Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

המלצה על שמן מנוע לשברולט C10 1965


yahalomi
שימו לב! השרשור הזה בן 3237 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 60
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

הדיון הוא על רכבים ישנים מאוד שששמנים דקים וסינטטים לא מתאימים להם מכמה סיבות.

נושא הצמיגות הוסבר על ידי חן ויש א נושא של שמנים סינטטים שגורמים לבעיות למחזירי שמן מסוג ישן.

אלו לא דברים שכתובים באוטוטדה.

נושא השמנים הסינטטים והאטמים לא כלכך אקטואלי, השמנים הסינטטים של סוף שנות ה80 אכן לא היו מוצלחים במיוחד ופגעו באטמים, היה לא עוד חסרונות כמו חוסר יכולת להתערבב כמו שצריך עם שמנים ומינראלים וכו.. כל התכונות האלה זה מים תחת הגשר (זה נשמע רע בעברית) ואין להם שום קשר לשמנים סינטטים מודרנים.

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מניח שמה שחן מתכוון אליו זה שהמולקולות של השמן הסינתטי אחידות - יש את התמונה המפורסמת של הסוכריות של איתמר.

 

[ATTACH=CONFIG]429082[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]429083[/ATTACH]

תשמ'ע, את מקצוע תורת הנוזלים למדתי בתקופת לימודי ההנדסה והדבר היחיד שיש לי לומר שהציורים האלה טובים למכירות ולהסברים לאנשים שלא מבינים מעבר להמחשה של התמונות ומחלצים מסקנות לא נכונות.

 

מדד הצמיגות למדידת צמיגות שמן מינרלי/סינטטי נמדד באותה שיטה בעזרת מכשיר הנקרא ויסקומטר. למכשיר לא משנה אם השמן שזורם דרכו בזמן הבדיקה הוא סינטטי או מינרלי או המולקלות שלו בצורת משולש או ריבוע או מסודרים בשלשות.



 

בזמן הבדיקה השמן זורם דרך הויסקומטר ותוך כדי הבדיקה מודדים את הזמן שלוקח לשמן לזרום מנקודה A לנקודה B ולאחר חישוב קל מחלצים את צמיגות השמן. אם מקבלים עבור שמן סינטטי צמיגות X ועבור שמן מינרלי אותה צמיגות X אז ההשפעה על לחץ השמן ומהירות הזרימה תהייה דומה.

 

 

 

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נושא השמנים הסינטטים והאטמים לא כלכך אקטואלי, השמנים הסינטטים של סוף שנות ה80 אכן לא היו מוצלחים במיוחד ופגעו באטמים, היה לא עוד חסרונות כמו חוסר יכולת להתערבב כמו שצריך עם שמנים ומינראלים וכו.. כל התכונות האלה זה מים תחת הגשר (זה נשמע רע בעברית) ואין להם שום קשר לשמנים סינטטים מודרנים.

אתה טועה והבעיות הבסיסיות או אם תרצה החסרונות עדיין קיימות בשמנים סינטטים מלאים.

 

גם בנושא הצמיגות מרק צודק ב 100 אחוז...צמיגות זה מדד אחיד לכול סוגי השמנים בין אם מינרלים או סינטטים או סינטטים למחצה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה טועה והבעיות הבסיסיות או אם תרצה החסרונות עדיין קיימות בשמנים סינטטים מלאי.

 

אשמח לסימוכין, כי לי יש גיבוי מהמהנדסים של ולווליין לדברים שכתבתי

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנ משתתף קבוע בכנסים והרצאות בנושא שמנים מזה מספר שנים והמרצים הם מטובי המהנדסים התחום והמגרעות האלו תמיד עולות כשמגיעים לדבר על הסינטטיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנ משתתף קבוע בכנסים והרצאות בנושא שמנים מזה מספר שנים והמרצים הם מטובי המהנדסים התחום והמגרעות האלו תמיד עולות כשמגיעים לדבר על הסינטטיים.

עם כל הכבוד לכנסים שאתה משתתף בהם, גם אנחנוט רוצים ללמוד ולקרוא ולהביא סימוכין.

לכן אם תוכל לעלות לפה קובץ, לצלם חוברות, לשלוח לי באימייל, אם בהודעה פרטית אני ישמח.

רועי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נושא השמנים הסינטטים והאטמים לא כלכך אקטואלי, השמנים הסינטטים של סוף שנות ה80 אכן לא היו מוצלחים במיוחד ופגעו באטמים, היה לא עוד חסרונות כמו חוסר יכולת להתערבב כמו שצריך עם שמנים ומינראלים וכו.. כל התכונות האלה זה מים תחת הגשר (זה נשמע רע בעברית) ואין להם שום קשר לשמנים סינטטים מודרנים.

מדברייך אני מבין שניתן להשתמש בשמן סינטטי מלא שיוצר בשנים האחרונות ברכבים יישנים שיוצרו לפני שנות ה-80 מה שסותר את דברי הרב חן.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבלי לגרוע לרגע מכבודו של הרב חן שליט"א, סך הכל ציטטתי את שני החברה האלה, כיילתי לך את הרגע הרלוונטי בסרטון

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חבל שאתה לא יכול להסיר גם את הפרסומת בתחילת הסרט.

תקציר מנהלים של הסירטון.

 

1. שמן סינטטי מלא מתאים גם למנועים יישנים.

2. שמן סינטטי מלא לא גורם לנזילות במנועים יישנים.

3. שמו סינטטי מלא באותה צמיגות של שמן מינרלי לא יגרום לשינוי לחץ השמן במערכת.

4. שמן סינטטי מלא מומלץ גם לרכבים יישנים.

 

לא מחדש לי כלום ממה שחשבתי וכתבתי בעבר.

 

אם שכחתי משהו אתה מוזמן להוסיף למרות שאתה לא מסכים עם חלק מהדברים שנכתבו באשכול.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהמשך לתקציר של מרק, דובר על כך שיש לולוולין סידרת שמנים למנועים שכבר עברו לא מעט בחייהם, השמנים נבדלים בכמות מוגברת של seal conditioners, המסייעים לשמירה על אטמים. האם השמנים הללו מיובאים לארץ? מעולם לא נתקלתי..

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסדרה (Maxlife, אריזות אדומות) מופיעה באתר של היבואן, בחנויות לא נתקלתי בשמן מנוע מהסדרה הזו (הייתי בהחלט שוקל לקנות מהסדרה הזו), אלא רק בשמני גיר.

http://www.valvoline.co.il/engineOilLight

 

עריכה - TOM מצא!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי המובן לי מהאתר שלהם, כל ליין מוצרים שמצוות לו התיוג MaxLife הוא עבור רכבים עם נסועה גבוהה.

מוצרים כאלו מופיעים באתר הישראלי, וגם מצאתי אחד כזה באתר אוטוסטור למשל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האלפא שלי שהמנוע שלה תוכנן בשנות ה 50 נוסעת אם שמן סינטטי מלא מאז שהמנוע שלה שופץ לפני 20 שנה ( את ההרצה היא ביצעה על שמו מינראלי ) אני מעדיף את השמנים של RED-LINE בצמיגות 15W50 או אגיפ 10W60. אין שום בעיה של לחץ שמן או בעיה אחרת בשימוש בשמן סינטטי. אם אני לא משתמש בשמנים האלה אלא בשמנים סינטטים רגילים אז אני מוסיף תוסף של ZDDP רק כדי למנוע שחיקה של גלי הזיזים אבל זה כבר סיפור אחר. אני לא מבין למה להשתמש בשמן מינארלי שהוא מוצר נחות לכל הדעות. הסיפור של שמן סינטטי דק מידי נשמע לא משכנע ולא מיקצועי כלל.

הבעיה העקרית עם מעבר לשמן סינטטי היא במנוע שנסע הרבה עם שמן מינראלי. בעיה אחת שיכולה להיווצר היא נזילות ממחזירי השמן בגלל התכונה של חלק מהשמנים הסינטטים לקווץ מחזירי שמן ישנים. בעיה נוספת שיכולה להיגרם היא תחילת ניקוי המישקעים רבים שנוצרו במשך השנים ע"י השמן הסינטטי דבר שיכול לגרום אפילו לנפילת לחץ עקב סתימת הרשת של משאבת השמן.

אז לכל מנוע אחרי שיפוץ והרצה שמן סינטטי יעשה רק טוב.

למנוע שנסע כבר עד ל 100K ורוצה לעבור לשמן סינטטי מלא הייתי עושה שתי החלפות של שמן ופילטר שמן במירווח של 1000 ק"מ עם לקיחת סיכון שיכולה להיתפתח נזילה ממחזירי השמן.

למנוע שעבר מעל 100K ק"מ לא הייתי עובר לשמן סינטטי בגלל הסכנה שמישקעים הרבים של השמן המניראלי יצר במנוע יתחילו להיתפרק יויגרמו נזק.

alfa GTC EVENT 2.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3237 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...