Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3912 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

בפאביה יש לך שעון חום אמיתי?

כזה שהמחוג זז לאורך כל הטווח שלו על סקלה?

או שהשעון מראה שלושה מצבים:קר, טמפטורה תקינה, חם. מצב זה מקביל לרכב שאין בו שעון וכאשר הטמפטורה תקינה לא דולקת אף נורית וכאשר הטמפטורה מעל הנורמה נדלקת נורית אדומה.

  • תגובות 71
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

זו אך ורק אגדה. שעוני החום מכוילים ע"י המחשב, זה נכון, אך זה מבוצע כדי לא לשגע את הנהג (יש מצב ששעון חום "רגיל" יעלה מעט מ- 90° בעליות לירושלים בקיץ ואז הנהג ייסע למוסך להתלונן למרות שזה תקין), ולכן סידרו את זה שגם מעט לאחר 90° הוא לא יזוז. לגיטימי.

 

מה שכן, במקרה תקלה השעון יזוז ימינה ואין על כך עוררין (הדגימו לי במוסך בחיבור עם טורק ברכב עם שעון).

אצלי בפאביה אין שעון כי אני הייתי דביל בזמנו, אך בפולו יהיה שעון אנלוגי (התעקשתי על כך אך זה מגיע כסטנדרט) + חיווי דיגיטלי גם של טמפ' שמן מנוע ודברים נוספים.

 

לדעתי, לקוחות שרוצים לרכוש רכב לתקופת האחריות בלבד או מקבלים בליסינג אז אין בעיה, אך מי שרוכש לטווח ארוך כדאי שישים לב.

פורסם

חיכיתי לתגובה של הסטיומטר.

 

אין ספק שטראומות מימי הפיאט אונו רלוונטיות גם לרכבים מודרניים.

אם סבא שלי היה בחיים הוא בטח היה קונה רק רכב עם סטארטר מטיטניום, הוא פשוט בילה לא מעט בקרים בחורף הקפוא בבלארוס תוך כדי שהוא מנסה להניע את המשאית שלו עם מנואלה...

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

פורסם

עזוב את הפיאט, קח דוגמה מהסקודה.

 

לפני כמה חודשים (איני זוכר בדיוק) הרגשתי בנסיעה שהרכב לא מתנהג כמו שצריך ושיש רעשי מים מתוך הדשבורד (זה מה שהיה נראה מתוך הרכב).

מכיוון שאין שעון חום חשבתי שאולי מדובר בתקלה אחרת. בבית חיברתי את הטורק והפלא ופלא: 112 מעלות. איך הטמפ' עלתה כ"כ הרבה, בהתחשב שטמפ' השגרתית היא 88 מעלות?

 

טוב, הרמתי את המכסה וכמות המים במיכל מתחת למינימום. למה לא נדלקה לי נורה? למה לא נדלק לי "אורגן אורות" בלוח?

מסתבר שבמשפחה חשבו שזה רעיון טוב לבדוק נוזל קירור לפני נסיעה ארוכה ולא סגרו עד הסוף את הפקק, אז עפו מים החוצה (היו סימנים, היה קל לעלות על זה).

אם היה לי שעון חום הוא היה נשאר על 90°? אני בספק.

פורסם

מזל שחיישני TPMS הם חובה בימינו... למקרה שיחליטו לבדוק לחץ אוויר ואיכשהו יתקעו את הונטיל לחוץ.

 

אני מבין את מה שאתה אומר, אבל זה רק מדגיש את מה שאמרתי, הרכבים של היום לא דורשים שתפתח שום מכסה, ולכן אין צורך בשום שעון. 112 מעלות היא לא טמפ' מחסלת מנועים וכנראה שאם החום היה עולה עוד קצת היית מקבל נורת התראה.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

פורסם

112 מעלות זו אינה טמפ' מחסלת מנועים, אך מנגד זו אינה טמפ' עבודה.

לי בתור נהג ובעל רכב עליו שילמתי כ"כ הרבה כסף צריך להיות שיקול אם להמשיך לנהוג במצב הזה או לעצור לבדיקה - ובהיעדר מד חום תקני אין לי אפשרות לעשות זאת.

 

תקלות במערכת הקירור, גם במכוניות מודרניות, קורות - ואנחנו צריכים לתקן אותן לפני שייגרם נזק.

הנורה היתה אמורה להתריע מ- 107° מעלות ומעלה ברכב הזה. למה לא דלקה? תעלומה.

פורסם
אצלי בפאביה אין שעון כי אני הייתי דביל בזמנו, אך בפולו יהיה שעון אנלוגי (התעקשתי על כך אך זה מגיע כסטנדרט) + חיווי דיגיטלי גם של טמפ' שמן מנוע ודברים נוספים.

היית "דביל" כי קיום שעון חום לא היה תנאי 'ייהרג ובל יעבור' בעת בחירת הרכב שלך?

 

אתה אדיר.

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Scout Bobber 1100 | Monster 1200

פורסם
עזוב את הפיאט, קח דוגמה מהסקודה.

 

לפני כמה חודשים (איני זוכר בדיוק) הרגשתי בנסיעה שהרכב לא מתנהג כמו שצריך ושיש רעשי מים מתוך הדשבורד (זה מה שהיה נראה מתוך הרכב).

מכיוון שאין שעון חום חשבתי שאולי מדובר בתקלה אחרת. בבית חיברתי את הטורק והפלא ופלא: 112 מעלות. איך הטמפ' עלתה כ"כ הרבה, בהתחשב שטמפ' השגרתית היא 88 מעלות?

 

טוב, הרמתי את המכסה וכמות המים במיכל מתחת למינימום. למה לא נדלקה לי נורה? למה לא נדלק לי "אורגן אורות" בלוח?

מסתבר שבמשפחה חשבו שזה רעיון טוב לבדוק נוזל קירור לפני נסיעה ארוכה ולא סגרו עד הסוף את הפקק, אז עפו מים החוצה (היו סימנים, היה קל לעלות על זה).

אם היה לי שעון חום הוא היה נשאר על 90°? אני בספק.

 

זו בדיוק הנקודה שלי, לתת מידע מפורט יותר על מצב הרכב עוזר מאד לנהג שמכיר טוב את התנהגות הרכב, עוקב אחרי פרמטרים שקשורים להתהגות, ועולה על תקלות עוד לפני שהם הופכים לאסון.

אצלי יש שעון ברכב, בנוסף התקנתי בקר טמפרטורה חיצוני שמחובר ליציאת המים מהמנוע, זה מספיק כדי לעלות על בעייה של חוסר בנוזל קירור, והציל אותי מהתחממות יתר מספר פעמים. מספיקה חריגה של מספר מעלות כדי לגרום לי להבין שמשהו השתנה, וכדאי לעצור ולבדוק מתחת למכסה המנוע, ככה בדיוק עליתי על התבקעות של הצינור העליון ברדיאטור.

השעון חום המקורי של הרכב דרך אגב, לא זז מיליטר מהחצי. תכונה אידיוטית לדעתי שנועדה לחסוך כסף למוסכים או להכניס כסף לשיפוצי ראש מנוע.

פורסם

stio אתה בהחלט דרמה קווין בכל הנוגע לשעון חום המנוע.

בהמשך לקודמי, לשעונים היום קיימים שלושה מצבים ברוב הגדול של הרכבים, וככל הנראה גם ברכב החדש שהזמנת.

פורסם

הניסיון שלי הוא שונה, ודעתי בעינה עומדת. לפי מה שראיתי אין שום "שלושה מצבים", אך כן יש התערבות זניחה של המחשב. עלייה של 5 מ"צ לא אמורה להזיז את שעון החום וזה תקין.

 

oryo - גם אתה אדיר. אם היה לי מספיק מקום בחתימה הייתי מצטט לא מעט הודעות שלך.

פורסם

רחוק מלהיות דרמה קווין, אם יש תקלה כלשהי שקשורה למערכת הקירור שתדפוק לך את המנוע על הדרך - אתה מוכן להיות שפן נסיונות? לבריאות.

הרכב שלי בן 6 ולפני חצי שנה הרדיאטור הפסיק לעבוד כמו שצריך במהירויות גבוהות, איך עליתי על זה? שעון החום הראה 6 מתוך 8 קוביות, ברכב בלי שעון חום היית ממשיך לנהוג עד שהיית רואה נורה אדומה וצלצול + עוצר רכב בצד ונהנה מהנוף עד שיגיע גרר (שלא לדבר על החשבון לאחר מכן).

אם הייתי ממשיך לנהוג עוד כמה דק' כבר הייתי פותח שרשור על החלפת מנוע שהתבשל.

 

נ.ב מאז הורדתי Torque pro ואני משתמש בו המון יחד עם ELM327 שמחובר למחשב הרכב.

Opel Adam S 2017

פורסם
רחוק מלהיות דרמה קווין, אם יש תקלה כלשהי שקשורה למערכת הקירור שתדפוק לך את המנוע על הדרך - אתה מוכן להיות שפן נסיונות? לבריאות.

הרכב שלי בן 6 ולפני חצי שנה הרדיאטור הפסיק לעבוד כמו שצריך במהירויות גבוהות, איך עליתי על זה? שעון החום הראה 6 מתוך 8 קוביות, ברכב בלי שעון חום היית ממשיך לנהוג עד שהיית רואה נורה אדומה וצלצול + עוצר רכב בצד ונהנה מהנוף עד שיגיע גרר (שלא לדבר על החשבון לאחר מכן).

אם הייתי ממשיך לנהוג עוד כמה דק' כבר הייתי פותח שרשור על החלפת מנוע שהתבשל.

 

נ.ב מאז הורדתי Torque pro ואני משתמש בו המון יחד עם ELM327 שמחובר למחשב הרכב.

 

מילים כדורבנות, זו בדיוק הנקודה שלי.

אני מניח שרק מי שהתנסה בתקלה כזאת עם שעון חום יודע לספר בדיוק, ומי שמתבסס על מידע שקרא בגוגל מקבל דעה מוטעית לפיה יש רק "3 מצבים" למד החום.

ההודעות של חברי פורום לפיהם יש "3 מצבים" לשעון החום זאת הטעיה שיכולה להטעות חברי פורום אחרים.

 

אצלי בגולפים בין 80-104 מעלות, השעון עומד קבוע על החצי (90 מעלות).

 

הגיוני, 104 מעלות זה לא נורא ומחשב הניהול לוקח אופציות של נסיעה מאומצת בה הטמפ' יכולה להגיע לאזור ה- 100 מעלות.

פורסם

טוב, הרמתי את המכסה וכמות המים במיכל מתחת למינימום. למה לא נדלקה לי נורה? למה לא נדלק לי "אורגן אורות" בלוח?

מסתבר שבמשפחה חשבו שזה רעיון טוב לבדוק נוזל קירור לפני נסיעה ארוכה ולא סגרו עד הסוף את הפקק, אז עפו מים החוצה (היו סימנים, היה קל לעלות על זה).

אם היה לי שעון חום הוא היה נשאר על 90°? אני בספק.

ברכבך לא היה חיישן מפלס נוזל קירור במיכל העיבוי ?

איזה כייף לי :)


×
×
  • תוכן חדש...