Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3843 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם.

מפה לשם הגעתי לכמה סרטונים ביוטיוב שהמשותף להם הוא אפקטיביות תוספי הדלק על משקעי הפחם (Carbon build-up) המצטברים במנוע במשך השנים.

הסרטונים המעניינים ביותר הם של ChrisFix, מכונאי מקלדת (בשבילך דנידין :mm_tongue) שבדק כל מיני תוספים לדלק וצילם את ראשי הבוכנה לפני ואחרי השימוש בתוסף לראות מה השתנה מבחינת משקעי הפחם. התוספים שהוא בדק אינם משווקים בארץ (אני לפחות לא נתקלתי בהם) אבל נראה שהמכנה המשותף לכולם הוא (זהירות, ספויילר) שהם לא ממש עובדים, לפחות לא בניקוי משקעים מראשי הבוכנות. יותר מעניין היה לראות מה קורה על שסתומי היניקה ואופן הריסוס של המזרקים, האם שם לפחות מתקבל שיפור כזה או אחר.

 

סרטונים נוספים שקשורים לנושא עוסקים ב decarbonization (פירוק משקעי פחם) באמצעות אינפוזיה, הן בשימוש עם חומר ייעודי והן באמצעות אינפוזיית מים שיש הטוענים שבכוחה להסיר משקעי פחם ביעילות ובעלות אפסית. גם כאן לא נראה שהמנוע הפך למבריק, אבל בהחלט ניתן לראות שיוצא מהמנוע לא מעט שחור.

 

אני מצרף כאן כמה סרטונים. יש עוד המון סרטונים ברשת, אם מצאתם עוד משהו מעניין אשמח אם תשתפו. שימו לב שהמכנה המשותף לכל הסרטונים הוא שהם סרטוני חובבים פרטיים ולא סרטונים ממומנים או מדעיים (למעט הסרטון הראשון של לובריזול). עם זאת ולדעתי הם אובייקטיביים וכנראה שחברות התוספים היו שמחות אם הם לא היו עולים לרשת.

 

הסרטון של לובריזול, מסביר על אופן עבודת מנוע 4 פעימות ונותן הסבר קצר על חשיבות התוספים בדלק:

 

סרטון של מישהו שמסביר על ההרכב הכימי הפעיל בתוסף דלק:

 

בדיקת אפקטיביות תוסף Gumout:

 

בדיקה נוספת של Gumout לבדוק האם טיפול שני יהיה אפקטיבי יותר:

 

בדיקת אפקטיביות תוסף Techron:

 

בדיקת אפקטיביות תוסף של Lucas:

 

הדגמת אפקטיביות של תוסף Seafoam על מנוע של מכסחת דשא:

 

הדגמת אפקטיביות של תוסף Seafoam באמצעות אינפוזייה:

 

ניקוי אינפוזיה באמצעות מים (EricThcCarGuy):

 

עוד איזה בריטי אחד שמנקה באמצעות מים (תמיסה שהוא מכין לטענתו, אבל אותו הרעיון):

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

  • תגובות 60
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

המבחן בעייתי משהו, יצרן התכשירים מצהיר על שלוש פעולות שהתוסף מבצע:

ניקוי הבוכנות

ניקוי שסתומים

ניקוי מזרקים

 

בפועל המשקיען שבסרטונים בדק ביסודיות רק יכולת התכשיר לנקות את הבוכנה וזה כאמור רק חלק מהתמונה.

מספיק שהמזרק מתנקה כדי שלתכשיר תהיה השפעה מהותית על פעולת המנוע.

 

לפיכך, הסרטונים מעוררים ספקנות בדבר יעילות התכשירים, אך בוודאי שאינם מספקים מסקנה חותכת.

פורסם (נערך)

כמו שנוכחים מצפיה בסרטון, יש משמעות לכמות המשקעים ולמשך הזמן שהם במנוע. קשה מאוד להוריד שכבת פיח ישנה, עבה ודחוסה.

 

בשימוש שוטף יחסית (ברכב המועד לפורענות כמו אלו הנוסעים בעיר בלבד) אפשר שהיעילות תהיה גבוהה יותר. ישנה גם משמעות לאופן הנהיגה בזמן השימוש בתוסף, וכך הלאה.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

בשבוע שעבר תידלקתי את הג'ימני בתחנה מזדמנת, חצי שעה לאחר התדלוק החלו צלצולים במנוע. נכנסתי לחנות חלקי חילוף, K44 - ובאותו הערב המנוע חזר לפעול בצורה שקטה כמו קודם.

אם זאת לא הוכחה שהתוספים בכל זאת עוזרים במשהו... אז אני לא יודע מה כן.

Putting a rear-spoiler on a front-wheel drive car. Yeah, that's gonna help

פורסם

תוספים עוזרים או לא עוזרים - זה ממש לא הנקודה.

התוספים עצמם מוספים לדלק כבר בבתי זיקוק.

משמעות - הדלק מכיל מראש את התוספים הללו, כך שהוספת תוסף - לא תורמת לך בכלום (תורמת רק לכיס של היצרן ומערכת השיווק).

מי שמאמין שזה עוזר לו - שיבושם לו. לעיתים קרובות, אמונה ביכולת של מוצר - עוזרת "לשמוע" שינויים.

פורסם

בוקר טוב,

אני לא בדעה של להוסיף תוספי דלק, כמו שאני לא מאמין בתוספי שמן.

אם כבר לעשות משהו על מנת לנקות, לדלל עם מאתנול את הדלק.

ועל היעילות של זה יוכל לספר חברי הטוב הראל (שמו בפורום kfc).

אגב,תודה על השיתוף איתמר.

רועי

פורסם
כמו שנוכחים מצפיה בסרטון, יש משמעות לכמות המשקעים ולמשך הזמן שהם במנוע. קשה מאוד להוריד שכבת פיח ישנה, עבה ודחוסה.

 

בשימוש שוטף יחסית (ברכב המועד לפורענות כמו אלו הנוסעים בעיר בלבד) אפשר שהיעילות תהיה גבוהה יותר. ישנה גם משמעות לאופן הנהיגה בזמן השימוש בתוסף, וכך הלאה.

 

תשובה נכונה מאוד.

שורה תחתונה זה הביצועים בסוף ולא נקודתי אם הוריד פיח מנקודה ספציפית

תוספים כן עוזרים ואפילו יצרני רכב ממליצים על שימוש בנם וחלק גם יש ליין תוספי מותג שלהם

חשוב כמובן להשתמש בתוסף איכותי ומוכח

פורסם
תוספים כן עוזרים ואפילו יצרני רכב ממליצים על שימוש בנם

 

תוכל להביא צילום מספר הרכב או ממסמך כלשהו מהשנים האחרונות של רנו/ניסאן?

פורסם
תוכל להביא צילום מספר הרכב או ממסמך כלשהו מהשנים האחרונות של רנו/ניסאן?

אכן יישנם ייצרנים שממליצים להוסיף תוסף דלק במקרים שאיכות הדלק במדינה או במדינות מסויימות ידועה כבעייתית וגורמת לעבודה לא עגולה של המנוע או בעיות התנעה והצטברות ניכרת של פיח ומשקעים.

התוסף פותח לאחר מחקר שביצעו יחד מספר ייצרני רכב.

איזה כייף לי :)

פורסם

אם הרכב מרגיש בסדר אבל כל חייו היה בנסיעות קצרות בתוך העיר ברכב שהוא בן כ 10 שנים, האם יש טעם לתוסף דלק?

או מתנול?

לא מתככנים להשתמש כחנוכיה - תמיד זה יכול לגמור על הראש של מישהו... :wink:

 

אין ספק. היופי חולף, אבל הרפס הוא נצחי.

 

בסוף יבוא אחמד וירסס איך שיצא לו.
פורסם (נערך)
יצרני רכב ממליצים על שימוש בנם

 

יצא לי לקרוא טקסט של מרצדס שנכתב לכאורה בשנים האחרונות. נכתב שם שהחברה ממליצה של דלקים איכותיים שמכילים תוספים. במידה ולא קיים דלק כזה החברה ממליצה להשתמש בתוספים שאושרו על ידה. שים לב שאתה לא מתבלבל בין דלקים שמכילים תוספים לתוספים נטו.

עריכה אחרונה על ידי mcaspi

×
×
  • תוכן חדש...