Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ליקויי בנייה- חדר אמבטיה


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4136 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום

יש לי שאלה לגבי חוקיות

האם חדר אמבטיה שבתוכניות מידותיו 175 על 273 ברוטו,

אחרי בניה וחיפויים גודל סופי 161 על 260.

האם זה תקין או נחשב ליקויי בנייה?

תודה יוסי

פורסם

בדוק בחוזה מה הסטיה המותרת עליה חתמתם בזמן רכישת הדירה.

על פניו נראה שהסטיה בין המידות המוצהרות לאלו הקיימות הן באיזור ה 5-9% ולהערכתי זה גבוה מהמקובל.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

המידות שבתכנית הם מידות שלד לפני טיח

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
פורסם

המידות הן ברוטו ואחוז הסטייה המותר הוא 2 אחוז.

שאלתי היא האם אחרי כל הטיח הדבק והקרמיקה עדיין זו סטייה תקנית

או שאין קשר בין השני אחוז לטיח והקרמיקה.

מידות ברוטו הן ללא טיח והדבקות למחנהן. האם עדיין חריג או תקין.

תודה

פורסם

אסביר את עצמי יותר טוב

ניהלתי מעקה בכל שלב של הבנייה ואכן בבנית השלד גודל החדר היה כמו בתכנית 175 על 273 מבלוק לבלוק.

אולם לאחר כל תהליך הטיח השפרצת בטון דבק וקרמיקה ירדו המידות ל 260 על 161.

שאלתי היא האם הגיוני שכל החומרים יגזלו כ 15 ס"מ.

אני יודע שטיח והשפרצת בטון הם גג 1 ס"מ.

מבדיקה באינטרנט לא מצאתי דבר ולכן אני שואל האם זהו ליקוי או בגדר הסביר.

תודה

פורסם

לפי חוק המכר, המידות בתכנית הן בין בלוק לבלוק ללא חיפויים.

הרבצת בטון +טיט להדבקת האריחים+עובי האריח (אין טיח מתחת לחיפויים) צ"ל בסביבות ה-4 ס"מ בכל קיר, כלומר 8 בסה"כ במדידה בין קירות מקבילים.

ככה"נ, יש שם שכבת טיט עבה, ואתה יכול להזמין בדיקה של מת"י לחוזק חיפויים.

אם בנקישה על האריחים (בדיקה שאתה יכול לבצע לבד עם קת של מברג, למשל) אין צליל חלול בשום מקום, אני מניח שלא ימצא כשל.

 

מה שנקרא- "כשר אך מסריח"...

כנראה שהבנייה היתה עקומה במקור, והרצף ישר את הקיר עם הטיט, וזה מה שיצא.

1.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

2. CHEVROLET SPARK LS 1.0 2014

 

פורסם

מאיזה חומר בוצעה החלוקה בתוך הדירה ?

בלוק 10 ס"מ אפור ?

בלוק 10 ס"מ אשבונד ? (בלוק גבס)

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

תקן ישראלי מס 1920 קובע כי שכבת הטיח (חוץ ופנים) לקיר באורך של 3 מטר, לא יעלה על 15 מ"מ (1.5 ס"מ) והעקמומיות ("גלים" \ "גליות" בקיר) לא תעלה על 4 מ"מ.

 

בעברית: חדר אמבטיה שרוחבו 1.75 מ' יהיה אחרי טיח משני הצדדים 1.72 מ'.

אם ניקח בחשבון קרמיקה של 6-10 ממ ושכבת הדבקה של 7-15 מ"מ, נגיע לכל היותר לעוד 25 מ"מ מכל צד (סה"כ 50 מ"מ, שהם עוד 5 ס"מ).

[במאמר מוסגר, התקן היום מחייב את הקבלן ליישר את הקיר ע"י טיח שחור לפני הדבקת קרמיקה, ע"מ לשמור על שכבת דבק קרמיקה אחידה ככל שניתן - ולא לחפות על העקמומיות של הקיר בעוד דבק קרמיקה]

זה אומר שהמידה המינימאלית (מקסימלית בחריגה) לחדר אמבטיה שהוא ברוטו 1.75 מ',יהיה בסוף לא פחות מ- 1.67 מ'. אם נעשתה עבודת טיח טובה קודם לכן, והקיר באמת ישר מאוד וצריך רק לסרק אותו בדבק קרמיקה ולהדביק אריחים, ישאר נטו אפילו 1.70 ודיי בקלות.

אם הקיר ממש ישר, אין בעיה להדביק אריחים ישירות על הבלוק ורק בחלק העליון לטייח קלות.

 

אגב, אם בונים בבלוק אשבונד (קיר חלק לחלוטין) ואין עניין של פילוס או גליות (בלוק אשבונד מגיע חלק כמו קיר גבס), חדר של 1.75 צריך להיות כ 1.70 אחרי הכל.

 

להערכתי יש כאן חריגה רצינית בשכבת הטיח (קיר עקום מאוד ?) ויש כאן ליקוי בניה.

לרוב, טיח ניתן לתקן - השאלה היא האם שווה לשבור חדר אמבטיה שלם בשביל 5 ס"מ נוספים מכל צד, או לסגור איתם על פיצוי.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם
בשקט 10-15 סנטימטר בגירה

 

1. בהתחלה דיברו על 15 ס"מ ואני לא הבנתי שזה גודל של חדר, ז"א הורדה של שני הקירות אלא חשבתי לקיר בודד, ו 15 ס"מ נשמע מופרך.

2. עכשיו כשאני מבין שמדברים על 2 קירות, 10 ס"מ נשמע סביר. 15 ס"מ כבר לא נשמע מופרך אבל עדיין המון.

 

וסתם שאלה כללית, בניה פנימית בבלוקים? חשבתי שמזמן עברו לבניה פנימית בגבס.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

×
×
  • תוכן חדש...