Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4371 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 37
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

האחריות כוללת גם את זה. לאחר מכן אחת לשנה או 15,000 ק"מ יש לעבור בדיקה בעלות 300 שקלים שתאריך את האחריות שוב, וזה עד שהרכב יהיה בן 10.

נלקח בשיקולים.

 

תודה לכולם.

במהלך סוף השבוע חשבתי לא מעט ובחנתי עלויות. בשורה התחתונה הגעתי למסקנה שהפאביה אמנם נחמדה, אך תמיד ארגיש בה שחסכתי. מדובר בחוויה מינימליסטית ביותר ו אני רוצה להרגיש סוג של סיפוק בכל פעם שאתיישב ב'קוקפיט'.

החלטתי לקחת את הפריוס לבדיקה.

אעדכן לגבי תוצאותיה וההמשך.

Live fast, die young - leave a better looking corpse

פורסם
כאיש מקצוע הלכתי ומדדתי בעצמי את הקרינה בפריוס. אתה תופתע מהתוצאות. חפש בפורום.

 

לפחות יש מצב לאיזה טיזר קטנטן אם החיפוש לא ממש משתף פעולה? משהו בסגנון של "לטובה" או "רעה"?.. :-(

פורסם

אגב גם אני לא מצאתי את השרשור המדובר.

 

בשעה טובה לחצתי ידיים עם מנהל המכירות ואני מקווה שכבר מחר אקח את הכלה לביתה החדש. הדבר היחיד שהתגלה בבדיקה הוא צמיגים אחוריים יבשים. אלו שני צמיגי GOOD YEAR משנת ייצור 2011 שמצב דווקא לא רע, לעניות דעתי, אך שמתי לב שבאחד מהם נעוץ בורג וזה יטופל.

מעבר לזה קיימים ליקויים במרכב, שפשופים קלים בפינות, לחיצה-שתיים ומכה קלה בדלת ימין אחורית.

בסה"כ המצב החיצוני מקבל אצלי ציון סביר-טוב, בפנים הכל מצויין.

לצערי המו"מ לא עזר במיוחד ולא הצלחתי לרדת במחיר. לקחתי אותה בכ-2000 ש"ח מתחת למחירון ולמעשה לא היה לי שום סיכוי לקחת אותה בפחות, כיוון שבמהלך המו"מ הראו לי את זכרון הדברים עם הבעלים הקודמים והמחיר בו קניתי הוא ב-1500 ש"ח גבוהה יותר, אך בוצעו ברכב תיקונים, בדיקות והוא הגיע עם אחריות. במצב הזה קשה לי להאמין שהם הרוויחו משהו מהעסקה, פרט ללקוח מרוצה.

 

אני ממליץ בחום למי שמעוניין בטויוטה משומשת לבדוק באולמות התצוגה רכבים מתוכנית "טויוטה SELECT".

מדובר על רכבים מיד ראשונה בלבד, בני פחות מ-7 שנים, שעברו בדיקות מקיפות והם במצב מכני נהדר, באחריות, עם שלדות נקיות בלי סיפורים מיותרים.

השם של היבואן עומד על הכף ונחסך לי כאב ראש בריצות אחרי אנשים פרטיים.

Live fast, die young - leave a better looking corpse

פורסם

א. תתחדש! שמח שמצאת את מבוקשך, אני בטוח שתהנה ממנה!

 

ב. אל תאמין למה שאמרו לך אנשי המכירות, הם לא מוכרים אם לא מרוויחים, זה לא גמ"ח כלי רכב, עסק לכל דבר ועניין, לא צריך לרחם עליהם:)

ג. תבדוק מתי הטיפול השוטף הכי קרוב שצריך לעשות.

ד. תתחדש שוב ותהנה, בכמה הוצאת אותה?

פורסם
א. תתחדש! שמח שמצאת את מבוקשך, אני בטוח שתהנה ממנה!

 

ב. אל תאמין למה שאמרו לך אנשי המכירות, הם לא מוכרים אם לא מרוויחים, זה לא גמ"ח כלי רכב, עסק לכל דבר ועניין, לא צריך לרחם עליהם:)

ג. תבדוק מתי הטיפול השוטף הכי קרוב שצריך לעשות.

ד. תתחדש שוב ותהנה, בכמה הוצאת אותה?

 

תודה! אני נוטה להאמין במקרה הזה כיוון שראיתי במו עיניי בכמה קנו אותה ומה התיקונים שעברה במוסך לאחר מכן. בכל מקרה יצא קצת מתחת למחירון ואני חושב שמה שאני הולך לשלם זה בדיוק מה שהיא שווה.

לגבי הטיפולים הכל ברור ומיושר.

אני לוקח אותה ב-86K ש"ח שהם 40K יותר ממה ששילמת על שלך (הבדל של שנה, טירוף!!!), אבל מדובר בדור השלישי, פרטית ועם קילומטרז' נמוך, כך שיש הצדקה כלשהי. מוכרח להודות שזה בכ-16K ש"ח יותר ממה שתכננתי להוציא בתסריט הכי גרוע (עם כי התשלומים לבנק עומדים פחות או יותר בתכנון שלי, תנאי ההלוואה שלהם הפתיעו לטובה בהשוואה למימון החוץ בנקאי).

בכל מקרה זאת תוצאה של ללכת עם הלב יותר מאשר עם הראש, אבל עד גבול מסוים. אני חושב שעשיתי בשכל שלא התקדמתי עם הפריוס השניה, ממגרש, שרק מלהסתכל עליה ולבקר במקום הדליק לי כמה וכמה נורות אדומות.

Live fast, die young - leave a better looking corpse

פורסם

הבדל של שנה, הבדל של דור! לא ניראה לי בכלל שאפשר להשוות בין שני הדגמים, כ"ס, מרכב, נוחות, נפח מנוע וכו' וכו' , זה רכב אחר על פניו, ועל כך אני בטוח שאתה תהיה מרוצה, בסופו של דבר ההרגשה שלך מהמקום היא מאוד חשובה ותמיד צריך לתת לה מקום של הכרעה בהחלטה, אם לקנות מהמקום הזה או שלא, כנראה שיש דברים בגו, העיקר שתהנה מהרכב, תדאג לאחריות לסוללה, הכי קריטי! וטיפולים שוטפים.

פורסם

בשעה טובה ומוצלחת התחדשתי.

 

מוכרח להודות שכמות האינדיקציות לגבי אופי הנהיגה וצריכת הדלק כל כך מטורפת שאני נוהג כמו סבאל'ה וכל מה שנשאר זה להתקין מפרש או לפעור חורים ברצפה כדי לדחוף עם הרגליים כמו בפלינסטונים...

הרכב שקט למדיי (לפחות בהשוואה לריו שליוותה אותי בחודשים האחרונים), ההגה קשה יחסית (כמו שאני אוהב) עם כי צורת האליפסה ביזארית משהו ואני עוד מתרגל אליה.

הראות די טובה, השמשה האחורית נראית מוזר בטירוף במראה אבל הראות טובה יחסית. בחניה לאחור אני מסתייע בחיישני הרוורס. אין לי מושג כמה קשה היה בלעדיהם, אבל מאמין שזה היה יכול להיות אתגר לא פשוט. מה שכן, הראות של המסך של החיישני (שמותקן ע"ג המראה) בשמש על הפנים ובגלל שהפריוס משמיעה צפצוף בשילוב לרוורס, יחד עם החיישנים יש ברכב קקפוניה משוגעת של צפצופים שונים.

אני נמשך באופן טבעי לידית ההילוכים לא מעט, חייב להיגמל.

ממידת הנוחות של המושבים אני מרוצה, המיזוג פועל נהדר גם כן וטוב משמעותית בעצירות מאשר ברכבים קונבנציונליים. מוריד את הכובע.

בסה"כ הנסיעה נעימה, הרכב "גולש" טוב מאוד על הכביש ללא לחיצה כלל על הגז.

תצוגת ה-HUD על השמשה נראית טוב גם ביום וגם בחניון תת-קרקעי. חסרים קיפול מראות חשמלי והופתעתי שהאורות נשארים דולקים גם לאחר עזיבת הרכב.

לבלם היד שהוא בעצם רגל עוד צריך להתרגל (נתקלתי בכזה רק בהונדה FR-V פעם).

בינתיים תענוג. עוקב בדריכות אחר צריכת הדלק.

 

שוב תודה רבה לכולם!

 

10447027_10152797717794863_5325361605822294145_n.jpg

Live fast, die young - leave a better looking corpse

פורסם

היי, תתחדש, אני הייתי בדיוק כמה ימים בלי חיישני רוורס באוטו הזה, וזה הספיק לי, אתמול התקנתי אותם. אתה ממש צודק בקשר למיקס צפצופים שיש גם מהרכב וגם מהחיישנים, לא הכי נעים אבל סביל ביותר.

אני לא יודע מה גודל המראה אצלך אבל אצלי היא יחסית קטנה למה שהורגלתי ברכבים אחרים ובשילוב הקורה האמצעית החיונית ביותר בדלת החמישית של הרכב הראות לאחור בעייתית

אגב ביטוח מקיף וחובה, עלות סבירה ביותר, לא בשמים.

היכן אתה גר? באיזה מוסך תטפל ברכב?

פורסם

אני גר בבת ים וסביר להניח שאטפל ב"סוכנות ראשון" במערב, שם טופלה תמיד ומשם לקחתי אותה.

הביטוח והמקיף לא זולים עבורי, בחמש השנים האחורונות לא החזקתי רכב פרטי אלא רק ליסינגים ושגורות. אין לי היסטוריה ורצף ביטוחי + באוגוסט 2011 שברתי את הרגל בתאונת דרכים (כן כן, נהג ששובר את הרגל, זה המשמעות של דוושות לא קורסות בתאונה). שלא באשמתי אך הופעל ביטוח החובה וזה רקורד בעייתי.

בסופו של דבר לאחר הנחה (לעובדי חברה) יצא לי 4500 מקיף ועוד 1620 חובה.

 

אגב, ביררתי לגבי בקרת השיוט. לפני הנחה, בסוכנות, רוצים 910 ש"ח + מע"מ. יש אפשרות לקנות ב-EBAY מבחור בארץ ב-60$ את הידית (אין מיסים ודמי משלוח כי זה בארץ, יוצא כ-206 ש"ח) ואת מכסה הפלסטיק עם החור הזמנתי במוסך ב-12 ש"ח כולל מע"מ.

ככל הנראה אתקין אותה לבד, מדובר בפעולה פשוטה ביותר.

לכל המעוניין, יש לי מדריך מאוד מפורט.

Live fast, die young - leave a better looking corpse

פורסם (נערך)

טיפ קוסמטי שמעטים מבעלי הפריוס השכילו ליישם - הסרת הטאסות. החישוקים של הפריוס הם ככל הנראה היפים ביותר שראיתי ברכבים שמגיעים עם טאסות. שווה לשקול בחום אם הלוק החיצוני של הרכב חשוב לך.

 

כך זה נראה ללא הטאסות -

 

ryrepu7y.jpg

עריכה אחרונה על ידי ALÞћÃ
פורסם

הג'אנט הזה באמת יפה , מהדור החדש , השקיעו בג'אנט , מ-2009 צורה ישנה ומטה , לא נתנו יותר מידי דעת לעניין, הג'נט סביר + ולכן הטאסות לעניות דעתי עדיפות.

פורסם

בקרת השיוט זה סיפור מטופש. היא לא קיימת ברוב הרכבים כפי שתבין מייד, אבל יש הכנה מלאה ובעצם היבואן/יצרן חוסך עשרות בודדות של דולרים, במקום לספר כסטנדרט לרכב גם כך לא זול.

למיטב ידיעתי הגיעו לארץ פריוסים דור 2 משתי רמות גימור - GLI ו-LUXURY. מהלקצ'ורי יש מעטות. יש בהן בקרת שיוט, מושבי עור, מערכת מולטימדיה הכוללת ניווט, מצלמה, ונדמה לי שגם מע' עזר חניה וכניסה ללא מפתח כמו בדור השלישי.

 

הדור השלישי הגיע רק ברמת גימור GLI ואחר כך התווסף ה-PLUG-IN. החל מ-2013 הרכבים מגיעים עם אלמנטים דמויי עור במושבים, מע' מולטימדיה ובקרת שיוט. עד אז רוב הרכבים הגיעו ללא.

הקטע המטומטם הוא שיש הכנה בחלק נכבד מרכבי טויוטה ומה שחסר זה רק המוט עם המתגים. ניתן לקנות משומשים או חדשים מ-EBAY.

 

תהליך ההתקנה פשוט. מנתקים את המצבר, מסירים את המכסים המגנים בצידי ההגה, משחררים את כרית האויר, מחברים את הידית, לפלאג הקיים ומקבעים עם ברגים (יש הכנה להכל). במכסה הימני יש לנקב חור עבור הידית או להשיג מכסה עם חור מתאים. אני קניתי מכסה ב-12 ש"ח כולל מע"מ במורשה.

לאחר מכן מחברים הכל חזרה. עניין הכרית מאוד בעייתי, זה סיפור שדורש משנה זהירות ולכן מומלץ להתקין במוסך ולא לבד.

מדריכים מצולמים יש בשפע, גם פה בפורום יש אחד לפחות (בקורולה). ממליץ לחפש מדריך שמתאים לדגם שלך אם בכוונתך לבצע זאת לבד.

בד"כ במדריכים יש גם מק"ט של הידית שמתאימה לדגם שלך ואפילו קישור ל-EBAY או לחנות אינטרנטית אחרת שיכולה לספק את החלק.

 

לגבי הטאסות והג'נטים - ידוע ואכן הג'אנט המקורי נראה טוב אבל אין לי בעיה גם עם המראה שהטאסה נותנת ולכן בינתיים אשאר איתה. מצד שני, אולי אסיר אותן כדי לראות את זה בעיניים ואז אחליט.

 

לסיום - אנקדוטה. הלכתי היום לעשות בדיקת מיגון. במקרה נפלתי על חנות/מתקין די מיושנת ועם בעלים לא צעיר. הוא ניגש לרכב, התיישב, סינן כמה קללות, יצא וביקש ממני לשבת במקומו ולהניע ללא הקודן.

ניסיתי, הופיע משולש אזהרה צהוב על הצג במקום נורית READY ירוקה והוא ביקש להניע עם קוד. כל הזמן הזה הוא עמד לידי והחזיק את הדלת פתוחה.

הקשתי את הקוד, לחצתי על START והופיעה נורית READY.

מונע, אמרתי לו, כשרק המנוע החשמלי הוא שעבד והוא התחיל להתווכח איתי שלא שומעים כלום ושהרכב לא הניע. הסברתי לו על המצבר והוא התלונן שהוא שונא את הרכבים האלה. ניסתי להתקדם או לשלב לניוטרל כדי לתת קצת גז לפחות ולהראות לו שהרכב מונע, אבל הופיע צפצוף כלשהו והודעה לשלב ל-P.

ניסיתי פעמיים ושום דבר לא השתנה.

חשבתי שניה ואז אמרתי לו - אולי זה בגלל שהדלת פתוחה?

סגרנו אותה, שילבתי D והפעם התקדמתי טיפה. הוא היה בשוק מוחלט והמשיך לחזור על המשפט "לא שומעים את המנוע עובד בכלל!!!!! לך תבין...".

Live fast, die young - leave a better looking corpse


×
×
  • תוכן חדש...