Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חוות דעת-טיוטה קורולה 2008 רובוטית, בניגוד למה שכולם חושבים!


oran corolla
שימו לב! השרשור הזה בן 3663 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

****הנהלת הפורום אינה מעניקה שירות עריכה והגהה בדיעבד לטקסט ארוך ולא נהיר. נא להתחשב בנוחות הקוראים בעת תרומה לפורום. למשתמש ניתנה התראה. תודה רבה****

 

 

 

אז ככה בקצרה האוטו ברשות המשפחה שלי 6 שנים מהיום שיצא מהחברה,

בשנה האחרונה קיבלתי רשיון,התאהבתי בנושא המוטוריקה והקוסמטיקה ....

ולבסוף קיבלתי את הרכב לעצמי (כלומר פרטי שלי)

אז לכל אלה שמחפשים רכב לקנות ושוקלים את האופציה תשמעו את דעתי על הרכב בניגוד למה שאחרים חושבים ומכפישים את השם שלה:wink:.

צריכת דלק-הרכב ברשותי 3000 ק"מ בבדיקה וחישובים מקיפים מספר פעמים /חישוב של כל הליטרים והק"מ שעשיתי.

נסיעה עירונית הרכב אוכל - 1/11 .

נסיעה בין עירונית-1/15 או 1/17 (עדין בבדיקה)

תחזוקה-5וחצי חודשים שהרכב בבעלותי באופן פרטי ועדין לא נתקלתי באף תקלה איתו,(ברוך השם)

הטיפול התקופתי (שמן,פלגים פילטרים וכו) בתוספת תוסף לניקוי מנוע ותוסף נוסף לא זוכר איזה עלה במוסך מורשה 680, (אחרי הנחה מהיכרות עם המנהל) במקור 750 כולל התוספים (ללא 120 שקל פחות) כולל מטען USB ומחזיק מפתחות וריחנים :-D

ובמהלך כל השש שנים הרכב אמין מאוד נתקלו באפס תקלות ,כל הרכיבים עדין מקורים חוץ ממצבר שהוחלף ורפידות ברקס אחוריות.

(הרכב עבר רק 63000 ) אבל בכל זאת מראה נאמנות רבה.

נוחות ופלסטיקה ברכב-אז ככה מבחינת נסיעה הטיוטה מרווחת מאוד נוחה מאוד המושבים מחזיקים הרבה זמן וללא זיהומים,קרעים ,קמטים הייתי מגדיר אותה כרכב ל4 וחצי אנשים, (עדיין לא ישבתי ברכב שחמש יכולים לשבת בכיף ) בגאז גדול ושמשה רחבה מספיק לתמרון בפניות. מזגן מקפיא בשניות ,ויש איטום מצוין ופלסטיקה איכותית. (אין פלסטיקה שרועדות/נשברת )

מבחינת הפלסטיקה אני רוצה להודות ליוצר של הטיוטה אני אישית פירקתי כל חלק ברכב הזה הכל מתפרק בקלילות וללא בעיה חוזר למקום בקלילות, אין קליפסים שבירים וקל להגיע למקומות צרים, מהבחינה הזאת פשוט שלמות באמת הכל יושב מושלם ומתפרק בקלות

.

מבחינת אחסון יש לדעתי מספיק תאים לאחסון הפלסטיקה עשויה מחומרים טובים ואיכותים לא מאבדת צבע ולא דביקה וכך גם המושבים

תא המנוע רובו מפלסטיקה גם ונראה טוב ומעוצב יפה ובנוחות. (קל מאוד להחליף מנורות,פיוזים ודברים שאינם זקוקים ללכת בשבילם למוסך)

אחיזה בכביש ופעילות המנוע במהיריות גבוהות-לרכב אין ESP אבל לא כזה מפריע האחיזה שלו היא נוחה הרכב קצת גדול, אבל לא יותר מדי לעומת רכבים משפחתים

בפניות חדות קצת "עפים" אבל בעת סכנה בלימה ישירה הגלגלים יציבים והאוטו לא מאבד איזון גם במהירויות גבוהות אין תזוזות מיותרת הרכב יציב ושקט חלקית.

מבחינת נסיעה במהירויות גבוהות ב140 ומעלה שומעים את המנוע מתאמץ ואת האוויר חודר על תא הנוסעים.

לרכב האצה מהירה בעיקר על הילוך S ומגיע ל120 בעליות בכיף במהירות ובקלות.

סאונד המנוע אין נפלא רעשים כיף לשמוע את הטורים עולים ויורדים בדומה לגיר ידני אבל בלי חירכוכים ורעשים מיותרים...

ועכשיו לנושא שכולכם חיכיתם לו "הגיר הרובוטי המהולל"

יש ויכוח שמתנהל מהרגע שהרכב יצא ועד היום, הרבה אנשים החליטו שהגיר הרובוטי הוא *** ובגלל זה אין לו ערך ולא מוכנים לשלם מחירון ברוב המקרים.

אני חושב שהישראלים הם פשוט מפונקים, כולם הרגילו את עצמם לאוטומט, ולא מוכנים לקבל גיר שפועל בדומה לגיר ידני ומדרדר בעליה /לא נוסע בקו ישר בעצירה במקום. (כלומר גלישה קדימה)

אז בוא נתחיל בזה שטיוטה הוציאו עדכון גירסא חינם למי שמטפל בחברה /עלות חד פעמית של 700 למי שלא מטפל.

עדכון הגירסא מקרב את גלגלי השיניים ובכך מפחית את ההידרדרות ונוסע בקו ישר.

שיטת הפעולה בגיר נכון קצת מוזר לנסוע ברכב אוטומט שמדרדר אבל בסכה ברגע שמבינים את הפעולה של הגיר לומדים להתנהג עליו כמו אל ידני.

בעליות לוחצים על הילוך ספורט (כפתור ליד ידית ההילוכים ) האוטו נוסע מושלם

בקו ישר הרכב נוסע כאוטומט רגיל .

בירידות יש לך שימוש בטיפטרוניק דרך ההגה לא צריך ללחוץ ברקסים והרכב פשוט נועל את עצמו על הילוך 3 ומדרדר בכיף,

אז כן יש מדי פעם שהאוטו מתבלבל ואחרי שנייה מעביר להילוך חמישי ואז מתחילה עליה והוא מפסיק להגיב, אז לוחצים על הילוך S או על המינוס בהגה והוא ממשיך רגיל אף אחד לא ימות מזה.

ובעליה "קשה" לוחצים גז מהר ישר אחרי הברקס או מרימים אמרקס כדי לא להדרדר לא קורה שום דבר.

בשביל אמינות,חיסכון,שקט נפשי,בטיחות,נוחות וכל הדברים הטובים האלה שהאוטו מספק משתווים לחסרון הקטן הזה "של להרים אמברקס בעליה חדה.

לדעתי ברגע שמתרגלים לגיר ומבינים את ההתנהגות שלו לומדים שהרכב הוא אוטומט לכל דבר רק עם כמה + נוספים.

הכל עניין של הרגל ואני חושב שכל מי שחשב על לקנות את הרכב הזה לא צריך להקשיב לחוות דעת של אנשים שלא נהגו ברכב /ששמעו סיפורים,

מכל הבחינות זה הרכב "המשפחתי האולטימטיבי" חסכון נוח ביטחותי אם יש לכם פחד מהגיר פשוט צאו לסיבוב תראו אם תוכלו להתרגל לידני בכאילו ותזכו לכמה שנים של שקט . ואם אתם חושבים שהרכב קצת זקן /משעמם תסתכלו על החתימה שלי ותבינו שהכל אפשר לשנות.:lol:

עריכה אחרונה על ידי oran corolla
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 99
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לחמי יש כזה רכב,גיר זוועה,לחבר של אבא יש כזאת,חשב שיתרגל,היום מאוד מצטער שקנה,לא סתם טיוטה מאוד מהר עברו לגיר אוטומטי רגיל,ושחכו את הפדיחה עם הגיר הזה.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לחמי יש כזה רכב,גיר זוועה,לחבר של אבא יש כזאת,חשב שיתרגל,היום מאוד מצטער שקנה,לא סתם טיוטה מאוד מהר עברו לגיר אוטומטי רגיל,ושחכו את הפדיחה עם הגיר הזה.

נהגתה עליה פעם?

ולא אמרתי שזה הגיר המושלם פשוט אמרתי שאנשים שמחפשים היום רכב משפחתי "חדש ככל שאפשר" במחיר זול ושפוי שלא ימהרו למחוק את האופציה הזאת יש לטיוטה את כל הקריטריונים לרכב משפחתי זול ומושלם .

צודק לא כולם יאהבו את הגיר ויצליחו להתרגל זה האופי של הישראלי כמו שהוא לא רוצה ידני בגלל פקקים .

לא רוצים רובוטי בגלל סטיגמות אפשר תמיד לנסות לראות לא נוח לא חייב לקנות אבל אני חושב שאנשים טועים לגבי המחשבה הזאת.

נ.ב עד היום יש טיוטה עם גיר רובוטי לדוגמא טיוטה איגו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נהגתי על כזו ובלי שום ספק (אפשר גם

), מדובר בגיר הרובוטי החד-מצמדי הגרוע ביותר שקיים. דווקא ב 107 בה גם הזדמן לי להתנסות, הגיר (לא בטוח שמדובר באותה גרסה) היה הרבה יותר נסבל והזכיר לי את זה שהיה בגרנדה פונטו בזמנו. מפגין הססנות במהירויות איטיות בהילוך ראשון, כיאה לחד-מצמדי, אבל בשוטף הוא לא רע בכלל. יתכן שיש גם לאופי המנוע ולמשקל הרכב השפעה. עריכה אחרונה על ידי ALÞћÃ
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אורן,אכן נהגתי בה,ונהגתי לא מאט ב 107,שגם אני חושב שהגיר שם עדיף.

אין סטיגמות,להרבה אנשים הוא לא נוח.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קיבלת רישיון לפני שנה וכבר אתה רושם:

 

ושמשה רחבה מספיק לתמרון בפניות. - אתה מסוגל להסביר את המשפט הזה?

אחיזה בכביש ופעילות המנוע במהיריות גבוהות- לרכב אין ESP אבל לא כזה מפריע האחיזה שלו היא נוחה הרכב קצת גדול, אבל לא יותר מדי לעומת רכבים משפחתים - מה ניסית לומר כאן? ש ESP מיותר כי כבודו שנוהג כבר שנה החליט ככה?

בפניות חדות קצת "עפים" אבל בעת סכנה בלימה ישירה הגלגלים יציבים והאוטו לא מאבד איזון גם במהירויות גבוהות אין תזוזות מיותרת הרכב יציב ושקט חלקית. - בפניות חדות קצת עפים? מאיפה עפים? מהמושב? מהחלון? דרך השמשה הרחבה שעוזרת בפניות?

מבחינת נסיעה במהירויות גבוהות ב140 ומעלה שומעים את המנוע מתאמץ ואת האוויר חודר על תא הנוסעים. - רק שתדע שב 240 קמ"ש כוחות העילוי של האוטו מתחילים לעבוד ואתה מתחיל לרחף. נוגע / לא נוגע בכביש. זה מאוד חסכוני כי זה מבטל את ההתנגדות של הצמיג על האספלט.

לרכב האצה מהירה בעיקר על הילוך S ומגיע ל120 בעליות בכיף במהירות ובקלות.

סאונד המנוע אין נפלא רעשים כיף לשמוע את הטורים עולים ויורדים בדומה לגיר ידני אבל בלי חירכוכים ורעשים מיותרים... חפש ביוטיוב את טופגיר עונה 20 מבחן על FTYPE חדשה בשביל להבין מה זה סאונד של מנוע. לקורולה זה סתם רעש מיותר.

אני חושב שהישראלים הם פשוט מפונקים, כולם הרגילו את עצמם לאוטומט, ולא מוכנים לקבל גיר שפועל בדומה לגיר ידני ומדרדר בעליה /לא נוסע בקו ישר בעצירה במקום. (כלומר גלישה קדימה) - אין ספק שאחרי שנה של נהיגה אתה מיומן בתור פסיכולוג / בוחן /מעריך / צוסיולוג - לחוות דעה על אחרים. מעניין שדווקא טויוטה בעצמה הפסיקה עם הגיר הדבילי הזה.

עדכון הגירסא מקרב את גלגלי השיניים ובכך מפחית את ההידרדרות ונוסע בקו ישר. - עידכון גירסא שמקרב גלגלי שיניים? זה אח של מכפיל בוכנות?

 

 

לא היה לי כח לענות על כל הדברים המצחיקים שרשמת. אבל ניסיתי. בכחול.

עריכה אחרונה על ידי discoTD5

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הגיר הזה ממש סבאבא לנהיגה ספורטיבית/נמרצת, ובגדול אפשר להתרגל אליו. הבעיה העיקרית שלו היא שאותם אנשים שמחפשים נהיגה נמרצת/ספורטיבית, או כאלה שמוכנים להתרגל לאוטו, לרוב לא מחפשים קורולה.

 

נ.ב.

 

זה באמת החד-מצמדי הגרוע ביותר שנהגתי עליו אי פעם.

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קיבלת רישיון לפני שנה וכבר אתה רושם:

 

לא היה לי כח לענות על כל הדברים המצחיקים שרשמת. אבל ניסיתי. בכחול.

-אתה מוזמן להמשיך....

 

 

 

1-לא החלטתי שמיותר החלטתי שאפשר לשרוד גם בלי זה, נסעתי ברכבים חדשים יותר עם ESP וביטלתי אותם לראות את ההבדלים זה לא מיותר אבל זה גם לא ישנה כל כך הרבה לדעתי.

2 בפניות חדות הכוונה היא שהאוטו לא זורק תחת או משהו כזה ,אבל שאתה מגיע לפעמים לפניות כאלה במהירות גבוהה אתה מרגיש שאתה זז לאחד הצצדיים. לדוגמא הרגל שלך נדבקת למשענת יד של הדלת ושמשה שאין לה תמרון הכוונה היא שתלך תקנה איביזה כל פניה שתפנה הקנט של השמשה יחסום לך את הרעיה, ופה אין את זה זאת הכוונה כבודו.

3-מה הקשר למה שאתה רושם אם לא מוצא חן בעיניך מה שפירסמתי אתה לא חייב להגיב , יש כאלה שאוהבים "לטוס" במנהרות הכרמל ,כביש שש וכבישים נוספים אז מי שמחפש רכב חסכוני ונוח אבל מצפה לנסוע 160 ברגוע לא במקרה הזה זאת הכוונה. שהרכב מגיע ל140 אתה שומע את המנוע שואג למוות ובגלל הרוח שחודרת אתה לא שומע את עצמך.

4-ראיתי את כל העונות של טופ גיר (במקרה F-TYPE זה רכב חלומותי) אני מתכוון יש מנועים שמנוע ידני שאתה מעביר הילוך העברות מגעילות כאלה ולא תמיד חלקות אז בטיוטה אין את הרעשים האלה, והמשיכת הילוכים שלו או הפתיחה שלו בעליה וכו כן יש למנוע רעש עם סאונד נחמד מאוד.

5-טיוטה לא הפסיקה עם הגיר יש לה עדין מכוניות עם גיר רובוטי בוא נתחיל בזה, הם פשוט ראו שלא כולם מתחברים לרכב שמדרדר הם המציאו את הGLI + ששם הוסיפו ESP ולחיצה כפולה על הברקס נועלת את הגלגלים האחורים ומונעת הידרדרות. ואח"כ שהפסיקו עם הייצור הם פשוט "שיפרו את הגיר " ועשו אותו יותר ידידותי למשתמש.

עדכון הגרסא-לפי מה שהוסבר לי במוסך המורשה מקרב את גלגל השינים של הקלאץ. ואני יסביר לך את זה ככה לפי העדכון-הרכב היה עומד בקו ישר ולא מגיב /שם רוורס הרכב נשאר במקום.

אחרי העדכון-הרכב עומד ברמזור אני משחרר את הברקס הוא מתקדם קדימה/נוסע רוורס לבד כאוטומט לכל דבר.

עכשיו אחרי שעניתי לך על כל הדברים שכתבת אתה דוגמא לישראלי טיפוסי שחי על סטיגמות ושמועות שאתה שומע מאחרים עם היה לך את הרכב הזה הייתה בקלות מתרגל לגיר ונהנה ממנו נכון. יש כאלה שלא מצליחים להתרגל אני לא סוחר רכב ולא באתי לנסות לשכנע אף אחד למכור.

אבל לדעתי היתרונות עולים על החסרונות במקרה הזה. וזה שאתה שופט אותי על זה שיש לי רשיון שנה זה שטיות אני יכול להגיד לך שעבדתי בצי מכוניות ונהגתי על כל רכב אפשרי כמעט, והק"מ שעשיתי בשנה אתה לא תעשה בעשור אז זה ממש שטיות כמה זמן יש לך רשיון /כמה זה האוטו שלך אני חושב שאחרי שנה הגיוני לתת חוות דעת על האוטו וזה לגיטימי גם אחרי חודש .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1-במצב אמת זה יעשה הבדל,תבדוק למשל ב EURONCAP סרטונים ללא המערכת ועם,יש הבדל מאוד גדול.

2-ברוב הרכבים זה ככה,אם אין לך מושבי ספורט אלא מושבים רגילים,זה הגיוני.

4-לדעתי יש לו רעש כמו של כול 1.6.

5-אני לא יודע אם הגיר עצמו של טיוטה ב אייגו/C1/107 או של הצרפתים,אבל שמה הם עשו אותו הרבה יותר טוב,גם במצב ידני הגיר נשלט טוב יותר.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה כמובן צודק. סליחה. מבטיח שלא יקרה שוב.

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אורן שלום,

 

אני שמח שאתה מרוצה מהרכב שלך, אך אני שואל את עצמי אם אי פעם נהגת באותו דגם עם תיבת אוטומטית פלנטרית. יש לי הרגשה שאחרי שתעשה סיבוב באחת כזאת יתכן שתשנה את דעתך על הגיר ה"נהדר".

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חייב לציין שנהגתי גם על הקורולה עם גיר פלנטרי,הבדל של שמיים וארץ.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אורן, לא יודע על איזה מכונית אתה נוהג, כי אני נהגתי במשך כשנה על מכונית מאוד דומה (עם גיר אוטומטי) והחוויות שלי היו שונות מאוד (בלי קשר לגיר).

 

הרכב עם אחיזה והתנהגות פחות טובים מכל רכב אחר מהקטגוריה שיצא לי לנהוג בו באריכות (מאזדה3, פורד פוקוס, פיאט בראבו).

רעש המנוע של הקורולה לא משהו, הרכב די רועש יחסית לקטגוריה, נוחות הנסיעה בינונית ומטה.

באופן כללי לא כיף לנהוג 140 עם טויוטה קורולה. במקרה שלך זה גם עלול להסתיים בלי רישיון לתקופה לא קצרה.

אתה לא אמור "לעוף" עם קורולה בפניות. זאת לא מכונית ספורטיבית ואתה לא במסלול מירוצים. תבדוק את מצב הצמיגים ורסן את הנהיגה שלך.

אני לא חושב (די בטוח למעשה) שהנורות ששמת בחזית הרכב הן חוקיות. לא חבל לקבל קנס?

 

טויוטה קורולה 1.6 רובוטית היא רכב זקן ומשעמם. אבל כמובן עדיף על כל מיני גרוטאות חבוטות שרוב הנהגים המתחילים מסתפקים בהם. הי, המכונית הראשונה שלי (אי שם ב-1994-5) הייתה פיאסטה חבוטה, מודל 84, בלי מזגן, עם מנוע 1.1 וגיר ידני 4 הילוכים שעשתה 140 רק בירידה בלי בלמים...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדכון גרסא לא יכול לקרב גלגלי שיניים. מה שיכול להיות (ואני מנחש עכשיו) זה שבמסגרת כיול של הגיר אכן קירבו את הקלאץ', כאילו גרמו לו לפצות על שחיקה (שזה בעצם הליך הכיול/לימוד של גיר רובוטי). במקרה כזה אתה תקבל יותר שחיקה ותקצר את חיי הקלאץ' וגלגל התנופה.

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קורולה רובוטית בידיים של נהג חדש+ לדים + 140 קמ"ש + בטחון מרקיע שחקים + שגיאות כתיב והעדר סימני פיסוק = חופש גדול שהתחיל מוקדם מדי.

עריכה אחרונה על ידי discoTD5

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3663 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...