Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3890 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אתמול שמתי לב שהתקינו מצלמות (די נסתרות) בנת"צ שהולך מוינגייט לכפר שמריהו בכביש החוף, אחרי המון זמן שהנתיב קיים אבל עד עכשיו לא עשו שם אכיפה. מעניין אם המצלמות שייכות לבקרת התנועה או באמת לאכיפה. הלוואי ובאמת מדובר באכיפה שתתקן את העוול כלפי כל מי שנוהג שם כחוק ורואה איך אחרים מצפצפים בראש חוצות ומעצבנים את כולם.

  • תגובות 79
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם (נערך)

אתה מדבר על המצלמות שעל השלטים האוטומטיים? לצערי הם לא מצלמות אכיפה (וגם ממש לא חדשות).

עריכה אחרונה על ידי yuvk
:turn-l:
פורסם

היום הזדמן לי לרכב לתל אביב ובערך בשעה 10:00 עברתי בכביש החוף לכיוון דרום.

זו פשוט בושה שהמשטרה לא אוכפת שם ופשוט לא רואים אף ניידת באזור.

היה שם פקק בנתיבים הרגילים ועוד פקק על הנת"צ של אנשים חשובים מכולם.

מאחל להם שיתחשבו בהם כמו שהם מתחשבים באחרים.

בא לי להקיא את כל הפיג'ואדה מארוחת הבוקר רק מהמחשבה על אנשים כאלה.

פורסם

שמחת זקנתי. אין דברים יותר חשובים לאכוף? עבירות בריונות הן מעצבנות אבל רמת הסיכון שכרוכה בהן אינה גבוהה.

 

העדיפות באכיפה, בחינוך, בהכשרה ובכל תחום אחר צריכה להתמקד קודם כל בעבירות מסכנות חיים.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם
שמחת זקנתי. אין דברים יותר חשובים לאכוף? עבירות בריונות הן מעצבנות אבל רמת הסיכון שכרוכה בהן אינה גבוהה.

 

העדיפות באכיפה, בחינוך, בהכשרה ובכל תחום אחר צריכה להתמקד קודם כל בעבירות מסכנות חיים.

תאמין לי שהבריון יסיים לצפצף עלייך כשאתה עומד בפקק,ויתחיל לסכן את חייך כשהוא נוהג ברכב לקוי,מחזיק סלולר,ועוד ועוד.

לא מובנת תגובתך,מה גם שבריונות כביש גורמת לשאר הנהגים לנהוג בעצבים.

סעו בצד ימין!!

306XT,307XS,Mito155 HP בעבר

,Giulietta QV. היום

פורסם

לא אמרתי שבריונות כביש היא לא מסוכנת בכלל, אבל זו לא ההגדרה של עבירות "מסכנות חיים".

 

נהיגה בגילופין, נהגים עייפים (ולא רק במגזר המקצועי), הסחות דעת משמעותית בנהיגה (כולל אכילה, שתיה, התעסקות בנייד), מהירות שאינה מתאימה לתנאי הדרך ואי שמירת רווח - בכולן אין שום מרכיב כוחני אך הן מסוכנות לאין שיעור יותר מעבירות בריונות.

 

קצת פרופורציות זה דבר חשוב בחיים..

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

אוייש נו, מה אתה פעיל באור ירוק?

עבירות בריונות לא נאכפות נקודה. אין לזלזל בחשיבותן וזה מטופש מיסודו לומר שהן לא "מסכנות חיים", בטח בארץ שלנו.

 

איתמר

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם (נערך)

אולי מטופש, אבל נכון.

 

אני לא אומר שזה לא מסוכן בכלל, כי יש הגיון מאחורי הפרדה בין תחבורה ציבורית (רכבים כבדים שנושאים המון בני אדם) לבין רכבים פרטיים, וכן אפשר למצוא בעיות בתופעות אחרות של בריונות כביש, כולל בעיות עקיפות שכבר צוינו כמו יצירת עצבנות וכדומה.

 

אגב, כמו שעבירות בריונות לא נאכפות כלל (עניין פסול כשלעצמו) גם לא מעט עבירות מסוכנות יותר לא נאכפות או לא נאכפות מספיק.

 

השאלה היא מה יותר חשוב, ששלושה מיליון נהגים יוכלו לנהוג בלי להתעצבן, או שארבע מאות מתוך הנהגים הללו יוכלו לנהוג בלי להיהרג...

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

* גם נסיעה כזו בנתיבים כאלה היא מסוכנת מהסיבה הפשוטה - כשנגמר הנת"צ או כשיש מחלף כל הממהרים סוטים וחותכים את הנהגים בנתיב התקין.

* חצי מהתאונות לפי משטרת התנועה, נגרמות ללא עבירה, מה שכמובן אומר שגם אם יאכפו את קובץ תקנות התעבורה במלואו לטענת בוחני התנועה עדיין ייהרגו בערך 200 מתוך ה-400 האלה שציינת.

* לא ניתן לאכוף מהירות גבוהה ביחס לתנאי הדרך אלא בדיעבד, לאחר שכבר הייתה תאונה.

* אי שמירת רווח לא נאכף בגלל היעדר מיכשור אכיפה, יכלו לצייד את הגאטסו גם ביכולות כאלה, אבל זה מייקר את הנושא וכמובן יקטין את הרווח של מלם טים מהפרויקט.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם

השאלה היא מה יותר חשוב, ששלושה מיליון נהגים יוכלו לנהוג בלי להתעצבן, או שארבע מאות מתוך הנהגים הללו יוכלו לנהוג בלי להיהרג...

 

אני מוצא שהכי מעצבן בכביש הן עבירות בריונות, ואני מאמין שזה גם מה שמחקרים מוכיחים. לא נראה לי שיש כאן הרבה שמתעצבנים שעוקפים אותם בשמאלי מעל המהירות המותרת.

ברגע שאתה עצבני הנהיגה שלך נפגעת. אז אולי עברות בריונות הן לא "מסכנות חיים" בהגדרתן הישירה אך השפעתן על השותפים לדרך חמורה שבעתיים.

 

איתמר

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

הבעיה בכבישים שלנו היא שכל אחד בוחר כרצונו את החוקים החביבים עליו, כי אכיפה לא קיימת.

אחד מתעצבן מאלו שלא שומרים על הימין, כי מפריעים לו לנסוע ב140.

השני כועס על הנוסעים מהר, כי מצפצפים לו כשעובר נתיב בלי לאותת.

 

ברגע שבוחרים סט של "עבירות איכות" ומנחים את השוטרים להתמקד בהן, למעשה משדרים לציבור שיש עבירות פחות חשובות, שלא אוכפים וניתן לצפצף עליהן.

 

הפתרון: ישום של תאוריית החלונות השבורים. אכיפה לא סלקטיבית, של קלה כחמורה.

כמובן ששוטרים יצטרכו לרשום דוחות, על כל מה שהם רואים ולא רק על מה שקל לאכוף.

כמה שנים של אכיפה קפדנית, אולי יחנכו את ציבור הנהגים לכבד את החוק.

איש חולם אני

וכך היה תמיד

פורסם

כתבת יפה.

 

חשבתי גם על עבירה אחרת בסטטוס דומה. בכל בוקר אני מפלס את דרכי בין עשרות מכוניות ב"דבל פרקינג" שלא נאכף לחלוטין (כי בסמכות המשטרה?) כולל ע"י ניידות משטרה שעושות מסלול סלאלום ביחד איתי. וזאת, כשמצידנו, מכוניות החונות בכחול-לבן ללא מדחן/כרטיס/פנגו מקבלות דוחו"ת בקצב.

 

הויכוח למעלה עורר אצלי שאלה - האם מותר למשטרה להתמקד בעברות "מסוכנות" (כלומר להזניח את כל השאר)? האם שוטר לא נדרש לטפל בכל פשע או עבירה שהוא עד להם? האם לא מתפקיד המשטרה להבטיח את זכות השימוש בדרך לכולם באופן שווה (כלומר על פי החוק)?

:turn-l:
פורסם

טכנית יש עבירות שאין למשטרת התנועה כלים לאכוף אותם היום (שמירת מרחק - לא נאכף מאז הוצאת המרו"ם לגימלאות למשל).

מעשית המשטרה כמו כל גוף שואף להגיע למקסימום הכנסות במינימום הוצאות ועבודה.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭


×
×
  • תוכן חדש...