Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3992 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני מתכנן להתקין מזגן 3 כוח סוס או 3.5 כוח סוס לסלון גדול. ביררתי מחירים

אצל מתקין - ומדובר על סכום של 6500 ש"ח בערך, לא כולל התקנה. אם נוסיף

התקנה, מדובר על סכום של מעל 7000 ש"ח.

 

 

יש ברשותי מזגן ישן רצפתי שעושה עבודה מעולה, כשהוא תקין. אין מה לעשות היחידה הפנימית

מתאמצת מדי מה שגורם לא פעם לחימום החוטים ולקצרים. לא מדובר על תיקונים יקרים אומנם

אבל בכל זאת - זה קורה תמיד שצריך את המזגן דחוף. (שיא חום)

 

 

בכל אופן דיברתי עם מישהו שהציע לי להתקין רק את החלק (עילי) כולל שלט כמובן

על היחידה החיצונית הקיימת. מדובר על הפרש של יותר מחצי. (2600 ש"ח כולל התקנה)

הוא גם טוען שלמרות שמדובר על יחידה חיצונית ישנה -צריכת החשמל לא תהיה זהה עקב יחידה

פנימית חדשה שתגרום לפחות מאמץ?

 

 

מעבר לזה לטענתו מזגני Inverter (מה שאני רוצה להתקין) נוטים להתקלקל עקב כרטיסים רגישים? (הבנתי שיותר אלקטרה? פחות תדיראן?) בכלל מה עדיף מביניהם?

 

 

עכשיו הדילמה.

האם מישהו שולט בנושא? או עשה דבר כזה? האם זה שווה את הסיכון? או שעדיף כבר לרכוש מזגן חדש קומפלט ולסגור עניין? (השיקול הכלכלי מתגמד מול בעיות חוזרות ונשנות)

 

 

אשמח למשוב בנידון לפני החלטה סופית.

תודה.

פורסם (נערך)

אפשר להתקין מאייד חדש על מעבה ישן. יש תמיד סיכוי שהמניפולציה תגרום למדחס לקרוס אחרי זמן מסוים, אבל לדעתי שווה להסתכן.

לא רואה איך זה ישפר את הנצילות. זו נקבעת בעיקר ביחידה החיצונית. זה גם לא צריך להיות השיקול.

אינוורטר זו אופרה אחרת. כדאי בעיקר אם המזגן גדול לעומת היישום, ואז האינוורטר לאחר פעולה קצרה מוריד 'גז' תוך שמירה על מיזוג נוח ועליה בנצילות.

הניסיון שלי עם אינוורטרים עד כה מוצלח אבל הוא רק בן שנה וחצי, אז עוד מוקדם להצהיר הצהרות. בכל מקרה אלה יחידות שסופקו ע"י טורנדו והן בהספק יחסית נמוך, משהו סביב 11,000 BTU.

 

הדימוי שלך על יחידה פנימית ש'מתאמצת' לא מתאים הנדסית. יתכן שביחידה הפנימית אין ממסר המתרגם את אותות הפיקוד לזרם מתאים להפעלת המדחס, ויתכן שאין ממסר מתאים (קונטקטור) ביחידה החיצונית. ממסרים כאלה עולים עשרות בודדות של שקלים ויקטינו לחלוטין את העומסים על כל החיווט ביחידה הפנימית, למעט הקו המזין אותה והקו הרץ בינה ליחידה החיצונית.

נסית להתייעץ עם טכנאי מיזוג נוסף שגם יודע לחשוב ולא רק להציע פתרונות יקרים?

 

יוסי

עריכה אחרונה על ידי yosi05
פורסם
מה גודל הסלון ? גובה התקרה ? האם זה בניין או בית פרטי ?

תן פרטים וננסה לעזור.

 

מדובר על סלון גדול 4/4 וגובה של כמעט 2.7 מטר -נושק למרפסת שגם אותה צריך לקרר.

המזגן הרצפתי הישן מצליח לקרר את הסלון טוב מאוד וגם את המרפסת. למרות שלא ממש מרגישים

את הקור במרפסת -אבל די נעים שם וזה מספיק לי.(לא מזיעים)

 

מדובר על בית פרטי. (קומה שנייה מעל חנויות)

 

 

יוסי05

התייעצתי עם כמה טכנאים. כמעט הייתי סגור על התקנת מזגן אינוורטר של תדיראן 3 כוח סוס

לפי דבריו של המתקין זה מספיק. אבל בשיחה שהייתה לי עם מתקין נוסף שהרכיב לי מזגנים לפני כמה שנים הוא העלה את הרעיון של חיבור מאייד חדש על מעבה קיים. טוען שזה מה שהוא עושה במקומות

גדולים (משרדים,בתי חולים) ואין אם זה שום בעיה. לגבי התאמצות פוחתת? אין לי את המידע/התמחות לענות על זה.

 

נראה לי שאלך על מזגן חדש ואסגור עניין. רק צריך להחליט על הספק מתאים?

כי גם שם שמעתי דעות נוספות כגון מספיק 2.5 כוח סוס. אחקור עוד קצת

כי לא כל יום מתקינים מזגנים בבית. קרה לי כבר מקרה שהתקנתי מזגן שהיה קטן על החדר.

לא רוצה לחזור שוב על אותה טעות.

תודה.

פורסם

זה גג רעפים ?

אתם סובלים בקיץ מחום שמגיע מהגג או שהבידוד בין הגג לבית עצמו בסדר ?

מה גודל החלל כולל המרפסת ?

 

בדירה רגילה בקומת ביניים, בשביל חדר של 16 מ"ר, הייתי אומר לך לשים 1.25 כ"ס ואם נגזים 1.5 כ"ס. במצב קיצוני הייתי אומר תשתגע - שים 2 כ"ס.

לפי התיאור שלך - 3-3.5 כ"ס נשמע לי דימיוני -> אולי בגלל שלא ראיתי את תנאי השטח ומדבריך ניתן להסיק שמדובר במשהו פשוט יחסית.

 

ברמת העיקרון המזגנים של פעם הם פחות יעילים מבחינת פיזור אויר (במיוחד אם מדובר על מזגן רצפתי) , וברוב המקרים שיצא לי להחליף מזגנים ישנים בחדשים, שמתי קטנים יותר.

אצל אחי בדירה (שכורה) החלפתי מזגן רצפתי של 3 כ"ס ב 2 כ"ס עילי - והוא מקרר את החלל (חלל ענק) בצורה מעולה (וגם מחמם נהדר בחורף).

 

אם באמת מדובר בחלל של עד 20-25 מטר בעומס חום בינוני, אז מזגן של 2 כ"ס יעשה את העבודה (אצלי בדירה הנוכחית מזגן של 2 כ"ס מכסה 32 מ"ר וברוב המקרים אני מרגיש שהוא אוברקיל... אבל צריך את ההספק הזה לזמנים שהשטח מתמלא [באנשים, בעיקר כשאתה מארח ויש יותר נפשות פר מטר בחלל] ).

המינימום הנדרש היום לקירור של מטר רבוע בתנאים קלים הוא 600BTU, ואם תיקח 2 כ"ס (כ 18 אלף BTU) זה יכול לכסות לך שטח של 18-20 מ"ר בתנאים של 1000BTU למטר (שזה מעל 50% מעל מה שצריך לדירה שמבודדת טוב).

 

לא פחות חשוב הוא עניין המיקום של המזגן בחלל, ייתכן ואצלך המצב הנוכחי לא אופטימלי (אני רק מנחש, כן ?).

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם (נערך)
זה גג רעפים ?

אתם סובלים בקיץ מחום שמגיע מהגג או שהבידוד בין הגג לבית עצמו בסדר ?

מה גודל החלל כולל המרפסת ?

 

בדירה רגילה בקומת ביניים, בשביל חדר של 16 מ"ר, הייתי אומר לך לשים 1.25 כ"ס ואם נגזים 1.5 כ"ס. במצב קיצוני הייתי אומר תשתגע - שים 2 כ"ס.

לפי התיאור שלך - 3-3.5 כ"ס נשמע לי דימיוני -> אולי בגלל שלא ראיתי את תנאי השטח ומדבריך ניתן להסיק שמדובר במשהו פשוט יחסית.

איציק

 

בדיוק זה גג רעפים בחלק מהבית והבידוד בבית לא משהו. אבל דווקא בסלון יש מרפסת שהיא אטומה

בגודל כולל של כמעט 5.5 מטר והגג שם מבטון -אבל מונמך בתקרת רביץ. (הגובה המקורי מגיע ל 3 מטר)

 

אם מזגן קטן יכול לקרר את כל היחידה באופן אופטימלי כפי שאתה מציין?

אין לי בכל התלבטות מה להתקין - כי ההפרש בין מאייד חדש על מעבה ישן מצטמצם מאוד

בלי כל כאבי הראש של מעבה שיכול לקרוס עקב התיישנותו. בלי להזכיר את החיסכון בחשמל לאורך שנים

שיחזירו את ההשקעה.

 

ביג, לגבי 2 מזגנים,לא נראה לי מהלך נכון מכמה היבטים.

1. מחיר שני מזגנים יגיע למחיר מזגן אחד חזק יותר.

2. מחיר התקנת 2 מזגנים כפול ממזגן אחד.

3. עדיפות קירור המרפסת נמוכה יותר.

4. בזבוז חשמל =יותר הוצאות.

 

אבדוק עם הטכנאי אם מספיק 2.5 כוח סוס. במידה וכן? ההחלטה תהיה פשוטה.

עריכה אחרונה על ידי yogev20
פורסם

בשביל 20 מ"ר כולל המפרסת, ותקרה (אומנם רביץ) של 2.5 מ' - אני עדיין עומד על דעתי שמזגן 2 כ"ס יספיק לך ויהיה מעל ומעבר.

 

גם ההמלצות של (לצורך העניין) אלקטרה עומדת בקנה אחד עם מה שרשמתי, אבל אם אתה מתעקש לשים מזגן חזק יותר (שהוא רועש יותר), יקר יותר וגדול יותר סתם ככה - אז לבריאות... זה בסדר להרוג נמלה עם טנק, העיקר שאתה יודע מה אתה עושה ;-) . (אגב הההבדל בין 2 כ"ס ל 2.5 כ"ס הוא דיי משמעותי במחיר).

 

- אגב2 - ההמלצה האמיתית לכזה מבנה היא מזגן של כ 1.5-1.75 כ"ס (15K BTU) לכן אני טוען שמזגן של 2 כ"ס הוא מעל ומעבר ומכסה באופן מספק לחלוטין גם בלת"מים שלא רואים מכאן.

הכי חשוב זה שתדאג למקם אותו במיקום אופטימילי ולא באיזו פינה נידחת - ואז תתחיל לחשוב שהוא יקרר לך את כל הבית משם.

 

איציק

electra.jpg

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

טוב אתייחס לדבריך איציק באופן ענייני. כמובן שאנסה לדבר עם המתקין לגבי 2 כ"ס

מקווה שזה יספיק לקרר גם את המרפסת הצמודה לסלון. לטענתו צריך 3 כ"ס.

תודה.

פורסם
טוב אתייחס לדבריך איציק באופן ענייני. כמובן שאנסה לדבר עם המתקין לגבי 2 כ"ס

מקווה שזה יספיק לקרר גם את המרפסת הצמודה לסלון. לטענתו צריך 3 כ"ס.

תודה.

בוא נעשה סימולציית הגזמה:

מזגן 2 כ"ס תדיראן 21i עולה בערך 3500 ש"ח

מזגן 1 כ"ס תדריאן 10i עולה בערך 1800 ש"ח

יחד אנחנו מגיעים למסקנה ששני מזגנים עולים כ- 5300 ש"ח .

 

התקנה בסיסית לשניהם (600 לקטן ו 800-900 לגדול) נניח 1500 שח. בוא נגזים נגיד 2000 ש"ח.

הגעת ל 7300 ש"ח (לא היית יוצא פחות אם היית לוקח את ההצעה של הטכנאי שלך לקנות ב 6500-7000 מזגן 3.5 כ"ס ועוד התקנה).

מה הרווחת ? לא שמת את כל הביצים בסל אחד, מזגנים שקטים יותר, השארת לעצמך את האפשרות לסגור את המרפסת (אם ניתן) ולהישאר עם מזגן לסלון שיקרר בשקט ובנחת - וגם, אם אתה רוצה למזג רק את המרפסת והיא ניתנת לסגירה, הרווחת גם את האופציה הזו.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

המרפסת סגורה. היום דיברתי איתו על מזגן של תדיראן 3 כ"ס ב 5800 ש"ח (A300)

כולל התקנה 800 ש"ח זה יוצא 6600 ש"ח. מה שרשמת זה לא אינוורטר.

מייחס חשיבות לצריכת חשמל, כי בסיכומו של דבר זה מחזיר את ההשקעה.

פורסם

מניסיון(תדיראן) לא ממליץ על התקנת יחידה פנימית חדשה על מדחס ישן, זה פשוט לא שווה את זה ולא פועל כמו שצריך.

אל תסתנוור מאינוורטר, במידה ואתה לא מדליק מזגן 24/7 אלא רק שאתה בבית לשעות מסויימות, אין לאינוורטר עדיפות(גם מבחינת צריכת חשמל), ההיפך פוטנציאל גבוה יותר לתקלות.

הייתי שוקל את ההצעה של איציק, בנוסף אחריי קירור החלל תוכל לכבות אחד מהם וכך לשמור על טמ"פ קבועה בפחות אנרגיה.

פורסם

אתה מתעקש על יחידות גדולות לחדר פיצפון וממשיך להתעלם מהחיסרון העיקרי: רעש.

שים 3 כס כמו שאתה רוצה וסגור עניין, הרי בסופו של דבר אתה תחייה עם זה, לא אנחנו.

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

×
×
  • תוכן חדש...