Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3182 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
כאשר רכב אוטומטי נמצא במצב עמידה ידית ההילוכים צריכה להיות במצב N. זה שאף אחד לא עושה את זה לא הופך את העניין לתקין.

מצב P מקביל למצב N מבחינת תיבת ההילוכים, רק שבמצב P נכנס לתמונה גם פין שנועל את התיבה. בעת עמידה ברמזור אין טעם להעביר למצב P וניתן להסתפק ב N + לחיצה על דוושת הבלם.

 

מה הטעם או ההגיון?

אני מניח שאנשים רוצים להמנע מהמצב של D+לחיצה על דוושת הבלם, ורוצים לתת לרגל לנוח...

  • תגובות 43
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אין שום בעייה גם עם N + בלם יד, הרעיון של העברת התיבה ל N הוא לא בשביל נוחות הנהג אלא לשם שמירת תקינות תיבת ההילוכים. בדיוק כמו ברכב עם גיר ידני, כאשר רכב עם גיר אוטומטי נמצא בעמידה ממושכת יש להעביר את ידית ההילוכים ל N.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם
כאשר רכב אוטומטי נמצא במצב עמידה ידית ההילוכים צריכה להיות במצב N. זה שאף אחד לא עושה את זה לא הופך את העניין לתקין.

מצב P מקביל למצב N מבחינת תיבת ההילוכים, רק שבמצב P נכנס לתמונה גם פין שנועל את התיבה. בעת עמידה ברמזור אין טעם להעביר למצב P וניתן להסתפק ב N + לחיצה על דוושת הבלם.

 

מה מזיק אם אני נשאר על D?

פורסם

בתיבה אוטומטית פלנטרית ובחלק מהרובוטיות ההילוך למעשה עדיין משולב (וברובוטיות הוא נמצא ב"היכון", כמו שעומדים ברמזור עם קלאצ' לחוץ). זה מייצר עומס מיותר על הגיר וממיר המומנט, מחמם את נוזל הגיר ומכלולי התיבה (מה שבתורם מגביר את הבלאי) ומגדיל את צריכת הדלק. פשוט מיותר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם
בתיבה אוטומטית פלנטרית ובחלק מהרובוטיות ההילוך למעשה עדיין משולב (וברובוטיות הוא נמצא ב"היכון", כמו שעומדים ברמזור עם קלאצ' לחוץ). זה מייצר עומס מיותר על הגיר וממיר המומנט, מחמם את נוזל הגיר ומכלולי התיבה (מה שבתורם מגביר את הבלאי) ומגדיל את צריכת הדלק. פשוט מיותר.

 

ובDSG איך זה? בסדר?

פורסם
ב DSG ההילוך לא משולב. יש השהייה קטנה מהרגע שעזבת.

אבל, בפקק לדוגמא, אכן מתחמם ולי הופיע נורה והגיר התנהג מוזר בעלייה לחרמון.

 

זה לא בדיוק נכון וב dsg זה תלוי כמה חזק אתה לוחץ על דוושת הבלם בזמן העמידה בעצירה. אם הלחיצה היא לא חזקה מספיק ההילוך עדיין יהיה משולב להיכון וכאשר אתה תעזוב את הדוושה לא תהיה שום השהייה והטורים יהיו על 1000 סלד. בלחיצה עמוקה יותר של דוושת הבלם ההילוך כן מתנתק ואז הסלד גם יירד ותורגש השהייה כמו שתיארת לשניה בעזיבת הגז.

פורסם

ההעברה ל N קצת מסוכנת במיוחד אם יש שיפוע/עליה והנהג לא מזהה.

מכאן ועד להידרדרות הרכב ותאונה המרחק מאוד קצר.

לדעתי,עדיף להישאר בהילוך משולב D עם רגל על דוושת הבלם וכל השאר זה למחפשי הרפתקה/עצלנות לשמה.

אני כבר כמובן לא מדבר על זה שהיו המון דיונים פה לגבי שחיקת הגיר על כל מיני משחקים שונים ומשונים וזכור לי מקרה של חבר טוב שלפני כ 20 שנה,במהלך טפשי דומה העביר ל P ברמזור,כאשר הרמזור התחלף הוא מיהר כמובן לשלב להילוך D,שבר גיר של רכב יוקרה וזה עלה לא מעט כסף.

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

פורסם
ההעברה ל N קצת מסוכנת במיוחד אם יש שיפוע/עליה והנהג לא מזהה.

מכאן ועד להידרדרות הרכב ותאונה המרחק מאוד קצר.

 

ובמה זה שונה מרכב ידני שנמצא בעצירה ובמצב ניוטרל?

 

אני לא חושב שקיים מורה אחד שמלמד נהיגה על אוטומט ומנחה להוציא את ידית ההילוכים למצב N בעמידה, ואני בכלל לא מדבר על זה שמי שלמד על ידני אין לו שום סיכוי לדעת איך לתפעל נכון תיבה אוטומטית.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

טוב, איתמר, עוררת את סקרנותי, והלכתי לשאול את דוד גוגל בעניין (מה שנקרא I've done my research :) ).

 

ובכן, מסתבר, שכרגיל יש שתי אסכולות: אסכולת "ניוטרל+בלם יד" ואסכולת "רגל על דוושת הבלם". לא מצאתי סימוכין להכרעה חד משמעית בנושא, מה יותר "נכון". מה שכן, להבנתי במקומות מסויימים (בפרט ארץ אוכלי המרמייט והסקונס) החוק מחייב העברה לניוטרל + בלם יד.

 

דעתי האישית בנושא: רגל על דוושת הבלם, למעט בעצירות ארוכות (למשל רמזור ארוך ומעצבן, או עצירה יזומה למשך מספר דקות).

חזיר דיזל

פורסם
ובמה זה שונה מרכב ידני שנמצא בעצירה ובמצב ניוטרל?

 

אני לא חושב שקיים מורה אחד שמלמד נהיגה על אוטומט ומנחה להוציא את ידית ההילוכים למצב N בעמידה, ואני בכלל לא מדבר על זה שמי שלמד על ידני אין לו שום סיכוי לדעת איך לתפעל נכון תיבה אוטומטית.

כנראה לא הבנת אותי.

אנחנו באותה דעה- שהעברה לפארקינג או ניוטרל מיותרת לחלוטין.

לגבי רכב ידני- כשהחזקתי אחד כזה לכמה חודשים (מודה ועוזב ירוחם שלא מסתדר עם הדוושה השלישית),בעצירות העברתי להילוך ראשון עם רגל על דוושת הבלם ולא ניוטרל או שום דבר אחר (כמובן שרכב ידני בניוטרל ידרדר בעליה כמו אוטומטי, התייחסתי רק לאוטומטי כיוון שזה מה שפותח הנושא שאל).

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

פורסם

כנראה שלא הבנת אותו...

 

כנראה לא הבנת אותי.

אנחנו באותה דעה- שהעברה לפארקינג או ניוטרל מיותרת לחלוטין.

לגבי רכב ידני- כשהחזקתי אחד כזה לכמה חודשים (מודה ועוזב ירוחם שלא מסתדר עם הדוושה השלישית),בעצירות העברתי להילוך ראשון עם רגל על דוושת הבלם ולא ניוטרל או שום דבר אחר (כמובן שרכב ידני בניוטרל ידרדר בעליה כמו אוטומטי, התייחסתי רק לאוטומטי כיוון שזה מה שפותח הנושא שאל).


×
×
  • תוכן חדש...