Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3179 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

היי,

שמתי לב שאבא שלי מרבה להעביר ל-P בכל פעם שהוא עוצר - בעיקר ברמזור וגם בפקקים.

חשבתי לעצמי אם זה יכול להזיק.

גם אם לטווח הארוך.

כי אם כן אני רוצה להביא לכך שיפסיק לעשות כן.

תודה רבה

  • תגובות 43
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

כאשר רכב אוטומטי נמצא במצב עמידה ידית ההילוכים צריכה להיות במצב N. זה שאף אחד לא עושה את זה לא הופך את העניין לתקין.

מצב P מקביל למצב N מבחינת תיבת ההילוכים, רק שבמצב P נכנס לתמונה גם פין שנועל את התיבה. בעת עמידה ברמזור אין טעם להעביר למצב P וניתן להסתפק ב N + לחיצה על דוושת הבלם.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

בנוסף, בעת העברה ל P עוברים דרך R וזה מיותר לחלוטין.

 

אפשר להעביר ל N בעצירה יחסית ארוכה. יותר בריא.

אפשר גם להישאר בD כמו שכולם עושים.

 

 

פורסם

כיוון שדברנו על זה הרבה בשירשורי העבר, בואו נדבר על משהו אחר:

 

רכב אוטומטי עם תיבה פלנטרית ומערכת STOP&START.

 

האם זה אומר שבכל עצירה התיבה עבורת ל N?

הרי בשביל להניע חלק ובלי להעמיס על הסטרטר היא צריכה להיות ב N.

 

 

פורסם (נערך)

המרחק הקצר ונטול ההגבלות בין D ל N, נועד בדיוק למטרה הזו.

לשהות ב N ברמזור, זה גם בטיחותי יותר, P נועד לחניה בלבד.

עריכה אחרונה על ידי אשרי
פורסם (נערך)

מעניין באמת, מה קורה עם ההילוכים במערכת S&S ?

 

סתם מחשבה תאורטית,

יכול להיות שהמערכת מורידה את לחץ השמן בתיבה האוטומטית לפני ההנעה וכך לא נוצר עומס ?

 

כיוון שדברנו על זה הרבה בשירשורי העבר, בואו נדבר על משהו אחר:

 

רכב אוטומטי עם תיבה פלנטרית ומערכת STOP&START.

 

האם זה אומר שבכל עצירה התיבה עבורת ל N?

הרי בשביל להניע חלק ובלי להעמיס על הסטרטר היא צריכה להיות ב N.

עריכה אחרונה על ידי אשרי
פורסם
המרחק הקצר ונטול ההגבלות בין P ל N, נועד בדיוק למטרה הזו.

לשהות ב N ברמזור, זה גם בטיחותי יותר, P נועד לחניה בלבד.

 

התכוונת בין D ל N. בין N ל P יש גם R באמצע.

 

רכב אוטומטי עם תיבה פלנטרית ומערכת STOP&START.

 

האם זה אומר שבכל עצירה התיבה עבורת ל N?

הרי בשביל להניע חלק ובלי להעמיס על הסטרטר היא צריכה להיות ב N.

 

לסטארטר אין בעיה להניע כאשר הרכב במצב D, הרגל על הבלם וממיר המומנט חופשי.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

לסטארטר אין בעיה להניע כאשר הרכב במצב D, הרגל על הבלם וממיר המומנט חופשי.

 

השאלה איך זה עובד בפועל, למייטב ידעתי התיבה כן יוצאת ל N בכל פעם שמערכת SST מופעלת.

 

 

פורסם

אני לא יודע אם היא יוצאת ל N, כי ההנעה של הרכב ותחילת הנסיעה הם מידיים, כך שקשה לי להאמין שהרכב מניע ומשלב הילוך כל כך מהר. אולי קיים שם איזה פטנט אחר ששומר את לחץ השמן בתיבה או אלוהים יודע מה.

לי נשמע הגיוני שרכב אוטומטי פלנטרי יכול להניע גם כאשר הוא משולב במצב D וממיר המומנט אינו נעול.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם
אני לא יודע אם היא יוצאת ל N, כי ההנעה של הרכב ותחילת הנסיעה הם מידיים, כך שקשה לי להאמין שהרכב מניע ומשלב הילוך כל כך מהר. אולי קיים שם איזה פטנט אחר ששומר את לחץ השמן בתיבה או אלוהים יודע מה.

לי נשמע הגיוני שרכב אוטומטי פלנטרי יכול להניע גם כאשר הוא משולב במצב D וממיר המומנט אינו נעול.

 

אני זוכר בוודאות שלפני 6 שנים בקורס של בוש יוסי בן שפורט הסביר לנו שזו בדיוק אחת הבעיות של התיבות הפלנטריות בעבודה עם SST. צריך משאבת שמן חשמלית שתעבוד ותשמור על לחץ שמן בגיר כדי לשלב להילוך מהר אחרי התנעה.

 

אז כמעט לא היו מכוניות עם תיבה פלנטרית ו SST. מעניין איזה פתרון מצאו לזה.

 

 


×
×
  • תוכן חדש...