Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4023 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

ניתן להשיג בארץ 0W-20 (וגם 5W-20) מחברות כגון valvoline ו-mobil. יחד עם זאת, מניסיון אישי שלי עם היאריס (שבספר הרכב רשום את אותן הצמיגויות שפירטת) איני ממליץ על צמיגות נמוכה שכזו עקב צריכת שמן מוגברת. לדעתי 10W-30 מתאים לכל עונות השנה. מה שכן-חלק ממוסכי טויוטה שמים שמן 10W-30 וחלק שמים 5W-30. הכל על פי המלאי במוסך. ה10W-30 של טויוטה המקורי הוא חצי סינטטי.

אם הרכב עבר קילומטרז' יחסית גבוה, הייתי שם 10W-30. אני משתמש בroyal purple בצמיגות 10W-30 ועל אף המחיר הגבוה יחסית אני מרוצה.

פורסם

אני יותר מתעניין בעובדה שבספר היצרן ממליץ על 0W-20 ואם אין אז 5W-20 לטיוטה קורולה 2012.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם

האסכולה השלטת של היצרנים היפנים בשנים האחרונות (לפחות לגבי סובארו, טויוטה והונדה, משער שהמצב דומה אצל היצרניות האחרות) היא מעבר וירידה לצמיגויות נמוכות שאמורות לתרום לביצועים ולשיפור מבחני תצרוכת הדלק וזיהום האוויר.

עם זאת, מרבית שמני ה 20 הם שמנים בעלי הגנה פחותה ביחס לשמני 30 ו 40 ולכן ובאופן אישי הייתי מציע להימנע משימוש בהם, בעיקר ברכב שעובד בתנאים של נסיעות ארוכות או בתנאי מאמץ לעיתים קרובות. ההבדל בפגיעה בצריכת הדלק ובביצועים של שמן 5W20 ביחס לשמן 5W30 קיים תיאורטית, בפועל הוא פשוט בלתי מורגש.

 

בשורה התחתונה במרבית הרכבים ניתן להשתמש בכמעט כל צמיגות שמן שקיימת בשוק ושכמובן מאושרת על ידי היצרן ועומדת בתקן הנדרש. בחירה משכילה יותר תהיה להתאים את השמן לשימוש המיועד ברכב ובהתאם למצבו המכני.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

×
×
  • תוכן חדש...