Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4127 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

ראיתי ביוטיוב את הסרטונים בנוגע לעניין זה,

 

ראיתי סרטונים שעשו שם עבודה ממש ממש מקצועית,

יש סרטון אחד שמראה שהבחור שם פוטנציומטר שמשנה את מתח המוצא,

כיצד אני מכניס אלמנט שכזה?

יש למישהו רעיון כיצד ליצור מעגל להגבלת זרם מוצא?

ביצוע תיקוני שפכטל ועבודות צבע בבתים,

 

פרטים בה"פ .

פורסם

אני יותר בכיוון של DIY מאשר לזרוק כמה מאות שקלים.

ביצוע תיקוני שפכטל ועבודות צבע בבתים,

 

פרטים בה"פ .

פורסם

קצר של הירוק והשחור ידליק לך אותו בצמה של ה 20\24 פינים

חוט צהוב ושחור יתן לך 12 ואדום ושחר יתן לך 5

עד פה אני בטוח

מבחינת הורדת מתחים אם אני לא טועה אתה צריך לדעת כמה וואט הצרכנים שלך בשביל לחשב תחום של פוטנציומטר שזה בעצם נגד משתנה

mustang 67 GT, 302 engine t5

פורסם
קצר של הירוק והשחור ידליק לך אותו בצמה של ה 20\24 פינים

חוט צהוב ושחור יתן לך 12 ואדום ושחר יתן לך 5

עד פה אני בטוח

מבחינת הורדת מתחים אם אני לא טועה אתה צריך לדעת כמה וואט הצרכנים שלך בשביל לחשב תחום של פוטנציומטר שזה בעצם נגד משתנה

ולאן מחברים את הפוטנציומטר ?

איזה כייף לי :)

פורסם

גם אני בעד DIY, וגם מקבלים ספק חזק שמוציא 3 מתחים שונים (דודי שכחת את החוט הכתום שמוציא 3.3V )

 

הכנתי אחד כזה בזמנו בחפיפניקיות מספק ישן ולוסטרה קלמרות, זה חאפרי בצורה יוצאת דופן אבל עובד מצוין. אל תשכח לשים נגד עומס כי אחרת הספק נכבה אוטומטית.

 

לגבי הגבלת זרם, אין צורך כי הצרכן מושך רק את הזרם שנחוץ לו, אבל לגבי משחק עם המתחים, אפשר לקנות מודול DC CONVERTER בכמה גרושים באיביי ולשלב אותו(יש לזרמים נמוכים ובינוניים) .

 

1.jpg2.jpg

Stay Dirty

פורסם (נערך)
ולאן מחברים את הפוטנציומטר ?

 

אם הוא ישתמש ב LM317, אז לחבר פוטנציומטר יהיה יותר הגיוני.

 

לדעתי מה שהבחור התכוון זה לעשות מחלק מתח בין 12V לGND, שזה אפשרי אבל מאוד מגביל מבחינת ההספק שאפשר לצרוך.

עריכה אחרונה על ידי High Octane
פורסם
אם הוא ישתמש ב LM317, אז לחבר פוטנציומטר יהיה יותר הגיוני.

 

לדעתי מה שהבחור התכוון זה לעשות מחלק מתח בין 12V לGND, שזה אפשרי אבל מאוד מגביל מבחינת ההספק שאפשר לצרוך.

בדיוק לזה כיוונתי. LM317 מוגבל לזרם של 1-1.5 אמפר וגם אז צריך להתקין חתיכת גוף קירור. לא משתמשים בפוטנציומטר בלבד לשם הורדת מתח בספקי כח.

איזה כייף לי :)

פורסם
גם אני בעד DIY, וגם מקבלים ספק חזק שמוציא 3 מתחים שונים (דודי שכחת את החוט הכתום שמוציא 3.3V )

 

הכנתי אחד כזה בזמנו בחפיפניקיות מספק ישן ולוסטרה קלמרות, זה חאפרי בצורה יוצאת דופן אבל עובד מצוין. אל תשכח לשים נגד עומס כי אחרת הספק נכבה אוטומטית.

 

לגבי הגבלת זרם, אין צורך כי הצרכן מושך רק את הזרם שנחוץ לו, אבל לגבי משחק עם המתחים, אפשר לקנות מודול DC CONVERTER בכמה גרושים באיביי ולשלב אותו(יש לזרמים נמוכים ובינוניים) .

 

[ATTACH=CONFIG]415986[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]415987[/ATTACH]

הגבלת זרם בספק כח היא פונקציה מאוד חשובה במיוחד בציוד מעבדתי בלי קשר לצריכת הזרם של הצרכן. לשימושים כללים אפשר לוותר על האופציה הזו.

אל תשכח שספק הכח שלך הוא יחסית מאוד לא מדוייק במתח המוצא תחת עומס לעומת ספק מעבדתי ויכולת הכיוונון של המתח מ-0 עד 12 וולט.

 

גם ספק כח של מחשב ניתן לשדרג למתחי מוצא שונים ללא קושי מיוחד.

איזה כייף לי :)

פורסם

בבקשה - רוצה לעשות לבד ?

יש כאן מדריך מפורט וברור איך לבנות ספק כח מעבדתי ב 4 שיעורים.

או לפחות תוכל לקחת מכאן את החלק שמסביר איך מגבילים את הזרם ולהשתמש בו בספק שלך.

זה הראשון:

פורסם

איך המעגל הבא כמגביל זרם?

 

אני לא בטוח לגבי דגם הטרנזיסטור, הוא צריך להיות מסוג NPN שמסוגל להזרים זרם גבוה.

 

לגבי המגבר שרת, נראה לי LF 357 יתאים.

 

במעגל יש משוב דגימה , ולפי מחלק מתח (הספק זניח מאוד על הנגדים בגלל התנגדותם הגדולה) המגב"ש יבצע השוואה בין מתח הדגימה לבין מתח הייחוס ,

מתח הייחוס זה המתח שהמשתמש מכוון. ולפי זה יקבע כמה זרם יזרום דרך הטרנזיסטור,

1111.jpg

ביצוע תיקוני שפכטל ועבודות צבע בבתים,

 

פרטים בה"פ .

×
×
  • תוכן חדש...