Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3870 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום,

 

קניתי לא מזמן דייהטסו סיריון שנת 2008, ויש לה מצבר משנת 2010 שהוא עובד, אבלללל - הוא די מלא בקורוזיה, ואפילו "טפטף קצת" (אני לא מבין ברכבים, זה מה שבמכון בדיקה אמרו לי) לקורה הרוחבית.

אמרו לי שם שאת הפגיעה בקורה הרוחבית אפשר לפתור ע"י שפשוף עם נייר ליטוש (שכחתי את השם המדויק) ולרסס עם ספריי שחור.

עדיין לא התעסקתי עם זה, אבל אני לא מצליח להבין אם זה שטויות ואפשר להשאיר את המצבר הקיים, או שזה יכול להיות רציני ועדיף להחליף אותו (לא יודע עלות, מעריך כ-500 שקל)?

 

אז - שטות או רציני?

 

דניאל.

פורסם

אני חולק על מאור בעניין הזה.

להתעלם מזה לא יועיל.

ביום קר וגשום, תמיד כשאתה הכי ממהר, רצוי באמצע הלילה, כשאין סיכוי שאף אחד יעבור לתת לך כבלים, הוא יחליט לשבוק.

ואז, תקלל את עצמך, ואולי גם את מאור. :-P

 

לכל חשמלאי רכב שמכבד את עצמו (אפילו באוטודיפו), יש מכשיר לבדיקת מצברים.

אם מדובר באדם אמין, הוא יאמר לך (בחינם או תמורת כמה שקלים) מה המצב האמיתי של המצבר.

ואז תדע אם להחליף או להמשיך לנסוע כך.

 

בעקרון, מצבר בן 5 זה כבר נס רפואי.

הסיכויים שהוא תקין, קלושים.

1.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

2. CHEVROLET SPARK LS 1.0 2014

 

פורסם

לי הלך השבוע מצבר בן שנתיים וחודשיים של "בוש" כשהאחריות היא למשך שנתיים בלבד!

כמובן שזה קרה בערב שישי, בחושך וכשקר בחוץ (היו לי כבלים מאחור וחיברתי למצבר של טרקטור שחנה בסמוך). הוחלף ל"שנפ" חדש ב"אוטו דיפו" יום אחרי. בכל אופן, בחלומות הכי שחורים לא חלמתי שמצבר של "בוש" יתפגר לאחר שנתיים בלבד (כשבועיים לפני הסטרטר היה חלש בעת התנעה כשקר בחוץ אבל לא ייחסתי לכך חשיבות).

 

כולם אותו הזבל.

פורסם

כן, גם אצלי הלך מצבר בוש ברכב חדש והוחלף באחריות.

מצברים זה כמו רולטה רוסית, אי אפשר באמת לדעת מתי הם הולכים.

"Weyland Yutani Corp - "Building Better Worlds

Porsche GT4, Subaru BRZ, Audi A3

 

פורסם

לא צריך להחליף מצבר תקין רק בגלל שהוא ישן.

 

ממשיכים להשתמש בו עד שמתחיל להראות סימני עייפות.

 

 

אבל חייבים להחליף מצבר נוזל.

 

 

נזילות חומצה יכולות לגרום לנזקים שיעלה לתקן אותם כמו 10 מצברים או יותר.

 

לא להזניח את הדבר הזה, לנקות את הקורוזיה ואם יש נזילות חומצה - להחליף את המצבר. לבדוק בנוסף שאין טענית יתר של האלטרנטור.

 

 

פורסם
לי הלך השבוע מצבר בן שנתיים וחודשיים של "בוש" כשהאחריות היא למשך שנתיים בלבד!

כמובן שזה קרה בערב שישי, בחושך וכשקר בחוץ (היו לי כבלים מאחור וחיברתי למצבר של טרקטור שחנה בסמוך). הוחלף ל"שנפ" חדש ב"אוטו דיפו" יום אחרי. בכל אופן, בחלומות הכי שחורים לא חלמתי שמצבר של "בוש" יתפגר לאחר שנתיים בלבד (כשבועיים לפני הסטרטר היה חלש בעת התנעה כשקר בחוץ אבל לא ייחסתי לכך חשיבות).

 

כולם אותו הזבל.

לא מסכים איתך, המצבר המקורי אצלך ברכב היה תוצרת וורטא/בוש והחזיק כ-4 שנים וקצת. מצבר זה לא רק אורך חיים אלא עוד דברים.

 

אורך החיים של המצבר משתנה בהתאם לאופן השימוש ברכב קרי מספר התנעות וכושר כיסוי של מערכת הטעינה של הרכב לשמור על מצבר טעון ב-100 כול הזמן.

 

על סמך מה החלטת שהמצבר מת לגמרי ? אולי המצבר התרוקן כתוצאה מצרכן פרזיטי ? אולי טעינה ממושכת הייתה מחזירה את המצבר לחיים ?

איזה כייף לי :)

פורסם

היו לי כמה מצברים שהחזיקו יותר מ 5 שנים.

 

 

אני חושב ששנתיים למצבר ברכב פרטי שנוסע 15.000 ק"מ בשנה זה לא מספיק ולא כ"כ תקין.

 

בפועל אמור להחזיק כ 4 שנים באוטו עם מערכת חשמל תקינה ללא זליגה.

 

אצלי מצברים מחזיקים שנתיים, אבל בשנתיים אני עובר כ 100.000 ק"מ עם 10-15 התנעות ביום.

 

 

פורסם

איני בטוח שיש קשר בין מספר ההתנעות לאורך חייו של המצבר .

יש לי חברים שהינם נהגי מוניות וכמו שידוע לכם הם כמעט ולא משתמשים בסטרטר .

מניעים פעם או פעמיים ביום וזהו .

למרות זאת המצבר מחזיק שנה וחצי במקרה הטוב .

נראה לי שיש להם טיימר פנימי שקוצב את חייהם .

בשנת 1974 היתה לי חיפושית חדשה שהמצבר החזיק 7 שנים כלומר אם רוצים, יודעים לייצר מצבר טוב .

כיום ייצרן מצברים מתכנן את המצבר לאורך חיים מסוים .

פורסם

בחיפושית אין כמעט צרכני חשמל. אין מערכת אוורור, אין מזגן, אפילו רדיו בקושי היה.

 

ועם זאת שמו שם מצבר די גדול של איזה 40 אמפר שעה שגם נמצא במקום הרבה יותר נוח מבחינתו - בתא נוסעים מתחת למושב האחורי. ולא בתא המנוע החם.

 

מצבר בחיפושית נהנה מחיים קלים, אולי בגלל זה החזיק הרבה.

 

 

יתכן שבמוניות, בגלל שכמעט 24 שעות ביום מצבר נמצא בתנאי חום, הוא לא מחזיק הרבה.

 

אגב, לא נותנים בדרך כלל יותר מ 12 חודשי אחריות למצבר ברכב דיזל, מונית או לא מונית.

 

 

פורסם

בזמנו רכשתי אופנוע עם מצבר מקורי, תוצרת יואסה, בן 5.

המצבר עבד עוד שנתיים תמימות עד שהתעייף - בן 7 במותו.

לא ריחמתי עליו ואפילו פעמיים הנעתי איתו רכבים.

 

תוצרת מקומית שהרכבתי התפגרה אחרי שנתיים של חיים נטולי דראמות.

 

בהחלט יש איכות ויש איכות. לא סתם היואסה עולה כפול ברכישה.

יום טוב גם לך

×
×
  • תוכן חדש...