Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכב חדש עם גיר ידני (?)


Uria3402
שימו לב! השרשור הזה בן 1288 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מבדיקה שביצעתי לאחרונה בחלק ממדינות אירופה יחס המכירה הוא כמעט 1:1, כלומר על כל רכב ידני נמכר רכב אוטומטי, אם אני לא טועה הנתונים האלו היו בצרפת ובגרמניה.

חוץ מזה, גם בפריפריה עמוס בחלק מהמקומות, זה לא מה שהיה פעם, הרבה משפחות היום מחזיקות יותר מרכב אחד, הכבישים הרבה יותר עמוסים.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 51
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

מה זה משנה שבאירופה גם קונים כמות מכובדת של רכבים אוטומטיים? בשורה התחתונה נמכרים שם גם כמויות משמעותיות של רכבים עם גיר ידני ויש להם את האופציה הידנית בכמעט כל רכב שיוצא לשיווק שם, אז כן יש פה הבדלים משמעותיים בין השווקים ואין באמת סיבה לכך, גם הם נוהגים בפקקים ובתנאים עירוניים ועדיין לא מפריע להם לנהוג בידני.

 

אצלנו הגיר הזה על סף הכחדה לצערי, באירופה הגיר הזה יכחד ביחד עם כל סוגי הגיר האחרים רק כשהרכבים החשמליים ישתלטו על השוק, עד אז הוא יחיה בשלום לצד הגירים האוטומטיים/רציפים/רובוטיים למיניהם.

 

הלוואי שאצלנו היה ככה.

עריכה אחרונה על ידי Doron_Z
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגלל זה אמרתי שזה כנראה עניין של תרבות. אבל יש נקודה אחת שלדעתי היא קריטית: יש אנשים שאולי היו רוצים ידני אבל מפחדים שיהיה להם קשה למכור וזה באמת לבחור במשהו כבחירת מיעוט מובהקט אבל אני לא בטוח שהפחד שלהם מוצדק. לי באופן אישי היה בסדר למכור רכב ידני ואני לא היחיד. באופן כללי אני בטוח שהביקוש כיד 2 נמוך יותר מהביקוש כחדש, אם כבר להפך

גם אני גר במדינה עם 100% מס על מכוניות, איזה כיף לי :mm_sad:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כאחד שנוהג על ידני שנים ולא אוותר מרצון על תיבה ידנית מעולם, אני חייב לציין שיש הגיון במעבר של רוב עולם (גם אירופה) לתיבות אוטו'. חייבים להיות אובייקטיבים, רוב התיבות האוטו' של היום יעילות יותר מאשר אחלה נהג שמכיר מצויין את הרכב שלו ויודע בדיוק את גבולות החפיפה של הגיר. במיוחד כשאר אנחנו מתחילים להכנס לעידן של החשמליות נטו, צריך לזכור שגיר ידני בכלל לא יהיה רלוונטי שם (אם כי אני בטוח שכמו שהמציאו רמקולים שמזייפים רעש מנוע, מתיישהו ימציאו רכב חשמלי עם דמוי גיר ידני.

 

למעשה, למעט הנאה מנהיגה, שהיא בעצמה משהו סובייקטיבי לגמרי, לא נשארה אפילו לא סיבה אחת לנהוג על ידני. אז אדם אשר לא נהנה מנהיגה ועושה אותה רק כאשר הוא צריך, למה הוא צריך גיר ידני.

 

אם כמה שזה מוזר לי לכתוב זאת, אני צופה שבעתיד הרכב היום יומי שלי יהיה רכב אוט' מודרני ויעיל ורכב לפנאי יהיה רכב נישה ידני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד סיבה לקנות רכב ידני: בד"כ הוא זול יותר, ועבור מי שמחזיק רכב לתקופה ארוכה או רוכש משומש, הגיר אמין יותר וזול לתיקון (אם צריך). גם כאן בפורום, תלונות על גירים הם בד"כ על גירים בתפעול אוטומטי (רובוטי, רציף ופלנטרי).

 

סיבה מדוע רכב ידני בדרך להיעלם: מערכות כמו בקרת שיוט אדפטיבית (שוברת שיוויון מבחינתי כחובב ידני).

כיום: סקודה קודיאק 1.5, פיג'ו 108 1.2
לפני: סקודה אוקטביה  *  סיטרואן C2VTS ❤️ *  פיג'ו 206  *  מזדה 3 * רובר 214SI ידנית ❤️ * מזדה לנטיס  * פורד אריקה ידנית
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כאחד שנוהג על ידני שנים ולא אוותר מרצון על תיבה ידנית מעולם, אני חייב לציין שיש הגיון במעבר של רוב עולם (גם אירופה) לתיבות אוטו'. חייבים להיות אובייקטיבים, רוב התיבות האוטו' של היום יעילות יותר מאשר אחלה נהג שמכיר מצויין את הרכב שלו ויודע בדיוק את גבולות החפיפה של הגיר. במיוחד כשאר אנחנו מתחילים להכנס לעידן של החשמליות נטו, צריך לזכור שגיר ידני בכלל לא יהיה רלוונטי שם (אם כי אני בטוח שכמו שהמציאו רמקולים שמזייפים רעש מנוע, מתיישהו ימציאו רכב חשמלי עם דמוי גיר ידני.

 

למעשה, למעט הנאה מנהיגה, שהיא בעצמה משהו סובייקטיבי לגמרי, לא נשארה אפילו לא סיבה אחת לנהוג על ידני. אז אדם אשר לא נהנה מנהיגה ועושה אותה רק כאשר הוא צריך, למה הוא צריך גיר ידני.

 

אם כמה שזה מוזר לי לכתוב זאת, אני צופה שבעתיד הרכב היום יומי שלי יהיה רכב אוט' מודרני ויעיל ורכב לפנאי יהיה רכב נישה ידני.

 

אובייקטיבית הגיר הידני חסכוני יותר מפלנטרי, אמין הרבה יותר מרובוטי ומהנה ומתנהג משמעותית יותר טוב מגיר רציף ובנוסף, זול יותר משמעותית מכולם. בארץ ההפרש בנטו מתבטא ב 10 אלף שקל, בברוטו יותר כי בדר״כ הרכבים הידניים באים עם פחות אבזור ומנוע קצת יותר חלש ככה שיכול להיות מצב כמו עכשיו שאתה קונה קליאו ידנית ומאובזרת ממש סבבה וגם אמינה וחסכונית יותר ב 65 אלף שקל או שאתה מוסיף לפחות 35 אלף שקל לגרסת הטורבו כפולת המצמדים שאומנם זריזה יותר אבל מציעה רמת אבזור זהה עם מצמדים/ מחשב גיר שיש מצב שיתפגר בהמשך.

 

סתם דוגמא שמראה שיש מקום לנישה ידנית בשוק של היום, עם הקליאו למשל לדעתי הגרסה הידנית היא קנייה חכמה יותר אם אתה לא בעניין של להתפזר כספית סתם שלא לצורך אבל עדיין מחפש את השקט של רכב חדש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אובייקטיבית הגיר הידני חסכוני יותר מפלנטרי, אמין הרבה יותר מרובוטי ומהנה ומתנהג משמעותית יותר טוב מגיר רציף ובנוסף, זול יותר משמעותית מכולם. בארץ ההפרש בנטו מתבטא ב 10 אלף שקל, בברוטו יותר כי בדר״כ הרכבים הידניים באים עם פחות אבזור ומנוע קצת יותר חלש ככה שיכול להיות מצב כמו עכשיו שאתה קונה קליאו ידנית ומאובזרת ממש סבבה וגם אמינה וחסכונית יותר ב 65 אלף שקל או שאתה מוסיף לפחות 35 אלף שקל לגרסת הטורבו כפולת המצמדים שאומנם זריזה יותר אבל מציעה רמת אבזור זהה עם מצמדים/ מחשב גיר שיש מצב שיתפגר בהמשך.

 

סתם דוגמא שמראה שיש מקום לנישה ידנית בשוק של היום, עם הקליאו למשל לדעתי הגרסה הידנית היא קנייה חכמה יותר אם אתה לא בעניין של להתפזר כספית סתם שלא לצורך אבל עדיין מחפש את השקט של רכב חדש.

לא הוא לא.

ממליץ לך לבדוק נתונים של צריכת דלק במכוניות שזמינות עם גיר ידני 6 הילוכים ועם גיר רובוטי 7 הילוכים או גיר אוטומטי 8 הילוכים, צריכת הדלק המשולבת זהה. (לרוב לרובוטי יש יתרון קל בעיר ולידני יתרון קל מחוץ לעיר)

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הגיר האוטומט האחרון שנהגתי בו זה של הסוזוקי קרוסאובר.

 

דור, אמרתי חסכוני יותר לרוב מאוטומט לא מגיר רובוטי, על הרובוטי אמרתי שאמין פחות מידני, ידוע לי שרובוטי טוב חסכוני לא פחות מידני וגם עם ביצועים לא פחות טובים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כאחד שנוהג על ידני שנים ולא אוותר מרצון על תיבה ידנית מעולם, אני חייב לציין שיש הגיון במעבר של רוב עולם (גם אירופה) לתיבות אוטו'. חייבים להיות אובייקטיבים, רוב התיבות האוטו' של היום יעילות יותר מאשר אחלה נהג שמכיר מצויין את הרכב שלו ויודע בדיוק את גבולות החפיפה של הגיר. במיוחד כשאר אנחנו מתחילים להכנס לעידן של החשמליות נטו, צריך לזכור שגיר ידני בכלל לא יהיה רלוונטי שם (אם כי אני בטוח שכמו שהמציאו רמקולים שמזייפים רעש מנוע, מתיישהו ימציאו רכב חשמלי עם דמוי גיר ידני.

 

למעשה, למעט הנאה מנהיגה, שהיא בעצמה משהו סובייקטיבי לגמרי, לא נשארה אפילו לא סיבה אחת לנהוג על ידני. אז אדם אשר לא נהנה מנהיגה ועושה אותה רק כאשר הוא צריך, למה הוא צריך גיר ידני.

 

אם כמה שזה מוזר לי לכתוב זאת, אני צופה שבעתיד הרכב היום יומי שלי יהיה רכב אוט' מודרני ויעיל ורכב לפנאי יהיה רכב נישה ידני.

 

מסכים איתך במאה אחוז.

 

בימים בהם קיבלתי ראשון, גירים אוטומטיים היו אוכלים לך את הכוח, איטיים ומעצבנים.

היום, בטח במכוניות טורבו, עם הרבה מומנט בטורים נמוכים, גיר אוטומטי עובד מצויין. הם גם מהירים יותר וגם יש להם תפעול ידני, למי שלא מרוצה מקבלת ההחלטות של המחשב.

 

אני נוהג ברכב ידני, דופק עקב-בוהן כשצריך (כוחו של הרגל), ולא סובל בכלל מזה שהרכב ידני (לא חושב על זה, הכל על אוטומט בראש), אבל אם הרכב היה אוטומטי, לא היה משנה הרבה. גם ככה זו לא מכונת נהיגה (קקטוס).

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע על מה מדובר בקשר ל'קשה למכור'

מכרתי רכבים אוטומטיים וידניים.

הידניים נמכרו תוך ימים ספורים קרוב מאוד למחיר שדרשתי

האוטומטיים נמכרו אחרי כמה שבועות או חודשים, במחיר שחיטה.

ההגיון הוא שעדיין ישנם אנשים שרוצים ידני, בעיקר אלו שקונים יד שניה (תקציב נמוך יותר לרכישה שמביא כנראה יחד איתו רצון לחסכון בדלק ובאחזקה). אז לידני יש היצע ממש נמוך (כרגע רק 4 אחוז מהמכירות), ולאוטומט יש היצע ככ גדול, שאם לא תקפיץ את המודעה שלך כל 4 שעות אין סיכוי שמישהו יראה אותה, כי חוץ ממך יש עוד 200 הונדה סיוויק אוטומטיות בלוח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הידניות הקודמות שלי נמכרו די בקלות ובמחירים מכובדים.הידנית הנוכחית למרות היתה כמעט חדשה ומושלמת לא נמכרה ואני נשאר איתה.ייתכן וחובבי הידניות מתמעטים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני סטודנט ולא נשוי ככה שאני מחפש רכב קטן [סופר-מיני] וחסכוני ומשום כך להספק מנוע אין הרבה חשיבות עבורי כרגע.

אני יודע שסדרת 108 של פיג'ו נחשבת לחסכונית אבל אין באתר היבואן גיר ידני רק רובוטי ואוטומט.

 

לצערי הדגם הכי "חדש" של סדרת 108 באתר יד 2 שאפשר למצוא הוא של שנת 2017 בלבד וכמובן יד 2 ולא חדש.

חשבתי כבר לייבא רכב לארץ, אבל עלויות הייבוא והביורוקרטיה הישראלית יהפכו את הרכישה כבר ללא משתלמת.

.

 

אם 108 מתאימה לך אך אין חדשה, נדמה לי שניתן לקנות פיאט פנדה חדשה. מניסיון של 4 שנים עם כזו 2014, אני באמת סבור שמדובר במיני הטובה ביותר כלומר מדובר בחבילה הידנית בקטיגורית המיני שבה יש הכי פחות פשרות למעט בשני נושאים אחד-האבזור, השני הבטיחות (הפנדה תוכננה לפני הגל "החדש" של מכוניות המיני והגם שהייתה סבירה בהחלט בשעתו, כיום היא לא עומדת מול המתחרות, מצד שני, אנשים מתים כמו זבובים גם במכוניות עם 5 כוכבי בטיחות).

אשר לאבזור, בסכום מגוחך ממש אפשר להכניס מערכת מתקדמת למדי עם מסך ובלוטוס' ואז אתה "על הסוס"..

צריך לבדוק אצל היבואן האם יש להם דגם מילנו (או טופ?) הכולל גם מערכת בלימה אוטונומית ועוד כמה אביזרי נוחות ובטיחות.

היות והפנדה (שזכתה להצלחה אדירה בחו"ל לכל אורך שנות ייצורה) היא כישלון מסחרי בישראל, יש מצב לקבל הנחה לא רעה על רכב הנמצא במלאי.

בעלים גאה :inlove: של פיאט 124 ספיידר 1800.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע על מה מדובר בקשר ל'קשה למכור'

מכרתי רכבים אוטומטיים וידניים.

הידניים נמכרו תוך ימים ספורים קרוב מאוד למחיר שדרשתי

האוטומטיים נמכרו אחרי כמה שבועות או חודשים, במחיר שחיטה.

ההגיון הוא שעדיין ישנם אנשים שרוצים ידני, בעיקר אלו שקונים יד שניה (תקציב נמוך יותר לרכישה שמביא כנראה יחד איתו רצון לחסכון בדלק ובאחזקה). אז לידני יש היצע ממש נמוך (כרגע רק 4 אחוז מהמכירות), ולאוטומט יש היצע ככ גדול, שאם לא תקפיץ את המודעה שלך כל 4 שעות אין סיכוי שמישהו יראה אותה, כי חוץ ממך יש עוד 200 הונדה סיוויק אוטומטיות בלוח.

 

מסכים.

הטענה שקשה למכור נאמרת בעיקר על ידי מי שמעולם לא ניסה למכור ידני.

 

אכן הביקוש מועט אבל ההיצע עוד פחות.

 

כל פעם שמכרתי רכב ידני המתעניינים היו, בלי יוצא מן הכלל, רק כאלו שמחפשים ידני.

 

בקיצור מאזן הביקוש וההיצע טוב מאשר באוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1288 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...