Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

המלצה על שמן מנוע לשברולט C10 1965


yahalomi
שימו לב! השרשור הזה בן 3239 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

קודם כל למה לא?

איך הגעת למסקנה שמי שחיברם את זה לא מבין בשמנים?

וכנס לקישור שיגאל נתן בתחילת השרשור מסבירה המהנדסת של VALVOLINE.

אם זו לא הסמכתה בשבילך, אז אני מבין שאין לי עם מי ועל מה להתדיין.

 

עריכה:

חן, אז עדיף לא חצי סינטטים או או סינטטים מלאים?

אני רשמתי לרכב עם בעיות אכילה או מצב אטמים גרוע עדיף שלא,

כי חלק מהחבילת התוספים בשמנים SM\SN הוא ניקוי,

ובגלל שהוא מנקה את כל הזבל הוא יכול לגרום ליותר נזילות.

רועי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 60
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

חובה להשתמש בשמן מינראלי בלבד.

השמן הסינתטי "דק" מידי, בייחוד כשהמנוע חם, ואז הוא נוזל מכל מקום אפשרי, ואם המנוע אינו במיטבו, הוא גם מגיע לתאי השריפה.

במכוניות ישנות אין לשמן הסינתטי שום יתרון, ההיפך הוא הנכון.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז לפי דבריך על השמן הסינטטי עדיף לא להשתמש בו בכלל, גם אם המנוע במיטבו וגם אם זה מנוע מודרני.

אז אי אפשר סינטטי מלא

אז חצי סינטטי למה אי אפשר?

מה מיוחד בשמן דרגתי במנוע ישן?

אתה מכיר אנשים עם רכבי אספנות שדיווחו על בעיות כשעברו לחצי סינטטי\סינטטי מלא?

כמובן מדברים על מנוע תקין ומטופח בלי נזילות, אז מה הבעיה?

עריכה אחרונה על ידי רועי עוזרי

רועי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפחות עד תחילת שנות ה 80' רובן המוחלט של המכוניות השתמשו בשמן מנוע מינראלי 20\50.

ב 20 השנה האחרונות רמת העיבוד השבבי השתפרה פלאים, והחופשים במנועים היום קטנים בעשרות אחוזים מאלו של המנועים הישנים.

במרצדס שלי (W123 שנת 83') הוחלף השמן המינראלי בשמן חצי סינתטי בטיפול האחרון שביצע המוכר.

מד לחץ השמן עומד כרגיל על 1.5 בר לערך כשהמכונית ב D, ושמתי לב שכשהמכונית חמה המחט מגרדת את קו ה 0.

החלפה לשמן מינראלי איכותי פתרה את הבעייה.

ושמעתי את זה מבעלי רכבי אספנות רבים.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השמן הסינתטי "דק" מידי, בייחוד כשהמנוע חם, ואז הוא נוזל מכל מקום אפשרי, ואם המנוע אינו במיטבו, הוא גם מגיע לתאי השריפה.

במכוניות ישנות אין לשמן הסינתטי שום יתרון, ההיפך הוא הנכון.

עם הטענה הזו אינני מסכים.

 

1. צמיגות שמן סינטטי מלא, מינרלי או חצי סינטטי נבדקת לפי תקני SAE באותה שיטה לכן אם תמלא שמן מינרלי בעל צמיגות 20W50 או סינטטי מלא באותה צמיגות (בהנחה שקיים שמן כזה) כושר הזרימה או התנגדות לזרימה תהייה שווה או עם הבדלים זניחים וגם אינדקס הצמיגות כמעט ולא משתנה.

 

2. בנוסחאות של חישוב כוחות הגזירה של שמנים,לחצים במערכת הידראולית וספיקה אין שום איזכור לסוג השמן קרי מינרלי או סינטטי אלא רק לצמיגות השמן.

 

אני לא בא להתווכח איתך לגבי התאמת שמן מנוע למנועים יישנים אלא מציין עובדה מסויימת. לגבי שאר התכונות של שמנים סינטטים לעומת מינרלים והתאמתם למנועים יישנים ייתכן שיש צדק בדברייך.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצמיגות של שמן סינתטי שונה, ולכן לא תמצא שמן סינתטי 20/50, ובטח לא 40, שהיה חד דרגתי, והשתמשו בו במנועים ישנים ״עייפים״.

בכל מקרה, איכותם של השמנים המינרליים של ימינו גבוהה לעין שיעור מאלו של השמנים של לפני 40-50 שנה.

בהוראות היצרן, בוולבו 144 שלי, החלפת שמן ראשונה היתה מתבצעת אחרי 500 ק״מ בלבד, והבאה אחרי 2500 ק״מ.

במכוניות בעלות מאייד שימוש מופרז במשנק היה גורם לדילול השמן על ידי הדלק, מה שלא קיים היום.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי לא הסברתי את עצמי נכונה. מדדי הצמיגות של שמן סינטטי 20W50 לעומת שמן מינרלי 20W50 חייב להיות דומה כי בבדיקת הצמיגות אין שום פרמטר שבודק או לוקח בחשבון את סוג השמן קרי הבדיקה אותה בדיקה.

 

* בהנחה שקיים שמן סינטטי 20W50.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מניח שמה שחן מתכוון אליו זה שהמולקולות של השמן הסינתטי אחידות - יש את התמונה המפורסמת של הסוכריות של איתמר.

 

lubrication-fundamentals-lubricating-oil-basics-11-638.jpgSynthetic_vs_MineralOil2_zps0b68d00c.jpg

Stay Dirty

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצמיגות של שמן סינתטי שונה, ולכן לא תמצא שמן סינתטי 20/50, ובטח לא 40, שהיה חד דרגתי, והשתמשו בו במנועים ישנים ״עייפים״.

בכל מקרה, איכותם של השמנים המינרליים של ימינו גבוהה לעין שיעור מאלו של השמנים של לפני 40-50 שנה.

בהוראות היצרן, בוולבו 144 שלי, החלפת שמן ראשונה היתה מתבצעת אחרי 500 ק״מ בלבד, והבאה אחרי 2500 ק״מ.

במכוניות בעלות מאייד שימוש מופרז במשנק היה גורם לדילול השמן על ידי הדלק, מה שלא קיים היום.

 

אתה צודק, אני זוכר בשנות ה 80 כאשר הצ'וק במכוניות היה מכני את מהנדס הרכב דויד נמרי מרצה בתוכניות כאלה ואחרות לא לנסוע עם צו'ק משוך כי זה יגרום לדילול של השמן בצילנדרים.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנועים ישנים זקוקים לשמן עם תכונות שתאמו את התקופה בה הם יוצרו. הקמת פס ייצור למוצר שנמכר בכמויות קטנות ביחס למוצר אחר מייקרת את המוצר ולכן לא כל חברה ששה לייצר שמנים "עתיקים" רק בשביל הכיף אלא רק בגלל שהיא מוכרחה מיכוון שהיא רוצה לפנות אל קהל היעד שלה. אם שמן מודרני היה מתאים למכונית עם מנוע ישן מדוע בכלל להמשיך לייצר שמן "ישן" למה לא כל החברות פשוט מפסיקות לייצר שמנים "ישנים" ופשוט עוברות לייצור של שמן מודרני? אם הפקת שמן מנוע "ישן" היא זולה וזאת הסיבה שישנם חברות הממשיכות לייצר כזה שמן מדוע אם ככה כל החברות לא ממשיכות למכור שמן "ישן"?

עוד לא בדקתי את העובדה הבאה לעומק. ממה שנראה לי שחברות שאינן מייצרות שמן למנועים ישנים הן אלה שטוענות ששמן מודרני מתאים למנועים ישנים.

לעומת זאת, חברות שכן מייצרות שמן "ישן" למנועים ישנים לא מעלות את הטענה הזאת אלא פשוט מייצרות שמן למנועים ישנים.

עריכה אחרונה על ידי Cerebral Cortex

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם כשהכל היה תקין, שמן המנוע היה משחיר, בדיוק כמו במנועי דיזל, מאחר ובכל מקרה המאייד לא היה מסוגל לייצר תערובת מדוייקת כל העת, כמו במערכת הזרקת דלק, ולכן תכיפות החלפת השמן היתה קצרה בהרבה.

בקיצור, ברוך שפטרנו מעולו של זה, ביחד עם המפלג בעל המגען, פלטינה.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנועים ישנים זקוקים לשמן עם תכונות שתאמו את התקופה בה הם יוצרו. הקמת פס ייצור למוצר שנמכר בכמויות קטנות ביחס למוצר אחר מייקרת את המוצר ולכן לא כל חברה ששה לייצר שמנים "עתיקים" רק בשביל הכיף אלא רק בגלל שהיא מוכרחה מיכוון שהיא רוצה לפנות אל קהל היעד שלה. אם שמן מודרני היה מתאים למכונית עם מנוע ישן מדוע בכלל להמשיך לייצר שמן "ישן" למה לא כל החברות פשוט מפסיקות לייצר שמנים "ישנים" ופשוט עוברות לייצור של שמן מודרני? אם הפקת שמן מנוע "ישן" היא זולה וזאת הסיבה שישנם חברות הממשיכות לייצר כזה שמן מדוע אם ככה כל החברות לא ממשיכות למכור שמן "ישן"?

עוד לא בדקתי את העובדה הבאה לעומק. ממה שנראה לי שחברות שאינן מייצרות שמן למנועים ישנים הן אלה שטוענות ששמן מודרני מתאים למנועים ישנים.

לעומת זאת, חברות שכן מייצרות שמן "ישן" למנועים ישנים לא מעלות את הטענה הזאת אלא פשוט מייצרות שמן למנועים ישנים.

 

היי, אני מגיב לגבי מה שהדגשתי בתגובה שלך.

אני חושב שבגלל שהמכוניות של היום צריכה שמנים מתקדמים ומעבר לשמירה על המנוע צריכים גם לעמוד

בתקני זיהום ובשמירה על מיכלולי מערכת הפליטה.

מכיוון שגם למכוניות משנות ה- 90' אפשר לשים שמנים בתקן SM\SN פשוט לא משתלם (שוב לדעתי) כמויות

לא גדולות של שמן בתקנים של פעם.

והדיון היה על סינטטי\חצי סינטטי\מיניראלי.

יש גם מנראליים רב דרגתיים בתקן SL לכן התקנים פחות חשובים פה לדעתי.

רועי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הדיון הוא על רכבים ישנים מאוד שששמנים דקים וסינטטים לא מתאימים להם מכמה סיבות.

נושא הצמיגות הוסבר על ידי חן ויש א נושא של שמנים סינטטים שגורמים לבעיות למחזירי שמן מסוג ישן.

אלו לא דברים שכתובים באוטוטדה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבנתי טוב מאוד, וגם הודתי על כך לחן, ואם תקרא שוב תראה שכתבתי על תקנים ולא על סינטטי או לא, אבל הי, אתה כל הזמן מנסה להכפיש את הכנופיה.

יש לך משהו נגד אוטודטא?

זה נשמע כאילו יש לך משהו רגשי נגד אוטודטא.

רועי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3239 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...