Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

המלצה על שמן מנוע לשברולט C10 1965


yahalomi
שימו לב! השרשור הזה בן 3236 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היי,

תודה על השיתוף, ודרך אגב אלפא יפיפיה.

האטמים שיוצרו לפני 30-50 שנה, שונים מהאטמים שמייצרים עכשיו?

ואתה מדבר על כל מנוע שעבר את סף 100K?

או רק שיפוץ\אספנות?

רועי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 60
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

האלפא שלי שהמנוע שלה תוכנן בשנות ה 50 נוסעת אם שמן סינטטי מלא מאז שהמנוע שלה שופץ לפני 20 שנה ( את ההרצה היא ביצעה על שמו מינראלי ) אני מעדיף את השמנים של RED-LINE בצמיגות 15W50 או אגיפ 10W60. אין שום בעיה של לחץ שמן או בעיה אחרת בשימוש בשמן סינטטי. אם אני לא משתמש בשמנים האלה אלא בשמנים סינטטים רגילים אז אני מוסיף תוסף של ZDDP רק כדי למנוע שחיקה של גלי הזיזים אבל זה כבר סיפור אחר. אני לא מבין למה להשתמש בשמן מינארלי שהוא מוצר נחות לכל הדעות. הסיפור של שמן סינטטי דק מידי נשמע לא משכנע ולא מיקצועי כלל.

הבעיה העקרית עם מעבר לשמן סינטטי היא במנוע שנסע הרבה עם שמן מינראלי. בעיה אחת שיכולה להיווצר היא נזילות ממחזירי השמן בגלל התכונה של חלק מהשמנים הסינטטים לקווץ מחזירי שמן ישנים. בעיה נוספת שיכולה להיגרם היא תחילת ניקוי המישקעים רבים שנוצרו במשך השנים ע"י השמן הסינטטי דבר שיכול לגרום אפילו לנפילת לחץ עקב סתימת הרשת של משאבת השמן.

אז לכל מנוע אחרי שיפוץ והרצה שמן סינטטי יעשה רק טוב.

למנוע שנסע כבר עד ל 100K ורוצה לעבור לשמן סינטטי מלא הייתי עושה שתי החלפות של שמן ופילטר שמן במירווח של 1000 ק"מ עם לקיחת סיכון שיכולה להיתפתח נזילה ממחזירי השמן.

למנוע שעבר מעל 100K ק"מ לא הייתי עובר לשמן סינטטי בגלל הסכנה שמישקעים הרבים של השמן המניראלי יצר במנוע יתחילו להיתפרק יויגרמו נזק.

[ATTACH=CONFIG]429475[/ATTACH]

 

לא, זה לא סיפור אחר לגמרי. זה כל הפואנטה של הפוסט הזה. שמנים מודרניים חסרים את אותם תוספים ששמרו על חיי המנוע. אותם תוספים ידועים לנו היום כמסוכנים לבריאות ולכון לא תמצא אותם בשמנים חדשים ומודרנים. תוסף ה ZDDP הוא אחד מהם.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי,

התוסף לא חסר, הוא פשוט מומעט על מנת לשמור על הממירים הקטלטים, זה רכיב חשוב מאוד ובלתי אפשרי בלעדיו בשמן מנוע.

הנה תקרא פה:

Zinc Dialkyldithiophosphate: Affectionately known as “ZDDP”, this miracle multi-purpose chemical and has been the chief anti-wear (AW), extreme pressure (EP), and anti-oxidant (AO) additive for decades. It is so effective and low cost that it is virtually irreplaceable, which is why it survives all efforts to remove phosphorus (P) from oils to protect the catalyst. With modern oils putting caps on the maximum P allowed, other additives are now being used to supplement this old standard, such as Molybdenum anti-wear compounds and ashless anti-oxidants. There are different types of ZDDPs including primaries, secondaries, and aryls, each with its own strengths & weaknesses, and the mix is balanced to the type of service the oil will see.

הדגשתי לך את המילה.

ותקרא את המשך המאמר מפה:

http://www.bobistheoilguy.com/whats-in-your-motor-oil/

 

ברור שיש חומרים שמגנים על המנוע, פשוט חומרים אחרים מה ZDDP.

אגב תקני C של ACEA הם LOW SAPS ובעצם הם ממועטים מ- ZDDP.

זאת אומרת שמן שהוא לא בתקן C יש ברמה יותר גבוההה ממנו.

וגם אם המעיטו אותו אז בטוח מצאו חומרים אחרים בלעדיו.

יכול להיות שפשוט האטמים היו שונים לפני 30 שנה ומעלה ובנויים לעבוד עם חומרים שונים או מינון שונה.

רועי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא, זה לא סיפור אחר לגמרי. זה כל הפואנטה של הפוסט הזה.

שמנים מודרניים חסרים את אותם תוספים ששמרו על חיי המנוע.

אותם תוספים ידועים לנו היום כמסוכנים לבריאות ולכון לא תמצא אותם בשמנים חדשים ומודרנים.

תוסף ה ZDDP הוא אחד מהם.

 

התוספים הללו ברמה נמוכה + חבילת תוספים חדשה נמצאים בשמני הבנזין החדשים .

אפשר למצוא את התוספים הללו ברמה גבוהה בשמנים הנמכרים גם כיום .

 

צריך לחפש בשמנים המיועדים גם למנועי בנזין / דיזל בצמיגות 10W-40 15W-40 ו 20W-50 .

שמני הדיזל האלה מתאימים גם למנועי בנזין , כאשר רמת ה ZDDP בהם גבוהה.

 

תקן API ל מנועי דיזל CF ו תקן CI לא מוגבלים מבחינת ZDDP .

תקן CJ מוגבל חלקית לכ 1300 ZDDP - וזה מתאים למנועי בנזין הזקוקים לו.

אבל גדול - להקפיד כי תקן API-S המיועד לרכבי בנזין , כגון API-SL או SH, SJ וכו' יהיה גם רשום.

אמור להופיע על תוית השמן - API - CF / SM, SL, SJ

אזהרה - לא שמני המירוצים / מרוצי רחוב .

 

השמנים הללו נמצאים בארץ כחצי סינטטיים ומינרליים - למנועים ישנים מאוד משנות ה 70 הייתי ממליץ על המינראליים.

לדעתי הפשרה הנכונה היא צמיגות ה 15W-40.

במידה ויש צריכת שמן או המנוע מאוד ישן ולא עבר שיפוץ אפשר 20W-50.

 

דוגמאות -

א - Mobil 1 CJ-4 Turbo Diesel Truck 5W-40 comes in at 1130ppm phosphorus, and 1250ppm zinc.

ב -Mobil 1 15w-50 API - CF / SM, SL, SJ is specifically recommended for flat tappet applications -- 1200ppm phosphorus, and 1300ppm zinc.

 

חפשו בצרוף האותיות כגון SG/CF

- Eurol Bediga 15W-40Eurol® Bediga is an engine oil providing an optimum lubrication for older passenger cars and light loaded commercial vehicles equipped with gasoline, LPG and diesel engines.

http://www.carstock.co.il/%D7%A9%D7%9E%D7%9F-%D7%9E%D7%A0%D7%95%D7%A2-15W40-4L-EUROL-%D7%91%D7%93%D7%99%D7%92%D7%94-i22

 

לדלקול ולפז יש גם שמנים מתאימים.

א - פזמולר 15W-40 CJ-4 API CJ-4 / SL

מיועד לרכבים אמריקאיים ישנים.

http://www.pazlub.co.il/searchItem.asp?lang=1&prod_id=278&table=&page=35&sub_parent_id=16&sub_cls=16&sug=1

 

ב - שמן פזמולר / פזמול 15W-40 DX תקן API -CF-4 / SG

 

http://www.pazlub.co.il/searchItem.asp?lang=1&prod_id=173&table=&page=35&sub_parent_id=16&sub_cls=16&sug=1

 

ג - ולוולין - http://www.valvoline.co.il/All-FleetPLUS15W-40

- Valvoline All-Fleet® Plus Engine Oil 15W-40 API - SL

API CI-4, CH-4, CG-4, CF-4

All-Fleet PLUS 15W-40

 

 

זה מבחר חלקי יש עוד שמנים, בד"כ כלל שמני ה 15W-40 מתוספים ברמת CI מעל 1300 ZDDP .

ויהיו רשומים כמיועדים למנועי דיזל, ובקטן יהיה רשום תקן גם לבנזין - מאחר ואין דרישה לשמן הנ"ל למנועי בנזין חדשים.

אבל שוב - להקפיד כי רשום גם תקן API למנועי בנזין.

 

עכשיו לסבך יותר אבל מתוך כוונה טובה -

רמת ZDDP גבוהה מאושרת רק לשמנים מעל W-40 ו W-50 .

מתקן API-SL - יש דרישה לירידה ברמת תוספי ה ZDDP

כאשר רשומים תקני הדיזל CI ותקני API-SL,SM למנועי דיזל ובנזין, רמת ה ZDDP תהיה בד"כ עד 1300 .

כאשר מופיעים תקני הדיזל עם תקנים ישנים API-SG,SJ - אפשר כי רמת ה ZDDP תהיה מעל 1500 .

 

בד"כ שמני מנוע W-30 לא מאושרים לרמה גבוהה של ZDDP .

אם אתם חושבים כי זה קשה - אתם טועים, כולם מסתבכים בתקנים.

 

אייל.

עריכה אחרונה על ידי ליין מן

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אייל

ההסבר שלך רק מחזק את טענתי שמנועים ישנים צריכים שמן "ישן".

עובדה, חברות השמנים ממשיכות עדיין לייצר אותם.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אייל

ההסבר שלך רק מחזק את טענתי שמנועים ישנים צריכים שמן "ישן".

עובדה, חברות השמנים ממשיכות עדיין לייצר אותם.

אתה לא סומך על ההסבר של המהנדסים של חברת השמנים valvoline ?

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסברים שווקים על מנת למכר שמנים.

צריך להקשיב לאנשים בעל בעלי נביון עם רכבים ישנים או טיפול בהם או מהנדסים בילתי תלויים (אני מסביר כאילו אני מגלה לך את אמריקה.)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צריך להקשיב לאנשים בעל בעלי נביון עם רכבים ישנים או טיפול בהם או מהנדסים בילתי תלויים (אני מסביר כאילו אני מגלה לך את אמריקה.)

אנשים בעלי בעלי נביון אני לא מכיר. :cry:

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אייל

ההסבר שלך רק מחזק את טענתי שמנועים ישנים צריכים שמן "ישן".

עובדה, חברות השמנים ממשיכות עדיין לייצר אותם.

- טכנולוגיית השמנים ב 20 השנים האחרונות התקדמה בגדול.

יש שמנים מינרליים חדשים ברמה גבוהה המכילים תקנים ישנים.

ואפשר בזהירות שמנים עם תקנים חדשים אשר כוללים גם תקן ישן.

יש שמנים חדשים בתקן SM והם גם סינטטיים מלאים המתאימים, בארץ קשה להשיג אותם.

API בתקני SL,SM השאירה בצמיגות הגבוהה מעל W-40 אפשרות לרמת תוספים גבוהה -

לכן הם גם מתאימים למנועי בנזין ישנים ולמנועי דיזל.

 

אבל - יש תאוריה ויש מציאות בשטח כמו שרשמו דני וחן.

הניסיון מראה כי השמנים המינרליים החדשים בתקנים הישנים עד SL - עדיפים ושומרים על לחץ שמן טוב

והגנה יותר יעילה גם במנועים ישנים מאוד.

אפשר כי המבנה המוליקרי הלא אחיד שלהם נצמד ומשאיר יותר שכבת הגנה, ומתנגד יותר בחום העבודה לזרימה

ושומר על לחץ.

ראה את VAG - אשר מחליפה שמן סינטטי בממסרות לשמן מינראלי.

 

זה נושא מורכב לכן גם ניסיון חשוב כאן, לשאול אנשים מהתחום ולא רק בדיקות מפרט טכני.

השמנים הסינטטיים היום טובים מאוד, אבל לא למדנו אותם מספיק וכמעט כל שנה מתווספת קבוצה חדשה.

 

גם כאשר נרשם כי התקן הישן מאפשר 1300 ZDDP - לא תמיד כל יצרן יכניס את כל חבילת התוספים ברמה הזו.

 

ומנגד בארה"ב נפתחה חקירה של API והממשל הפדרלי כנגד חברות השמן הגדולות, אשר נתפסו כי הן מוסיפות

יותר תוספים מאשר התקן מאפשר.

ולוולין נקנסה על כך וכנגד חברות אחרות החקירה נמשכת.

מבחינתנו לא צריך לדאוג, החברות הוסיפו יותר לא פחות, בכוונה לשמור על מנועי המכוניות.

והחקירה מתמקדת: בהאם גם חברות הרכב והדילרים שיתפו פעולה,, כל דילר רשאי לבקש מפרט שמן כרצונו.

( כתבתי בעבר, כי באוסטרליה קסטרול הודתה בתיסוף יותר מהתקן בתאום עם יצרניות הרכב )

 

אייל.

עריכה אחרונה על ידי ליין מן

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האמת שלא רציתי להיכנס לוויכוח הזה של השמן שהוא אין סופי אבל חשוב לי מאוד שלא תהיה טעות ואנשים יחשבו ששימוש בשמן מינראלי הוא בטוח .

 

תראו מה יש לקסטרול להגיד על השמנים שלהם. התמצית של הדברים שגם שמן מינראלי נוכחי לא מכיל מספיק תוספים לשמירה על מערכת גלי הזיזים ( באלפא שלי מותקנים גלי זיזים חמים של 12ממ דבר שמגדיל את העומס והשחיקה) של מכוניות קלסיות כדי לא לפגוע בממרים הקטליטים.

 

Thank you for contacting Castrol North America.

Classic cars with flat tappet cam engines represent a special case in regards to engine oil lubrication. These engines have valve train configurations that require elevated levels of ZDDP (zinc dialkyl dithiophosphate) anti-wear for proper protection of the flat tappet camshaft and its lifters. Insufficient concentration of ZDDP will lead to premature wear and failure of the camshaft and lifters. Current GF-4 and GF-5 fuel economy grade engine oils are designed for extended life of the catalytic convertors in modern passenger cars and have industry mandated limitations on the amount of sulfur and phosphorus within the oil.

 

Only Castrol EDGE (formerly SYNTEC) SAE 5W-50 has been reformulated to have a boosted level of ZDDP (1300 ppm) to help protect flat tappet cam engines in classic cars. This engine oil is a full synthetic, has excellent cold temperature properties, and has a high temperature viscosity (SAE 50) that is suitable for use in many classic car applications.

 

Thank you again for contacting Castrol, we value your patronage!

 

Castrol Consumer Relations

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסברים שווקים על מנת למכר שמנים.

צריך להקשיב לאנשים בעל בעלי נביון עם רכבים ישנים או טיפול בהם או מהנדסים בילתי תלויים (אני מסביר כאילו אני מגלה לך את אמריקה.)

דני יקירי,

אולי בפעם ה - 1,001 תהיא לכך סימוכין שנקרא על זה.

על כל מאמר אתה כותב "זה לא מקצועי".

תביא לנו מאמר שכן.

רועי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רועי - דני צודק בנקודה הזו.

ראה את תשובה מס' 56. - זו תשובה שהיא רק פרסומת.

 

את התשובה הנ"ל רשמתי בתשובה 49.

עם דוגמה של השמן של Mobil 1 15w-50 API - CF / SM, SL, SJ

is specifically recommended for flat tappet applications -

- 1200ppm phosphorus, and 1300ppm zinc

 

ועוד שמנים אשר מתאימים עם רמות 1300ppm zinc

רשומים שם שמנים מינרליים וחצי-סינטטיים.

אבל קסטרול רושמים כאילו רק שלהם מתאים.

 

אייל.

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראה את תשובה מס' 56. - זו תשובה שהיא רק פרסומת.

אבל קסטרול רושמים כאילו רק שלהם מתאים.

 

אייל.

 

בעיה בהבנת הנקרא, מה שצריך להבין מזה שמכל השמנים של קסטרול רק ה

5W50edge שהוא של קסטרול, שמן סינטטי מלא עומד בדרישת ה ZDPP וכמובן השמן המינארלי שלהם 20W50 כמו שאר השמנים שלהם לא עומדים בדרישות .אני לא הייתי מכניס את הדבר הזה למנוע של האלפא שלי ( גם שמן מינראלי נחות וגם כמות לא מספקת של ZDDP )

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3236 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...