Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תהיה לגביי הרכב הבא - כמה לחסוך?


dorsht
שימו לב! השרשור הזה בן 3297 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני במקומך נשאר וסוחב עם הקליאו.

 

1. הקליאו שלך יחסית רכב חסכוני. גם אם הרכב הבא יהיה חסכוני יותר מבחינה כלכלית ההחלפה לא תהיה הגיונית.

2. לפי מה שאני עוקב אין לך תקלות יוצאות דופן והרכב אמין (אלא אם כן אתה מסתיר מידע).

3. בתקציב שציינת אין ממש התקדמות. אולי יש שבירת שיגרה. אולי תהנה מהמחליפה באופן זמני וקצר. אבל זו לא תהיה הקפיצת מדרגה שאתה מייחל עבורה. הפאביה החדשה בגירסה הבסיסית והידנית זה לא פולו GTI או קורסה OPC או פיאסטה RS. להוריד שנייה וחצי מהזמן תאוצה מ 0 ל 100 ועוד כמה כוחות סוס זה נחמד אבל זה לא מה שירצה אותך לאורך זמן.

4. לרכב שלך יש שוק נוראי. אתה לא תקבל אליו קרוב למחירון או קרוב לסכום שאתה מדמיין.

 

מצד שני אני יכול גם להבין שהקליאו משעממת אותך ושבא לך לשנות אווירה. זה עדיין לא מצדיק זריקת כסף עבור רכב חדש. אולי בעצם תוכל למכור את הקליאו ולקנות רכב משומש במחיר של הלקיאו + קצת.

 

אסף

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 84
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אני חושב שכתבו לך כאן נכון, שלמעשה אין לך סיבה אמיתית להחלפת הרכב. לפיכך, החסכון הטוב ביותר מבחינתך יהיה להמשיך ולהחזיק את הקליאו הנוכחית, שהינה משנת 2012 וככל הנראה תקינה.

 

בהנחה שבבוא היום תקבל רכב ליסינג מהעבודה, הרי שמן הסתם את עיקר הנסועה תבצע ברכב הליסינג, אבל אז, מצד שני, תוכל להרשות לעצמך מבחינה כלכלית להחזיק רכב מעניין יותר, אולי משומש (בהנחה שלא תיסע עליו הרבה, ושתהיה לך יכולת כלכלית להחזיק רכב כזה ככל שתהיינה תקלות) ואז תוכל באמת להשתדרג בכיוון של פולקסווגן גולף ג'י.טי.איי או אולי מגאן אר.אס.

 

בינתיים, למקרא ההתלבטות שלך, נראה שלשפר את המצב בעוד שניה וחצי מאפס למאה- זה דבר אווילי ביותר, אבל איש איש וטעמו, איש איש וחלומותיו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המחירון הוא בסביבות 47 אלף ש"ח, חוץ מזה אתה באמת משווה רכב שחוט מליסינג לרכב פרטי שננהג בעדינות ומטופל מעבר להמלצות היצרן?

33 אלף ש"ח? תגיד לי, מה אני, מוכר גרוטאה?

 

לא גרוטאה, אבל למה שאשלם לך 45 אלף אם ליסינג יביאו לי אותו דבר אחרי יישור קו, השבחה מימון ואחריות לשנה ב-39 אלף? ואפילו פחות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא גרוטאה, אבל למה שאשלם לך 45 אלף אם ליסינג יביאו לי אותו דבר אחרי יישור קו, השבחה מימון ואחריות לשנה ב-39 אלף? ואפילו פחות.

 

פותח השרשור כנראה מקפיד לתחזק את הרכב לפי הספר. אבל מה? הרבה אנשים לא קולטים שבתחרות עם מגרשי הטרייד-אין, אנשים הרבה מאוד פעמים יעדיפו לקבל את חבילת המימון של המגרש, כולל אחריות והתחייבות לרכישה עתידית, מאשר לקנות רכב במזומן מאיזה פדנט שנכון שתחזק אותו היטב, אבל לא נותן אחריות, לא נותן תשלומים, לא נותן התחייבות לרכישה עתידית וכו'.

 

זו בדיוק הסיבה שבגללה קשה מאוד היום למכור רכבים.

 

 

אני זוכר שפעם, בשנות ה- 90, עוד לפני עידן יד 2 ומגרשי הטרייד-אין, אנשים היו קונים ידיעות ביום ו' בשעה מוקדמת, עוברים על הלוחות ופשוט חוטפים מכוניות שמורות מיד ראשונה.

 

כיום המצב שונה בתכלית וחבל שכך. אבל זו המציאות.

 

לכן, כאשר מוכרים רכב, צריך להציע הנחה משמעותית כדי להיות אטקרטיבי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש יבואנים שיתנו מחירון או קרוב למחירון בעסקאות טרייד אין.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש יבואנים שיתנו מחירון או קרוב למחירון בעסקאות טרייד אין.

 

אתה בהחלט צודק. חב' צ'מפיון נוהגת לתת מחיר טוב בטרייד אין למותגים שלה. זה בהחלט מכובד. מנגד, ישנה חב' לובינסקי, שמסתבר שנותנת למותגים מטעמה מחיר רצפה, מחיר מביש, שלאחר כמן גורר את כל שוק היד 2 של המותג לתהום וחבל שכך.

 

בכל מקרה, מכיוון שאתה בעלים של רנו, לא נראה לי שתקבל מחיר טוב בטרייד אין של צ'מפיון אבל בהחלט שווה לבדוק.

 

מה שאני יכול לספר לך, שבעבר, בשנת 2010 היתה לי פיג'ו 407 שנת 2005 שקיבלתי עליה הצעות מחפירות מטרייד-אין של יבואנים, ודווקא בצ'מפיון קיבלתי עליה הצעה משתלמת, אבל כמובן, זה תלוי איזה רכב אתה קונה.

 

בהצלחה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה תלוי איזה רכב אקנה, מן הסתם אם אקנה עכשיו גולף או אוקטביה כנראה שאקבל מחירון, אם אקנה סיטיגו יתנו לי מחיר מצחיק כי הרווח קטן.

בכל מקרה ברנו יש לי טרייד אין במחירון ואולי גם יהיה כך בדאצ'יה.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קשה לי להאמין שברכישה של גולף או אוקטביה תקבל מחירון. אתה שוכח שאוטו דיל, הטרייד אין הרשמי של צ'מפיון, נועד בראש ובראשונה להרוויח כסף. בד"כ על מותגים אחרים שלא מהואגיות, הם נותנים פחות ממחירון. מה שכן, אם תקנה גולף או אוקטביה, תקבל הצעת מחיר הוגנת, לא ישחטו אותך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

להעכרתי בנקודה בה אתה נמצא בחיים, אין שום סיבה להחליף את הרכב. כסף שהולך לא חוזר. ההוצאה הגדולה ביותר ברכב חדש היא ירידת הערך ואותה כבר ספגת - אין סיבה לקנות עכשיו רכב חדש ולספוג ירידת ערך של רכב חדש שוב.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני סקרן - מהי העלות האמיתית של השדרוג המדובר (בהנחה שעשית חישוב כזה)?

קרי, נניח והיית שומר על הקליאו שלך שלוש שנים (בתור דוגמא), כמה כסף אתה אמור לאבד בירידת ערך + טיפולים?

בהנחה שיש לך כסף נזיל עבור השדרוג, כמה כסף תאבד ב3 שנים על רכב חדש עקב ירידת הערך?

 

כרגע - בסביבות 40-45 אלף ש"ח.

טיפולים: ככל הנראה יהיה מצבר, סט צמיגים שוב, טיימינג, טיפולים שוטפים יקרים (החלפת נוזל קירור וכו'), עלויות אחזקה ל3 שנים - משער שמשהו כמו 5000-6000₪ (לא כולל בלת"מים אם יהיו כאלה).

ירידת ערך אחרי 3 שנים: סביר להניח שהרכב יעלה בסביבות 25 אלף ש"ח, עכשיו הוא שווה כ-45 אלף ש"ח.

 

כלומר - 25 אלף ש"ח בערך. לאחר מכן השדרוג יעלה לי הרבה יותר, אצטרך להוסיף 60 אלף ש"ח בערך כדי להתקדם.

 

לא לגמרי הבנתי את היחס בין השאלה שלי לתשובה שלך.

הבנתי מדבריך שאתה מעריך כי אחזקת הרכב הנוכחי תעלה לך 25 אש"ח על פני 3 שנים (בערך 5 על טיפולים, 20 על אובדן ערך), אך לא ראיתי התייחסות לכמה תאבד על הרכב החדש.

לצורך העניין נצא מנקודת הנחה שאני מסכים איתך לגבי הסכום הנ"ל (לדעתי הוא יותר לכיוון ה20, אבל אנשי ההנדסה אוהבים לדבר על worst case scenario אז נזרום).

אז בהנחה שהרכב שלך נמכר כיום באזור ה40K, יוצא שאיבדת על הרכב בשלוש שנים 35K~?

אז השאלה היא בעצם האם השדרוג בין הקליאו הנוכחית שלך לרכב חדש, שווה לך 10K בפריסה של שלוש שנים (35K-25K=10K), כאשר אני מקווה שאנחנו מסכימים כי הסכום 10K הוא בגדר 'קטן שווה' מהסכום האמיתי אותו אתה משלם.

נוסיף על כך את העובדה שלקחת 40K מכספך ו'נעלת' אותם בתור השקעה על הרכב (זה הכסף שאתה מוסיף לאחר מכירת הקליאו לטובת רכישת הרכב הבא), תחת השקעה סולידית ביותר שמניבה 5% תשואה שנתית זה אומר שבפועל 'הפסדת' עוד 6K על כך שהשקעת את הכסף ברכב ולא באפיק מניב כלשהו. אם אין ברשותך את הכסף ואתה בונה על עסקת מימון, אז תוסיף את סך תשלומי הריביות/עמלות שתשלם - אני מניח שמדובר בכמה אלפים בודדים.

 

אז השורה התחתונה - השדרוג הזה עולה לך 12-16K בהערכה 'מקילה'. עכשיו שאל את עצמך האם להחליף את הקליאו בפאביה (לדוגמא) שווה את הכסף הזה (3,000-4,000 ש"ח בשנה, ומעלה). אם כן, לך על זה.

 

הערת צד: אתה נכנס ללימודים אקדמאיים לא קלים (אני סיימת הנדסת מחשבים בטכניון ב2012, אז אני מכיר את התחום). איני יודע מהן היכולות שלך אבל תיקח בחשבון שכדאי מאוד שבשנתיים הראשונות (לפחות) לא תעבוד ותשקיע את כולך בלימודים. זה אומר שאתה צריך להיות עם מאגר של 30K~ בשנה לשכ"ל שכ"ד ומחיה, וכל זה תחת ההנחה שבסוף השנה השניה תמצא עבודה שתכלכל אותך להמשך התואר (ותחת ההנחה שתוכל לעמוד בזה, אני עבדתי החל משנה ג' והיה לי סבבה, אבל היו לי חברים שלא יכלו/הצליחו לעמוד בעומס).

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתור סטודנט אין לי הוצאות, אני ממשיך לגור אצל ההורים, אין שכ"ד, והכסף היחיד שיילך לי זה על יציאות ואוכל (ועל הרכב כמובן).

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טרייד אין במחיר מחירון, משקף תשלום של מחיר מלא על הרכב החדש שאתה קונה.

 

מכיוון שהתמקחות נמרצת מול היבואן, יכולה לגלח בכיף עשרות אלפי שקלים מהמחיר - ניתן בהחלט לומר שבסופו של דבר אתה מוכר את הקליאו שלך באותם 33K שמרגישים לך כאילו אתה "מוכר גרוטאה".

 

אין ארוחות חינם בשוק הרכב.

 

אגב - אני קניתי את הלנצ'יה שלי, יד ראשונה פרטית וסופר מאובזרת, מטופלת במורשה ומלוקקת מכל הכיוונים - ב-15K מתחת למחירון. ככה זה כשהשוק מחורבן. אם אין לך שיחות טלפון, אתה צריך להתפשר במחיר.

 

לכן, כשאתה חושב על יום השדרוג, אני מציע שתעשה את זה על בסיס מספרים ריאליים, ולא על משחק בנדמה לי. שוק הרכב כיום אכזרי ורובו נמצא במגרש המוסדי, לא בלוח קארז פורום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

33K לקליאו יד1 פרטית 2012 עם היסטוריית טיפולים?

 

צר לי ד"ר, אבל גם אתה משחק ב'נדמה לי'... נבואת הזעם שלך לא פחות אבסורדית מהאופטימיות אותה אתה מבקר, היא שיקוף שלה פשוט אל הצד הרע למוכר.

מסכים שמחירון זה לא ריאלי, אבל גם 10K

עריכה אחרונה על ידי oryo

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טרייד אין במחיר מחירון, משקף תשלום של מחיר מלא על הרכב החדש שאתה קונה.

 

מכיוון שהתמקחות נמרצת מול היבואן, יכולה לגלח בכיף עשרות אלפי שקלים מהמחיר - ניתן בהחלט לומר שבסופו של דבר אתה מוכר את הקליאו שלך באותם 33K שמרגישים לך כאילו אתה "מוכר גרוטאה".

 

אין ארוחות חינם בשוק הרכב.

 

אגב - אני קניתי את הלנצ'יה שלי, יד ראשונה פרטית וסופר מאובזרת, מטופלת במורשה ומלוקקת מכל הכיוונים - ב-15K מתחת למחירון. ככה זה כשהשוק מחורבן. אם אין לך שיחות טלפון, אתה צריך להתפשר במחיר.

 

לכן, כשאתה חושב על יום השדרוג, אני מציע שתעשה את זה על בסיס מספרים ריאליים, ולא על משחק בנדמה לי. שוק הרכב כיום אכזרי ורובו נמצא במגרש המוסדי, לא בלוח קארז פורום.

אני חושב שאתה מגזים מאוד. באמת נתת דוגמת קיצון שלא משקפת כלום.

 

קח בחשבון שיש גם ימי מכירות מיוחדים. אינני מכיר את כל היבואנים, אבל לפחות אצל צ'מפיון ניתן לקבל מחיר טוב בטרייד (לא בהכרח מחירון- כי הוא מביא מותג שאינו מהואגיות) וגם לקבל הנחה של ימי מכירות מיוחדים.

 

עדיין, זה לא אומר שאני חושב שבמקרה של פותח השרשור ההחלפה כדאית, אבל שיעשה מה שטוב לו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3297 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...