Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מי אשם בתאונה


שימו לב! השרשור הזה בן 3893 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

וגם הסימון שמורה על הנהג לאן להשתלב לא אומר שמותר לו לחכות על הסימון הזה אסור לו !!

 

מותר לו.

אם נוצרת תאונה זו אשמתו, כי הוא איננו יכול לטעון שביצע את המעבר באופן שלא מפריע לתנועה, אבל כתמרון זה תמרון חוקי.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 94
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

הי

אני מניח שנהג ב' נסע מהר מדיי ולא העריך נכון את המרחק מהרכב, אבל בכך הוא יכול להאשים רק את עצמו.

לפי חוקי התנועה נהג א האשם הבלעדי - אתה אמור להיכנס לצומת רק כאשר הוא פנוי, אסור 'לגלוש' ובטח שלא להיעצר באמצע הצומת, אלא אם יש נתיב האצה מיוחד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוצעה עצירה מוחלטת בתמרור העצור.

לאחר הכניסה לצומת הבחין א' במכונית ב' (שא' עצר בעצור -ב' לא היה נראה לעין),

ולכן א' עצר באמצע הצומת.

מכונית ב' לא שמה לב , כנראה, למוכנית א' ונוצר שפשוף.

 

האם מכונית א' יכולה לצאת בשלום מהעניין החוקי פה ?

 

תודה

 

תן לי לנחש. אתה קשור ל א'. תמיד תוכל להגיד לא מודה ובבית משפט רוב הסיכויים שהשופט יפסוק שכל צד אחראי על הנזק שלו.

בגדול. א' אשם אבל ב' יש לו רשלנות תורמת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צומת בעייתי. מקו העצירה של רכב א', אין יכולת לראות את כל התמונה בבירור. רכב א' חייב להיכנס למרכז הצומת, לוודא שיכול להשתלב ללא סיכון ורק אז להמשיך בנסיעה. במידה ורכב ב' פגע בו, כשהיה במצב עצירה מוחלטת, (מצלמה ברכב יכולה שוב לחסוך כסף), אין בו אשמה. האשמה כולה על רכב ב'.

ארז רונן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם מצלמה לא תוכל להוציא אותו לא אשם.

 

דמה מצב בו ב' נוסע לו בניחותא רכב א' קופץ לו לנתיב ועוצר אבל ב' קרוב מאוד אליו ולא מצליח לבלום מצליח לסטות ומשפשף אותו

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם מצלמה לא תוכל להוציא אותו לא אשם.

 

דמה מצב בו ב' נוסע לו בניחותא רכב א' קופץ לו לנתיב ועוצר אבל ב' קרוב מאוד אליו ולא מצליח לבלום מצליח לסטות ומשפשף אותו

 

דימיתי...

דמה מצב שמצד ימין של ב' נוסע ג' וב' מנסה, בגלל אגו מנופח של נהג הישראלי, להדחק בין ג' לא' ולכן משפשף את א'. מצלמה יכולה להוציא אותו לא אשם...

ארז רונן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ישה, צומת זה מקום מסוכן. חובת הזהירות על כל הנהגים. אין ספק שנהג א', נהג בזהירות. הוא זה שמשתלב בצומת מסוכן. נהג ב' שאנן. הוא מתקדם בנתיב שלו כמו שהתקדם לפני הצומת וכמו שייתקדם אחרי הצומת. סביר להניח שלא האט את המהירות כמתחייב מעצם כניסה לצומת. רכב א' לא צץ פתאום משום מקום. הוא משתלב לאיטו בצומת בעייתי. חובת הזהירות על רכב ב' ללא ספק וכך גם האשמה.

ארז רונן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ארז - לדעתי חובת הזהירות (עריכה - אם ניתן להגדיר "חובת הזהירות") היא על רכב א' שחצה את הצומת. כמעט חד-משמעית.

נכון שהוא (א') נקט בשיטת "חצי + חצי" ויצא בהדרגה. ספק אם הטענה הזו "תתפוס" במשפט.

alfa 156 2.5.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

א' ביצע שלוש עבירות תנועה לפחות:

* אי מתן זכות קדימה (בניגוד לתמרור 302 שניתן לראות אותו בתמונה, אם היה נותן זכות קדימה לא הייתה תאונה)

* הפרעה לתנועה (שכן הוא עמד באמצע הצומת)

* כניסה לצומת לא פנוי (שכן אם הצומת היה פנוי לא היה צורך לעצור באמצע הצומת)

 

ב' ביצע עבירת תנועה אחת:

* נסיעה במהירות שאינה תואמת את תנאי הדרך

 

לכן ניתן להגיע לחלוקת אשמה של 75%-25%.

ניתן להוסיף לכל אחד מהצדדים סעיף של נהיגה בקלות ראש, מה שיעלה את האשמה של צד ב' ל-32% ואת של צד א' יוריד ל-68%, אבל זה לא מתחייב.

 

אבל השופט בהחלט יכול להחליט על 100% אשמה על צד א', מה שלא יכול לקרות זה 100% אשמה על צד ב' כמו שארז תיאר.

 

מדוע זה לא ייתכן? כי 0 תנועה לא גורם ל-0 אשמה, תמרור עצור (302) מוצב שם במפורש פעמיים (!) גם בצד ימין וגם בצד שמאל למען הסר ספק, צד א' פעל בניגוד להוריית התמרור, לכן לא עומדת לזכותו העובדה שהוא עמד ב-0 תנועה, אלא זו עבירה נוספת כפי שציינתי למעלה.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ארז

 

בסיטואציה הראשונה רכב ג' לצידו רק מונעת מרכב ב'לסטות ימינה. רכב א' נכנס לו לנתיב כי חשב שרכב ב' יסטה ולא ראה את רכב ג' שמונע ממנו את הסטיה שכופה עליו רכב א'

 

מהבחינה העובדתית והחוקית רכב א' צריך לתת זכות קדימה לרכב שבא מימין. ללא קשר לשלט עצור שהיה לו בתחילת הצומת.

 

רכב א' נכנס לנתיב בו נוסע רכב ב' אילו זה לא היה קורה לא הייתה קורית התאונה בכלל, לא מדובר ברכב ב' שסוטה מנתיבו.

 

לכן האשמה של רכב א' במלואה ובמקרה הטוב לרכב ב' אולי אשם תורם של 25% כפי שכתבתי כבר בהודעה הראשונה שלי כאן

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מהבחינה העובדתית והחוקית רכב א' צריך לתת זכות קדימה לרכב שבא מימין. ללא קשר לשלט עצור שהיה לו בתחילת הצומת.

 

+1, וקיום השלט רק מוסיף חטא על פשע

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רשלנות תורמת ואשם תורם זה קשקושים של חברות הביטוח שמנסות להתחמק מאחריות ותשלום.

החוק קובע כי רכב א' צריך לעצור ולתת זכות קדימה בצומת. אם רכב א' לא נתן זכות קדימה ונגרמה תאונה אז הוא אשם. אין שאלה בנושא.

"התקדם לאט", "התקדם בזהירות" וכל הקשקושים הדומים האחרים פשוט לא רלוונטיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

על איזה ניסיון אתה מבסס את העיצה שלך?

מניסיון אישי.

ישנו גם עמית לעבודה שממש לפני שבועיים היה לו סיפור מעניין עם נהגת שגירדה לו את הצד. הוא עמד בפקק בלי תנוע כלל והיא ניסתה להידחף.

היא אמרה שזאת אשמתו, לאחר יעוץ עם חברת הביטוח, בשיא חוצפתה או חוכמתה. בית המשפט קבע שכל אחד מהצדדים ישלם את נזקו.

 

גם במקרה שכאן יש בעיתיות. השופט הוא לא רובוט שמחליט שחור/לבן. יש ךו שיקול דעת בהתאם לנסיבות. אין דרך אחרת לחצות צומת.

במידה ואף אחד מהצדדים לא יוכל להוכיח בברור ש:

- א' למשל עמד ולא התקדם

- ב' הופתע מ א' ולא הוסחה דעתו מהמתרחש בכביש.

 

* מצלמת רכב למשל במקרה כזה היתה מפשטת את העניינים. א' היה יכול להראות שהוא עמד כבר מס' שניות ללא תנוע וסביר שזה היה מזכה אותו.

 

די הגיוני שזאת תהיה התוצאה במשפט.

שוב, זה הנסיון שלי. אני לא ע"ד ולא בהכרך שזה מה שיקרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רשלנות תורמת ואשם תורם זה קשקושים של חברות הביטוח שמנסות להתחמק מאחריות ותשלום.

החוק קובע כי רכב א' צריך לעצור ולתת זכות קדימה בצומת. אם רכב א' לא נתן זכות קדימה ונגרמה תאונה אז הוא אשם. אין שאלה בנושא.

"התקדם לאט", "התקדם בזהירות" וכל הקשקושים הדומים האחרים פשוט לא רלוונטיים.

 

אני לא מסכים. החוק קובע גם שהפוגע ברכב מאחור הוא האשם. במבחן המציאות לא כל תאונה "חזית אחור" אוטומתית מפילה אשמה על הנהג שהיה מאחורה. ישנם מקרים יוצאי דופן. דובר על זה גם על דפי פורום זה כבר לא פעם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3893 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...