Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4405 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

האם אפשר לשמור את רישיונות הרכב והביטוחים בתוך הרכב?

מה ההשלכות אם גונבים את הרכב?

פורסם

אם גונבים את הרכב הרי שמאוד קל למכור אותו ולזייף את הרישיון או העברת בעלות ואם מישהו קונה אותו מהגנב בתום לב, גם לא תקבל את הרכב בחזרה. מאחר וכיום כבר לא נותנים דוחו"ת על אי הצגת מסמכים, פשוט לא שווה להשאיר אותם ברכב אלא להחזיק צילום שלהם בסמארטפון ולהראות לשוטר.

פורסם
לא מזמן היה מקרה של אישה שהשאירה את הרכב שלה לתיקון במוסך, רכבה נגנב ונמכר.

אני משתדל תמיד להוציא את הרישיונות וספח הביטוח מהרכב.

 

התכוונתי בשאלה שלי להבין מה ההבדל בין:

רכב שנגנב ו*אין* בתוכו הרישיונות והביטוחים

לבין

רכב שנגנב ו*יש* בתוכו כל הנל.

 

הרי גם אם יש רישיון רכב ברכב שנגנב, הרכב רשום על שמי בתעודת הרישיון ולכן מי שיבדוק יראה שהרכב שלי ולא של הגנב.

פורסם
אם גונבים את הרכב הרי שמאוד קל למכור אותו ולזייף את הרישיון או העברת בעלות ואם מישהו קונה אותו מהגנב בתום לב' date=' גם לא תקבל את הרכב בחזרה. מאחר וכיום כבר לא נותנים דוחו"ת על אי הצגת מסמכים, פשוט לא שווה להשאיר אותם ברכב אלא להחזיק צילום שלהם בסמארטפון ולהראות לשוטר.[/quote']

 

היום לא חייבים להציג מסמכים ומספיק להציג בסמארטפון? זה חוק? יש לזה תקדים?

חיפשתי בגוגל ולא מצאתי

פורסם

רעיון הסמארטפון נשמע בסדר, אבל למקרה שזה לא תמיד מתקבל, במידה ואסרוק את הרשיונות וביטוחים ואדפיס על דף רגיל A4, במידה והעותקים האלה יפלו לידיים הלא נכונות אחרי גניבת רכב אז הם יכולים לשמש להעברת בעלות? או שדפי A4 והדפסה פשוטה שחור לבן לא מהווים מסמכים תקינים להעברת בעלות?

פורסם

לא שומר שום פרט מזהה שלי בתוך הרכב.

 

זה בדיוק ההבדל בין שיחה קלילה לסוכן הביטוח והודעה על רכב גנוב או שיחות טלפון עם דרישות כופר מהגנבים וחשש לגנבת זהות ושלל דברים אחרים.

לא רוצה לחשוב על זה אפילו.

 

בכל שנותיי על הכביש מעולם לא ביקשו ממני רישיון רכב או ביטוח חובה כשנעצרתי לביקורת. מספיק שראו את הפרצוף שלי ורישיון הנהיגה ושוחררתי לדרכי בברכה.

 

לא רואה סיבה להחזיק את המסמכים האלה ברכב.

היום: ג'ימני 2024

בעבר: סיוויק 2002, פיקנטו 2011, בורה 2001, פאביה 2011, ייטי 2013, ג'ימני 2000, גטס 2008, ג'ימני 2008, סנדרו 2016, ג'ילי גיאומטרי C 2023

פורסם

ממני ביקשו רשיונות יותר מפעם אחת. גם עם הפרצוף האשכנזי התמים שלי וכאשר היו ברכב 3 ילדים קטנים. ואני מתכוון לביקורת רשיונות לשם ביקורת, לא לצורך רישום דו"ח.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

1. החוק מחייב לנהוג עם רשיון נהיגה, רשיון רכב וביטוח חובה מקוריים בלבד. לא העתק ולא צילום.

2. יש הנחיה במשטרה לא לתת דו"חות (100 ש"ח ללא נקודות) על אי הצגת רשיונות. זה יכול להשתנות בכל רגע וגם לא מחייב את השוטרים.

3. מבחינה חוקית אין מניעה להשאיר את הניירת באוטו.

4. ברוב המקרים כשקמת בבוקר וגילית שהרכב נגנב הוא כבר מזמן פורק לגורמים ראשוניים במשחטה בשטחים והחלפים כבר בדרך חזרה לישראל. לרשיון אין משמעות.

5. בניגוד לארה"ב עוד לא שמעתי על מקרה של "גניבת זהות" בארץ. הטמטום העיקרי בארה"ב שמאפשר את הפשע הזה הוא ה-SSN שאמור להיות "סודי" אבל בכל מנוי לבריכה מבקשים ממך לתת אותו. בארץ השטות הזו לא קיימת - מספר זהות אינו סודי.

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

פורסם
התכוונתי בשאלה שלי להבין מה ההבדל בין:

רכב שנגנב ו*אין* בתוכו הרישיונות והביטוחים

לבין

רכב שנגנב ו*יש* בתוכו כל הנל.

 

הרי גם אם יש רישיון רכב ברכב שנגנב, הרכב רשום על שמי בתעודת הרישיון ולכן מי שיבדוק יראה שהרכב שלי ולא של הגנב.

 

אני חושב על זה בצורה כזאת (ותקנו אותי אם אני טועה):

אם עוצרים את הרכב לביקורת, נראה לי הגיוני שיבדקו במסוף שהכל איתו בסדר. ברגע שהודעת שהרכב נגנב, זה לא ממש משנה אם יש או אין רשיונות ברכב. אם לא הודעת שהרכב נגנב, זה שאין לנהג רשיון רכב להציג לא ישנה שום דבר, והוא ישוחרר לדרכו בכל מקרה.

"ai motoare capul doare"

פורסם
1. החוק מחייב לנהוג עם רשיון נהיגה, רשיון רכב וביטוח חובה מקוריים בלבד. לא העתק ולא צילום.

2. יש הנחיה במשטרה לא לתת דו"חות (100 ש"ח ללא נקודות) על אי הצגת רשיונות. זה יכול להשתנות בכל רגע וגם לא מחייב את השוטרים.

3. מבחינה חוקית אין מניעה להשאיר את הניירת באוטו.

4. ברוב המקרים כשקמת בבוקר וגילית שהרכב נגנב הוא כבר מזמן פורק לגורמים ראשוניים במשחטה בשטחים והחלפים כבר בדרך חזרה לישראל. לרשיון אין משמעות.

5. בניגוד לארה"ב עוד לא שמעתי על מקרה של "גניבת זהות" בארץ. הטמטום העיקרי בארה"ב שמאפשר את הפשע הזה הוא ה-SSN שאמור להיות "סודי" אבל בכל מנוי לבריכה מבקשים ממך לתת אותו. בארץ השטות הזו לא קיימת - מספר זהות אינו סודי.

 

אתה צריך לראות יותר כלבוטק. התופעה של גניבת זהות בארץ נפוצה מאוד ואפשרית בגלל הטכנולוגיה המטורפת בתעודת זהות הישנה. ברגע שת"ז נגנבת אפשר להחליף את התמונה ולעשות לא מעט בלגן (כולל לקחת הלוואת מכובדות בחשבות בנק חדש).

פורסם

בארץ שיטת הערכת סיכון האשראי שונה מזו שבארה"ב - בארה"ב מסתמכים על ה-credit report הנערך על ידי כמה חברות מרכזיות, ומדווח לפי ה-SSN. אצלנו אין דוחות כאלה ולכן הבנק דורש מסמכים נוספים, והזייפן נדרש לזייף גם דוחות של חשבונות בנק, תלושי שכר וכו'. ממש לא בלתי אפשרי, אבל קצת כאב ראש.

וד"א - הוכך שגם תעודת זהות ביומטרית ניתנת לזיוף בקלות רבה באמצעות ציוד הניתן לרכישה ברשת במחיר השווה לכל פושע (כמה אלפי דולרים), כך שגם פתרון זה די מפוקפק.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

ובקיצור, יש דברים שלא צריך לשבור את הראש לגביהם. הרישיון ותעודת הביטוח, מקומם ברכב (לי יש תמיד עותק מצולם בבית). מכאן ועד גנבת זהות ע״פ רישיון רכב, נראה לי צעד גדול מידי.

 

בן.

BENJ:

נ.ב- תיתפלאו מה סיאט איביזה 100 כ"ס יודעת לעשות

ROY:

אני באמת מתפלא. קפה אולי?
פורסם

שכפול זהו מכל סוג הוא עבירה חמורה, אבל נדמה שרמת הענישה לא מרתיעה את התופעה. לא בטוח - אבל נדמה לי שפעם החרימו לבעל הרכב המקורי את רכבו.

שכפול זהות של רכב ע"י לוחית זהה כבר קרה, הרבה פעמים. אפילו ראיתי במו עיני. צריך רק לגגל קצת לקבל מקבץ מזדמן:. פה עוד בחסות משרד הרישוי

לעבריין יש הרבה יתרונות בצעד כזה, הבעלחים המקורי ישא בנזקים, קנסות, בירורים. ולא רק הוצאות כאלו: לדווגמה - תחשבו על רכבי הסעה או נתינת שרות- קונים אותו דגם ואותו צבע ושמים אותה לוחית. לא קשה לראות כמה חוסכים במיסים לרשויות, אליבי לעבירות, קנסות ועוד.

שכפול זהות אנושית לצרכי התחזות או תשלום אינו קשה, הפרטים האישיים של כולנו נמצאים בהרבה מקומות ולכו תדעו לאן יגיעו ומתי, וגם פה הענישה לא מרתיעה. חבל.

ילה גבר בא נראה! מר +1
פורסם
אתה צריך לראות יותר כלבוטק. התופעה של גניבת זהות בארץ נפוצה מאוד ואפשרית בגלל הטכנולוגיה המטורפת בתעודת זהות הישנה. ברגע שת"ז נגנבת אפשר להחליף את התמונה ולעשות לא מעט בלגן (כולל לקחת הלוואת מכובדות בחשבות בנק חדש).

 

אכן - כשנגנבת התעודה הפיזית זה יכול להיות פתח לצרות - כפי שתיארת כל פושע מתחיל עם סכין יפני וידיים לא שמאליות יכול להחליף תמונה.

אבל גם אז - ברגע שהולכים למשרד הפנים ומפיקים חדשה הישנה כבר פחות שימושית. בתעודה מודפס תאריך הפקתה ובפתיחת חשבון בנק הפקיד בודק שהתעודה שמוצגת לו היא אכן העדכנית שהופקה ולא הופקה אחרת אחריה.

 

בארה"ב הבעיה הרבה יותר חמורה כי אין להם בכלל תעודת זהות (!), לחלק ניכר מהאמריקאים אין דרכון (לא רואים צורך לנסוע לחו"ל) ואז כדי להזדהות בבנק נשאר רק רשיון נהיגה וכדי להפיק רשיון נהיגה מספיק להגיע ל-DMV (משרד הרישוי) ולשכנע אותם שאתה באמת אדון John Doe ע"י מסמכים כאלו ואחרים (חשבון חשמל?) שלא ממש בעיה למצוא/לזייף.

 

אגב מי שאין לו רשיון בארה"ב עדיין הולך ל-DMV ומפיקים לו שם רשיון "אי-נהיגה" כלומר תעודה שנראית כמו רשיון נהיגה אבל לא מתירה נהיגה בשום דבר וטובה רק בתור תעודה מזהה (למשל כדי לקנות אלכוהול)

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

×
×
  • תוכן חדש...