Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3948 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

ראיתי תוכנית בטלויזיה ובה, לקחו רכב ישן ןהשאירו לו את המרקם החלוד, הם קוראים לזה פטינה??!?.

מצפים על זה לכה יוצא יפה מאוד ומקורי, שאלתי היא האם הפח לא ממשיך להחליד? הרי השאירו הכול כמו שזה ורק ציפו בלכה?

תודה.

פורסם

זה לא יעבור טסט בארץ.

גמר פאטינה (אתה שואל או עונה לגבי השם הזה?, השתמשת גם בסימני שאלה וגם בסימני קריאה, השם כל כך הפתיע אותך?) או קפוס אמור לשמור על מראה ההחלדה, מבלי להמשיך להחליד.

זה הייעוד של הלכה, אוטמת את הפח ומונעת המשך החימצון על ידי אטימה.

:multi: רז .

 

205GTI סטנדרטית (תלוי מה הסטנדרטים שלך...).

נמכרה.

טיול נהיגה

בפורשה קאררה 4 GTS.

המרצדס שלי

נמכרה.

טיול נהיגה ביגואר F-TYPE V8 5.0

פורסם

למה שלא יעבור טסט. ראיתי גם תוכניות שאת הפטינה השיגו באמצעות air brush_ והלכה נותנת לזה מגע חלק שמרגיש כמו צבע חדש.

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

פורסם

לא מבין איך זה ייתכן?

כי כאשר צובעים רכב, המטרה העיקרית היא לחשוף חלודה עד הבסיס, ולא להשאיר.

לפי מה שאתם אומרים ברגע שהחלודה מכוסה היא לא יכולה להתפשט.

אז מדוע בשלבי צביעה כן מנקים חלודה עד הבסיס? תודה.

פורסם

חלודה = ברזל שעבר חמצון, כלומר לאחר מגע עם חמצן.

 

אם אוטמים לגמרי את החלודה , ולא מאפשרים לחמצן להגיע , ברור שהחלודה תעצר.

אפשר לחלופין להכניס למשל למיכל של חנקן (גז לא נוזלי), גם אז החלודה תעצר.

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

פורסם

ברזל = מתכת :lol:

 

ודרך אגב לא ממש נכון - למטבע יש שני צדדים.

משמע החלודה תמשיך מצידו השני . לדעתי תהליך זה לא הכי אפקטיבי לטווח הארוך.

1983 & Opel Astra DTI 2003 , Citroen Visa Club 1982

פורסם

החלודה לא תמשיך מהצד השני.

מדובר בפח, שבמקור היה צבוע ביסוד / עשיר אבץ, עם צבע גמר עליו, מכל צדדיו.

בצד הפנימי / אחורי / סמוי עדיין יש שכבות הגנה.

בצד הגלוי עשו בכוונה חשיפת הברזל + החלדה מואצת (עם חומצות מלח), אחכ מצפים את הצד החיצוני בלכה (קאפוס / פאטינה), ומבודדים אותו מחמצן.

החלודה נשארת כלואה בין הצד הפנימי לחיצוני, וללא חשיפה לחמצן ההחלדה תעצר.

 

לפי מה שאתם אומרים ברגע שהחלודה מכוסה היא לא יכולה להתפשט.

אז מדוע בשלבי צביעה כן מנקים חלודה עד הבסיס?

 

1. החלודה עצמה: למרות שנאטמה, רוצה להתפורר, ההתפוררות / התנפחות תסדוק את הלכה, שוב יחדור חמצן והברזל ימשיך להתחמצן. (אני מתייחס בחלודה בברזל, יש מתכות בהן החלודה אינה מתפוררת, ואוטמת בעצמה את השכבות שמתחתיה וכך נעצר התהליך, כגון זהב, אבץ, נחושת, אלומניום, קורטן וכו', פחות נפוצים בתעשיית הרכב).

2. הלכה עצמה: אינה עמידה לקרני UV, עלולה להסדק ואטימותה תיפגם ויש צורך לחדש אותה.

היא רגישה בהרבה.

 

שכבת יסוד עשיר אבץ + צבע גמר עמידים בהרבה מאשר לכה על חלודה.

מדובר בתהליך יקר, בעייתי, רגיש מאוד לשריטות / ארוזיה, ורלוונטי רק לחובבי הז'נר - RAT CARS.

https://www.google.co.il/search?q=rat+cars&espv=2&biw=1920&bih=935&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0CBsQsARqFQoTCJGc68Ly0scCFYMU2wod_q0IWQ

 

 

כמו שכתבתי בהודעתי הראשונה - לא יעבור טסט בארץ.

:multi: רז .

 

205GTI סטנדרטית (תלוי מה הסטנדרטים שלך...).

נמכרה.

טיול נהיגה

בפורשה קאררה 4 GTS.

המרצדס שלי

נמכרה.

טיול נהיגה ביגואר F-TYPE V8 5.0

פורסם

ושוב לשאלתי הראשונה, למה לא יעבור ?

אני כמובן לא חולם על האפשרות להעביר פורד מודל A שהפך ל hot rod עם גלגלים רחבים , ללא מכסה מנוע ולרוב גם הוחלף המנוע שהוא בתור rat car טסט

 

אבל לקחת סתם איזה שברולט C10 סטנדרטית משנות ה 60 עם חלודה שמצופה בלכה , למה שלא יעבור ?

 

ואשמח לתגובה מעט יותר נרחבת מ "לא יעבור טסט" .

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

פורסם

תקנה 273(ג)א - רכב המובא לבדיקה(טסט) יהיה נקי וצבוע כראוי.

 

הבדיקה - בדוק אם הרכב צבוע כולו ואם אין בו כתמי חלודה.

סיבה לפסילה - רכב אשר מופיעים עליו כתמי חלודה(כתמי צבע יסוד עקב תקוני צבע בלתי גמורים לא יהוו סיבה לפסילה).

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

אפשר לצבוע שיראה כמו חלודה.

זה עולה יותר מחלודה אמיתית...

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
תקנה 273(ג)א - רכב המובא לבדיקה(טסט) יהיה נקי וצבוע כראוי.

 

הבדיקה - בדוק אם הרכב צבוע כולו ואם אין בו כתמי חלודה.

סיבה לפסילה - רכב אשר מופיעים עליו כתמי חלודה(כתמי צבע יסוד עקב תקוני צבע בלתי גמורים לא יהוו סיבה לפסילה).

 

אני לא חובב גדול של RAT LOOK.

יותר מכך איני חובב גדול של הגבלות שונות וחוקים שונים שתוצאתם היא גדיעה של עוד ענף בתרבות המוטורית הישראלית.

 

כמובן שבמידה ורוב הציבור חושב שזו יופי של תקנה (בהחלט ייתכן) אזי תקנה זו כמו תקנות רבות אחרות, בהחלט במקומה.

פורסם
אפשר לצבוע שיראה כמו חלודה.

זה עולה יותר מחלודה אמיתית...

 

כמו שאמרתי ראיתי כבר פרויקטים בחול שבהם בוצעה עבודה של air brush שדימתה חלודה , על חלק מהרכב. עבודה מדהימה

אבל אחר כך לך תתווכח עם הבוחן שזה צבע ולא חלודה אמיתית.

 

בקיצור בכל מה שקשור לרכב , המדינה שלנו במיץ של הזבל. (וכנראה גם בכל מה שקשור להפקה של גז לאור הימים האחרונים )

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

×
×
  • תוכן חדש...