Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קופת גמל - מה זה בדיוק?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3626 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

היי, שאלה שחשבתי עליה לא מעט

 

מקום העבודה שלי לדוגמא לא נותן עדיין קופת גמל בגלל הוותק (בא עם הזמן)

האם ניתן לעשות כזו פרטית?

מהם היתרונות והחסרונות?

 

קראתי על זה לא מעט, הבנתי את התמונה הגדולה אבל איך זה בא לידי ביטוח מול תוכנית החסכון המוכרת והרגילה, אחוזי הריבית שמופרשים לשם?

 

תודה :)

Opel Adam S 2017

פורסם

אפשר לבצע הפקדות לגמל באופן עצמאי בנוסף על ההפקדות השוטפות של המעביד. היתרון שמקבלים הטבות במס (כלומר חלק מהכסף חוזר אליך) ואתה מגדיל משמעותית את הקצבה בגיל פרישה. חסרונות... אממ... בגדול פחות כסף נזיל ביומיום ואף אחד לא יודע מה יהיה עם הפנסיות שלנו עוד 40 שנה.

 

יש הבדל עצום בין פנסיה לתוכנית חסכון. בתוכנית חסכון יש נקודות יציאה. בכסף בקופת גמל אי אפשר לגעת עד גיל פרישה ואם תחליט לשבור את הקופה תשלם לפחות 35% מס סופי. הבנק היום לא נותן ריבית. קופת גמל צוברת תשואה הרבה יותר טובה בהשוואה לתוכנית חסכון בבנק.

פורסם (נערך)

קופת גמל היא יצור שהשתנה מאד ב-2008.

עד 2008 קופת גמל היתה מכשיר חסכון לטווח ארוך - ניתן היה למשוך את ההפקדות לאחר 15 שנה (ומעלה). החסרון היה נעילת הכסף, אולם תמורת זאת התקבלה הטבת מס. בשל הטבת המס היה מדובר בהטבה שמעסיקים היו נותנים לעובדיהם (בדומה לקרן השתלמות, כאשר ההבדל היה משך החסכון המינימלי. ואאל"ט הטבות המס היו מצטברות).

מ-1 בינואר 2008 המצב השתנה, וקופות הגמל הפכו למכשיר פנסיוני (במקביל לקרנות פנסיה ולביטוחי מנהלים). לפיכך ניתן למשוך את הכספים עם הטבת המס רק עם היציאה לגמלאות (שוב, אני מדבר באופן כללי, יש לכך כללים מדוייקים). בהתאם לכך כספים שהופקדו מאותו יום אינם נזילים לאחר 15 שנים, גם אם קופת הגמל נפתחה כמה עשורים קודם.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

×
×
  • תוכן חדש...