Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3872 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

המצבר המקורי של הסקודה החזיק 5 שנים (VARTA) והוחלף בגלל סימני גסיסה מתקדמים (סטרטרים חלשים מאוד).

 

ה"בוש" לאחריו נרכש מתוך ידיעה שהוא יחזיק כמו הקודם, שכן הוא איכותי כמוהו - אבל נוכחתי לגלות שהוא החזיק שנתיים וחודשיים "על השעון". הדבר בא לידי ביטוי בסטרטרים חלשים מאוד במשך כשבועיים לפני המוות שלו אך ורק בטמפ' נמוכות בבקרים או בלילות (בצהריים הניע חלק), כשבמקביל המתח הנמוך היה משגע את התאורה הפנימית ברכב שהיתה מהבהבת בעת התנעה.

השיא היה ב- 13.11.15 כשרציתי להניע וכבר לא היה מתח בכלל, סובבתי את המפתח ושמעתי תקתוקים ועל הדרך כל התחנות ברדיו נמחקו. חיברתי כבלים וחילצתי משם את עצמי (חוק מרפי - נתקעתי בחושך באיזה חור. מזל שעמד שם טרקטור בחניה).

 

העפתי את ה"בוש" והתקנתי את המצבר הכי זול שמצאתי ב"אוטו דיפו" - "שנפ" שהוא בפיאטים שהיו לי קודם לכן היה מחזיק מעל לשלוש שנים בקביעות.

 

מערכת החשמל ברכב תקינה לחלוטין, אין שום זליגות וה"שנפ" החדש מתניע את המנוע בכל מצב. אגב, אחריות 20 חודשים.

עריכה אחרונה על ידי stio
פורסם

מצברים תוצרת 'שנפ' רחוקים שנות אור באיכותם ממצברים תוצרת בוש/וורטא.

 

כמה שילמת על המצבר ? האם המצבר עם פקקים ?

איזה כייף לי :)

פורסם

מחיר גבוה של 580 ש"ח (היה יום שבת ולא היתה ברירה). עם פקקים.

VARTA עלה 780 ש"ח והוא היה ללא טיפול.

 

בעוד כשנה לכל המאוחר אני אחליף את הרכב הזה, ולא מעוניין לרכוש ב- 780 ש"ח מצבר.

פורסם

מצבר עם פקקים=מצבר שפולט גזים ומאבד אלקטרוליט קרי תצטרך להוסיף מים מוזקקים.

ברור לך שאפשר לרכוש מצבר תוצרת VARTA במחיר הרבה יותר נוח.

 

בכול מקרה הצעתי לך לפני שבועיים שעדיף לשחרר את הרכב החדש מהייבואן ולא לספוג הוצאות על הרכב היישן שלא יחזרו אלייך.

איזה כייף לי :)

פורסם

אם אני זוכר נכון מהשרשור על מועד שחרור הרכב, הוא ציין שהפאביה תמשיך איתו במקביל ממילא.

אגב, ברצינות, שתף היכן רוכשים וורטה במחיר נוח?

אמנם אני לא זקוק, אבל בזמנו כשגיששתי מעט לקבל סדר גודל של עלות, המחיר נע סביב 650-700 ש"ח.

You may kiss the bride.

בא לשאול על חשבון בנק, יצא נשוי. קארספורום.

פורסם (נערך)
אם אני זוכר נכון מהשרשור על מועד שחרור הרכב, הוא ציין שהפאביה תמשיך איתו במקביל ממילא.

אגב, ברצינות, שתף היכן רוכשים וורטה במחיר נוח?

אמנם אני לא זקוק, אבל בזמנו כשגיששתי מעט לקבל סדר גודל של עלות, המחיר נע סביב 650-700 ש"ח.

 

 

תתקשר לאיציק מצברים (חיים ברנשטיין מצברים, בראשון לציון), או מקס מצברים (אם אתה מאיזור השרון / צפון).

 

תשאל כמה עולה המצבר עם אחריות ל-12 חודשים וכמה עולה עם אחריות ל-20 חודשים.

ההפרש במקרה שלי היה כ-50 ש"ח, לדעתי שווה להוסיף את הסכום הנ"ל ולקבל 20 חודשי אחריות.

 

לדוגמא מצבר של VARTA 45Ah עם 20 חודשי אחריות, צריך לעלות בסביבות ה- 470 ש"ח (בתמורה להחזרת הישן).

עריכה אחרונה על ידי fusion-x
פורסם (נערך)

וורטא כחול 60Ah החזיק 22 חודש עד שהגיע ל 37% . הוחלף בדיוק באותו דגם למרות שעבד תקין. ברכב שלי כתוב במחשב כמה "אחוזים" נשארו למצבר.

עריכה אחרונה על ידי save
פורסם

אם כבר רושמים תוחלת חיים של מצבר:

כשקניתי את הסופר לנסר לפני 3 שנים הרכבתי מצבר של טופלה (Topla) הרומנית. עד היום הוא ברכב, 33 חודשים, ועובד מעולה. בהחלט הפתעה בהתחשב במחיר ששולם - 350 ש"ח.

You may kiss the bride.

בא לשאול על חשבון בנק, יצא נשוי. קארספורום.

פורסם
מצבר עם פקקים=מצבר שפולט גזים ומאבד אלקטרוליט קרי תצטרך להוסיף מים מוזקקים.

ברור לך שאפשר לרכוש מצבר תוצרת VARTA במחיר הרבה יותר נוח.

 

בכול מקרה הצעתי לך לפני שבועיים שעדיף לשחרר את הרכב החדש מהייבואן ולא לספוג הוצאות על הרכב היישן שלא יחזרו אלייך.

 

כן, זה ברור לי שצריך להוסיף מים מזוקקים מעת לעת (זה מה שהייתי עושה בזמנו עם האונו). היום בשיחה חברית עלתה טענה לפיה במצברים עם פקקים תוחלת החיים עולה משמעותית בגלל שניתן להוסיף מים, ואילו מצברים ללא טיפול סובלים יותר. האמנם?

 

לגבי הטענה שרכבים שנוסעים יותר מורידים את חיי המצבר בגלל החום בתא המנוע - מה קורה במכוניות עם מצבר בתא המטען או בתא הנוסעים הממוזג, האם זה אכן שומר על המצבר? זה מוכח?

 

לגבי הפאביה היא אכן תמשיך להיות אצלי במקביל ולכן זה לא היה שיקול בנוגע להוצאת הפולו.

פורסם (נערך)

לפי מה שזה נראה וגם מהנסיון שלי כנראה עושים למצברי שנפ עוול.

 

אז להגיד שמצברי וורטה ובוש יותר איכותיים בזמן שיש פה אנשים שאומרים שמחזיקים מצבר שנפ יותר מ3 שנים ואילו וורטה ובוש הולך אחרי שנתיים?

כן היה לי בעבר וורטה כחול והוא ללא ספק טוב אך למיטב ידיעתי אמא שלי החליפה באחד אחר מאחר והשני שבק חיים סתם ככה.

 

כרגע עם מצבר שנפ למעלה מ3 שנים עם מתח תקין וכו'. (super storng 12v 46 AMP).

מבחינתי הגיע לגיל 3, כבר עשה העבודה.

לפי כלהסיפורים על שנפ המצבר היה צריך להחזיק שנה.:roll:

 

כמובן שייתכן וסטיו צודק ואולי זה שניתן להוסיף מים רק תורם למצבר ואולי לא.

 

בכל מקרה, סדרות פגומות כנראה יש בכולם אבל מסתבר שאת שנפ אוהבים לנגח. אשמח לקבל הערות והארות לגבי אנשים שניסו אותם לעומת מצבר גרמני.

עריכה אחרונה על ידי אושריקו
×
×
  • תוכן חדש...