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, menir1 כתב:

הפחד שלי זה שאם הדיאפרגמה של החלק המקורי תתפורר, היא יכולה להישאב ע"י הטורבו ואז אללה יוסתור. זה הגורם העיקרי להחלפה.

בדיוק אך זה מאוד נדיר.

חזרת לשמוע כל הרמת רגל מהגז את ה: 'תססס'?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בינתיים עשיתי רק נסיעת מבחן קצרה לאחר ההחלפה. מעל 3000 סל"ד, שומעים משהו בעזיבת דוושת הגז שלא שמעו קודם 🙂

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 1.2.2021 בשעה 17:31, 98civic כתב:

לlspi אין שום קשר לתקן  

 

כמובן שיש.
dexos2 gen2, זה התקן שאמור לצמצם/למנוע את התופעה.

לטענת קסטרול, כל השמנים שלהם מהשנתיים האחרונות נושאים אותו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעקבות חבר עם 508 שגם כן ספג את התקלה הזו ובעקבות הפוסט של מני - הזמנתי היום את החלק בשביל הDS שלי - לאחר בדיקה של הפורק אצלי שהוא גם כן המקורי של פירברג גרמניה - מאותן הסיבות של מני, הזמנתי. 

 

יגיע תוך שבועיים ויוחלף. 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 24.8.2021 בשעה 22:22, menir1 כתב:

הפחד שלי זה שאם הדיאפרגמה של החלק המקורי תתפורר, היא יכולה להישאב ע"י הטורבו ואז אללה יוסתור. זה הגורם העיקרי להחלפה.

שמעת על מקרה כזה שקרה ? אני לא.
נתחיל מזה שכל המקרים שראינו עד היום התחילו בקרע. הקרע מתפתח כי הדיאפרגמה נחלשת ולא מצליחה לעמוד בלחץ החיובי שמתפתח בסעפת ברגע שעוזבים את דוושת הגז.

הפעולה העיקרית של השסתום הזה היא........... לפרוק לחץ החוצה, לכן הסיכוי שיהיה שם מספיק תת לחץ בשביל שזה ישאב פנימה הוא נמוך ביותר - מהסיבה הפשוטה ש:
1. לא אמור להתפתח שם תת לחץ בעזיבת הגז (זה לא חלק שנמצא בין המצערת לסעפת היניקה).

2. גם אם זה היה בין המצערת לסעפת, אין שם וואקום כי במנועים האלו המצערת היא רק לגיבוי, ומי שאחראי על ה"לחיצה" של הגז זו מערכת ה VANOS על הקמשאפט יניקה ש"משחקת" עם גובה פתיחת השסתומים (מחליפה את המצערת).

3. מרב הסיכויים שחלקים כאלה נבנים בצורה כזו שהם לא פוגעים במנוע כאשר הם מתקלקלים

4. התת לחץ המועט שכן מתקיים שם (בין המנוע לפילטר אויר) הוא כנראה זניח במונחים שאתה מדבר עליהם (יניקה של חלקים מהפורק פנימה).

איציק

  • אהבתי 2

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על ההסבר המלומד. לא מכיר מישהו שזה קרה לו, אבל כן יודע שהחלק הזה דורש החלפה לרוב בין 80K ל-100K ק"מ. החלק של BMW בנוי הרבה יותר טוב ונראה שהוא יחזיק לאורך חיי האוטו 🙂. העלות שלו לא יקרה אם מזמינים מחו"ל, וקל מאד להחליף לבד, גם למאותגרים טכנית. מבחינתי No Brainer. 

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 378 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...